• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Wereld Naxos

DeletedUser

Gast
Die rotwerelden komen ook nooit vol. Bewijs dat ze niet geliefd zijn. Githion bijv zou nu al tegen de 30000 zitten. Ik herinner me echter dat inno soms een uitzondering maakte en geeoon eerder zo'n nieuwe wereld opengooide. Zo niet: dan ben ik straks rijker dan de no 1 goudgebruiker. 100 goud per dag tikt wel lekker aan

Githion? Jawadde, het is duidelijk dat je meer op het AF onzin zit te verkopen dan dat je op Grepolis speelt
smiley_emoticons_ins-auge-stechen.gif


En jij, rijker dan de nr. 1 goudgebruiker? Dat betwijfel ik ten zeerste hoor, je hebt er blijkbaar geen gedacht van hoeveel geld de nr. 1 goudgebruiker in het spel stopt!
smiley_emoticons_ins-auge-stechen.gif
En 100 goud per dag is echt bitter weinig, dan heb je geen gevoel voor zaken denk ik
smiley_emoticons_ins-auge-stechen.gif
 

DeletedUser22651

Gast
Jij kunt het weten aan je sig te zien. Hoeveel tijd en geld van je normale leven heb je daar wel niet aan vernakt?
 

DeletedUser

Gast
Jij kunt het weten aan je sig te zien. Hoeveel tijd en geld van je normale leven heb je daar wel niet aan vernakt?

Haha die hoeveelheid zou je nog wel eens serieus kunnen tegenvallen, maar op deze manier dwalen we een beetje af van het eigenlijke doel van dit topic
smiley_emoticons_ins-auge-stechen.gif
 

DeletedUser

Gast
Haha die hoeveelheid zou je nog wel eens serieus kunnen tegenvallen, maar op deze manier dwalen we een beetje af van het eigenlijke doel van dit topic
smiley_emoticons_ins-auge-stechen.gif

Toch is het voor mij als kleine goudgebruiker een leuk extraatje hoor.
Ik verdien toch een bestuurder per dag naxos
 

Gollum Returns

Manticore
Lol, 100 goud per dag. Beetje moeite erin stoppen en je haalt het 5 voudige op. Zit vandaag al over de 600 goud heen en de grens is nog niet bereikt, het is dat ik steeds moet wachten tot de markt weer beschikbaar is. (heb nog een paar farmpjes af te gaan op het eiland) 1k is dus wel te doen denk ik...

Maar ja, Aran-galad is altijd iemand geweest die er nergens tijd in wil steken en nergens moeite voor wilt doen. En altijd maar schermt met goud en rl als een ander zijn argumenten onderuit haalt.

Wat ik me trouwens wel afvraag? Welke snelheid had Naxos ook alweer? Hahaha, ben echt benieuwd hoe het straks er aan toe gaat op een populaire server met hoge snelheid. Volgens mij is het dan de eerste maand grof cashen voor diegenen die goud willen verdienen voor op een andere server.
 

DeletedUser9608

Gast
Dankzij die "goudnoobs" kan jij dit spelletje gratis spelen. Bovendien is een 1.5 snelheid wereld prima als 2de wereld/als je het rustiger aan wilt doen.
 

DeletedUser

Gast
Lol, 100 goud per dag. Beetje moeite erin stoppen en je haalt het 5 voudige op. Zit vandaag al over de 600 goud heen en de grens is nog niet bereikt, het is dat ik steeds moet wachten tot de markt weer beschikbaar is. (heb nog een paar farmpjes af te gaan op het eiland) 1k is dus wel te doen denk ik...

Maar ja, Aran-galad is altijd iemand geweest die er nergens tijd in wil steken en nergens moeite voor wilt doen. En altijd maar schermt met goud en rl als een ander zijn argumenten onderuit haalt.

Wat ik me trouwens wel afvraag? Welke snelheid had Naxos ook alweer? Hahaha, ben echt benieuwd hoe het straks er aan toe gaat op een populaire server met hoge snelheid. Volgens mij is het dan de eerste maand grof cashen voor diegenen die goud willen verdienen voor op een andere server.

Ik kan je niet vinden, maar lijkt me dat jij meer puntjes hebt dan ik.
Enige wat ik doe is 4 uur opeisen voor boerendorpen, en dan markt accepteren

meestal ga ik ook over de 100 maar moet het gemiddelde nemen he ;)
Ik hoef in ieder geval nooit meer goud te kopen :D
 

Gollum Returns

Manticore
Ik ben trouwens wel benieuwd of Kroenuh hier nog steeds zijn standpunt durft te verdedigen.

Het zou weinig invloed hebben, jaja. Heel weinig invloed, volgens mij moet ik nog maar eens de quote over insanity herhalen, of begrijpen ze zelf waarheen ik heen wil?

De no.1 op Naxos heeft inmiddels 12 steden, en aan de hoeveelheid goud wat ik al van haar geaccepteerd kunnen we wel stellen dat haar plaats deels te danken is aan activiteit en aan een goed gevulde beurs. Vergeet niet dat Naxos een snelheid heeft van 1,5. Corinthe ter vergelijking is snelheid 3, anderhalf jaar geleden zijn we daar gestart en daar had de top ook net zoveel steden in dezelfde tijdspanne. Wel de dubbele snelheid, dus GS e.d. vult zich sneller aan, bouwtijden zijn korter etc. etc.

Niet dat ik het haar kwalijk neem hoor, de mogelijkheid wordt geboden, en als je het ervoor over hebt dan kan je lekker ranken op deze manier. Of dit over langere tijd vol te houden is, geen idee. Die voorsprong geef je niet meer snel af als je actief bent en een goede basis hebt gelegd.

Er zijn talloze grepolis soortachtige spellen op de markt. Heb er al meerderen gespeeld en elke keer haakte ik af omdat het niet te doen is om een beetje mooie ranking te bereiken zonder een bak geld erdoorheen te smijten. Skills zijn gewoon niet meer nodig als premium je altijd maar kan redden.

De spelers op die spellen vond ik vaak, koud, afstandelijk, egoïstisch en misten vaak ook gewoon elke vorm van tactiek. Schijnbaar is dat de markt die Innogames graag wilt bereiken. Grepolis was 5 jaar geleden een leuk spelletje wat nog redelijk in de kinderschoenen stond en sindsdien al heel wat veranderingen heeft gezien. Grepolis was speciaal in mijn ogen door de community. Het samenspelen met anderen over langere tijd vond ik altijd speciaal. En volgens mij ook de grootste kracht om spelers te behouden voor het spel.

Ik denk dat we nu na 1 maand op Naxos al kunnen zeggen dat het volledig uit balans is. Ik geniet er nog eventjes van, ik hoef geen goud meer te kopen voor Corinthe want ik haal bakken met goud op Naxos. Daarna zal ik ook stoppen met Grepolis, wordt wel zoeken naar een ander leuk spelletje.

Innogames heeft Grepolis de nek omgedraaid in mijn optiek met de goudhandel en ik vermoed dan ook dat ze de komende 5 jaar niet gaan halen. Maarja, zal wel policy zijn. Servers kunnen namelijk voor ieder spel draaien.
 

DeletedUser

Gast
Ben het wel met je eens Gollum, misschien is Tribalwars iets voor jou;) Daar is het redelijk gemakkelijk om in de top mee te draaien met slechts een tientje in de maand, mocht het je om de ranking gaan.
 

DeletedUser17789

Gast
Gollum verwoord het heel goed vind ik.

Waar ik me meeste zorgen om maak is afpersing etc., het word wel heel makkelijk gemaakt om goud te geven/vragen

-- Als je geen grondstoffen van me koopt, neem ik je stad over
-- Ik koop voor xxx goud grondstoffen van je als je mijn alliantie joint
-- Ik koop voor xxx goud grondstoffen van je als je de WW laat instorten
-- Als bij een ww de muren gesloopt zijn, moet elk lid van de alliantie GS voor goud kopen om de muur zsm omhoog te brengen

Nu is er nog maar 1 wereld met goud handel, maar straks kan de betaling op een andere wereld of zelfs account plaatsvinden.

Hoe denkt Inno dit tegen te gaan?
vergeet niet dat PM onder briefgeheim valt in NL en veel communicatie via andere media gaan zoals skype en Teamspeak.
 

