• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Willen we een eindspel?

DeletedUser

Gast
Nee, ik zie de wereldwonderen meer als een spel halverwege, omdat de wereld daarna niet ophoudt om te bestaan. Het gaat er mij dus zuiver om om nog iets te hebben op het mment dat de wereld echt ophoudt te bestaan. Nog iets om de mensen naar uit te laten kijken.

Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar als 80% van de spelers afhaakt na afloop van de Wereldwonderen, betekent dat volgens mij dat die 80% het ook ziet als het eindspel.

Een eindspel na de Wereldwonderen is per definitie een soort anti-climax, alle allianties/spelers zijn daarmee bezig, er is een countdown, etc etc Alles wat daarachter aan komt is nooit zo interessant voor de allianties of spelers om nog een paar maanden door te spelen.

Het creeeren van een tweede eindspel zal ook nooit met applaus worden ontvangen bij Innogames, een tweede eindspel betekent alleen maar dat die server (of servers) langer bezet zijn voor een wereld waar geen geld meer aan verdient kan worden, omdat ook 80% van de goudspelers afhaken na de Wereldwonderen.

Wat heel misschien zou kunnen werken:
Zodra de Wereldwonderen klaar zijn, 2 weken spelen zonder de beperking van CP's en na afloop de Top300 toegang geven tot een Speedworld van 48 of 72 uur, waar iedereen met 5 identieke steden begint en geen officiele BG's en allianties bestaan. Een soort ultiem gevecht wie is de "beste" speler. Eventueel een prijs voor de Top 5 in de vorm van goud (5000 voor nr 1 en 1000 voor nr 5).
 

DeletedUser13872

Gast
Dat ook, maar het zou ook niet eerlijk zijn voor mensen die geen premium gebruiken... Je kan op café toch ook geen nieuw gratis drankje vragen omdat je vorige op is en omdat je daarvoor al betaald hebt?

dat is een heel ander verhaal,
jij koopt 1500 goud, en je gebruikt 1000 dna moet ej die anderen 500 kunnne gebruiken.
je zegt als je in een cafe nog een biertje wil dat je hem dan niet gratis krijgt, logisch.
als je nieuw goud koopt ook.

als het cafe gaat sluiten mag je ook best je drankje op drinken
 

DeletedUser

Gast
Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar als 80% van de spelers afhaakt na afloop van de Wereldwonderen, betekent dat volgens mij dat die 80% het ook ziet als het eindspel.

Het is niet zo dat de dag na de WW 80% afhaakt, dat is een langzaam process, omdat grepo op dit moment daarna erg weinig uitdaging nog te bieden heeft.

Een eindspel na de Wereldwonderen is per definitie een soort anti-climax, alle allianties/spelers zijn daarmee bezig, er is een countdown, etc etc Alles wat daarachter aan komt is nooit zo interessant voor de allianties of spelers om nog een paar maanden door te spelen.

Ben ik met je eens, en ik hoop dat te veranderen.

Het creeeren van een tweede eindspel zal ook nooit met applaus worden ontvangen bij Innogames, een tweede eindspel betekent alleen maar dat die server (of servers) langer bezet zijn voor een wereld waar geen geld meer aan verdient kan worden, omdat ook 80% van de goudspelers afhaken na de Wereldwonderen.

Dat ben ik niet met je eens, veel van de overblijvende spelers hebben veel steden en dat zijn over het algemeen juist de mensen die goud gebruiken. Door juist nog wat te bieden houd je langer spelers vast.


Wat heel misschien zou kunnen werken:
Zodra de Wereldwonderen klaar zijn, 2 weken spelen zonder de beperking van CP's en na afloop de Top300 toegang geven tot een Speedworld van 48 of 72 uur, waar iedereen met 5 identieke steden begint en geen officiele BG's en allianties bestaan. Een soort ultiem gevecht wie is de "beste" speler. Eventueel een prijs voor de Top 5 in de vorm van goud (5000 voor nr 1 en 1000 voor nr 5).

Prima idee! Ik zou het wel langer maken dan 2 weken en verder moet nog even goed gedefinieerd worden wanneer de WW klaar zijn. Bedoel je daarmee wanneer ze alle 7 gebouwd zijn, of wanneer 1 alliantie er 4 heeft (dat is op dit moment het punt waarop velen nuafhaken), of wanneer 1 alliantie 7 WW heeft (volgens mij is dat nog nergens gebeurd), terwijl de werelden al wel aftakelen.
 

