• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Willen we een eindspel?

DeletedUser

Gast
Ik open toch dit topic nog een keer, hoewel ik de vorige keer vroeg om het te sluiten, maar ik wil het nu iets specifieker houden en alleen over een mogelijk eindspel discusieren.

Veel werelden zijn al gesloten en hoewel er op al die werelden nog vele mensen zijn die veel plezier beleven is het eigenlijk alleen nog maar wachten totdat er minder dan 300 spelers zijn, om dan na een maand definitief de nek omgedraaid te worden.

Maar zou het niet leuk zijn als die laatste maand speciaal is (en dat een wereld dus niet als een nachtkaars uit gaat).
Iets waardoor men nog een maand lang leuk en intensief met het spel bezig is om daarna definitief te sluiten.

Zouden jullie dat iets vinden en hebben jullie ideeen voor zo'n eindspel?

Ik had ooit het idee om in die maand de cultuurpunten af te schaffen (en ook het koloniseren), om zo in die laatste maand nog even een echte strijd te kunnen leveren, waarbij de cultuurpunten je niet meer tegenhouden, maar helaas was een niet groot genoege meerderheid (70%) voor. Toch zou ik graag iets speciaals zien voor die laatste maand en hoop dat jullie goede ideeën hebben die we dan aan Innogames kunnen voorleggen.
 

DeletedUser

Gast
GEwoon CP afschaffen vind ik wel een goed idee, heb jammer genoeg je vorige peiling gemist. Koloniseren wil ik dan wel blijven behouden.
 

DeletedUser9104

Gast
Idd... Alhoewel, dan is ook de lol eraf van een cultuurpunt erbij. Dat heeft toch een beetje z'n charme.
Misschien moet het makkelijker worden een cultuurpunt te halen? Ik denk dat dat leuker is. Dat geeft die laatste maand toch iets speciaals.
 

DeletedUser14929

Gast
Of gewoon zorgen dat de wereld doodt loopt en geen eind spel te hebben!
 

DeletedUser17612

Gast
cultuurpunten afschaffen, en de 100 spelers die uiteindelijk de meeste steden of punten hebben krijgen toegang tot de ultieme grepolis wereld.

als je dit systeem doet op een aantal werelden komen alleen de beste spelers samen op een wereld
 

DeletedUser3865

Gast
cultuurpunten afschaffen, en de 100 spelers die uiteindelijk de meeste steden of punten hebben krijgen toegang tot de ultieme grepolis wereld.

als je dit systeem doet op een aantal werelden komen alleen de beste spelers samen op een wereld
Van 300 spelers, 100 spelers kiezen. Dan zitten er dus ook bij die er geen zak van kunnen en gewoon een stadje van 300 punten hebben en nooit meer punten hebben gehad dan 4000, en ook niet weten hoe ze überhaupt moeten aanvallen :|
Dat schiet dus echt niet op.

Zoiets zie je nu ook al bij de "Helden"werelden, het idee was goed, alleen hebben ze de eisen zo makkelijk gemaakt dat elke speler er in kan komen, hoe slecht ze ook zijn... (vandaar dat Helden ook tussen aanhalingstekens staat).
 

Noorddam

Harpij
Maar wat gebeurt er nu uiteindelijk met al het goud dat je voor die wereld hebt betaald? Ik kan het maar niet terugvinden.
OT: Eindspel inderdaad een leuk idee. Cp afschaffen is oke maar koloniseren mag blijven. Die ultieme wereld is wel leuk maar wat strengere eisen.
Bv.: 700.000 punten gehaald, 700.000 aanvalspunten etc.
 

DeletedUser

Gast
Maar wat gebeurt er nu uiteindelijk met al het goud dat je voor die wereld hebt betaald? Ik kan het maar niet terugvinden.
OT: Eindspel inderdaad een leuk idee. Cp afschaffen is oke maar koloniseren mag blijven. Die ultieme wereld is wel leuk maar wat strengere eisen.
Bv.: 700.000 punten gehaald, 700.000 aanvalspunten etc.
Het goud ben je kwijt, je hebt er eenmaal voordelen van gekregen.
 