DeletedUser24090

Gast
Tja, ik denk dat kroezig hier voorlopig weg blijft. Als ie toegeeft valt heel z'n instant shit in duiten.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Ik leg dezelfde vragen en opmerkingen ook steeds weer bij InnoGames neer, Gollum. Daarom dat ik ook telkens zo benieuwd ben naar statistieken, omdat het toch duidelijk moet zijn dat goud op een andere plek wegblijft door bv. handelsmogelijkheden op Naxos.

Wat ik als speler vind is ondertussen duidelijk. Dat ik als Community Manager de stap naar meer micro-transacties in deze tijd begrijp, is ook niet zo gek als we vergelijkingen maken met andere games (denk ik). Enige vraag en discussiepunt voor mij blijft dus de balans, wat meer dan terecht wordt aangekaart. Op dat gebied ben ik nog niet uitgediscussieerd richting InnoGames. ;)

Tja, ik denk dat kroezig hier voorlopig weg blijft. Als ie toegeeft valt heel z'n instant shit in duiten.
Uhhh... moet ik me aangesproken voelen met 'kroezig' tegenwoordig? xD
Momenteel niet echt namelijk, want ik heb nooit aangegeven dat die 'instant shit' mijn voorkeur heeft, laat staan mijn idee is.
 

DeletedUser24090

Gast
Uhhh... moet ik me aangesproken voelen met 'kroezig' tegenwoordig? xD
Momenteel niet echt namelijk, want ik heb nooit aangegeven dat die 'instant shit' mijn voorkeur heeft, laat staan mijn idee is.

Haha, spelfouten, maar wees nou eens eerlijk. Wat vind jij van dat instant buy. Het feit is namelijk dat vele een slechte feedback hebben gegeven tijdens het testen op beta en dat daar niks meegedaan wordt. Vind dat frappant, aangezien die feedback zeker van andere landen ook zal komen. Dus wees nu eens eerlijk en vertel je mening over dat instant buy.
 

DeletedUser693

Gast
Ik speel nu sinds beginfase op Naxos, instant buy vind ik niet spelbepalend.

Het gs kopen daarentegen zorgt voor veel meer voordelen aangezien je tegenwoordig niet meer actief moet spelen om toch alles gedaan te krijgen.
 

DeletedUser9608

Gast
Probleem bij groot-goudgebruikers was vroeger dat ze niet zomaar aan grondstoffen konden komen. Daar moest je toch wel echt actief voor zijn, om de hele dag de boerendorpjes te farmen. Nu dat niet meer nodig is, lijken deze spelers wel een hele grote voorsprong te hebben. Momenteel nog niet veel last gehad van deze spelers, maar denk dat deze nieuwe functie toch wel iets te bepalend gaat zijn voor het spel. Naxos is voor vele nu gewoon een goudmijn voor andere werelden wat er voor zorgt dat deze wereld nogal verwaarloosd wordt, en het lijkt mij toch dat Innogames hierdoor minder inkomsten krijgt?
 

Gollum Returns

Manticore
Ik vind het bewonderenswaardig dat je iets waar jezelf niet 100% achterstaat toch kan verdedigen. Chapeau, ik zou het niet kunnen maar daarom ben ik dan ook geen CM geworden ;)

Kijk, natuurlijk zijn de spelregels al stiekem veranderd e.d. met de komst van goudhandel daarmee zouden ze dus al een heel groot deel van de door HBB-1 aangehaalde argumenten mee kunnen blokkeren.

Maar dat is wel een hele grote verantwoordelijkheid voor de Gamemods. Ergens krijg ik ook gewoon medelijden met hun. Ze waren eerst enkel en alleen maar scheidsrechters tussen de spelers en Support. Nu moeten ze ook al als financiële waakhond gaan optreden. Het is een hoop vrijwilligerswerk zullen we maar zeggen. Zou bijna zeggen, Inno gaat zoveel extra inkomsten generen wellicht kunnen ze er per landen server nog iemand bij in kunnen huren die hen daarbij ondersteunt.

Want, volgens de nieuwe spelregels is het onder geen enkele omstandigheid toegestaan om een account voor financiële doeleinden te gebruiken. Maar wanneer gebruikt iemand zijn account nu voor financiële doeleinden.

