• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #204 - Weerwolven van Wakkerdam

DeletedUser21575

Gast
Reden? (dat dit wel aan mij wordt gevraagd en verder aan niemand)
Ja, jij kiest er bewust voor om een volledig niets bijdragende stem te zetten in een pot waar al een meerderheid op dutch stemde. Ari kon niet meer BM worden op dat punt. Dus vond ik dat best apart. En ik ben dan nieuwsgierig naar een toelichting. Mag toch?
 

DeletedUser

Gast
Mooie, alhoewel ik lange na geen dorpsgek ben. Zie ik alle spelers hier uit het 1ste-2de middelbaar dit weekend in Brussel?

Ik ga ook voor Dutchgirl, mooie theorie. Wiskundig gezien niet helemaal correct. Shuckel (lees Sukkel)gewoon stemmen op de irritantste speler stemmen op dag 1.

Ik ben gewoon Infectie-infectiewolf en moet je dus maar even melden als je wil dat ik je infecteer (of als je wolf bent, want ik ken ze niet, wat irritant is, als ik er eentje infecteer ken weet ik wel dat ie wolf is. Natuurlijk staat ie niet tussen de rollen, ken je rabbid niet.)


Post vergeten te posten. Doe het nu

De BM stemming is al geweest, beetje laat. Je had die stem er op zijn minst uit kunnen halen.
 

DeletedUser22926

Gast
Oke om deze blijvende theorie van Aeneas even compleet om zeep te helpen ga ik even kans berekenen,
ook gezien ik vrijdag een toets kansberekening heb lijkt dit me een goede oefening lol:
Het verschil in procenten van met zn allen ergens random op stemmen of de, sws al vage, standaard theorie van Aeneas.
Ik ga uit van 4 slechtjes op de 15 overgebleven mensen en dus als we met zn allen op een random persoon stemmen is de kans dat die dood gaat 4/15x100=26,7% kans dat we een slechtje lynchen: in de praktijk is dit percentage natuurlijk lager omdat de wolfjes niet random stemmen op andere wolven, maar dat laten we even daar.
Bij Aeneas' theorie is er in ieder geval 1 slechtje actief en hoort bij de 10 mensen die hebben gestemd(Yde is dood). De kans is dus in ieder geval 1/10e. De kans dat de overige 3 slechtjes bij deze 10 mensen zitten is laag en de verwachting van het aantal mensen dat bij de 10 hoort is dan ook precies 2 van de 3. Dat betekend dat er dus 3 slechtjes bij de 10 actieven zitten en dat de kans 30% is.

Dat betekent dat Aeneas' zijn theorie 3.3% voordeel geeft om een random slechtje te lynchen, een verschil dat ons eens in de 30 potjes een dood van een slechtje meer oplevert. Als deze tactiek toegepast werd in alle potjes tot nu toe zouden we met Aeneas' tactiek 7 slechtjes meer op dag 1 hebben gekilled dan random lynchen op dag 1. Dat is dus gewoon echt letterlijk niks, dus Aeneas stop met je tijd te verneuken aan een verhoogde kans van 3.3% en ga pls in op wat anderen zeggen en niet deze random theorie.

Ik kijk nog naar wat ik ga stemmen vanaav, maar in ieder geval ga ik mn stem niet op 3,3% baseren.
 

DeletedUser

Gast
Geen idee hoe je mijn theorie nou om zeep probeert te helpen, maar je beweert (alhoewel het volgens mij niet helemaal klopt, inhoudelijk) dat mijn theorie een verhoogde kans heeft op het vinden van een slecht iemand.
Hoezo zou je een verhoogde kans niet willen aangrijpen, hoe klein deze uiteindelijk ook mag blijken? Tevens versterk je mijn theorie hier alleen maar mee, dus bedankt.

