• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Wereld Naxos

DeletedUser

Gast
Ben het wel met je eens Gollum, misschien is Tribalwars iets voor jou;) Daar is het redelijk gemakkelijk om in de top mee te draaien met slechts een tientje in de maand, mocht het je om de ranking gaan.

lol als je 24/7 actief bent wellicht

Volgens mij heeft het verleden uitgewezen dat als de 1% steeds rijker en rijker wordt (of in dit geval dus groter en groter ter vergelijking van de overige 99%) en de rest steeds kleiner en kleiner dat er op een gegeven moment crisis komt omdat het systeem niet gezond is.

Die kwam er juist niet, marxist.

Ik snap nog steeds niet waarom er mensen zijn die denken dat zij meer verstand hebben van het inkomstenaspect dan een bedrijf als InnoGames
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Gollum Returns

Manticore
Hahaha, PotG is een echte republikein zo te zien, zodra iemand maar een klein beetje anti kapitalistisch denkt meteen gaan schermen met communisme. ;) Weet niet waar jij afgelopen jaren hebt gezeten, maar wellicht nog in de schoolbanken met een bijbaantje.

En waarom zouden bedrijven feilloos zijn? Ik ga nu wellicht eventjes offtopic. Maar ik werk al heel wat jaren in de scheepvaart. Nu was er een hele tijd geleden een enorme vraag naar meer capaciteit. Dus kleinere rederijen gingen flink investeren. Sommigen deden dat duurzaam. (mijn bedrijf liet toen ook een extra schip bouwen, maar grotendeels zelf gefinancierd, namelijk duurzaam investeren.)

Nu was er een nederlandse rederij. JR Shipping genaamd. Die lieten de ene naar de andere nieuwbouw in het water glijden. Het kon namelijk niet op. Was de ene nog niet eens voltooid, dan stond de andere alweer op stapel. Miljoenen gingen erin om. Meesten riepen, dit kan nooit goed gaan. En iedereen zei, ze hebben er verstand van komt allemaal goed.

4 jaar geleden moesten ze alweer aandelen uitgeven om extra geld op te halen, een jaar later moesten ze al een aantal schepen tegen de kant leggen omdat het niet meer rendabel was om ze te laten varen, en uiteindelijk hebben ze een aantal schepen die 13 miljoen hebben gekost verkocht voor 600.000 euro. Ze zijn al verschillende keren failliet gegaan maar door schimmige constructie`s weten dit soort bedrijven alsnog wel te overleven. Wel met een hoop gedupeerde investeerders achterlatend.

Ik ga nu niet zeggen dat het veel met Innogames en Grepolis heeft te maken, maar laat duidelijk zien dat bedrijven niet altijd feilloos zijn.

Gaan we even kijken naar de huidige tijd, V&D lijkt me een prima voorbeeld dat een gezond bedrijf door foute beslissingen ook gewoon naar de knoppen kan gaan.

Maar goed, Hey, wie ben ik.

Grepolis is een bedrijf. De premium spelers zijn de investeerders, nu worden er steeds meer mogelijkheden geboden om te investeren.

Probleem is wel, er moeten wel genoeg investeerders zijn. Als mensen weinig plezier terug krijgen voor hun investering, dan denk ik dat die mensen in de toekomst stoppen met investeren. Echter, Innogames wil meer winst maken, dus gaan ze weer een nieuwe bron aanboren om inkomsten te generen.

Er zullen altijd spelers zijn die bereid zijn om welk bedrag dan ook neer te leggen. Alleen de overige spelers niet, die profiteren dan mee op kosten van een ander via de goudhandel.

Het is in mijn ogen ook niet proeven aan premium gebruik, het is mensen afhankelijk willen maken van premium gebruik. ;) Het zal goed verdienen, anders deden ze het niet.

Alleen of het nu echt duurzaam is? Nah, mijn gevoel zegt van niet. Ik denk namelijk dat de trouwe spelers die al meerdere jaren 15 euro per maand spenderen (waaronder ik mijzelf schaar) wellicht voor een groot deel stoppen, en dan valt er een groot bedrag weg.
 

Armand0

Manticore
Denk zelf dat inno, net als in het begin van Grepolis, weer als hoofdprioriteit moet stellen om het spelletje zo goed, leuk en aantrekkelijk mogelijk te maken.

Het financiële plaatje, dat nu overduidelijk de hoofdprioriteit is, komt dan vanzelf wel in orde. Op het moment dat het spelletje helemaal fantastisch is willen [meer] mensen er vanzelf voor betalen. Op dit moment vloeit het geld natuurlijk ook binnen, maar dat zal vanzelf stagneren en teruglopen op het moment dat [meer] mensen zich 'genaaid' voelen.

Als een organisatie groeit raken de beginprincipes steeds meer op de achtergrond en is niet overleven, maar maximale winst draaien, topprioriteit. Even op de 'resetknop' drukken en terug naar de idealen van het begin zou geen kwaad kunnen. Maar dat zal -logisch- niet gebeuren zolang de winst doortikt ;) Komt vanzelf wel een omslagpunt. Tenzij ze daar bij Inno echt geniën zijn.
 

Gollum Returns

Manticore
Mooi verwoord Amando, en jups dat denk ik ook.

En heel eerlijk gezegd? Innogames is opgericht door een stel nerds, een paar broers en een kameraad. Die hadden met TW een gat in de markt gevonden. Met als opvolgers The West en Grepolis.

Ze zagen dat ze er enorm veel geld aan konden verdienen, en zijn er dus flink in gaan investeren en gaan ontwikkelen.

Alleen, krijg ik nu het idee dat er een team staat die alleen maar dollar tekens ziet. Goed, er wordt geïnvesteerd in andere games. FoE is volgens mij redelijk succesvol, maar volgens mij hebben ze een stuk of 12-13 spellen uitgebracht waarvan er een aantal weer offline zijn gehaald. (5-6) Oftewel, niet ieder idee van Innogames is een goed idee.

Er is een hoop tijd en geld geïnvesteerd in o.a. Rising Generals. Al die nerds op het Innogames hoofdkantoor allemaal hallejua stemming. Hoe vaak zijn we niet doodgegooid met filmpjes e.d. via InnoTV hoe geweldig het wel niet was? 9 februari trokken ze de stekker uit de bèta. Puur gewoon omdat het toch niet voldeed.

Oftewel, toch niet zo`n geweldig idee van Innogames.

Ik zeg niet dat er niet geïnvesteerd mag worden, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat we met de spelers van Grepolis en TW voor de fuck-ups van andere spellen gaan betalen.

Met een aantal geflopte spellen op mijn conto zou ik me als ontwikkelaar wat nederiger opstellen tegenover mijn klant. Vooralsnog leiden ze naar mijn gevoel aan een beetje grootheidswaanzin. Een hoofdkantoor waar Google bijna jaloers op is gebouwd. Grepolis is een mooi spel. TW was dat ook, maar ik hoor toch ook wel veel gemor over TW2.

TW2 is ook maar een cashmachine gebaseerd op het succes van TW. Echt, ga terug naar de basic`s. Grepolis, en niet door naar Goldpolis. Want van die variant zijn er echt al genoeg spellen te vinden online.
 
Persoonlijk vind ik het ook zeer frustrerend, mocht je gelijk met iemand starten als deze goud gebruikt ,na een week al een straatlengte voorligt.
En dat deze na een maand al zoveel steden heeft waar ik als speler denk, hoe kan dat nou weer, iedere keer weer veranderingen en niet ten goede van het spelletje, hoewel Naxos best te pruimen is verder.
 

Gollum Returns

Manticore
Ik hoop dat je me niet verkeerd begrijpt, van wat ik van je lees ben je sowieso anti premium.

Ikzelf speel sinds Epsilon met een paar kleine pauze`s tussendoor. Ik schat dat ik al ergens rond de 800-1000 euro heb geïnvesteerd in het spelletje in 4 jaar tijd. Voor een hobby vind ik dat niet veel geld. Mijn zwager rijdt een mooie Harley waar ie elke keer als ie naar de garage moet een paar duizend euro aan kwijt is. Ik spendeer een paar honderd euro per jaar aan grepo en ga afentoe lekker op vakantie.

Dus in sommige ogen zal ik een enorme goudn00b lijken. So be it.

Premium was een hulp middel, maar activiteit stond voorop. Iemand die niet actief was had toch altijd een achterstand. Nu kan je ff snel klikken op de markt, bouwrij vol knallen en je kan weer offline gaan. Oja, natuurlijk wel de mobiel naast je bed leggen, stel je voor dat je wordt aangevallen... :p
 

DeletedUser

Gast
Hahaha, PotG is een echte republikein zo te zien, zodra iemand maar een klein beetje anti kapitalistisch denkt meteen gaan schermen met communisme. ;) Weet niet waar jij afgelopen jaren hebt gezeten, maar wellicht nog in de schoolbanken met een bijbaantje.

Volgens mij heeft het verleden uitgewezen dat als de 1% steeds rijker en rijker wordt (of in dit geval dus groter en groter ter vergelijking van de overige 99%) en de rest steeds kleiner en kleiner dat er op een gegeven moment crisis komt omdat het systeem niet gezond is.

Het was een van de voorspellingen van Marx, die niet uitkwam, dus dan leg ik de link met marxisme:O

Verder kun je bedrijven natuurlijk niet blind vertrouwen, maar ik verwacht toch wel dat een internationaal opererend bedrijf als InnoGames toch minstens een heel klein beetje weet wat het aan het doen is, maar goed, je hebt gelijk over het feit dat er ook genoeg (internationale) bedrijven slechte voorspellingen maken.
Bij jouw voorbeeld is het trouwens logisch dat als je voorspelling niet klopt, het op de lange termijn misgaat, maar er is hier helemaal geen sprake van een lange termijn of van hoge gezonken kosten lijkt me en dat is eigenlijk ook de reden dat ik persoonlijk dit wel een logische stap vind. Het spel houdt op den duur op en als je het met deze functie iets versnelt, hoeft dat niet per se gelijk te staan aan lagere winsten.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben eigenlijk enorme voorstander van dit nieuwe systeem (Instant Buy en goudhandel)
smiley_emoticons_idea2.gif


