• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

3e Wereldoorlog

DeletedUser21018

Gast
Wikipedia is ook wel nuttig voor andere dingen hoor!!! Het wordt bijna constant nagekeken en verbeterd. Je doet er wel goed aan om de details na te kijken op een andere site. De grote lijn klopt in 99,5 % van de gevallen. In de andere gevallen merk je het direct dat het niet klopt door onzorgvuldig geschreven artikels
 

DeletedUser21018

Gast
Indd, als dat gebeurd zijn we helemaal om zeep. Biologische wapens maken de halve wereld kapot, de natuur vecht terug met orkanen vulkanen en aardbevingen en de rest is ook weg. Einde van de Aarde.
 

DeletedUser20542

Gast
Dat is een zeer beknopte en vrij correcte samenvatting van WO III, lijkt mij zo.
 

DeletedUser

Gast
hahahaha, welke toren in NL zou die invliegen volgens jou ? hahaha er zijn geen 'torens' in de lage landen ;)

http://www.youtube.com/watch?v=rbFoEjdzSWU het gaat hier over Antwerpen (humor, maar toch, heeft em gelijk) waarop moeten terroristen met een vliegtuig op storen in de lage landen denk je ?

Er zijn genoeg plaatsen waar je met je vliegtuig kan invliegen dat schade zou kunnen geven. Denk maar aan het parlement of zo een zaken.
 

DeletedUser21018

Gast
WOIII, een grote fantasie van de gebruikers van de grepolis forum :p

WOI:14-18
WOII:40-45
WOII: ??-??

Mijn voorspelling is de volgende: als de taliban en radicale moslims in het Midden-Oosten geen tegenstand krijgen, kunnen ze zich verder uitbreiden en verder biologische wapens ontwikkelen. Syrië krijgt nu al gedeeltelijke steun van Rusland, en zo zijn er nog een aantal grootmachten die uitstekende contacten hebben met de lande in het Midden-Oosten.
Als de VS en/of Europa deze landen dan een halt toeroepen, kunnen de andere grootmachten verscheurt worden door een binnenlandse oorlog. Dan gaan de VS er zich mee bemoeien. Maar omdat ze zelf al een kamp vormen, worden zij ook aangevallen. En als Amerika vecht met Azië/Afrika, heb je een Wereldoorlog.

WO III is geen grote fantasie!

Ook kan de klimaatverandering zorgen voor conflicten tussen:
-landen die nu volop in een industriële revolutie zitten en naar de top van de productielanden willen d. m. v. schadelijke machines. vb: Brazilië, Zuid-Afrika,...
-Innoverende landen die stilaan het besef krijgen dat er iets moet veranderen vb: VS, Europa,...
 

DeletedUser19654

Gast
WOIII zal naar mijn mening meer ontstaan vanuit radicale moslims en taliban zoals molentje hierboven zegt!
Maar ik denk ook dat Amerika en Rusland een grote rol zou kunnen spelen in ontstaan van WOIII.

Uiteindelijk kom je dan uit bij verschillende verdragen die landen hebben gesloten en ben je verplicht elkaar te helpen. China, Rusland tegen Amerika, Europa en 3e partij zou nog taliban en moslims kunnen worden. Wij zullen hoe dan ook betrokken worden in een WOIII
Er zijn ook een hoop interessante video's te vinden op Youtube :p

Daarnaast denk ik dat Japan als onafhankelijke partij random tegen China zal strijden omdat die landen elkaar toch niet liggen. En zoveel oorlog maakt die ook niet meer uit. Mochten ze winnen tegen China dan zal India en al die andere kleine landen ook snel onder gaan.

Laatste land is dan nog Noord-Korea, die naar Zuid-Korea zal gaan en weer 1 land word. Noord pakt Zuid. Komt VS weer aan en uiteindelijk zou het op dat punt kunnen uitdraaien om een Kernwapenoorlog. Dat kind dat het land daar regeert pff...
 

DeletedUser

Gast
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_militaire_uitgaven

Dit is een overzichtje van wereldwijde militaire uitgaven uit 2009. De VS geeft meer dan 600 miljard uit en staat mijlenver bovenaan, Afghanistan vinden we op plaats 98 terug met uitgaven van 272 miljoen. Pakistan komen we op plaats 35 tegen, met 4,8 miljard aan militaire uitgaven. Ik zou het knap vinden als de Taliban met die beperkte middelen een WO3 kan veroorzaken. Bovendien ligt Afghanistan al in puin en is de VS nu Pakistan kapot aan het dronen.