Daarbij suggereer je dat ik mijn tijd 'verneuk' door het verhogen van onze winstkans (al niet dan minimaal) en ik in moet gaan op wat anderen zeggen. Ik had moeten beseffen dat het bepalen van een ship tussen Shuckle en Nissassa geen tijd verspillen is tijdens het spelen van WvW. Sorry dat ik hier geen mening in heb gehad, en ik zal het nu alsnog laten weten: nisschuckle, klinkt naar mijn mening wat vlotter. De overgang van niss naar chuckle vindt vrij soepel plaatst op de manier hoe ik het uitspreek.

Daarnaast is het inderdaad ook heel belangrijk wat Graecus ons allemaal heeft te vertellen. Hij was zijn post vergeten te posten, zeer jammer. Hierdoor had Dutchgirl 1 BM stem minder, en daardoor had ze natuurlijk ook bijna de stemming verloren. Hij heeft momenteel al met 4 claims gegooid, waarvan 2 goed en 2 slecht. De kans dat hij goed/slecht is, is hierdoor niet meteen 50%, aangezien we dan verwaarlozen dat het Graecus is. Dat is bijna hetzelfde als verwaarlozen dat een steen van steen is gemaakt om vervolgens te gaan berekenen wat de kans is dat een steen zinkt.

Oh overigens, infecteer mij. Kies mij! Ik zou me vereerd voelen.

Niet te vergeten hebben we al deze BM stemmen ook nog. Zowel met als zonder toelichting. Zijn die zonder toelichting verdachter dan die met toelichting? Wie zal het ons zeggen...
Waarom stemmen er zoveel mensen op Dutchgirl? Ik was de eerste, de rest waren meeloopstemmen? Wolf achtig gedrag? Zou kunnen toch... afwijkende stemmen vallen op...

Als je denkt dat ik mijn tijd verneuk aan het opstellen van een theorie die, nogmaals volgens jouw eigen berekening, een verhoogde winstkans heeft en beter kan reageren op de reacties van anderen verwijs ik je graag naar bovenstaande alinea's om je advies te heroverwegen.
 

DeletedUser21356

Gast
Aeneas, je mag je aantal van 11 verlagen naar 9, aangezien Ydega dood is en ik aanneem dat je niet op jezelf gaat stemmen.
Ergens schuilt er wel een waarheid in je uitleg, maar om dan random te stemmen op 1 van die 9 personen, lijkt me, op z'n zachtst gezegd, vreemd.

gewoon stemmen op de irritantste speler stemmen op dag 1.
Ik wist niet dat jij op dag 1 altijd op jezelf stemde?
 

DeletedUser22926

Gast
Oke, in theorie wordt de kans op een wolf idd verhoogd met een verwaarloosbaar percentage, maar in de praktijk werkt deze theorie gewoon niet. Als iedereen maar gewoon hetzelfde doet als jij ontstaat er GEEN discussie en kunnen we de volgende dag exact hetzelfde gaan doen. Jij stemt zoals Kyra al zei random met een verhaaltje er om heen (en een dikke 3,3% hogere wolfkans, die nog steeds nergens op slaat omdat de wolf niet per se hoeft te stemmen). Daarnaast zullen de wolven er echt wel voor zorgen dat er geen andere wolf uit wordt gelyncht in dag 1, wat die kans nog kleiner maakt dan 30%. Random stemmen normaal is idd niet goed, maar random stemmen is ook niet goed! je bereikt er niks mee, wolven hoor je er met skill uit te halen en niet dom geluk.

De winkans verhoogd dus helemaal niet, alleen miniem grotere kans op dom geluk en een gebrek aan discussie zijn het gevolg.
 

DeletedUser

Gast
Aeneas, je mag je aantal van 11 verlagen naar 9, aangezien Ydega dood is en ik aanneem dat je niet op jezelf gaat stemmen.
Ergens schuilt er wel een waarheid in je uitleg, maar om dan random te stemmen op 1 van die 9 personen, lijkt me, op z'n zachtst gezegd, vreemd.

Ik wist niet dat jij op dag 1 altijd op jezelf stemde?