Al die blabla over de grootgoudgebruikers enorm voortrekken vind ik maar een flauw aftreksel eigenlijk, iedereen met een beetje kennis van zaken weet toch dat die spelers vaak erg snel stoppen met goud pompen in het spel, en nog vaker meteen stoppen na een paar weekjes.
smiley_emoticons_auslachen2.gif
De spelers die op een wereld willen doorspelen (en dat zijn ook de spelers waar we rekening mee moeten houden, en niet alle zagers hier op het AF) zullen na een tijdje geen enkele last meer hebben aan die grootgoudgebruikers. Sterker nog, volgens mij verkrijg je door Instant Buy zelfs minder grootgoudgebruikers, aangezien het een stuk duurder gaat worden om je wachttijden te verkorten
cowquq2foog1qrbee.gif


En één van de grootste voordelen vind ik dat het als beginnende speler enorm makkelijk is (door de goudhandel) om aan premium te geraken, en als je als beginnende speler al kan genieten van premium zullen die spelers veel sneller zullen blijven hangen op Grepolis. En zo zal de toevloed ook vergroten, en dat maakt het voor iedereen toch een stuk interessanter volgens mij
smiley_emoticons_kolobok.gif


Aan alle haters, en mensen die mijn uitleg meteen gaan afkraken opdat ik zelf een "goudnoob" zou zijn. Nee, jaarlijks spendeer ik zo'n 50 euro aan Grepolis, in mijn ogen is dat toch vrij weinig in tegenstelling tot vele andere spelers
smiley_emoticons_outofthebox.gif
 

DeletedUser

Gast
Ik ben eigenlijk enorme voorstander van dit nieuwe systeem (Instant Buy en goudhandel)
smiley_emoticons_idea2.gif


Al die blabla over de grootgoudgebruikers enorm voortrekken vind ik maar een flauw aftreksel eigenlijk, iedereen met een beetje kennis van zaken weet toch dat die spelers vaak erg snel stoppen met goud pompen in het spel, en nog vaker meteen stoppen na een paar weekjes.
smiley_emoticons_auslachen2.gif
De spelers die op een wereld willen doorspelen (en dat zijn ook de spelers waar we rekening mee moeten houden, en niet alle zagers hier op het AF) zullen na een tijdje geen enkele last meer hebben aan die grootgoudgebruikers. Sterker nog, volgens mij verkrijg je door Instant Buy zelfs minder grootgoudgebruikers, aangezien het een stuk duurder gaat worden om je wachttijden te verkorten
cowquq2foog1qrbee.gif


En één van de grootste voordelen vind ik dat het als beginnende speler enorm makkelijk is (door de goudhandel) om aan premium te geraken, en als je als beginnende speler al kan genieten van premium zullen die spelers veel sneller zullen blijven hangen op Grepolis. En zo zal de toevloed ook vergroten, en dat maakt het voor iedereen toch een stuk interessanter volgens mij
smiley_emoticons_kolobok.gif


Aan alle haters, en mensen die mijn uitleg meteen gaan afkraken opdat ik zelf een "goudnoob" zou zijn. Nee, jaarlijks spendeer ik zo'n 50 euro aan Grepolis, in mijn ogen is dat toch vrij weinig in tegenstelling tot vele andere spelers
smiley_emoticons_outofthebox.gif

Volledig mee akkoord, zo heb ik ook de bestuurder continu aanstaan :) vindt dit systeem top, top 20-50 gebruikt goud, zonder goud kan je echt wel top 50staan, want vroeger niet mogelijk was, of zeer lastig was.
Proficiat aan grepo
smiley_emoticons_bravo2.gif
 

DeletedUser

Gast
Klopt, ik ben er los van overtuigd dat dit systeem voor InnoGames meer inkomsten teweegbrengt. Ikzelf ben ook gestart op Naxos, speel nu 10 dagen en heb nu al meer dan 3000 goud binnen gereven. Het is schijnbaar erg verleidelijk om toch nog wat extra grondstoffen te kopen om gebouw x af te ronden, of om op een snel tempo je troepen op te bouwen. Mij zal je in ieder geval nooit grondstoffen zien kopen, dat heb ik mezelf nu al beloofd
smiley_emoticons_auslachen2.gif


Het kan zijn dat bepaalde spelers in het begin van een wereld een leuke voorsprong hebben. Normalerwijze hang ik in het begin van een wereld ook altijd achter omdat ik er ook geen goud in stop om te halveren, maar na twee maanden ben ik op koers en sta ik rond de top 100 waar ik dan ook meestal blijf hangen
smiley_emoticons_freddus_pacman.gif


Ik weet niet hoe dat nu zal zijn, nu er toch wel meer goud verbruikt wordt om een voorsprong op te bouwen. Maar stiekem denk ik dat het nog steeds even goed mogelijk is om later als niet(of weinig) goud gebruiker nog terug te komen
smiley_emoticons_idea2.gif
 
Bovenaan