DeletedUser

Gast
Van 300 spelers, 100 spelers kiezen. Dan zitten er dus ook bij die er geen zak van kunnen en gewoon een stadje van 300 punten hebben en nooit meer punten hebben gehad dan 4000, en ook niet weten hoe ze überhaupt moeten aanvallen :|
Dat schiet dus echt niet op.

Op wereld Delta heeft nummer 300 op dit moment 26 steden en ruim 300.000 punten, en de nummer 100 zelfs 1.4 miljoen punten en 121 steden, dus wat je hier beweert is onzin.

Maar het gaat er hier verder niet om wat er moet gebeuren als de wereld gesloten is, maar juist in de maand ervoor.
 

DeletedUser

Gast
Het goud ben je kwijt, je hebt er eenmaal voordelen van gekregen.

Je hebt er je voordelen van gekregen maar toch ook in de hoop dat je zo groter kon worden en kon "overheersen" maar al slechtere spelers nu besluiten om te stoppen dan zorgen zij ervoor dat je je moeite en geld voor niets hebt gebruikt? Is toch ook niet echt leuk voor die spelers..

dat is wat ik er van vind ;)
 

DeletedUser

Gast
Je hebt er je voordelen van gekregen maar toch ook in de hoop dat je zo groter kon worden en kon "overheersen" maar al slechtere spelers nu besluiten om te stoppen dan zorgen zij ervoor dat je je moeite en geld voor niets hebt gebruikt? Is toch ook niet echt leuk voor die spelers..

dat is wat ik er van vind ;)
Zou je het eerlijk vinden dat je je geïnvesteerde goud terugkrijgt? Dus dat je eerst heel veel goud kan investeren om te winnen, om dan op een volgende wereld te starten en zonder nog maar een cent uit te geven, weer dit goud te kunnen gebruiken om weer de voordelen te krijgen... :D
 

Noorddam

Harpij
Je hebt er je voordelen van gekregen maar toch ook in de hoop dat je zo groter kon worden en kon "overheersen" maar al slechtere spelers nu besluiten om te stoppen dan zorgen zij ervoor dat je je moeite en geld voor niets hebt gebruikt? Is toch ook niet echt leuk voor die spelers..

dat is wat ik er van vind ;)
Vind ik eigenlijk ook. Uiteindelijk kont het erop neer dat je een wereld begint en er alles voor doet om in de top te staan en dan uiteindelijk ben je alles kwijt en heeft alleen innogames er profijt van.
 

DeletedUser15748

Gast
Van het goud dat spelers gebruiken kan Innogames de spellen maken, onderhouden en ook voor mensen met een kleine beurs toegankelijk houden. Alles kost geld dus het is niet meer dan normaal dat Innogames premium opties aanbied om te kunnen bestaan. Werelden kunnen niet eeuwig blijven bestaan dat kost zoveel geld dan zal Inno niet lang bestaan denk ik :p

De wereld wonderen is al het eind spel daar zit de winnaar aan verbonden.

Wat ik evt nog wel aardig zou vinden is dat er nog speciale awards komen voor die bij het sluiten van de wereld werelds best krijger ,aanvaller en verdediger is geworden :D
 

DeletedUser13872

Gast
als je goud koopt kan je dat op elke wereld gebruiken,
dus als een wereld stopt kan je het toch op de anderen wereld gebruiken.
dat een CP idee vindt ik goed, kan je een paar eilanden vol koloniseren en idereen veroveren.
 

