• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Alcohol onder de 16

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Ik ben het niet vaak eens met Core, maar deze keer dus wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

ok, ik wist niet dat alcohol een harddrug is.
maar wat zijn die fouten dan??? zeg het me zodat ik me in het vervolg kan verbeteren ipv telkens dezelfde fout te maken.

Oh man, alles verbeteren wordt een hoop werk maar goed dat wil ik straks wel even voor je doen ;) eerst sporten nu.

Ik ben het niet vaak eens met Core, maar deze keer dus wel.

Daar ben ik blij om want in dit debat zitten wij voornamelijk op 1 lijn volgens mij 8-)
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

ik ben van mening dat alcohol onder de 16 wel mag, maar met mate. je moet je niet 'ladderzat gaan zuipen'. mensen die dit wel doen, doen dat enkel om stoer te doen. zelfs al ben je veel ouder, dan moet je je nog niet 'dronken voeren'.

Een effect van alcohol is dat het beoordelingsvermogen van de gebruiker aantast, wat betekent dat hoe meer iemand gedronken heeft hoe slechter zijn keuzes worden (de persoon wordt minder kritisch). Dit heeft tot gevolg dat iemand die flink gedronken heeft zichzelf minder goed in de hand kan houden om niet nog meer te drinken.

Een hoop mensen die zich "ladderzat zuipen" doen dat niet per sé omdat ze dat stoer vinden maar omdat ze letterlijk de controle kwijt zijn.

het enige wat de drugs gemeen hebben is dat ik nooit een van die drugs zal slikken, roken, noem maar op.

De eigenlijk term drug of drugs omvat alle substanties (op eten na) die chemische veranderingen te weeg brengen in het functioneren van een organisme.

Wij gebruiken allemaal drugs of dat nu tabak, cafeïne, alcohol, wiet of medicijnen zijn.

softdrugs zijn verslavend,

Dat is onzin een hoop softdrugs zijn helemaal niet verslavend bijvoorbeeld paddo's (Psilocybine).

maar hebben niet echt een negatieve invloed op je sociale leven, op je manier van omgaan met anderen etc. ze hebben dus geen mentale uitwerking.

Euh... ze hebben vrijwel allemaal een mentale werking dat is waarom mensen ze gebruiken ;). Tja ze kunnen ook een negatieve invloed hebben op je sociale leven in bepaalde kringen. Ook hebben ze vaak invloed op hoe je omgaat met anderen terwijl iemand onder de invloed is maar ook daarna).

het enige waardoor ze 'slecht' zijn is dat ze verslavend en duur zijn.

Ze hoeven helemaal niet slecht te zijn of verslavend of duur, sommige kunnen dat wel zijn. Sommige kunnen "slecht" zijn als je er niet verstandig mee omgaat. Sommige kunnen gratis zijn als je ze weet te vinden (paddo's al moet je dit nooit tenzij je kennis van zaken hebt zelf gaan zitten proberen).

daarom is het niet slim ermee te beginnen. over gezondheidsproblemen heb ik nog niets gelezen, maar het kan zijn dat die er wel zijn.

Ook dit verschilt weer gigantisch per drug en als je niet weet waar je aan begint dan moet je dat natuurlijk ook niet doen :) (daarmee bedoel als je wil gebruiken, gebruik dan verstandig zoek op wat je neemt, hoe je het neemt, wat de gevaren zijn, wat de effecten zijn, etc etc).

kortom, ik ben er niet tegen, maar ik zou het nooit aanraken omwille van de kosten en het feit dat je er verslaagd aan geraakt.

Ze hoeven zeker niet duur of verslavend te zijn maar dit kan wel dat verschilt natuurlijk weer per drug.

harddrugs zoals cocaïne, heroïne, crack etc, zijn heel verslavend en van een overdosis kan je dood gaan.

Alcohol en tabak zijn ongeveer net zo verslavend en van een alcohol overdosis ga je ook dood, tabak overdosis zal niet zo snel gebeuren maar is nietemin de gevaarlijkste drugs als je kijkt in de termen van aantal mensen dood per jaar (bijna 450.000 per jaar in de VS).

zelfs als je een paar gram te veel spuit, snuift, slikt, of weet ik veel wat nog allemaal, kan het dodelijk gaan.

Dat lijkt heel weinig, maar geloof me je snuift niet zomaar een grammetje teveel ;), laat ik het zo zeggen de meeste mensen die een overdosis krijgen daarbij kan je het wel zien aankomen.

ook het feit dat je lichamelijk gaat afzwakken en uiteindelijk als associale, afgezwakt wrak op je kamertje ligt te spuiten, trekt me niet zo aan. het feit dat ook je familie en vrienden hieronder lijden, is egt erg. begin er gewoon niet aan, dan hebje al die problemen met familie, afkickcentra en verslavingen niet.

Niet dat ik iemand hier aan de drugs wil helpen, maar de meeste hard drugs kan je relatief veilig gebruiken als je er verstandig mee omgaat (al moet je zoiezo wegblijven van crack of heroine).


Kijk het komt erop neer dat het onderscheidt soft / hard drugs heel erg slecht gemaakt is, ook worden alcohol en tabak hier aan ontrokken vanwege commerciële belangen. Een van de gevaarlijkste dingen aan drugs zijn vaak het feit dat ze illegaal zijn waardoor mensen met criminele moeten omgaan om ze te verkrijgen (en zoals wij allen weten zijn criminelen meestal niet bepaald begaan met de gezondheid van hun klanten), waardoor mensen slechte kwaliteit drugs kunnen krijgen (bijvoorbeeld coke versneden met rattengif en dergelijke), dealers mensen verslaafd proberen te krijgen, geschillen kunnen niet worden opgelost middels rechtbanken maar met geweld etc etc.

Slecht drugsbeleid is veel gevaarlijk dan drugs.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Heb je toch een poging gewaagd :)
Een effect van alcohol is dat het beoordelingsvermogen van de gebruiker aantast, wat betekent dat hoe meer iemand gedronken heeft hoe slechter zijn keuzes worden (de persoon wordt minder kritisch). Dit heeft tot gevolg dat iemand die flink gedronken heeft zichzelf minder goed in de hand kan houden om niet nog meer te drinken.

Een hoop mensen die zich "ladderzat zuipen" doen dat niet per sé omdat ze dat stoer vinden maar omdat ze letterlijk de controle kwijt zijn.

Ja je beoordelingsvermogen gaat een stuk achteruit, maar de aanleiding daarvan is dat je (geestelijke) remmingen niet meer meer werken.
Ik ben het met je eens dat er maar een heel beperkte groep is die dronken word om "stoer" te doen.
Je kent het gezegde 1 glaasje teveel.
Dat duid op, de overgang van aangeschoten naar dronken worden.
Wat vaak idd door de hoeveelheid die in dat glaasje "teveel" zit.
Echter ben je al niet meer in staat goed keuzes te maken als je aangeschoten bent.



De eigenlijk term drug of drugs omvat alle substanties (op eten na) die chemische veranderingen te weeg brengen in het functioneren van een organisme.

Wij gebruiken allemaal drugs of dat nu tabak, cafeïne, alcohol, wiet of medicijnen zijn.

Helemaal mee eens, in het Engels worden medicijnen aangeduid als drugs.
De meeste "drugs" is ooit begonnen als medicijn en/of dat was de opzet.
XTC bv is ontwikkeld voor dementerende bejaarde mensen in eerste instantie


Dat is onzin een hoop softdrugs zijn helemaal niet verslavend bijvoorbeeld paddo's (Psilocybine).
Ze zijn niet per definitie verslavend (paddo's) maar je kan er nog steeds verslaafd aan raken.
Net als aan chocolade


Euh... ze hebben vrijwel allemaal een mentale werking dat is waarom mensen ze gebruiken ;). Tja ze kunnen ook een negatieve invloed hebben op je sociale leven in bepaalde kringen. Ook hebben ze vaak invloed op hoe je omgaat met anderen terwijl iemand onder de invloed is maar ook daarna).
Er is een heel groot verschil tussen de verschillende drugs.
Van de ene word je heel erg gesloten en vande andere kun je juist heel open komen te staan.
Echter is dit per drugs verschillend en ook in grote mate afhankelijk van je eigen persoonlijkheid en humeur op dat moment.


Ze hoeven helemaal niet slecht te zijn of verslavend of duur, sommige kunnen dat wel zijn. Sommige kunnen "slecht" zijn als je er niet verstandig mee omgaat. Sommige kunnen gratis zijn als je ze weet te vinden (paddo's al moet je dit nooit tenzij je kennis van zaken hebt zelf gaan zitten proberen).
Conclusie van dit verhaal, je moet goed kijken waar je je drugs, eventueel, vandaan haalt.
Neem nooit iets aan wat je niet kent en/of vertrouwd.
Haal je drugs dus ook bij bekenden en laat het testen (als je daar de kans voor krijgt)



Ook dit verschilt weer gigantisch per drug en als je niet weet waar je aan begint dan moet je dat natuurlijk ook niet doen :) (daarmee bedoel als je wil gebruiken, gebruik dan verstandig zoek op wat je neemt, hoe je het neemt, wat de gevaren zijn, wat de effecten zijn, etc etc).
Helemaal mee eens, als je drugs neemt, in welke vorm dan ook, laat je dan goed informeren.
Wees op de hoogte van de negatieve effecten en hoe je die tegen kan gaan.
Wees ook op de hoogte van de andere effecten.
Als je weet wat je kan verwachten dan kun je
- rekening wat er komt (ongeveer)
- je kan er beter van genieten
- je weet wat jemoet doen wanneer het fout gaat met jou (of iemand om je heen)

Ze hoeven zeker niet duur of verslavend te zijn maar dit kan wel dat verschilt natuurlijk weer per drug.
Dat heeft nog steeds te maken waar en bij wie je de drugs haalt

Alcohol en tabak zijn ongeveer net zo verslavend en van een alcohol overdosis ga je ook dood, tabak overdosis zal niet zo snel gebeuren maar is nietemin de gevaarlijkste drugs als je kijkt in de termen van aantal mensen dood per jaar (bijna 450.000 per jaar in de VS).
Niets aan toe te voegen

Dat lijkt heel weinig, maar geloof me je snuift niet zomaar een grammetje teveel ;), laat ik het zo zeggen de meeste mensen die een overdosis krijgen daarbij kan je het wel zien aankomen.

Het heeft allemaal te maken met het doorbreken van je lichamelijke remmingen. anders gezegd met het verhogen van je weerstand tegen een bepaalde stof.
Mensen die bv een overdosis krijgen doen daar vaak de hele avond over.
zoals al gesteld is krijg je niet zomaar een overdosis.
Dit zou voor beginnende gebruikers anders kunnen liggen omdat ze nog geen resistentie hebben opgebouwd

Niet dat ik iemand hier aan de drugs wil helpen, maar de meeste hard drugs kan je relatief veilig gebruiken als je er verstandig mee omgaat (al moet je zoiezo wegblijven van crack of heroine).
Ik vind Cocaine roken net zo junkie achtig als Heroine.
Sommige drugs en/of manieren om drugs te nemen moet je gewoon niet uit willen proberen.
Maar als je goed oplet en jezelf voldoende kent zou je drugs "veilig" kunnen gebruiken.

Kijk het komt erop neer dat het onderscheidt soft / hard drugs heel erg slecht gemaakt is, ook worden alcohol en tabak hier aan ontrokken vanwege commerciële belangen. Een van de gevaarlijkste dingen aan drugs zijn vaak het feit dat ze illegaal zijn waardoor mensen met criminele moeten omgaan om ze te verkrijgen (en zoals wij allen weten zijn criminelen meestal niet bepaald begaan met de gezondheid van hun klanten), waardoor mensen slechte kwaliteit drugs kunnen krijgen (bijvoorbeeld coke versneden met rattengif en dergelijke), dealers mensen verslaafd proberen te krijgen, geschillen kunnen niet worden opgelost middels rechtbanken maar met geweld etc etc.

Slecht drugsbeleid is veel gevaarlijk dan drugs.

Het onderscheid tussen soft en harddrugs word voornamelijk gemaakt in Nederland.
USA bv hebben daar geen onderscheid in.
Mensen die willen weten waarom alcohol en tabak buiten de opiumwet valllen adviseer ik de geschiedenis van deze wet te bestuderen.
Ik ben het niet met je eens over dat dealers niet begaan zijn met de gezondheid van hun klanten.
Er zijn idd een paar losers die zich daar niets van aantrekken.
Echter zal een dealer, net als elke andere verkoper, willen dat je zo vaak mogelijk terugkomt om zoveel mogelijk geld te maken.
Als jij ziek word van zijn product dan zal er eerder een lcihtje op je geschenen worden door de politie.
Wat je uiteraard niet wilt.

Dit verschilt per dealer, maar de meeste willen gwoon geld maken en buiten vrij rondlopen
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Ze zijn niet per definitie verslavend (paddo's) maar je kan er nog steeds verslaafd aan raken.
Net als aan chocolade

Hm..ik denk echt dat het bij bepaalde drugs zo goed als onmogelijk is om "verslaafd" te raken simpelweg omdat de effecten zich daarvoor totaal niet lenen maar ook omdat bij bijvoorbeeld LSD je lichaam heel snel tolerantie op bouwt waardoor je het maar 1x in de ruwweg 4/5 dagen kan nemen anders werkt het gewoon niet. Dat neemt niet weg dat er naast verslaving natuurlijk altijd andere gevaren zijn.

Het heeft allemaal te maken met het doorbreken van je lichamelijke remmingen. anders gezegd met het verhogen van je weerstand tegen een bepaalde stof.
Mensen die bv een overdosis krijgen doen daar vaak de hele avond over.
zoals al gesteld is krijg je niet zomaar een overdosis.
Dit zou voor beginnende gebruikers anders kunnen liggen omdat ze nog geen resistentie hebben opgebouwd

De meeste overdosisen komen door 2 dingen.

1. Iemand denkt zijn gewone hoeveelheid van een bepaalde drug te gebruiken (bijv. heroïne) maar de kwaliteit van de heroïne verschilt nogal waardoor dezelfde hoeveelheid heroïne veer sterker danwel slapper kan zijn.

Een goed voorbeeld hiervan zag je in de jaren 80' Duitse heroïne gebruikers kwamen om te feesten naar Amsterdam zij waren "ervaren" gebruikers en namen dezelfde hoeveelheid heroïne die ze altijd namen. Maar wat was nu het probleem Nederland als doorvoer haven van Europa (ook van drugssmokkel) had hele hoge kwaliteit heroïne (bijv. 95% puur), de Duitsers waren gewend aan heroïne die maar 60% puur was (omdat de Nederlandse dealers ze eerst versneden met andere rommel zodat ze meer heroïne hadden om te verkopen). Die Duitsers kochten hier hun normale hoeveelheid heroïne maar die was veel sterker dan de soort die ze gewend waren waardoor hun normale dosis nu ineens veel sterker was dan normaal en sommige daardoor een Overdosis kregen en stierven.

2. Ons lichaam bereidt ons voor op activiteiten die we gaan ondernemen. Dat geldt ook voor drugs op het moment dat iemand regelmatig een bepaalde drug gebruikt went zijn lichaam daaraan (tolerantie). Maar dit heeft vaak wel te maken met bepaalde omstandigheden en het lichaam heeft tijd nodig om zich daarop voor te bereiden. Stel iemand is gewend een bepaalde hoeveelheid coke te nemen bijvoorbeeld iedere zaterdag bij een vriend thuis. Doordeweeks krijgt deze persoon een keer heel goedkoop coke aangeboden op de achterbank van een auto oid hij denkt ach voor een keertje waarom niet en neemt dezelfde hoeveelheid die hij altijd neemt. Omdat het lichaam hier dan niet op voorbereid is komt diezelfde hoeveelheid veel harder aan en als je al gewend bent een hele grote hoeveelheid te nemen kan diezelfde hoeveel hierdoor in een keer fataal zijn.

Ik vind Cocaine roken net zo junkie achtig als Heroine.
Sommige drugs en/of manieren om drugs te nemen moet je gewoon niet uit willen proberen.
Maar als je goed oplet en jezelf voldoende kent zou je drugs "veilig" kunnen gebruiken.

Cocaine roken = Crack en is inderdaad net zo gevaarlijk en verslavend als Heroïne. Volgens sommige onderzoeken zelfs gevaarlijker.

Het onderscheid tussen soft en harddrugs word voornamelijk gemaakt in Nederland.
USA bv hebben daar geen onderscheid in.

USA heeft schedule's opgesteld (schedule 1 t/m 5) het frappante is dat Cannabis en XTC schedule 1 drugs zijn en coke een schedule 2 drugs (oftewel Cannabis/XTC is gevaarlijker dan coke :rolleyes:)

In Engeland hebben ze Class A,B,C

Maar goed hetgeen wat al deze systemen gemeen hebben is dat ze opgesteld zijn door idioten en vanaf een wetenschappelijk / maatschappelijk standpunt niet anders dan ridicuul genoemd kunnen worden.

Er zijn idd een paar losers die zich daar niets van aantrekken.
Echter zal een dealer, net als elke andere verkoper, willen dat je zo vaak mogelijk terugkomt om zoveel mogelijk geld te maken.
Als jij ziek word van zijn product dan zal er eerder een lcihtje op je geschenen worden door de politie.
Wat je uiteraard niet wilt.

Klopt, maar alles zou zoveel beter zijn als je drugs kon kopen bij de apotheek (met een drugpas bijv.) zodat mensen veilig drugs kunnen kopen en gebruiken.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Geweldig om een topic als dit te lezen als je met een geweldige kater zit :rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

@ Core: in principe is alles verslavend.
Zelfs het rondje joggen kan verslavend zijn.
Nu word daar vaak niet naar gekeken omdat we ervan uit gaan dat het goed voor je is (afgezien van je heupen en knieen.
In die zin wil ik stellen dat alles wat je doet een verslaving kan worden.

Er zijn idd veel verschillende redenen wat en waarom iemand een OD kan krijgen.

Crack roken is geen coke roken.
Crack is een bewerkt product van sossa.

Je hebt gelijk wanneer je zegt dat er verschil word gemaakt door de overheid van verschillende drugs.
Om mezelf te verbeteren het strafrecht in die landen kijkt daar niet naar.

Ik weet niet of het beter is drugs te kopen bij de apotheek.
de fysieke gevolgen zijn idd minder erg maar het "effect" is ook een stuk minder kwalitatief.
Als ik kijk wat reumaclienten krijgen qua kwaliteit wiet, dan word dat nog niet eens aangeboden in koffieshops als thai.

Wel ben ik het met je eens dat je altijd goed moet uitkijken voordat je iets gebruikt.

Grtz

@ chill:
Succes met je kater. :)
Ik word iig liever wakker met een poes ^^:p
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Hmm.. van sossa heb ik nog nooit gehoord als ik het google kom ik alleen maar dingen tegen die het als een straatnaam voor coke benoemen.

Maar dat hoeft natuurlijk niet je zou bijvoorbeeld gewoon verschillende sterktes kunnen verkopen in de apotheek.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Ik ben net 16 dus heb zin om te gaan zeggen dat het niet mag :D Maar ik dronk ook al onder 16, en het is ok als je er maar geen verslaving van maakt... Vind ik toch
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Ik drink ook soms een glaasje alcohol en ik weet mijn maten , ik drink ongeveer 1 glaasje in de maand dus zo slecht is het nou ook niet :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Het is geen probleem als je drinkt, als je maar weet waar je grenzen liggen. Dat is namelijk het belangrijkste.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Ik ben 15, maar drink regelmatig. Zo erg is het niet, alleen bij sommigen loopt het uit de hand. Dan kan je beter niet drinken.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

ik als eindbaas weet waar mijn grenzen liggen. Ik ben tot nu toe altijd thuisgekomen!
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Geen alcohol onder de 16 is geen alcohol onder de 16, ook geen glaasje af en toe dus.
Van mij mogen ze het opschorten en verhogen naar 18 jaar.
Zo vreemd is dat niet.
Ook vind ik dat Nederland alle coffeeshops dicht moet gooien.
Overal komen mensen vandaan om bij ons wiet te roken, al die vreemde snuiters die je daarmee aantrekt, alleen maar weer criminaliteit.
Ik vind dat canabis alleen nog voor medisch gebruik beschikbaar mag zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Geen alcohol onder de 16 is geen alcohol onder de 16, ook geen glaasje af en toe dus.
Van mij mogen ze het opschorten en verhogen naar 18 jaar.
Zo vreemd is dat niet.
Ook vind ik dat Nederland alle coffeeshops dicht moet gooien.
Overal komen mensen vandaan om bij ons wiet te roken, al die vreemde snuiters die je daarmee aantrekt, alleen maar weer criminaliteit.
Ik vind dat canabis alleen nog voor medisch gebruik beschikbaar mag zijn.

Coffeeshops sluiten gaat voor veeeeeeeeeeeeeeel meer problemen zorgen. Ze moeten de "achterdeur" legaal maken (vergunningen waardoor boeren wiet mogen groeien) en regelen dat coffeeshops alleen van officiële kwekers mogen inkopen. Dan ben je het overgrote deel van de criminaliteit kwijt. En ja drugstoeristen bij de grensstreken zijn vervelend maar als onze buurlanden een degelijk beleid zouden gaan voeren zijn we daar ook vanaf.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Dat mag nooit van die clan waar we bij zitten, Europa.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

jij word zeker al bijna 18 levi :p dat je voor een verhoging bent
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Roken, drinken, drugs, ect.

Allemaal dingen die een enorme inpact op lichaam en geest hebben.
Zeker als je nog niet volgroeid bent (en nee dat ben je ook al niet op 16). Daarbij het feit dat de meeste jongeren niet eens de gevolgen kennen.

Maarja tegenwoordig moet iedereen stoer zijn he :rolleyes:
Van mij mogen ze alle leeftijden verhogen ;)

18 jaar, rook niet, nooit drugs aangeraakt, en drink 1 glaasje in het jaar.
(en ik zeg je, daardoor hou ik ontzettend veel centjes over :zilver:8-)) :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Ik mag geen mening geven zonder argument maar ik geef je hierin honderd procent gelijk.
Iedereen moet tegenwoordig stoer zijn maar, ik denk dat jij het het beste aanpakt.
Ik doe het namelijk ook zo haha:p
 
Bovenaan