Verlagen naar 10 is correct. Geen rekening gehouden met de dood van Yde tijdens het tellen van de stemmen, naar 9 echter niet voor de uitleg. Aangezien de kans nog altijd 1/10 blijft voor personen die niet binnen deze 10 vallen.

Hoezo is dat, op zijn zachts gezegd, vreemd? Er schuilt een kern van waarheid in, zeg je zelf. Is het dan veel vreemder dan hoe er normaal gestemd wordt op de eerste dag?

Oke, in theorie wordt de kans op een wolf idd verhoogd met een verwaarloosbaar percentage, maar in de praktijk werkt deze theorie gewoon niet. Als iedereen maar gewoon hetzelfde doet als jij ontstaat er GEEN discussie en kunnen we de volgende dag exact hetzelfde gaan doen. Jij stemt zoals Kyra al zei random met een verhaaltje er om heen (en een dikke 3,3% hogere wolfkans, die nog steeds nergens op slaat omdat de wolf niet per se hoeft te stemmen). Daarnaast zullen de wolven er echt wel voor zorgen dat er geen andere wolf uit wordt gelyncht in dag 1, wat die kans nog kleiner maakt dan 30%. Random stemmen normaal is idd niet goed, maar random stemmen is ook niet goed! je bereikt er niks mee, wolven hoor je er met skill uit te halen en niet dom geluk.

De winkans verhoogd dus helemaal niet, alleen miniem grotere kans op dom geluk en een gebrek aan discussie zijn het gevolg.

Theoretisch wordt de kans verhoogt. Dat is hoofdzakelijk het enige wat ik probeer aan te geven, wat gewoon een feit is. Praktisch gezien werkt de theorie ook. Vorig potje begon ik ermee, en 3/4 slechtjes zaten binnen de toen 6 actieve spelers

Volgens mij zijn we nu aan het discussiëren, nietwaar?
We kunnen de volgende dag inderdaad precies hetzelfde doen, maar dat hoeft niet. Dan hebben wij weer extra informatie om iets mee te doen - een extra lunch / lynchstemmen en e.v.t. acties. Daarnaast kan iedereen nog altijd zijn eigen discussie opstarten en een aspect binnen het potje aankaarten en heeft dit niets te maken met het feit dat er geen discussie ontstaat (naast deze). Dat heeft te maken met de spelers die zelf niets starten, en ik durf te wedden dat het nu nog altijd stil was geweest als ik deze theorie niet geplaatst had.

Ik durf bijna met zekerheid te stellen dat er vandaag niets geplaatst gaat worden waarop een degelijke lynchstem te baseren is.
Zie dik gedrukte in je quote:

Hoe stel jij je dit voor?
Valt zulk gedrag niet op dan?
Als het zulke random stemmen zijn en toevallig 2/3 goedjes stemmen op dezelfde persoon, een wolf (wat de random factor niet helemaal volgt), dan valt het toch meteen op als anderen dit proberen tegen te gaan?
Mensen die erin meegaan vallen ook op. Of mensen die zich juist afzijdig houden tussen een eventuele strijd met 2 personen die dichtbij elkaar zitten. Kan meerdere betekenissen hebben, maar daar komt je skill factor al naar voren.

Daarnaast, random stemmen is niet goed en probeer ik juist met deze theorie te beperken tot een minimum (het is minder random dan anders). Helaas is het mij opgevallen dat er op dag 1 meestal niet veel meer geplaatst wordt dan random stemmen. De eerste random stemmen moeten verantwoording gaan afleggen, terwijl 50% vlak voor de DL stemt en pas verantwoording hoef af te leggen de dag erna.

Ik ben niet bang om verantwoording te moeten afleggen.

Dus als jij iemand infecteert wordt dat een infectiewolf?

Ja. Tis legit een rol, mocht je daaraan twijfelen:
"Infectie-infectiewolf: De infectie-infectiewolf infectie-infecteert op nacht 1, naast de gebruikelijke lunch, een andere speler. Deze speler wordt dan infectiewolf. De infectie-infectiewolf wordt na deze actie zelf ook een gewone infectiewolf."
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9104

Gast
Ik moet zeggen dat het gedrag van Graecus wel een goede reden is om hem te lynchen. Hij heeft tot nu toe twee slechtjes geclaimd (waarvan 1 de infectie-infectiewolf). Der zit geen rol in die wint als die op dag 1 doodgaat. Daarnaast hebben we er ook geen fuck aan als iemand random claims het topic ingooit voor aandacht. En daarnaast de vraag of we het risico willen lopen dat we de infectiewolf eruit halen laten schieten en dat hij nog een keer mag infecteren. Op grond hiervan zet ik mijn stem voorlopig dus ook op Graecus
 

DeletedUser

Gast
Ik moet zeggen dat het gedrag van Graecus wel een goede reden is om hem te lynchen. Hij heeft tot nu toe twee slechtjes geclaimd (waarvan 1 de infectie-infectiewolf). Der zit geen rol in die wint als die op dag 1 doodgaat. Daarnaast hebben we er ook geen fuck aan als iemand random claims het topic ingooit voor aandacht. En daarnaast de vraag of we het risico willen lopen dat we de infectiewolf eruit halen laten schieten en dat hij nog een keer mag infecteren. Op grond hiervan zet ik mijn stem voorlopig dus ook op Graecus

Hoezo lopen we alleen het risico omtrent de infectiewolf?
Loop je door hem te lynchen, kijkend naar zijn claims, dan ook niet precies hetzelfde risico om de DO te doden?
De rest van de post kan ik me nog wel in vinden, maar door dat laatste breng je een serieus tintje aan iets wat je daarvoor de hele tijd weg aan het praten bent. Snap ik niet helemaal.
 

DeletedUser21204

Gast
Signlady al wil ik eigk op Aeneas stemmen weer in de hoop dat er mss ooit wat doordringt, ik heb er echt geen zin in dat de eerste dagen zo voortaan altijd gaan.
 

DeletedUser9104

Gast
Hoezo lopen we alleen het risico omtrent de infectiewolf?
Loop je door hem te lynchen, kijkend naar zijn claims, dan ook niet precies hetzelfde risico om de DO te doden?
De rest van de post kan ik me nog wel in vinden, maar door dat laatste breng je een serieus tintje aan iets wat je daarvoor de hele tijd weg aan het praten bent. Snap ik niet helemaal.

Ik loop liever het risico om een achterlijke DO te lynchen dan de eventuele infectie-infectiewolf te laten lopen.

Hij zit alleen niet in dit potje x)

Rabbid kan ook varianten van een rol erinstoppen, mijn inziens is de infectie-infectiewolf een variant van de gewone infectiewolf.

Signlady al wil ik eigk op Aeneas stemmen weer in de hoop dat er mss ooit wat doordringt, ik heb er echt geen zin in dat de eerste dagen zo voortaan altijd gaan.

Kyra, wat een flutreden. Echt. Hoe defuq moet ik me daar nu tegen verdedigen. Ik geef een degelijke reden waarom ik geen risico wil lopen. En ja, natuurlijk helpt het Greacus ook niet echt dat ik hem niet mag, maar om daarom nu op mij te stemmen?
Daarnaast ben je met je stem op mij geen haar beter, want dit is gewoon een verkapte randomstem op mij.

Maar hé, go ahead. Misschien heb je door op mij te stemmen een grotere kans een wolf eruit te halen, dan kun je Aeneas ook nog meekrijgen en is het plaatje helemaal compleet als ik lynch ben en goed blijk te zijn.
 

DeletedUser

Gast
Signlady al wil ik eigk op Aeneas stemmen weer in de hoop dat er mss ooit wat doordringt, ik heb er echt geen zin in dat de eerste dagen zo voortaan altijd gaan.

Grappige "dreiging". Goed beargumenteerde stem. Goed bezig!

Ik loop liever het risico om een achterlijke DO te lynchen dan de eventuele infectie-infectiewolf te laten lopen.

(....)