DeletedUser4951

Gast
Zou je het eerlijk vinden dat je je geïnvesteerde goud terugkrijgt? Dus dat je eerst heel veel goud kan investeren om te winnen, om dan op een volgende wereld te starten en zonder nog maar een cent uit te geven, weer dit goud te kunnen gebruiken om weer de voordelen te krijgen... :D
daarmee maakt innogames geen winsts
 

DeletedUser

Gast
daarmee maakt innogames geen winsts
Dat ook, maar het zou ook niet eerlijk zijn voor mensen die geen premium gebruiken... Je kan op café toch ook geen nieuw gratis drankje vragen omdat je vorige op is en omdat je daarvoor al betaald hebt?
 

DeletedUser

Gast
De wereld wonderen is al het eind spel daar zit de winnaar aan verbonden.

Maar daarmee sluit de wereld niet. Het gaat er mij om om nog iets speciaals te hebben voor als de wereld echt ophoudt te bestaan. Of zegt Inno feitelijk, we laten de wereld gewoon langzaam doodbloeden als de WW zijn gestart.

NB het WW spel bestaat uit twee delen waarbij het tweede deel het maken van alle 7 WW feitelijk ondoenlijk is met de beperkte kolonisatie afstand van koloschepen, dus het tweede gedeelte is waardeloos.
 

DeletedUser

Gast
Er is een eindspel in de vorm van de Wereldwonderen. Als er nog een eindspel bij gaat komen, krijg je een eindspel na een eindspel, alsof je na de finish van een marathon nog een extra rondje moet lopen van 5 km want dan pas ben je echt winnaar.

80% van de goede spelers, stoppen nadat het spel rondom Wereldwonderen is afgelopen. De spelers die 2 maanden na afloop van de wereldwonderen in de Top 100 staan, zijn vaak spelers die daarvoor niet eens in de Top500 stonden. Bij het opzetten van een nieuwe alliantie dit vaak genoeg voorbij zien komen dat een speler na afloop van de Wereldwonderen 5-10 steden had en een paar maanden later 100 steden hadden.

Het idee van het terugkrijgen van je geïnvesteerde goud is volstrekt belachelijk. Alsof je een nieuwe auto koopt, daar 2 jaar lekker mee rijdt en na 2 jaar terug gaat naar de dealer en aan hem de prijs vraagt die jij er nieuw voor hebt betaald omdat je toch liever een ander merk wilt rijden. Brengt het in als idee, het zou eventueel kans maken bij Innogames als zij om de 30 seconden een reclame op je beeldscherm mogen tonen, die gedurende 5 seconde zichtbaar is en dan vanzelf weggaat, want dan kunnen misschien genoeg verdienen om het spel in leven te kunnen houden. Maar gelijk ben ik bang dat je in een peiling de enige bent die voor zal stemmen.
 

DeletedUser

Gast
Er is een eindspel in de vorm van de Wereldwonderen. Als er nog een eindspel bij gaat komen, krijg je een eindspel na een eindspel, alsof je na de finish van een marathon nog een extra rondje moet lopen van 5 km want dan pas ben je echt winnaar.

Nee, ik zie de wereldwonderen meer als een spel halverwege, omdat de wereld daarna niet ophoudt om te bestaan. Het gaat er mij dus zuiver om om nog iets te hebben op het mment dat de wereld echt ophoudt te bestaan. Nog iets om de mensen naar uit te laten kijken.
 

DeletedUser

Gast
Er is een eindspel in de vorm van de Wereldwonderen. Als er nog een eindspel bij gaat komen, krijg je een eindspel na een eindspel, alsof je na de finish van een marathon nog een extra rondje moet lopen van 5 km want dan pas ben je echt winnaar.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens dat de Wereldwonderen het eindspel is. Consequent zou dan zijn dat de wereld na het voltooien van die WW-quest eindigt. Het vreemde is dan wel dat de voordelen van de wonderen nauwelijks tot hun recht komen.

Nu komt je na het WW-tijdperk in zo'n rare afterparty terecht waarvoor de meeste spelers bedanken en stoppen. En terecht want het spel heeft na het WW-tijdperk weinig meer te bieden.

Al met al is de huidige opbouw van het spel niet logisch.
 
Bovenaan