Ik denk dat het eerder de militaire uitgaven van de VS zijn die ons een ongemakkelijk gevoel moeten geven. En zij zijn tot alles in staat, dat heeft de geschiedenis al laten zien.
 

DeletedUser6887

Gast
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_militaire_uitgaven

Dit is een overzichtje van wereldwijde militaire uitgaven uit 2009. De VS geeft meer dan 600 miljard uit en staat mijlenver bovenaan, Afghanistan vinden we op plaats 98 terug met uitgaven van 272 miljoen. Pakistan komen we op plaats 35 tegen, met 4,8 miljard aan militaire uitgaven. Ik zou het knap vinden als de Taliban met die beperkte middelen een WO3 kan veroorzaken. Bovendien ligt Afghanistan al in puin en is de VS nu Pakistan kapot aan het dronen.

Ik denk dat het eerder de militaire uitgaven van de VS zijn die ons een ongemakkelijk gevoel moeten geven. En zij zijn tot alles in staat, dat heeft de geschiedenis al laten zien.

Dan zijn we in principe wel heel veilig. Als je alle bedragen van de landen van de Europese unie optelt, komen we heel dicht bij de Vs qua bedrag.
 

DeletedUser

Gast
Meer de rest van de wereld bij elkaar.
De VS neemt 43% van de totale uitgaven voor haar rekening. Tel daar nog 1 a 2 procentjes van Israël bij. Kom je rond de 45% uit.

Noord-Korea staat trouwens niet in dat lijstje. Zal wel iets schelen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Wapens? Atoombommen, van die automatisch bestuurde vliegtuigen en wie weet tegen dan lasers? Als er dan toch zo'n oorlog moet komen, zou ik het nog liefst met zwaard, pijl en boog, bijl en whatever zien. Dat zijn namelijk eerlijke gevechten, waarvoor je echt kan vechten voor je eer en vaderland, en niet van afstand met een geweer. In ieder geval iets tactischer, zoals ze de Ijzer opengooiden. Dan hebben ze later aan de kinderen tenminste nog iets te vertellen. Maar liefst van al natuurlijk gewoon géén oorlog.

Poosje geleden deze post, maar deze persoon wil ik toch nog even aan jou voorstellen (mits je hem nog niet kende):
Meet Mad Jack Chruchill


OT: ik verwacht niet dat dit in een nabije toekomst (± de eerste 2 komende generaties) gaat gebeuren, alleen al omdat men nu veel meer onderwezen wordt en dus ook meer af weet van wat voor een schade een oorlog aan kan richten.
 

DeletedUser19654

Gast
Ik denk dat ieder land gewoon bezig is met atoombommen!

Het is gewoon een gevoel van veiligheid voor een land. Ze kunnen op die manier dreigen chemische wapens tegen het land in te zetten. Dat wat iedereen wil voorkomen, maar doordat Amerika er aan begonnen is en ze heeft, is er niemand zich veilig voelt en iedereen ze wilt hebben. Het grootste probleem is bij Amerika nu en daar ook begonnen vind ik zelf.
 

DeletedUser21018

Gast
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_militaire_uitgaven

Dit is een overzichtje van wereldwijde militaire uitgaven uit 2009. De VS geeft meer dan 600 miljard uit en staat mijlenver bovenaan, Afghanistan vinden we op plaats 98 terug met uitgaven van 272 miljoen. Pakistan komen we op plaats 35 tegen, met 4,8 miljard aan militaire uitgaven. Ik zou het knap vinden als de Taliban met die beperkte middelen een WO3 kan veroorzaken. Bovendien ligt Afghanistan al in puin en is de VS nu Pakistan kapot aan het dronen.

Ik denk dat het eerder de militaire uitgaven van de VS zijn die ons een ongemakkelijk gevoel moeten geven. En zij zijn tot alles in staat, dat heeft de geschiedenis al laten zien.

Volgens mij zijn echt niet alle uitgaven berekend in deze lijst. De taliban gaan echt niet al hun uitgaven bekend maken, hoor!
 

DeletedUser

Gast
WOI:14-18
WOII:40-45
WOII: ??-??

Mijn voorspelling is de volgende: als de taliban en radicale moslims in het Midden-Oosten geen tegenstand krijgen, kunnen ze zich verder uitbreiden en verder biologische wapens ontwikkelen. Syrië krijgt nu al gedeeltelijke steun van Rusland, en zo zijn er nog een aantal grootmachten die uitstekende contacten hebben met de lande in het Midden-Oosten.
Als de VS en/of Europa deze landen dan een halt toeroepen, kunnen de andere grootmachten verscheurt worden door een binnenlandse oorlog. Dan gaan de VS er zich mee bemoeien. Maar omdat ze zelf al een kamp vormen, worden zij ook aangevallen. En als Amerika vecht met Azië/Afrika, heb je een Wereldoorlog.

WO III is geen grote fantasie!

Ook kan de klimaatverandering zorgen voor conflicten tussen:
-landen die nu volop in een industriële revolutie zitten en naar de top van de productielanden willen d. m. v. schadelijke machines. vb: Brazilië, Zuid-Afrika,...
-Innoverende landen die stilaan het besef krijgen dat er iets moet veranderen vb: VS, Europa,...

Ja, en de beste manier is om alles en iedereen kapot te nuken, djezus, wordt eens wakker van jullie fantasie en ga terug naar school! wereldoorlogen zullen nooit meer plaatsvinden, nooit, nada, never...
Eigenlijk waren WOI en WOII ook geen wereldoorlogen eh, het was Britten, Fransen en Russen (en al hun kolonies) tegen Oostenrijk, Duitsland en Otto's en meer een Europese oorlog. Maar omdat je kolonies had, deed de hele wereld zogenaamd mee (Amerika gaf steun aan de Britten, maar dat was het dan)
WOII was ook een Europese oorlog, Frankrijk, Sovjets en Britten (steun van VS) tegen Duitsland en Japan. Eigenlijk meer 2 continentale oorlogen die op hetzelfde moment plaatsvonden en toevallig waren de Duitsers bondgenoten van Japan en had Japan grootheidswaanzin.
Dat hebben we dus niet meer, Alle landen zitten in de veiligheidsraad en VN (jaja NK niet, maar die vallen niemand lastig :/) en zullen een diplomatieke oplossing zoeken. Hoeveel keer zijn we bedreigd dat er oorlog ging uitbreken ? Veel. En hoeveel keer is die uitgebroken ? Geen enkele keer.
Stop eens met jullie morbide, apocalyptische gedachtes over WOIII.
Amen
Ik denk dat ieder land gewoon bezig is met atoombommen! (stop met denken, dat is niet aan jou besteed :p)

Het is gewoon een gevoel van veiligheid voor een land. Ze kunnen op die manier dreigen chemische wapens tegen het land in te zetten. Dat wat iedereen wil voorkomen, maar doordat Amerika er aan begonnen is en ze heeft, is er niemand zich veilig voelt en iedereen ze wilt hebben. Het grootste probleem is bij Amerika nu en daar ook begonnen vind ik zelf.

Aha, en alle landen in wereld hebben genoeg geld om radioactief materiaal te kopen. En alle landen hebben genoeg geld. En alle landen worden niet onder controle gehouden door tientallen organisaties. En alle landen zijn niet lid van de VN.
Beste mensen, AUB informeer jezelf voordat je nonsens uitslaat.
 

DeletedUser

Gast
WOIII zal naar mijn mening meer ontstaan vanuit radicale moslims en taliban zoals molentje hierboven zegt!
Maar ik denk ook dat Amerika en Rusland een grote rol zou kunnen spelen in ontstaan van WOIII.

Uiteindelijk kom je dan uit bij verschillende verdragen die landen hebben gesloten en ben je verplicht elkaar te helpen. China, Rusland tegen Amerika, Europa en 3e partij zou nog taliban en moslims kunnen worden. Wij zullen hoe dan ook betrokken worden in een WOIII
Er zijn ook een hoop interessante video's te vinden op Youtube :p

Daarnaast denk ik dat Japan als onafhankelijke partij random tegen China zal strijden omdat die landen elkaar toch niet liggen. En zoveel oorlog maakt die ook niet meer uit. Mochten ze winnen tegen China dan zal India en al die andere kleine landen ook snel onder gaan.

Laatste land is dan nog Noord-Korea, die naar Zuid-Korea zal gaan en weer 1 land word. Noord pakt Zuid. Komt VS weer aan en uiteindelijk zou het op dat punt kunnen uitdraaien om een Kernwapenoorlog. Dat kind dat het land daar regeert pff...

Onderschat India niet, het heeft één van de grootste legers in de wereld uitgerust met modern westers materiaal en het beschikt over bio-/massa vernietigingswapens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan