• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Amerika.

DeletedUser

Gast
Of het nou het volgende uitschot van de criminele familie Bush wordt of die vuile heks van Clinton, het VS-beleid zal hetzelfde blijven, wereldje veroveren en zoveel mogelijk mensen vermoorden.

Communisme is richting Noord-Korea
Veel plezier daar!
 

DeletedUser

Gast
Een hokjesdenker vindt al snel dat iemand er "perfect inpast". Ach ja, het houdt jouw wereld eenvoudig en overzichtelijk.
 

DeletedUser19689

Gast
JaP omdat er daar tragische dingen gebeuren door de wapens en hun mentaliteit, ik zeg hoe meer dat Amerika lijkt op Europa hoe beter.

Je moet inderdaad geen wapens in WallMart gaan uitdelen wat nu inderdaad wel quasi gebeurd. Echter moet je ze niet volledig verbieden, daar is ook geen maatschappelijke draagvlak voor en gaat lijnrecht in tegen de Constitution.
 

DeletedUser

Gast
Een hokjesdenker vindt al snel dat iemand er "perfect inpast". Ach ja, het houdt jouw wereld eenvoudig en overzichtelijk.

Ja, mijn wereld is tenminste echt. Als ik zo jouw post lees dat zouden we allemaal beter communisten en syrie strijders worden.
 

DeletedUser2057

Gast
Je moet inderdaad geen wapens in WallMart gaan uitdelen wat nu inderdaad wel quasi gebeurd. Echter moet je ze niet volledig verbieden, daar is ook geen maatschappelijke draagvlak voor en gaat lijnrecht in tegen de Constitution.

Wat dan weer voldoende zegt over de relevantie van die constitution (inderdaad, ik schrijf dat soort dingen niet met hoofdletter).
 

DeletedUser19689

Gast
Wat dan weer voldoende zegt over de relevantie van die constitution (inderdaad, ik schrijf dat soort dingen niet met hoofdletter).

Ja, de Constitution is totaal niet relevant :rolleyes:...

• Amendement I: Geeft het recht op vrije meningsuiting, persvrijheid en vrijheid van godsdienst weer.
• Amendement II: Regelt de vorming van milities en geeft burgers het recht vuurwapens te dragen.
• Amendement III: Verbiedt de overheid zonder toestemming privéhuizen te confisqueren
• Amendement IV: Beschermt burgers tegen onredelijke fouillering of arrestatie.
• Amendement V: Regelt de rechten van verdachten tijdens rechtszaken.
• Amendement VI: Geeft verdachten het recht op een spoedige behandeling van zijn zaak en rechtsbijstand.
• Amendement VII: Geeft verdachten het recht om via een juryzitting te worden berecht.
• Amendement VIII: Verbiedt onredelijke borgtochten en wrede behandeling van verdachten.
• Amendement IX: Zegt dat de grondwet niet allesomvattend is en dat men rechten heeft die niet met name genoemd worden.
• Amendement X: Stelt dat bevoegdheden niet specifiek aan de federale overheid voorbehouden aan de staten of het volk toebehoren.
...
 

DeletedUser2057

Gast
Ja, de Constitution is totaal niet relevant :rolleyes:...

Wat ik bedoel is, het wordt tijd om bijvoorbeeld dat onzinnige gebral over milities eruit te filteren, dat was begrijpelijk in de tijd waarin de grondwet tot stand kwam, maar is nu totaal achterhaald. En doe alsjeblieft niet mee aan die rare Amerikaanse verering van een staatsrechtelijk document.
 

DeletedUser

Gast
Nog een probleem met de Rebuplikeien, racisme en religie is overal in Amerika, en ja beiden zijn negatief.
 

DeletedUser19689

Gast
Wat ik bedoel is, het wordt tijd om bijvoorbeeld dat onzinnige gebral over milities eruit te filteren, dat was begrijpelijk in de tijd waarin de grondwet tot stand kwam, maar is nu totaal achterhaald. En doe alsjeblieft niet mee aan die rare Amerikaanse verering van een staatsrechtelijk document.

Waarom? De kans dat er nu door het democratisch proces een dictator aan de macht komt is inderdaad klein. Echter kan een stok achter de deur nooit kwaad (Uiteraard wat strenger gereglementeerd dan nu maar toch).
De Constitution is een document met basisrechten, voorwaarden voor een rechtsstaat, dat is toch belangrijk mag ik aannemen?. Vind je het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens ook een vodje papier? Nee toch mag ik hopen! Wat is dan het verschil?

Nog een probleem met de Rebuplikeien, racisme en religie is overal in Amerika, en ja beiden zijn negatief.

Serieus? Dus jij beweerd dat een partij die al 18 presidenten geleverd heeft racistisch is? Racistisch ten opzichte van wie? Er zitten Afro-Amerikanen, Latino's etc. in die Republikeinse Partij, vreemd toch als je racistisch bent?
Religie en de Kerk is nog sterk verankerd in de USA, is dit slecht? Dat is een mening uiteraard. Echter heeft USA net zoals elke Westerse democratie een scheiding van Kerk en Staat, dus daar is totaal geen probleem.
 

DeletedUser

Gast
JaP onder de Republikeinen zal er niet genoeg gedaan worden tegen het groeien van racisme en het groeien van The Bible Belt, ook ben ik gewoon tegen wat sommige van de Republikeinen zeggen/willen, Amerika is nu goed op weg om wat milder te worden waar ze vroeger zeer strikt waren, en onder de Democraten zullen ze dit blijven doen.
 

