• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wereld vergaat 21 mei

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Zielig dat je naar buiten kijkt :rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Niet als er een vrachtwagen voorbijrijdt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Ontopic zeg ik dus dat het belachelijk is hier in te geloven :/
 

Araluen

Manticore
AW: Wereld vergaat 21 mei

tuurlijk is dit belachelijk, de wereld vergaat in 2013. :p
ik kan niet eens mijn school afmaken.
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

het is goed gelukt met die wereld zeg, ik leef nog steeds, en de wereld vergaat in 2012:)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

nee hoor, in 2013 vergaat de wereld. :O

ik heb onderzoek gedaan. ;)

Welk onderzoek? Omtrent een komeet zeker?

De wereld vergaat ook in 2012, waar ik je al in het spellenforum op wees, volgens de Maya-kalender. Alleen is ook dit hoogstwaarschijnlijk onzin, net als de 21 mei Apocalyps. De Maya's, zo'n oud volk, had waarschijnlijk niet kunnen weten dat de aarde in 2012 zou vergaan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Op basis van een oude Mayatabel waarop de standen van Venus staan en nieuw ontdekte inscripties en voorwerpen kwam hij erachter dat de laatste b'ak'tun pas stopt op 21, 22 of 23 december 2220.


wat is het nou?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

die man faalt heel hard

Als je de priester bedoelt die de Apocalyps op 21 mei voorspelde, hij heeft dit zo uitgerekend en geloofde er heilig in. Hij liet duizenden pamfletten afdrukken en in New York City verspreiden. Als jij ergens in gelooft waarbij 98% van de mensheid zal omkomen, zal jij hen toch ook willen waarschuwen?

Op basis van een oude Mayatabel waarop de standen van Venus staan en nieuw ontdekte inscripties en voorwerpen kwam hij erachter dat de laatste b'ak'tun pas stopt op 21, 22 of 23 december 2220.


wat is het nou?

Ik weet niet wat jij hebt gelezen maar "De einddatum van de huidige 13-baktun grote cyclus volgens de lange telling wordt weergegeven als 13.0.0.0.0, meestal omgezet naar de gregoriaanse datum 21 december 2012. Sommige mensen zien hierin het einde van de wereld; zie 2012-fenomeen"

Bron: Bij eschatologie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Niet alleen in New York hoor, overal. Hier in Nederland hingen ze ook, hangen nog steeds zelfs. Zag er vandaag nog een op R'dam Centraal.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Ik weet echt niet waar die man mee bezig is. Waar staat in het Christelijke geloof wanneer de dag des oordeels zal komen? Zelfs Jezus wist niet eens wanneer het zou gebeuren.
Een vrouw van zijn kerk heeft bijna haar keel en de keel van haar dochters doorgeneden omdat ze haar dochters en zich zelf de dag des oordeels wilde besparen. Het werd haar teveel!
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Waar staat in het Christelijke geloof wanneer de dag des oordeels zal komen?

Staat er niet. Staat zelfs vrij duidelijk dat niemand het zal weten voor het gebeurd is. Maar daar laten sommige mensen zich niet door tegenhouden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Staat er niet. Staat zelfs vrij duidelijk dat niemand het zal weten voor het gebeurd is. Maar daar laten sommige mensen zich niet door tegenhouden.

Ja, daar gaan Christenen wel vaker onder gebukt. Er staat nergens in de bijbel dat Jezus zoon van God is, maar nee hij moet wel zoon van God zijn.
De drie-eenheid is nergens te bekennen in de bijbel, maar nee er zijn zeker 3 goden in 1!
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Alle geloven hebben figuren die zich niks aantrekken van wat er geschreven staat of hoe dat bedoelt is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Ja, daar gaan Christenen wel vaker onder gebukt. Er staat nergens in de bijbel dat Jezus zoon van God is, maar nee hij moet wel zoon van God zijn.
De drie-eenheid is nergens te bekennen in de bijbel, maar nee er zijn zeker 3 goden in 1!

Is toch altijd weer heerlijk om te zien hoe het ene geloof zich verheven voelt boven het andere. *zucht*
 

DeletedUser

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

Niet alleen in New York hoor, overal. Hier in Nederland hingen ze ook, hangen nog steeds zelfs. Zag er vandaag nog een op R'dam Centraal.

Ik woon dan ook niet in de drukke steden, dus kon dit niet weten. Excuses.

Ik weet echt niet waar die man mee bezig is. Waar staat in het Christelijke geloof wanneer de dag des oordeels zal komen? Zelfs Jezus wist niet eens wanneer het zou gebeuren.
Een vrouw van zijn kerk heeft bijna haar keel en de keel van haar dochters doorgeneden omdat ze haar dochters en zich zelf de dag des oordeels wilde besparen. Het werd haar teveel!

Staat er niet. Staat zelfs vrij duidelijk dat niemand het zal weten voor het gebeurd is. Maar daar laten sommige mensen zich niet door tegenhouden.

De dag des oordeels staat inderdaad niet in de bijbel vermeld, maar allerlei Christenen proberen dit uit te reken aan de hand van bijbels verhalen. Zoals dit het geval was bij de priester die 21 mei voorspeld had, als ik mij niet vergis.

Is toch altijd weer heerlijk om te zien hoe het ene geloof zich verheven voelt boven het andere. *zucht*

Dit komt omdat ieder overtuigt is van zijn eigen geloof, meestal wil het ene geloof het andere geloof in hun geloof laten geloven (volgen jullie het nog?). Omdat ze hen, volgens hun bijbel/koran e.d, dan zouden redden. Ze voelen zich dus niet verheven boven het ander. Ze geloven alleen niet dat het andere geloof echt is. Even een voorbeeld: Als jij geen moeder meer hebt, en ik wel. Voel ik mij toch ook niet verheven boven jou?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3865

Gast
AW: Wereld vergaat 21 mei

en nu heeft hij een nieuwe datum voorspeld: 21 oktober.

hij heeft iets met de 21ste XD
 
Bovenaan