• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Wereldwonderen vraag

DeletedUser

Gast
AW: Wereldwonderen vraag

nog een vraagje hier over:

kun je ook op "sticht eilandjes" een WW bouwen?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereldwonderen vraag

Ik neem aan van niet, anders staat het er toch niet :confused:

Bij ons is er nog plaats voor 2 steden en toch is dat vakje aangevinkt. Hieruit maak ik dus op dat alle steden op een eiland van één dezelfde ally moeten zijn maar niet het hele eiland volgebouwd moet zijn.

nog een vraagje hier over:

kun je ook op "sticht eilandjes" een WW bouwen?

Nee. Enkel op eilanden met boerendorpen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereldwonderen vraag

als je niet alle vrij plaatsen hebt bezet en er sticht een speler een stad terwijl het ww al lvl 9 is, kun je dan gewoon dat stadje overnemen of mislukt het wereld wonder en kun je dat niet rechttrekken? Alle gs die werden gestuurd om het ww te upgraden zullen verloren gaan. Het ww blijft lvl 9. Als je ally alle steden op dat eiland verliezen stort het ww in volgens mij.

dat zou dus betekenen als ik dat dorpje overneem gewoon door kan bouwen aan het ww?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereldwonderen vraag

Bij ons is er nog plaats voor 2 steden en toch is dat vakje aangevinkt. Hieruit maak ik dus op dat alle steden op een eiland van één dezelfde ally moeten zijn maar niet het hele eiland volgebouwd moet zijn
Dat klopt...
dat zou dus betekenen als ik dat dorpje overneem gewoon door kan bouwen aan het ww?
Dat klopt ook. Je verliest wel de grondstoffen die je in het volgende level had gestoken.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereldwonderen vraag

Enkele vragen omtrent de wereldwonderen. Bepaalde zaken lijken mij logisch, maar ik zou het graag zeker weten.

1. Is het mogelijk om het wereldwonder van een andere alliantie over te nemen? of te vernietigen? Stel dat alliantie A de piramides bouwt en op level 5 zit. Kan een andere alliantie het wonder overnemen als ze alle steden op dat eiland veroveren? of verdwijnt het wonder dan gewoon?

Volgens mij verdwijnt het wonder, maar ik ben dit niet zeker.

2. Idem met een speler die overstapt naar een andere alliantie. Stel dat een speler uit een alliantie het hele eiland bezit en daar een wonder op staat. Niemand uit zijn alliantie heeft er een stadje op. Verdwijnt het wonder als ie veranderd van alliantie? Of krijgt zijn nieuwe alliantie het wonder in handen?

Het lijkt me logisch dat als de alliantie toch één stadje op dat eiland heeft, de bouw gewoon stopt en de grondstoffen verloren gaan. Maar in het geval dat één speler alles in handen heeft, weet ik het niet.

3. Grondstoffen die teveel gestuurd worden voor de uitbreiding van een nieuw level. Gaan die verloren? of kunnen die gebruikt worden voor de bouw van het volgende level?

Ik heb nu de indruk dat de grondstoffen niet verloren gaan en hetgeen teveel gestuurd is, gewoon voor een volgend level gebruikt kan worden.

Bedankt voor de antwoorden alvast ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereldwonderen vraag

Ik denk dat het bij vraag 2 zo is, dat het wereldwonder niet speler afhankelijk is, maar ally afhankelijk. Veranderd een speler of meerdere spelers van ally die zo'n wereldwonder eiland in handen hebben, dan vermoed ik dat het wereldwonder verdwijnt. Als slechts 1 speler alles in handen heeft en die veranderd van ally, vermoed ik dat het wonder sowieso verdwijnt, aangezien alliantielozen geen ww kunnen hebben.
Maar het is allemaal hypothetisch hoor, er is bar weinig informatie over wereldwonderen
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereldwonderen vraag

ik zag net het antwoord staan toen ik bij de tegenstander op hun wonder klikte

Als de alliantie tijdens de uitbreiding een stad verliest, dan wordt de bouw gestopt en gaan alle voor dit level gebruikte grondstoffen verloren. Verliest een alliantie alle steden, dan wordt het wereldwonder vernield.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereldwonderen vraag

Vraag:

In de Wiki staat: Er zijn 7 wereldwonderen die gebouwd kunnen worden; al deze wereldwonderen geven je alliantie een kleine bonus vanaf het begin van de bouw.

We hebben nu al een aantal Wereldwonderen op acceptabel niveau maar merken niets van de beloofde bonussen.

Weet iemand hoe dit zit?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereldwonderen vraag

Ieder voltooid wereldwonder levert een specifieke bonus op voor alle spelers van de betreffende alliantie. Als een alliantie in het bezit is van 4 wereldwonderen, dan gaan je bouwvakkers als overwinnaars de geschiedenis in.

[14:14:31] ruben_ in de omschrijving staat: Er zijn 7 wereldwonderen die gebouwd kunnen worden; al deze wereldwonderen geven je alliantie een kleine bonus vanaf het begin van de bouw.
[14:15:21] Janiculus Ieder voltooid wereldwonder levert een specifieke bonus op voor alle spelers van de betreffende alliantie. Als een alliantie in het bezit is van 4 wereldwonderen, dan gaan je bouwvakkers als overwinnaars de geschiedenis in.

:rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereldwonderen vraag

Ieder voltooid wereldwonder levert een specifieke bonus op voor alle spelers van de betreffende alliantie. Als een alliantie in het bezit is van 4 wereldwonderen, dan gaan je bouwvakkers als overwinnaars de geschiedenis in.

[14:14:31] ruben_ in de omschrijving staat: Er zijn 7 wereldwonderen die gebouwd kunnen worden; al deze wereldwonderen geven je alliantie een kleine bonus vanaf het begin van de bouw.
[14:15:21] Janiculus Ieder voltooid wereldwonder levert een specifieke bonus op voor alle spelers van de betreffende alliantie. Als een alliantie in het bezit is van 4 wereldwonderen, dan gaan je bouwvakkers als overwinnaars de geschiedenis in.

:rolleyes:

Dat is geen antwoord op mijn vraag: er staat in de Wiki: vanaf het BEGIN van de bouw,
niet nadat de bouw AFGEROND is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereldwonderen vraag

Wiki heeft het ook wel eens fout. De bonus komt pas als het afgerond is --'
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereldwonderen vraag

Inderdaad, de wiki had het fout in dit geval! Bedankt voor de verbetering ;)

BTW: over de wereldwonderen en heldenwerelden e.d. kan nog wat fout staan in de wiki. Heb je een foutje gezien? PM of pas het zelf aan ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereldwonderen vraag

de bouwtijden van de wereldwonderen kloppen ook niet ;)

er staat 49 uur voor level 1, maar het is eerder 49 minuten en als we 400 gunsten inzetten, gaat alles net geteld 250 seconden sneller...

nu ik weet niet van jullie, maar ik ben nog niet zo oud dat ik het geen 250 seconden kan ophouden hoor :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan