• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wereld vergaat 21 mei

DeletedUser

Gast
Ze zeggen dat vandaag om 18:00 de wereld vergaat...
En er komt sinterklaas journaal...?
Weet iemand meer?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

de wereld vergta niet, de 'rapture' vind plaats. De christenen zullen dan Jezus ontmoeten. Over 5 maanden is het einde van de wereld er.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Sinterklaas en Jezus gaan samenwerken om ons te redden van de zondvloed die god gaat sturen. er moeten zoveel mogelijk mensen mee op de pakjesboot
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

maar gelukkig is het playstation netwerk nu beveiligd, dus we hoeven nergens bang voor te zijn
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

mwah wie ook maar enige aandacht geeft aan dergelijke types, doet zichzelf tekort ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

aarde vergat over 5 maanden = -1
aarde vergaat on 2012 = -1

-1x-1=+1

dus de aarde word wel weer goed in 2012
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

en we leefden nog lang en gelukkig:D
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Gelukkig had onze grote vriend de voorspeller het de afgelopen twee keer dat hij het einde van de wereld voorspelde ook al fout, dus ik maak me niet zo'n zorgen.
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

jah de wereld is de laatste 30 jaar al 5x vergaan ofzo:)
eigenlijk zijn wij dus allemaal al dood.
als ik sirieus jezus te zien krijg zou ik bijna spontaan gaan geloven xD

en sinterklaasjournaal is mij ook een raadsel
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

ik weet het:
sinterklaas gaat de aarde overnemen, maar omdat te doen moet hij eerst de aarde vernitigen om alles staats hoofden te killen en dan heerst hij over de aarde:p
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

maar gelukkig is het playstation netwerk nu beveiligd, dus we hoeven nergens bang voor te zijn
Nu gaan er nog meer hackers proberen het te kraken natuurlijk :p Uitdaging.

Maar goed, morgen lekker in een post-apocalyptische wereld leven. Beter dan zombies in ieder geval :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Ze zeggen dat vandaag om 18:00 de wereld vergaat...
En er komt sinterklaas journaal...?
Weet iemand meer?

Geen geruststellende eerste zin van dit bericht: de wereld vergaat zaterdag. Als we althans de posters op perrons moeten geloven, en de voorspelling van een Amerikaanse predikant.


© afp

© afp
Klinkt misschien wat marginaal, waarom er dan toch aandacht aan besteden? Omdat het bericht dat de wereld aan z'n einde is wel erg hardnekkig opduikt, juist vanwege die posters. Ze weten het echt zeker: zaterdag is het zover. Grootste verkondiger van dit scenario: Harold Camping, (89), voorzitter en een van de oprichters van Family Radio, een christelijke radiozender in Californië.

Camping heeft naar eigen zeggen zeventig jaar de bijbel bestudeerd, en kwam tot de volgende conclusie. Noach bouwde een ark om zichzelf en alle dieren te redden van de zondvloed, daarvoor kreeg hij 7 dagen van God. Elders in de bijbel staat weer dat een dag telt als 1000 jaar, en zo kom je op 7000 jaar. Met aftrek van het jaar nul (dat kent de kalender niet), en gecombineerd met wat verdere aanwijzingen uit de bijbel kom je op 21 mei 2011. We kunnen een zondvloed verwachten, die maar liefst tot 21 oktober duurt, 2 procent van de wereldbevolking zou het overleven. Afijn, voor de liefhebber hier de hele uitleg en alle relevante bijbelcitaten (pdf).

1994
Kortom: geen speld tussen te krijgen, voor wie de bijbelse voorspellingen en Harold Camping gelooft. Zij het dat - eerlijk is eerlijk - het in 's mans nadeel pleit dat hij eerder voorspelde dat de wereld zou vergaan in 1994. Dat gebeurde niet. En het zal weinig verbazing wekken dat Camping niet de eerste, niet de eerste christen, en niet de eerste gelovige is die het einde der tijden voorspelt.

De Dag des Oordeels, de dag waarop God of Allah zijn oordeel velt over ons, mensen, speelt namelijk in bijna elk monotheïstisch geloof een grote rol. Gelovigen (lang niet alle gelovigen) zijn er zeker van dat die dag komt, de vraag is dus: wanneer?
William Miller wist het in zijn tijd ook al zeker: in 1844, en wel op 22 oktober. U raadt het al: gebeurde niet. De dag kreeg wel een naam: De Grote Teleurstelling. Maar we zijn er nog wel.

Laatste Avondmaal
Overigens greep een groep Groninger studenten de Dag des Oordeels aan om morgen het Laatste avondmaal te vieren in de stad. En wel in de vorm van een tableau vivant op de brug van het Groninger Museum. 'Wij drinken nog een keer op de allerlaatste dag op aarde te midden van al onze vrienden op de brug. Let's go out with a bang!', is te lezen in een persbericht. Het is maar dat u het weet.
Hmm...
Bron: Klikje
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Het water zou vandaag zo hoog komen te staan dat iedereen verdrinkt.
Er zijn mensen die beweren dat er 1 plekje op de wereld is waar het water niet zal komen, en dat is Aalten.

Beetje onrealistisch klinkt het wel, als het water zo hoog komt te staan zou je eerder denken dat je op de Mount Everest veilig bent, maar nee, in Aalte:confused:

Degene die dit sprookje zal hebben bedacht zal ook niet een IQ boven de 50 hebben...
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

ik zie uit naar vanavond hoor.
wat houd trouwens precies zonnevloed in??
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

oke, kansloos dus, er kan hier nooit zoiets komen, nog 25 minuten:)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

oke, kansloos dus, er kan hier nooit zoiets komen, nog 25 minuten:)

Als de wereld ooit vergaat gebeurd dat denk ik met aardbevingen vulkaanuitbarstingen en overstromingen
 
Bovenaan