DeletedUser

Gast
dat is een heel ander verhaal,
jij koopt 1500 goud, en je gebruikt 1000 dna moet ej die anderen 500 kunnne gebruiken.
je zegt als je in een cafe nog een biertje wil dat je hem dan niet gratis krijgt, logisch.
als je nieuw goud koopt ook.

als het cafe gaat sluiten mag je ook best je drankje op drinken
Het goud dat je niet gebruikt hebt, kan je ook nog gebruiken op andere werelden hoor. ;) Dus als jij 1500 goud koopt en 1000 spendeert op Alpha, kan je na het sluiten van Alpha je goud nog gebruiken op andere werelden. ;) (dit kan ook voordat Alpha gesloten is btw; is maar als voorbeeld. ;))
 

DeletedUser

Gast
Wat heel misschien zou kunnen werken:
Zodra de Wereldwonderen klaar zijn, 2 weken spelen zonder de beperking van CP's en na afloop de Top300 toegang geven tot een Speedworld van 48 of 72 uur, waar iedereen met 5 identieke steden begint en geen officiele BG's en allianties bestaan. Een soort ultiem gevecht wie is de "beste" speler. Eventueel een prijs voor de Top 5 in de vorm van goud (5000 voor nr 1 en 1000 voor nr 5).

Hier ben ik zeer zeker voor te vinden!
 

DeletedUser

Gast
Wat heel misschien zou kunnen werken:
Zodra de Wereldwonderen klaar zijn, 2 weken spelen zonder de beperking van CP's en na afloop de Top300 toegang geven tot een Speedworld van 48 of 72 uur, waar iedereen met 5 identieke steden begint en geen officiele BG's en allianties bestaan. Een soort ultiem gevecht wie is de "beste" speler. Eventueel een prijs voor de Top 5 in de vorm van goud (5000 voor nr 1 en 1000 voor nr 5).

innogames zal nooit zoveel goud weggeven ;P
 

DeletedUser

Gast
Als er nog genoeg animo is voor een wereld waarom niet op nieuw openen om weer nieuwe spelers te verkrijgen.
 

DeletedUser

Gast
Als er nog genoeg animo is voor een wereld waarom niet op nieuw openen om weer nieuwe spelers te verkrijgen.

Dat is redelijk simpel, zoveel animo is er nu ook weer niet en het is simpel weg niet leuk als je met je 1000 punten stadje naast iemand zit met meer dan 1 miljoen.
 

DeletedUser

Gast
Ik kan me ook goed vinden voor die speedwereld, maar wat vinden jullie hiervan: na het voltooien van de wereldwonderen (na de vierde in dezelfde alli zou ik zeggen) krijgen alle spelers de mogelijkheid om een soort van "opstand" te veroorzaken (zelfde als het veroveringssysteem, met oud systeem en nieuw), waarbij je bij het voltooien ervan de stad vernietigt (dus geen overname meer, nu is het een stadsvernietiging). De laatste alliantie die overblijft wordt na het vernietigen van de overige spelers ontbonden zodat de leden allemaal tegen elkaar spelen. De laatste speler wint uiteraard.

Ik heb er zelf ook mijn bedenkingen bij, want hierdoor gaan de wereldwonderen een beetje in de schaduw staan, dus vraag ik aan de spelers die al in de wereldwonderen hebben gezeten of ze zich dit een beetje kunnen inbeelden. Op- of aanmerkingen zijn absoluut gewenst, samen denken = beter denken of zo... Nou, laat in elk geval horen wat je te zeggen hebt.
 

DeletedUser

Gast
Ik kan me ook goed vinden voor die speedwereld, maar wat vinden jullie hiervan: na het voltooien van de wereldwonderen (na de vierde in dezelfde alli zou ik zeggen) krijgen alle spelers de mogelijkheid om een soort van "opstand" te veroorzaken (zelfde als het veroveringssysteem, met oud systeem en nieuw), waarbij je bij het voltooien ervan de stad vernietigt (dus geen overname meer, nu is het een stadsvernietiging). De laatste alliantie die overblijft wordt na het vernietigen van de overige spelers ontbonden zodat de leden allemaal tegen elkaar spelen. De laatste speler wint uiteraard.

Ik heb er zelf ook mijn bedenkingen bij, want hierdoor gaan de wereldwonderen een beetje in de schaduw staan, dus vraag ik aan de spelers die al in de wereldwonderen hebben gezeten of ze zich dit een beetje kunnen inbeelden. Op- of aanmerkingen zijn absoluut gewenst, samen denken = beter denken of zo... Nou, laat in elk geval horen wat je te zeggen hebt.


Ik denk niet dat mensen graag aanvallen voor peanuts ;)
Voor mij is dit een slecht voorstel (om het erg zacht uit te drukken).
 

DeletedUser

Gast
Dat is redelijk simpel, zoveel animo is er nu ook weer niet en het is simpel weg niet leuk als je met je 1000 punten stadje naast iemand zit met meer dan 1 miljoen.

Daarom is het een heerlijke cirkel zo'n wereld ;) Je ligt begint altijd aan de rand met de spelers met 1 miljoen+ punten in het midden ;)
 

DeletedUser

Gast
Van het goud dat spelers gebruiken kan Innogames de spellen maken, onderhouden en ook voor mensen met een kleine beurs toegankelijk houden. Alles kost geld dus het is niet meer dan normaal dat Innogames premium opties aanbied om te kunnen bestaan. Werelden kunnen niet eeuwig blijven bestaan dat kost zoveel geld dan zal Inno niet lang bestaan denk ik :p

De wereld wonderen is al het eind spel daar zit de winnaar aan verbonden.

Wat ik evt nog wel aardig zou vinden is dat er nog speciale awards komen voor die bij het sluiten van de wereld werelds best krijger ,aanvaller en verdediger is geworden :D

Helemaal mee eens! ;)
 

DeletedUser

Gast
Van het goud dat spelers gebruiken kan Innogames de spellen maken, onderhouden en ook voor mensen met een kleine beurs toegankelijk houden. Alles kost geld dus het is niet meer dan normaal dat Innogames premium opties aanbied om te kunnen bestaan. Werelden kunnen niet eeuwig blijven bestaan dat kost zoveel geld dan zal Inno niet lang bestaan denk ik :p

Ik ben het hier toch niet helemaal mee eens.

De spelers hebben geen overzicht op het kosten/inkomstenplaatje van Innogames en dus ook geen overzicht of stervende werelden Innogames geld kosten. Klakkeloze aannames als dat een stervende wereld Innogames te veel geld zou kosten om een wereld levend te houden vind ik daarom niet terecht. Een "niet-interessante winstmarge" van een oude wereld in vergelijking met het opstarten van nieuwe wereld op die server is bijvoorbeeld al een ander verhaal dan "geld kosten".
Voor de spelers is het kostenplaatje dus behoorlijk zinloos om over te praten aangezien ze daar toch geen enkel inzicht in hebben en daar dus weinig nuttigs over kunnen zeggen.


De wereld wonderen is al het eind spel daar zit de winnaar aan verbonden.
Op zich klopt het wel wat je zegt, Foxylady, maar ik vind het niet helemaal logisch. Logischer zou zijn dat het voordeel dat een voltooid wereldwonder oplevert van nut is in een beslissende fase die daarna komt, het eindspel. Het eindspel zou ik niet teveel af laten hangen van het aantal spelers dat nog actief is, maar ik zou het gewoon als een fase van het spel invoeren. Na het eindspel is de wereld afgelopen.
Ik denk ook dat o.a. daarom het wereldwonderen-tijdperk niet helemaal uit de verf komt in de meeste werelden. Je bouwt over het algemeen aan iets waar je niet echt lang plezier van hebt. Als je klaar bent met bouwen is het spel ook zo ongeveer afgelopen.
 

DeletedUser16395

Gast
Haha anders geef je de gene die nog spele een award ofzo ;)
Maar eigenlijk vindt ik aan die wereldwonder ook niet zo veel ;)
 

DeletedUser

Gast
ik vind dat er een mooi en groot eind spel moet komen waar mee je de wereld goed afsluit.
 

DeletedUser13500

Gast
En als de wereldwonderen nu gewoon het eindspel word en dat het daarna is afgelopen.
 

DeletedUser

Gast
Vind persoonlijk de ww een grote afknapper!!!
Heb gezien wat er gebeurde op mu en het enige waar iedereen mee bezig was waren spionnen binnen de ally's en fusies tussen de grote ally's, die dan daarna nog een beetje met elkaar vechten en voor de rest heel veel mensen die er mee stoppen vanwege de ww.
En nu de ww zijn afgelopen wordt het hier op mu in ieder geval weer een stuk leuker en gezelliger!!!
 
Bovenaan