Instant buy hoeft niet iets verkeerds te zijn, al is het momenteel toch voor de happy few die bereid zijn er aardig wat goud doorheen te smijten. Goudhandel, ook al komt het mij nu goed uit is echt een brug te ver.

Het level playfield wordt steeds minder en minder, en volgens mij was het plan om juist meer level playfield te generen. Ik kan het fout hebben hoor, maar goed.

Het is leuk voor de wat kleinere spelers dat ze ook wat premium kunnen kopen op deze manier, aan de andere kant ze moeten er wel weer GS voor opofferen wat hun groei uiteindelijk weer beperkt.

Hun buurman/vrouw koopt hun GS op, kan daarmee weer troepen bouwen en verder uitbreiden. De kleinere spelers worden op den duur toch weer veroverd waardoor ze stoppen met het spel. Ze kopen uiteindelijk toch geen premium dan (sommigen mogen ook gewoon geen goud kopen van hun ouders.), ondanks dat ze er eventjes aan hebben geproefd.

Ondertussen zitten we met een volledig uit balans geraakte server waar niets meer te beleven valt, server valt stil. Komen op een gegeven moment de WW`s er nog bij en hoppa, ze kunnen de stekker er wel uittrekken want veel valt er niet meer te beleven.

Het is de ultieme vorm van kapitalisme.

De grote rijke spelers (rijke mensen) geven een beetje geld aan de kleine spelers (Jan Modaal) in ruil voor GS.

De grote spelers worden alsmaar groter en groter en de kleinere spelers blijven klein tot ze verzuipen en ermee kappen.

De subtop (de tweeverdieners) die zich tot voorheen nog prima konden redden komen daarna aan de beurt en het begint weer van vooraf aan tot ook hun eigenlijk niet meer mee kunnen komen.

Volgens mij heeft het verleden uitgewezen dat als de 1% steeds rijker en rijker wordt (of in dit geval dus groter en groter ter vergelijking van de overige 99%) en de rest steeds kleiner en kleiner dat er op een gegeven moment crisis komt omdat het systeem niet gezond is.

Nu voorspel ik geen crisis bij Innogames in inkomsten. Maar ik denk dat je over een x aantal jaren toch minder klanten weet vast te houden. Natuurlijk, die klanten die je hebt die brengen wel een behoorlijk bedrag binnen, maar als ze hun inkomsten willen behouden zullen ze meer en meer premium opties moeten gaan aanbieden. Maar is dat waar ze heen willen?

Tuurlijk, geld is nodig voor behoud van de servers, ontwikkeling, e.d. Zelf ben ik ook altijd bereid geweest om een bedrag per maand te besteden aan het spel waarmee ik dus de ontwikkelaars ondersteun.

Ik ben ook benieuwd naar de statistieken.

Gewoon een paar simpele.

Hoeveel spelers worden er geworven per maand. (verschil tussen 2011 en 2015) (naar mijn gevoel is het momenteel wel makkelijker om in te stappen.)

Hoeveel van die spelers blijven langere tijd spelen. (verschil tussen 2011 en 2015) (mijn gevoel zegt, er is een groep diehards nog van vroeger, maar de huidige generatie speelt naar mijn gevoel geen jaren achter elkaar)

Hoeveel van die spelers kiezen ervoor om uiteindelijk premium te gaan kopen. (verschil tussen 2011 en 2015.) (Wellicht zal dat nu hoger liggen dan vroeger, omdat er meer mogelijkheden zijn om premium te besteden als vroeger)

En inderdaad, de belangrijkste. Hoewel het momenteel nog niet meetbaar zal zijn, wat is het verschil aan premium inkomsten per server. Naxos zal veel hoger liggen dan alle andere servers voorheen. Maar wellicht zullen de inkomsten van andere servers volledig opdrogen. (op een paar luie spelers na die geen extra wereldje willen gaan spelen voor gratis goud)

Ik ben dan ook benieuwd wat innogames gaat doen als mocht blijken dat het toch niet zo heel erg geweldig is als voorspelt. Innogames is namelijk niet zo heel erg van het terugdraaien van genomen beslissingen. Meestal gaan ze eerst nog 3 jaar brainstormen voordat er weer eens iets veranderd, als er al wat veranderd.
 
Bovenaan