• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wereld vergaat 21 mei

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

weetje.
als de wereld vergaat is dat cool en weer niet

cool: het is weer eens wat anders
niet cool: als de wereld vergaat, heeft niemand tijd om in te loggen op grepolis
:p

Zoals ik al zei grote zever. Hier is geen enkele rechtstreekse aanwijzingen voor. Misschien een paar van dorpsgekken maar ik denk niet dat er zijn die ook maar de moeite zijn om op in te gaan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Lol ik lees dit topic eens door, zie een aantal zaken over Jezus staan, nou ik zou zeggen kom op onze school kijken, daar werkt Jezus :p

Maar goed, mijn mening is dat de wereld pas vergaat als de zon ontploft òf als de aliens van Star Wars komen :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

De wereld zal dan allang naar de knoppen zijn marijn, en wel door onszelf.

De mensheid maakt de wereld zelf kapot. En daarbij zijn wel 100de mogelijkheden waarop we dat doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

De wereld zal dan allang naar de knoppen zijn marijn, en wel door onszelf.

De mensheid maakt de wereld zelf kapot. En daarbij zijn wel 100de mogelijkheden waarop we dat doen.

Noem er eens een paar dan,,

en dan niet die van "opwarming van de aarde",
want ja, dat gebeurd, maar het is ook wetenschappelijk aangetoont dat dit zelfs zonder de mens ook zou gebeuren,, wij versnellen het proces alleen een beetje..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

De mensheid maakt vooral zichzelf kapot. Kijk maar op het nieuws.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Noem er eens een paar dan,,

en dan niet die van "opwarming van de aarde",
want ja, dat gebeurd, maar het is ook wetenschappelijk aangetoont dat dit zelfs zonder de mens ook zou gebeuren,, wij versnellen het proces alleen een beetje..

Dat kan je zelf ook wel verzinnen? Een kernoorlog, het is nooit zeker dat zoiets niet zal gebeuren. Opwarming van de aarde hoeft geen probleem te zijn, omdat de natuur dat uiteindelijk wel weer kan bijstellen. Alleen zal dat deze keer erg lastig worden, aangezien de mens grote delen van de natuur verwoest heeft. Heb je ooit eens gehoord van het Azolla event? Woestijnen worden groter en groter, en door de erosie op vele plekken blijft er steeds minder vruchtbare grond over voor de natuur maar ook voor landbouw.

Overigens over 100 miljoen jaar, is de Aarde sowieso nog maar moeilijk bewoonbaar voor grote aantallen dieren. Aangezien de tektonische platen in de verre toekomst 1 continent gaan vormen, waardoor je veel extremere weersomstandigheden gaat krijgen. Misschien niet het einde, maar een wereldbevolking van 7 miljard zal tegen die tijd sowieso flink ingekrompen zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Noem er eens een paar dan,,

en dan niet die van "opwarming van de aarde",
want ja, dat gebeurd, maar het is ook wetenschappelijk aangetoont dat dit zelfs zonder de mens ook zou gebeuren,, wij versnellen het proces alleen een beetje..
zo even die lelijke kleur weggehaald, kijk ik me scheel op.

Net zoals handsome al typte, dat kun je zelf ook bedenken.
Om een paar op te noemen:

- 2 Landen kunnen het weer niet laten zichzelf te bewijzen door een wapenwedloop ( dit kan zwaar uit de hand lopen, zo ook al gebeurt in het verleden)
- Doordat sommige landen bij elk klein kuchje antibiotica gebruiken zullen we op een gegeven moment resistente virussen creëren.
- Inderdaad zoals handsome zei: een kernoorlog
- Een natuurramp, (en geloof me, er zijn natuurrampen die 80-90% van de mensheid kan uitroeien, waaronder bijvoorbeeld een uitbarsting van de yellowstone-caldera)
- Luchtvervuiling en bodemvervuiling. (denk aan ons voedsel bij deze)
- De hebberigheid van de mens.

je vroeg een paar, nou hier heb je al een klein lijstje.

Overigens over 100 miljoen jaar, is de Aarde sowieso nog maar moeilijk bewoonbaar voor grote aantallen dieren. Aangezien de tektonische platen in de verre toekomst 1 continent gaan vormen, waardoor je veel extremere weersomstandigheden gaat krijgen. Misschien niet het einde, maar een wereldbevolking van 7 miljard zal tegen die tijd sowieso flink ingekrompen zijn.

