• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #203 - Weerwolven van Wakkerdam

DeletedUser21575

Gast
Ik ook niet, maar je weet maar nooit. Daarnaast is dit ook een prima manier om een lunch op mij te voorkomen doordat informatie dan onbevestigd blijft #survivalskills
 

DeletedUser21204

Gast
Snap je verdenking niet zo, Dutchgirl, mbt mijn lynchstem.
1) waarom ik switchte staat hiervoor al aangegeven, lijkt me niet heel vreemd
2) Ik switchte hartstikke duidelijk dmv rode lynchstemmen, dus dat was niet op een chaotische manier zoals Heart dat deed.
3) zoals Aeneas al aangaf kon ik onmogelijk weten dat de lunch (Sanhal) op mij stemde. Noch kon ik het voorspellen; Sanhal zei (nog steeds) geen zak.

Verder vraag ik dit nog maar een keer; is het een idee dat iedereen gewoon stemt op de normale manier enzo, met dan als enige verschil dat je het dus ook ff in pm opstuurt? Zo horen we van iedereen misschien iets meer, en hebben we iets meer inzicht in de lynch.
 

DeletedUser23442

Gast
Verder vraag ik dit nog maar een keer; is het een idee dat iedereen gewoon stemt op de normale manier enzo, met dan als enige verschil dat je het dus ook ff in pm opstuurt? Zo horen we van iedereen misschien iets meer, en hebben we iets meer inzicht in de lynch.
Denk dat dat inderdaad wel handig is.

Voorkomt ook stiekeme lynches. Mochten die toch komen vallen ze iig op
 

DeletedUser21204

Gast
iig totdat ze reageert (en dus ook om dit te stimuleren: Dutchgirl
Vanwege redenaties die niet kunnen kloppen om mij te lynchen nu dit gisteren niet lukte.
 

DeletedUser23442

Gast
Maakte jij gisteren zelf ook niet mensen verdacht met niet kloppende redenaties?
 

AriChibi

Hydra
Ik denk dat iedereen dat wel doet zonder het netwerken e.d.

Dan stem ik wel op aeneas om de meme erin te houden aangezien hij random een theorie uit zijn duim zoog waar hij zelf ook verdacht door werd x)
 

DeletedUser27427

Gast
Mooie start van de dag Aeneas, thumbs up voor de moeite. Zal er dan ook even op inhaken, waar ik het mee eens ben en waar het naar mijn mening wat genuanceerder kan.


Ik snap dat het stemmen-wisselen van Heart reteverdacht was, maar laten we niet over het hoofd zien dat Kyra dit ook (zichtbaar, want we weten natuurlijk niet hoe vaak anderen gewijzigd hebben wat ze ingestuurd hebben) deed voor de deadline, maar hier kom ik nog op terug.


Zou je willen herhalen waarom je hem op dag 2 ook al verdacht? Dat is me ontgaan.



Ik denk dat, om het eerlijk te houden, je jezelf hier niet in mee moet nemen als "bewezen goedje", omdat jouw redenering er dan voor iedereen anders gaat zien aangezien iedereen zichzelf als "bewezen goedje" beschouwt x) Daarbij vind ik het niet-stemmen ook echt wel mee wegen, aangezien die wel invloed hadden op de lynchuitslag.

Vervolgens wil ik nog wel wat aanmerken op de redenering; het grote nadeel aan deze theorie is dat iemand pas een "bewezen goedje" is na de dood van die persoon. Ja, natuurlijk weet een wolf wie er wel en niet slecht zijn, maar het feit dat nog niet iedereen dood is op wie gestemd is, maakt dat het overzicht een vertekend beeld geeft. Om mezelf als voorbeeld te nemen; als Kyra en Ari dood waren, zou mijn score er ook anders uit kunnen zien dan 1/3.

Daarom zou ik het overzicht op de volgende manier willen modificeren:

Speler Lynch 1 Lynch 2 Lynch 3 Aantal nu doodWaarvan goedScore
Jaspenia x x (geen lynch stem, wel Lat gekozen ipv Aeneas Heart 2 2 2/2
Dasios Sanhal Lat Heart 3 3 3/3
Arichibi x Sanhal Kyra 1 1 1/1
Nissassa x x Kyra 0 0 0/0
Aeneas Sanhal Heart Heart 2 2 3/3
Kyraco x Aeneas Sanhal 1 1 1/1
DutchGirl Graecus Arichibi Kyra 1 1 1/1

Nu zegt het wel minder, maar ik vind het wel wat genuanceerder dan jouw eerdere overzicht, omdat de scores daarin misleidend zouden kunnen werken als je er alleen even naar kijkt. Daar komt nog steeds bij dat het geen waarheid is; zelf heb je ook 3 keer op een nu dood goedje gestemd en ben je volgens je eigen theorie dus ook verdacht. Daar zou je tegen in kunnen brengen dat zowel jij als Dasios het "ongeluk" hadden dat Sanhal lunch was en jullie score daarom beter te bepalen is dan die van anderen.

Je keuze voor Dasios vanuit jouw eigen theorieën begrijp ik, aangezien jij zelf de andere verdachte bent volgens de theorie. Maargoed de theorieën zijn niet waterdicht, zoals je zelf al aangeeft, en ik wil er zelf ook graag meer feedback op zien, naast de mijne, voordat ik zou overwegen een stem te zetten op basis ervan. De dag is immers nog jong :)

Overigens, je geeft aan Jasper niet mee te willen rekenen bij de actieven van dag 1, een theorie waar je nog steeds zwaar op leunt. Ervan uitgaande dat hij de doorslag moest geven voor de lynch, en de deadline om 22:14 online stond, is hij wel rond de deadline online geweest. Maar of we daar te veel conclusies uit moeten trekken, weet ik ook niet.


Je vergeet Kyra's eerste lynch stem van gisteren, die ze toen binnen 2 minuten alsnog wijzigde:



Die was in eerste instantie op de lunch van die avond, Sanhal. Een poging om wel/niet wolf te lijken wellicht?


Denk niet dat we er snel achter zullen komen waarom er geen lunch was... Weet niet of het verstandig zou zijn voor een bengel om zich nu al te melden, als er geen netwerk is.

Dan nu deel 2 van mijn post; mijn rant op het 'Kyra-effect'. Ik vind het ontzettend bijzonder dat Kyra wegkomt met haar rare gedrag van gisteren met deze beargumentatie:




Wat eigenlijk niet meer dan een "ja maar zo deed ik toen ook en toen was ik geen slechtje" en wat beledigingen naar de rest van het potje is, terwijl zij zelf degene is die herhaaldelijk heeft proberen te blocken dat er theorieeën gevormd werden of motivatie op stemmen uitgelegd werd door heel hard haar hakken in het zand te zetten of alles direct af te schieten.

Daarmee wel petje af, Kyra, dat je zelfs met die rare switch-stemmen voor de deadline (zie eerder in deze post), toch nog mensen hebt weten te overtuigen je te laten leven x) Eén van die personen die wel op jou gestemd had, Sanhal, is nu ook dood.

Bij mij heerst er nu vooral het volgende; ik denk niet dat iemand anders in de pot er mee weg gekomen was. Ik ga dan ook niet gelijk mijn lynch-stem op Kyra gooien, maar wil wel graag de discussie er over openen.

(Mocht ik editen, is dat waarschijnlijk formatting, omdat het zo'n grote post is en tabellen zijn kut)

iig totdat ze reageert (en dus ook om dit te stimuleren: Dutchgirl
Vanwege redenaties die niet kunnen kloppen om mij te lynchen nu dit gisteren niet lukte.
Ik weet niet precies wie ik nu moet geloven. Kyra gedraagt zich niet geheel onverdacht en kwam hier gisteren goed mee weg. Het was echter herl close en ik blijf er voor nu even bij dat ik denk dat ze als wolf niet zo risicovol gespeeld had. Dit ook omdat ik het ook wel van haar als goedje ken.
Wat Dutchgirl betreft, ik vind het apart dat ze Kyra zo aansprak op het wisselen van stemmen. Ze had kunnen weten dat ze hiertoe genoodzaakt was om zichzelf te redden. Ook het argument dat iemand die op Kyra stemde lunch was, lijkt uit de lucht gegrepen. Tot nu toe vertrouwde ik Dutch wel, ook door haar pogingen bij te dragen, maar nu twijfel ik toch.

Aeneas vertrouw ik nog steeds. Ik vind het jammer dat Arichibi op iemand stemt die zoveel moeite doet en wat mij betreft spreekt dat niet voor hem. Vormen Aeneas theorieen een gevaar voor Ari?

Aangezien de dl om 24.00 uur is en ik het nog even niet weet, zet ik nog even geen stem neer.
 

DeletedUser21204

Gast
Wacht, hebben er echt zo weinig mensen nog maar gereageerd?
Ik heb serieus lopen vernieuwen in de overtuiging dat ik toch minstens 1 pagina moest missen.
 

DeletedUser21204

Gast
Maakte jij gisteren zelf ook niet mensen verdacht met niet kloppende redenaties?

Ik zie niet waar.


En Ari, hoe zeker ben je van Aeneas? Ik vertrouw hem wel enigszins namelijk. Wie vertrouw je eigenlijk en wie niet gewoon? :p
 

DeletedUser27427

Gast
Volgens mij niet echt aangezien er bij mij 1 punt staat. Ik vertrouw overigens in Kyra.
Wacht, je hebt gelijk zie ik nu. De enige manier waarp Aeneas' theorie nadelig kan zijn voor jou is wanneer een van de drie personen die Aeneas enigszins verdenkt, Kyra, Jasper en ik, samen met jou wolf is. Maar ja, het zal wel weer gewoon een soort trollstem zijn. Toch jammer.
 

DeletedUser18003

Gast
Dan nu deel 2 van mijn post; mijn rant op het 'Kyra-effect'. Ik vind het ontzettend bijzonder dat Kyra wegkomt met haar rare gedrag van gisteren met deze beargumentatie:




Wat eigenlijk niet meer dan een "ja maar zo deed ik toen ook en toen was ik geen slechtje" en wat beledigingen naar de rest van het potje is, terwijl zij zelf degene is die herhaaldelijk heeft proberen te blocken dat er theorieeën gevormd werden of motivatie op stemmen uitgelegd werd door heel hard haar hakken in het zand te zetten of alles direct af te schieten.

Daarmee wel petje af, Kyra, dat je zelfs met die rare switch-stemmen voor de deadline (zie eerder in deze post), toch nog mensen hebt weten te overtuigen je te laten leven x) Eén van die personen die wel op jou gestemd had, Sanhal, is nu ook dood.

Bij mij heerst er nu vooral het volgende; ik denk niet dat iemand anders in de pot er mee weg gekomen was. Ik ga dan ook niet gelijk mijn lynch-stem op Kyra gooien, maar wil wel graag de discussie er over openen.

Ik verdacht Sander eerst eigenlijk, maar toen bleek dat Dasios op Heartlion ging.
1. Dit waren goede argumenten, beter dan mn eigen op Sander
2. Je ziet hoe close het was. Of ik het er mee eens was of niet, ik moest van Sander toch op Heartlion.

Dit gecombineerd zorgde ervoor dat ik toch maar op Heartlion ging.

Snap je verdenking niet zo, Dutchgirl, mbt mijn lynchstem.
1) waarom ik switchte staat hiervoor al aangegeven, lijkt me niet heel vreemd
2) Ik switchte hartstikke duidelijk dmv rode lynchstemmen, dus dat was niet op een chaotische manier zoals Heart dat deed.
3) zoals Aeneas al aangaf kon ik onmogelijk weten dat de lunch (Sanhal) op mij stemde. Noch kon ik het voorspellen; Sanhal zei (nog steeds) geen zak.