DeletedUser

Gast
Wat Sammy bedoelt is dat voor veel Amerikanen alleen dat oude stukje papier bestaat, waarop de eerste versie van de grondwet is geschreven. De Amerikaanse rechtsstaat bestaat natuurlijk uit veel meer dan dat. Daarnaast is het idioot om te doen alsof dat oude stuk papier heilig is, als je het in de fik zet bestaat Amerika nog steeds, maar toch zal er dan anderhalve eeuw van nationale rouw zijn.
 

DeletedUser2057

Gast
Wat Sammy bedoelt is dat voor veel Amerikanen alleen dat oude stukje papier bestaat, waarop de eerste versie van de grondwet is geschreven. De Amerikaanse rechtsstaat bestaat natuurlijk uit veel meer dan dat. Daarnaast is het idioot om te doen alsof dat oude stuk papier heilig is, als je het in de fik zet bestaat Amerika nog steeds, maar toch zal er dan anderhalve eeuw van nationale rouw zijn.

Idd, bedankt om het zo prachtig te verwoorden. Daarnaast vind ik het ook een beetje scheef om de Amerikaanse grondwet met het mensenrechtenverdrag te vergelijken. Het mensenrechtenverdrag bevat namelijk louter regels waar ieder weldenkend mens het nut van inziet, terwijl de constitution een soort eerste poging tot een democratische grondwet was, die 200 jaar geleden zeer veelbelovend was. Nu is het vooral ironisch hoe bijvoorbeeld het probleem van de slavernij er op meesterlijke wijze ontweken wordt.
 

DeletedUser

Gast
Overigens is de Republikeinse partij niet racistisch, maar trekt die wel racistische stemmers aan. Dat is een verschil, maar dat betekent nog niet dat de Republikeinen clean zijn, want ze zijn wel verantwoordelijk voor het milieu waarin racisten hun gang kunnen gaan.
 

DeletedUser

Gast
Overigens is de Republikeinse partij niet racistisch, maar trekt die wel racistische stemmers aan. Dat is een verschil, maar dat betekent nog niet dat de Republikeinen clean zijn, want ze zijn wel verantwoordelijk voor het milieu waarin racisten hun gang kunnen gaan.

Ook bedankt, dit bedoelde ik onder een Republikeinse president blijft racisme groeien want in hun ogen is dat geen probleem.
 

DeletedUser19689

Gast
JaP onder de Republikeinen zal er niet genoeg gedaan worden tegen het groeien van racisme en het groeien van The Bible Belt, ook ben ik gewoon tegen wat sommige van de Republikeinen zeggen/willen, Amerika is nu goed op weg om wat milder te worden waar ze vroeger zeer strikt waren, en onder de Democraten zullen ze dit blijven doen.

Racisme is ook gewoon moeilijk om aan te pakken. Racisme kan -en MOET je- je aanpakken. De vraag is enkel hoe. Racisme kan je aanpakken in zaken a la Ferguson en vergelijkbare. Racisme ontspruit echter in veel kleinere dingen. Een brave huisvader die niet rechtsstaat voor een Afro-Amerikaan, een werkgever van een klein bedrijf die toch eerder de blanke man aanneemt dan de Latino etc.. Dit is allemaal racisme en in veel gevallen niet te bewijzen en blijft dus onbestraft. Mijn punt is dus dat racisme met een Democraat ook zal blijven bestaan. Dit is verkeerd en immoreel, maar veranderen vergt meer moeite dan 1 man vervagen.

Wat Sammy bedoelt is dat voor veel Amerikanen alleen dat oude stukje papier bestaat, waarop de eerste versie van de grondwet is geschreven. De Amerikaanse rechtsstaat bestaat natuurlijk uit veel meer dan dat. Daarnaast is het idioot om te doen alsof dat oude stuk papier heilig is, als je het in de fik zet bestaat Amerika nog steeds, maar toch zal er dan anderhalve eeuw van nationale rouw zijn.

Uiteraard is het maar een peulenschil van de Amerikaanse wetten vandaag de dag. Het is echter wel de basis, waar alles uit ontstaan is, zoiets moet je koesteren en serieus nemen.

Idd, bedankt om het zo prachtig te verwoorden. Daarnaast vind ik het ook een beetje scheef om de Amerikaanse grondwet met het mensenrechtenverdrag te vergelijken. Het mensenrechtenverdrag bevat namelijk louter regels waar ieder weldenkend mens het nut van inziet, terwijl de constitution een soort eerste poging tot een democratische grondwet was, die 200 jaar geleden zeer veelbelovend was. Nu is het vooral ironisch hoe bijvoorbeeld het probleem van de slavernij er op meesterlijke wijze ontweken wordt.

Het EVRM en de Constitution lopen op veel vlakken parallel. Ik denk dan aan de artikelen omtrent: Vrije meningsuiting, privacy, geloofsvrijheid, recht,... . Ik snap dus niet waar het grote verschil ligt volgens jou. Het zijn allebei documenten met absolute basisprincipes in.
Overigens: Amendement XIII: Verbiedt slavernij.

Ook bedankt, dit bedoelde ik onder een Republikeinse president blijft racisme groeien want in hun ogen is dat geen probleem.

Dat is zever, grote zever. Er zullen inderdaad racisten in de RP zitten, maar evengoed -waarschijnlijk wel veel minder- in de DP. Het aantal racisten binnen de RP is eveneens maar een peulenschil van de totale leden van de RP.
 
Bovenaan