Ik wist niet dat hier nog iemand zat die verstand heeft van geologie :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Dat kan je zelf ook wel verzinnen? Een kernoorlog, het is nooit zeker dat zoiets niet zal gebeuren. Opwarming van de aarde hoeft geen probleem te zijn, omdat de natuur dat uiteindelijk wel weer kan bijstellen. Alleen zal dat deze keer erg lastig worden, aangezien de mens grote delen van de natuur verwoest heeft. Heb je ooit eens gehoord van het Azolla event? Woestijnen worden groter en groter, en door de erosie op vele plekken blijft er steeds minder vruchtbare grond over voor de natuur maar ook voor landbouw.

Overigens over 100 miljoen jaar, is de Aarde sowieso nog maar moeilijk bewoonbaar voor grote aantallen dieren. Aangezien de tektonische platen in de verre toekomst 1 continent gaan vormen, waardoor je veel extremere weersomstandigheden gaat krijgen. Misschien niet het einde, maar een wereldbevolking van 7 miljard zal tegen die tijd sowieso flink ingekrompen zijn.

Kernoorlog;
kijk, dat is het mooie,, in dat soort dingen ben ik geintresseerd, een kernoorlog zal niet snel gebeuren,

redWarDragon zei:
- 2 Landen kunnen het weer niet laten zichzelf te bewijzen door een wapenwedloop ( dit kan zwaar uit de hand lopen, zo ook al gebeurt in het verleden)

Met dit neem ik aan dat je Amerika en Rusland bedoelt..
Nee, Rusland en Amerika zijn zichzelf juist aan het ontwapenen (anti-WMD Treaty). Dit omdat inderdaad, het in de koude oorlog bijna fout ging. Gelukkig zijn tegenwoordig de banden beter, vandaar ook het besluit voor WMD-ontwapening.

Heb je ooit eens gehoord van het Azolla event? Woestijnen worden groter en groter, en door de erosie op vele plekken blijft er steeds minder vruchtbare grond over voor de natuur maar ook voor landbouw.

Overigens over 100 miljoen jaar, is de Aarde sowieso nog maar moeilijk bewoonbaar voor grote aantallen dieren. Aangezien de tektonische platen in de verre toekomst 1 continent gaan vormen, waardoor je veel extremere weersomstandigheden gaat krijgen. Misschien niet het einde, maar een wereldbevolking van 7 miljard zal tegen die tijd sowieso flink ingekrompen zijn.
Ja, van gehoord ja, en ja, dit is een gevaar, maar, niet om de pessimist te spelen,, wetenschappelijk onderzoekl heeft al een tijd terug aangetoont dat dit normaal is, er zijn op aarde al minstens 2 ijstijden geweest, onderzoek toont aan dat er ook een 3e zal zijn. En, zoals sommigen bij Aardrijkskunde hebben geleerd, vormt dit tafereel een cyclus, Ijstijd-ontdooien-leven-ijstijd-ontdooien-leven etc. etc. Of er op de aarde dan 1 groot continent vormt, dat maakt tegen die tijd toch niet meer uit..

Doordat sommige landen bij elk klein kuchje antibiotica gebruiken zullen we op een gegeven moment resistente virussen creëren.

Dat dat gebeurd, ja, dat vind ik ook erg (amerika KUCH*)
Maar, weet niet of je scheikunde volgt/hebt gevolgd, dat is het mooie van moleculen en structuren. Een virus muteerd, een structuur van bijv. Antibiotica kan aangepast worden naar deze mutatie, dit neemt inderdaad erg veel tijd en geld in beslag, maar zo worden er verschillende soorten antibiotica ontwikkeld. Dit door simpel wat extra atomen bij te voegen. Klink vaag, maar ik kan het momenteel niet echt beter beschrijven (lastig via alleen woorden..)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

We zijn al een paar keer allemaal doodgegaan!
Gezellig hè?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Kernoorlog;
kijk, dat is het mooie,, in dat soort dingen ben ik geintresseerd, een kernoorlog zal niet snel gebeuren,



Met dit neem ik aan dat je Amerika en Rusland bedoelt..
Nee, Rusland en Amerika zijn zichzelf juist aan het ontwapenen (anti-WMD Treaty). Dit omdat inderdaad, het in de koude oorlog bijna fout ging. Gelukkig zijn tegenwoordig de banden beter, vandaar ook het besluit voor WMD-ontwapening.