Verder vraag ik dit nog maar een keer; is het een idee dat iedereen gewoon stemt op de normale manier enzo, met dan als enige verschil dat je het dus ook ff in pm opstuurt? Zo horen we van iedereen misschien iets meer, en hebben we iets meer inzicht in de lynch.

Had eerder geen PC bij de hand, dus kan nu even fatsoenlijk reageren; ik denk dat ik de nuance van mijn post verkeerd gelegd heb. Wat ik verdacht vond aan jou gisteren, Kyra, was jouw 'hakken-in-het-zand'-gedrag, zoals ik het eerder al noemde en dat je erg raar aan het doen was. Jouw beargumentatie daarvoor was dat je 'wel vaker zo speelde en toen ook goed was', wat ik een ronduit slechte reden vond, aangezien je met sommige van je door het direct afwijzen van Aeneas' eerste theorie en gepikeerde reactie op Nissassa z'n voorstel om iedereen zn stem te laten beargumenteren, niet echt bezig was met het helpen om dit potje actiever te maken of aanknooppunten te zoeken voor het vinden van wolven. Vervolgens ook de discussie over dat Aeneas dood had moeten gaan in plaats van Lat, die kant nog wal raakte qua logica. Hierdoor werd je door meerdere mensen als verdacht gezien.

Dat je daarom jezelf begon te redden door te switchen op wat de meeste kans had, snap ik en begrijp ik ook, en het was inderdaad in ieder geval wel duidelijk gecommuniceerd, in tegenstelling tot Heart zijn switches. Dat Sanhal op je zou stemmen kon je inderdaad niet weten en dat probeerde ik ook niet te impliceren, ik stelde enkel dat één van je "tegenstanders" dood is, niet dat dat een speciale reden had of dat er een oorzaak-gevolg relatie had. 

Samenvattend: Waar je in mijn ogen dus mee weg bent gekomen is je rare gedrag van gisteren, niet zozeer jouw lynch-stem-switches. En daar probeerde ik de discussie over te openen, of je met dat gedrag van eerder inderdaad weg had moet komen of niet. Maar ik ben het met je eens dat ik het beter anders had kunnen verwoorden/structureren.

Ik ben ook blij met het idee/voorstel van jouw kant om iedereen de lynch-stemmen rood en dikgedrukt in het topic te laten zetten, dat kan het potje namelijk wel verder helpen ja :) Ik heb zelf op dit moment nog geen lynch ingestuurd en twijfel er ook nog over.
 

AriChibi

Hydra
Ik vertrouw diegenen waarvan ik het zeker weet, alleen tot nu toe gingen ze steeds dood mee dat ik antwoord kreeg, dus ik heb gewoon flink ongeluk met mijn keuzes denk ik.
 

DeletedUser18003

Gast
@Aeneas: Heb jouw reactie post op mijn post gelezen, denk dat ik de meeste dingen al gecoverd heb in mijn reactie op Kyra? Afgezien van dat we jouw theorie net wat anders benaderen, alhoewel de uitslag van beide benaderingen eigenlijk vrijwel gelijk is, omdat er nog geen slechtjes dood zijn...

Mocht je ergens nog een specifieke reactie op willen, zou je dat stukje dan nog ff willen quoten? :)
 

DeletedUser21204

Gast
Wacht, je hebt gelijk zie ik nu. De enige manier waarp Aeneas' theorie nadelig kan zijn voor jou is wanneer een van de drie personen die Aeneas enigszins verdenkt, Kyra, Jasper en ik, samen met jou wolf is. Maar ja, het zal wel weer gewoon een soort trollstem zijn. Toch jammer.

Zeg, toon eens een beetje respect.
 
Bovenaan