Maar hé, go ahead. Misschien heb je door op mij te stemmen een grotere kans een wolf eruit te halen, dan kun je Aeneas ook nog meekrijgen en is het plaatje helemaal compleet als ik lynch ben en goed blijk te zijn.

Het eerste gedeelte: fair enough

Het tweede gedeelte: dafuq heb ik daar nou weer mee te maken x)
 

DeletedUser21575

Gast
Het is gewoon een bloedserieuze, bloedrode stem, verdere toelichting komt er niet. En ofc blijft ie staan, ongeacht alles dat er nog kan gebeuren, want zoals ik al zei: hij is bloedserieus!!!!11!!!@@!!!!1!!!
Okay dus je geeft aan dat je stem niet meer gaat veranderen. Wat is deze sneaky wijziging in je stem dan zonder toelichting?

Ik moet zeggen dat het gedrag van Graecus wel een goede reden is om hem te lynchen. Hij heeft tot nu toe twee slechtjes geclaimd (waarvan 1 de infectie-infectiewolf). Der zit geen rol in die wint als die op dag 1 doodgaat. Daarnaast hebben we er ook geen fuck aan als iemand random claims het topic ingooit voor aandacht. En daarnaast de vraag of we het risico willen lopen dat we de infectiewolf eruit halen laten schieten en dat hij nog een keer mag infecteren. Op grond hiervan zet ik mijn stem voorlopig dus ook op Graecus

Dus infectiewolf is ook gewoon maar een variant op wolf? Want hij staat in het rollentopic gewoon op zijn eigen plek. Een variant zou zijn als er Infectiewolf v3: Infectie wolf infecteert iemand als nieuwe infectiewolf zou staan o.i.d.. Ik snap dat je ook niet veel hebt om op af te gaan op dag 1. Maar waarom zou een slechtje 2x een slechte rol claimen? Van Neus / Shuckkel trekken we ook niets aan als ze lopen te trollen. Naar mijn inziens is dit eigenlijk gewoon een makkelijke stem. Niet dat ik je daardoor een wolf vind, maar ik vind het wel jammer.
 

DeletedUser21204

Gast
Fair enough? Graecus claim als infectie-infectiewolf wordt hier serieus genomen?
 

DeletedUser26399

Gast
De BM stemming is al geweest, beetje laat. Je had die stem er op zijn minst uit kunnen halen.
Maar zou vals zijn deze weg te halen, jullie moeten je ergens op kunnen baseren.
Dus als jij iemand infecteert wordt dat een infectiewolf?
Neej, kan namelijk niet infecteren

Genoeg getrolled nu, mijn rol zit er niet tussen, ben zoals in 9/10 gevallen burger. En verder, vanaf morgen ga ik proberen om niet meer te trollen
 

DeletedUser

Gast
Okay dus je geeft aan dat je stem niet meer gaat veranderen. Wat is deze sneaky wijziging in je stem dan zonder toelichting?




Dus infectiewolf is ook gewoon maar een variant op wolf? Want hij staat in het rollentopic gewoon op zijn eigen plek. Een variant zou zijn als er Infectiewolf v3: Infectie wolf infecteert iemand als nieuwe infectiewolf zou staan o.i.d.. Ik snap dat je ook niet veel hebt om op af te gaan op dag 1. Maar waarom zou een slechtje 2x een slechte rol claimen? Van Neus / Shuckkel trekken we ook niets aan als ze lopen te trollen. Naar mijn inziens is dit eigenlijk gewoon een makkelijke stem. Niet dat ik je daardoor een wolf vind, maar ik vind het wel jammer.

troll.
 

DeletedUser

Gast
Fair enough? Graecus claim als infectie-infectiewolf wordt hier serieus genomen?

fair enough als in: ik snap wat je daarmee aangeeft. Heeft verder niets met serieus nemen te maken, vanuit mijn kant. De rol zit er niet eens in... maar als... dan... "fair enough"

Ik zag geen reden om er verder op in te gaan, omdat ik dat daarvoor al deed.
 
Bovenaan