Ja, van gehoord ja, en ja, dit is een gevaar, maar, niet om de pessimist te spelen,, wetenschappelijk onderzoekl heeft al een tijd terug aangetoont dat dit normaal is, er zijn op aarde al minstens 2 ijstijden geweest, onderzoek toont aan dat er ook een 3e zal zijn. En, zoals sommigen bij Aardrijkskunde hebben geleerd, vormt dit tafereel een cyclus, Ijstijd-ontdooien-leven-ijstijd-ontdooien-leven etc. etc. Of er op de aarde dan 1 groot continent vormt, dat maakt tegen die tijd toch niet meer uit..



Dat dat gebeurd, ja, dat vind ik ook erg (amerika KUCH*)
Maar, weet niet of je scheikunde volgt/hebt gevolgd, dat is het mooie van moleculen en structuren. Een virus muteerd, een structuur van bijv. Antibiotica kan aangepast worden naar deze mutatie, dit neemt inderdaad erg veel tijd en geld in beslag, maar zo worden er verschillende soorten antibiotica ontwikkeld. Dit door simpel wat extra atomen bij te voegen. Klink vaag, maar ik kan het momenteel niet echt beter beschrijven (lastig via alleen woorden..)


  • Meteorietinslagen vormen de grootste kosmische bedreiging voor de menselijke beschaving. De zwaarste meteoriet-inslag vond waarschijnlijk 251 miljoen jaar geleden plaats, aan het einde van het Perm. Dit tijdvak werd afgesloten door de grootste massa-extinctie in de Aardse geschiedenis, wellicht veroorzaakt door de inslag van een meteoriet die meer dan 90% van al het leven uitroeide. Mogelijke inslagplaatsen zijn de Bedout-krater bij Australië en een krater van 483 km diameter onder de zuidelijke ijskap van Antarctica. Bij nader inzien kan het ook zijn dat die extinctie ten gevolge is van een verhoogde vulkanische activiteit en een magmapluim. Het uitsterven van de dinosauriers zo'n 66 miljoen jaar geleden is wellicht ook ten gevolge van een meteorietinslag.
  • Gammaflits: een heftige uitbarsting van hoog energetische gammastraling (ook wel "the great sterilizer" genoemd). Een gammaflits in ons deel van de Melkweg zou mogelijk alle leven op de Aarde vernietigen. Alle tot nu toe waargenomen gammaflitsen vonden plaats in andere sterrenstelsels, miljarden lichtjaren van de Aarde verwijderd. De kans dat er ooit een gammaflits zal voorkomen in onze Melkweg is 0,15%.
  • De Aarde zou door een zwart gat kunnen worden aangetrokken en daarin verdwijnen.
  • Zonnevlammen zouden de Aarde op kunnen warmen, wanneer de uitbarsting groot genoeg is. In maart 1989 veroorzaakten zonnevlammen grote schade aan elektriciteitscentrales in Canada.
  • Een geavanceerde buitenaardse beschaving zou de menselijke beschaving kunnen vernietigen.
  • Opwarming van de Aarde: Na verloop van naar schatting 1.5 tot enkele miljarden jaren zal de Zon door toegenomen temperatuur en uitstraling de Aarde zodanig kunnen opwarmen dat de oceanen verdampen. De Aarde verandert dan in een levenloze woestenij.
  • Over ongeveer 3,5 miljard jaar kruist onze Melkweg de Andromedanevel (M31), waarbij misschien een botsing plaatsvindt. Al ruim voor deze tijd is de Aarde overigens naar alle waarschijnlijkheid onleefbaar geworden.
  • Zon wordt rode reus. Over ruim vier miljard jaar zwelt de Zon op tot een rode reus, waarbij de temperatuur op de Aarde oploopt tot 2000 K (1727 ºC): de Aarde zal dan in essentie een bol vloeibare lava zijn geworden waarop leven onmogelijk is. Al ruim voor deze tijd is de Aarde overigens naar alle waarschijnlijkheid onleefbaar geworden.
En dat zijn dan alleen nog maar de astronomische dreigingen die op wikipedia staan.:rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Ik snap niet waarom mensen aandacht blijven geven aan deze cafépraat. Zo roei je het nooit uit.
 
Bovenaan