• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel WvW #210 Battle of the Scientists

DeletedUser21204

Gast
Dasios want dat zeggen de stemmetjes in mijn hoofd, ben nu weg doei
 

DeletedUser27427

Gast
Kyra, uit zelfbehoud. Verder verwacht ik van haar beter dan een volgstem zonder zelf een goede reden te geven. De bm-stem komt nog.
 

DeletedUser26715

Gast
Lunch:
Finduilas & Graecus

Lynch:
Dasios (3): Aeneas, Neus en Kyraco
Kyraco (2): Dasios en Finduilas

Beste teamleden,
Het is jammer dat het ons niet geslaagd is om het nieuwe goedje te begouden. Kyraco, Aeneas en Neus zijn er mee vandoor, gefeliciteerd. Het was onze eerste keer leiden, ik heb er veel van geleerd en voetbal waarschijnlijk ook. Helaas zijn er ook een paar teamleden is slaap gevallen, bij sommigen was dat een diepe slaap andere hadden even een middagdutje nodig en zijn daarin soms abrupt vermoord. Wij betreuren de verloren levens en zullen er alles aan doen om de nabestaanden te troosten. Hopelijk tot de volgende keer.

Sinds ik op de mijn mobiel zit zal alle rollen kopieeren niet gaan maar hier is alvast een kort lijstje van wie wat is.

Dasios: wijze burger - klaagmuur
Arichibi: burger - klaagmuur
Nissassa: burger
Dutchgirl: burger - klaagmuur
Aeneas: verhullende wolf
Neus: ketterse wolf - klaagmuur
Ydeger: bengel - klaagmuur
Kyraco: wolf
Luksss/Finduilas: Ziener
Artifex: burger - klaagmuur
Jaspenia: heks
Graecus: beul


Feedback is altijd welkom!
 

AriChibi

Hydra
[22-3-2017 15:00:00] Sander | Sanhal: Ik was van plan om tegen je in te gaan
[22-3-2017 15:00:11] Sander | Sanhal: En je te overtuigen om minder meme achtig te spelen
[22-3-2017 15:00:16] Sander | Sanhal: Maar toen dacht ik: laat maar
[22-3-2017 15:00:32] keksus indomus-rex: Ik speel altijd heel serieus
[22-3-2017 15:00:38] Sander | Sanhal: Nope
[22-3-2017 15:01:04] Sander | Sanhal: Maar iig, ik heb ff met ze gesproken en ik hoop dat het nu beter gaat. Probeer gewoon wat serieuzer te spelen
[22-3-2017 15:01:09] keksus indomus-rex: Dan kijk je niet verder dan je neus lang is
[22-3-2017 15:01:35] keksus indomus-rex: Ik heb roy al ontmaskerd als wolf
[22-3-2017 15:01:39] Sander | Sanhal: Ofc

En mbt feedback: zoals ik al zei op Skype, selectief random verdelen :p. Als je ziet dat ziener oid op Neus valt, kun je die dan beter doorschuiven naar Duchtgril terwijl je Neus burger maakt, om even een random voorbeeld te geven x)
 

DeletedUser18363

Gast
[22-3-2017 15:00:00] Sander | Sanhal: Ik was van plan om tegen je in te gaan
[22-3-2017 15:00:11] Sander | Sanhal: En je te overtuigen om minder meme achtig te spelen
[22-3-2017 15:00:16] Sander | Sanhal: Maar toen dacht ik: laat maar
[22-3-2017 15:00:32] keksus indomus-rex: Ik speel altijd heel serieus
[22-3-2017 15:00:38] Sander | Sanhal: Nope
[22-3-2017 15:01:04] Sander | Sanhal: Maar iig, ik heb ff met ze gesproken en ik hoop dat het nu beter gaat. Probeer gewoon wat serieuzer te spelen
[22-3-2017 15:01:09] keksus indomus-rex: Dan kijk je niet verder dan je neus lang is
[22-3-2017 15:01:35] keksus indomus-rex: Ik heb roy al ontmaskerd als wolf
[22-3-2017 15:01:39] Sander | Sanhal: Ofc

En mbt feedback: zoals ik al zei op Skype, selectief random verdelen :p. Als je ziet dat ziener oid op Neus valt, kun je die dan beter doorschuiven naar Duchtgril terwijl je Neus burger maakt, om even een random voorbeeld te geven x)

HOEZO RANDOM VOORBEELD.
PROFILEER INDO??????
 

DeletedUser26715

Gast
Ik moet er meteen ff bijzetten van de beginnende 4 speciaaltjes die wat naar de spelleiding toe moesten sturen is er echt bijna niks gekomen.

Luksss: niks - niks - vervanging
Jaspenia: niks - niks - niks - inactief
Ydeger: ja (bescherming dutch) - niks - lunch
Dasios: niks - niks - niks - niks - lynch

Graecus heeft btw wel wat ingezet maar daar ga ik het niet over hebben

Genade kan hier vrij weinig aan doen. Misschien dat ik hem achteraf nog ff naar de spelers met rol had moeten laten kijken maar dat kun je moeilijk hem verantwoordelijk voor houden. Wel heb ik gezorgd dat de top spelers niet bij elkaar zaten. Ik denk dat voor de rest de rollen opzich balanced genoeg waren.
 

DeletedUser18363

Gast
Graecus heeft btw wel wat ingezet maar daar ga ik het niet over hebben

Nee dat heb je al gedaan in de wolvenchat:
66a977ec9f644beb9f7e5c4d8313d36b.png


Dit potje was een drama op alle fronten.
- Spelleiding bleef zich maar bemoeien met het spel, door berichten te liken en in te mengen bij de gesprekken in de wolvenchat
- Spelleiding dreigde met zwarte dood, maar wist niet wat zwarte dood was.
- Spelleiding heeft toegezegd dat alleen burgers xxx in hun bericht kregen, zo wisten wij ongeveer wie burger was.
- Er werd totaal niet nauwkeurig gewerkt. Het was slordig.
 

DeletedUser21575

Gast
Was id benieuwd naar de reactie van @Genade .

Hadden de wolven nu ook een dubbele lunch of wat las ik? + 2 speciaaltjes..

Daarnaast was de hoeveelheid burgers zodanig groot dat dat meteen een gat in de activiteit slaat. Ik weet door gesprekken van minimaal 3 spelers dat de combi van niet claimen + burger betekende dat ze fysiek eigenlijk 0.01 konden bijdragen aan het spel. Je mag immers geen netwerken opbouwen en je hebt geen krachten om het spel te beïnvloeden.. motivatie dus meteen -1dus die gaan trollen om toch maar actief te blijven. Vervolgens wordt er selectief geluncht en gelyncht op actieven. Er wordt totaal niet gekeken naar wat in het topic gebeurd.. Kyra was obvious wolf die neus van de Lynch afhield.. Ik gooide het nog semiverhullend in de afscheidsbrief maar niemand kraaide er naar ofc. En met dat die dag 3 goedjes stierven was de activiteit ook zodanig uit de pot dat er niet eens meer een degelijke pagina per dag gevuld werd. Al met al een teleurstellende pot. Zowel door de instellingen als de spelwijze dan zeg maar.

Mijn suggestie blijft gewoon om de rol burger te schrappen. Ik had persoonlijk goede hoop voor de pot door de combi van niet claimen + een hele hoop uitgedachte zelfgemaakte rollen gebalanceerd door @Genade , maar Dat was dus meer verhaal dan rol. Wanneer je elke speler het gevoel geeft dat zijn of haar inzet wat bijdraagt zijn ze over het algemeen ook actiever in de pot. Dat miste ik hier wel erg. En verder heb ik idd een hekel aan spelleiders die zich continu met de pot bemoeien. Of te veel reageren op vragen van spelers. Want ook dit beïnvloed het spel te veel. Neem hier bijv een voorbeeld aan @RabbidRobin . Ontwerp een spel, leg het neer voor de speler en leid het. Hij is hier lekker strikt in en dat bevalt me wel.
 

DeletedUser25006

Gast
Bedankt voor het leiden van jullie eerste pot en doe iets met de feedback.

Mede door het gedrag van bepaalde spelers, die weten zelf heel goed dat ik ze bedoel, is het voor mij klaar.

Ik zal binnenkort nog eens een spel leiden als spelleiders afscheid.
 

DeletedUser21204

Gast
Door mijn rol konden de wolven elke oneven nacht 2x lunchen, maar dan zouden wel de acties van de andere wolven vervallen.
Die waren verhullende en ketterse wolf -> sws waard
 

DeletedUser

Gast
@Genade Ik trek hieruit de conclusie dat jij volledig verantwoordelijk was voor de rollen die in de pot zaten en de balans. Ben dan ook erg benieuwd naar jouw toelichting, voordat ik er feedback op geef :p
Ik heb me alleen met de balans beziggehouden.

Kalgar benaderde me op Skype met de vraag of ik feedback kon geven op z'n WvW-potje. Hij stuurde me toen een document door met de instellingen en rollen van dit potje. Ik heb daar een beetje aan geschaafd totdat ik het ongeveer balanced vond. Ik denk dat hij het hele potje zou hebben omgegooid als ik dat had gevraagd (x)), maar dat deed ik niet, want het was immers zijn (en voetbalps) potje, en als ik zelf alle instellingen bedacht, kon ik net zo goed zelf leiden. Af en toe merkte ik wel op wanneer ik iets vreemd vond (zoals bijv. de combinatie van netwerken maar niet claimen) en zei Kalgar dan dat-ie dat wel kon aanpassen, maar dan zei ik dat 't slechts mijn persoonlijke voorkeur was en dat zijn instellingen wel gewoon konden werken.
Ik heb Kalgar gezegd dat hij niet moest onderschatten hoe sterk een dubbele lunch was en raadde hem daarom aan om, als hij de dubbele lunch wou behouden, het te balanceren door er een extra beschermend goedje in te stoppen, bijvoorbeeld een levensheks die te horen krijgt wie ze heeft gered. Dus door mij zat er een heks in. Alle andere rollen heeft Kalgar (of voetbalp) bedacht, waarvan sommige nog een beetje door mij zijn aangepast.

Ik ben het trouwens niet met Nissassa eens wat betreft de burgerrol. Mensen weten tegenwoordig gewoon niet meer hoe ze wolven moeten herkennen zonder hulp van speciale rollen. Of zijn vanuit zichzelf al minder gemotiveerd.
 
Bovenaan