• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Buitenaards leven

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Neen, want de vertalingen, worden niet aan de hand van zoekmachines gedaan ofzo, maar door geleerden die zeer goed bestuderen, wat er mee word bedoeld, want het arabische taal is een zeer groot taal, met woorden die je bijna op altijd in een andere geval kan plaatsen, dus 1 woord heeft veel meer betekenissen.

Wat nee?
Het is een feit dat de vertaling op die site van jou erbij kwam, nadat de big bang theorie werd gepubliceerd. Daarvoor was de vertaling die ik postte alleen bekent.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Het vertaalde is iets zoals dit:“Bij de hemel met zijn banen! Jullie zijn het in wat jullie zeggen oneens. Wie zich laat afleiden wordt door Hem afgeleid” . Koran 51: 7,8,9.

Dat paarse is een ontdekking of verdere verklaring aan de hand van tegenwoordige verklaring of gewoon extra info.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

De originele mushaf bestaat nog. Deze ligt in de Kaba en elke jaar wordt deze mushaf opnieuw overgeschreven.

Ik snap dat niet iedereen arabisch kan, maar een vertaling is een devaluatie van de Qor'aan. Het dekt bij lange na niet het origineel.

Alleen in Nederland heb je al verschillende soorten vertalingen, laat staan in het Engels en andere vertalingen. Een vertaling is altijd een benadering van het origineel en daar klemt de schoen.

Veelal kun je een vertaling wel gebruiken om je stellingen te onderbouwen, maar veel al ook niet. Vooral als het gaat om wetenschappelijke beweringen in de Qor'aan, is het amper mogelijk om daar een vertaling voor te gebruiken.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

De originele mushaf bestaat nog. Deze ligt in de Kaba en elke jaar wordt deze mushaf opnieuw overgeschreven.

Ik snap dat niet iedereen arabisch kan, maar een vertaling is een devaluatie van de Qor'aan. Het dekt bij lange na niet het origineel.

Alleen in Nederland heb je al verschillende soorten vertalingen, laat staan in het Engels en andere vertalingen. Een vertaling is altijd een benadering van het origineel en daar klemt de schoen.

Veelal kun je een vertaling wel gebruiken om je stellingen te onderbouwen, maar veel al ook niet. Vooral als het gaat om wetenschappelijke beweringen in de Qor'aan, is het amper mogelijk om daar een vertaling voor te gebruiken.
helemaal mee eens, dus heeft actie geen enkel argument meer over :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Ik vermoed dat het lezen van de originele Koran ook een vertaling oplevert tenzij de Arabische taal zich al 2000 jaar niet meer ontwikkelt. Er zijn zoveel woorden, contexten en betekenissen toegevoegd in die tijd.

Verder geloof ik in buitenaards leven; gezien de afmetingen van het heelal een reële aanname. De kans dat we het ooit vinden is voorlopig nog vrij klein natuurlijk; althans meer dan een paar bacterien ergens (die we op aarde ook nog steeds op de meest onwaarschijnlijke plekken tegenkomen)

Wat betreft tijdversnelling; dat is de relativiteitstheorie van Einstein die stelt dat hoe sneller iets beweegt hoe langzamer de tijd er voor verstrijkt; wat er voor zorgt dat iets dat iemand die met bijna de snelheid van het licht reist niet ouder zal worden, en voor zijn gevoel in minuten het zonnenstelsel kan doorkruisen, terwijl er op Aarde in zijn 10 minuten afwezigheid mogelijk al jaren voorbij zijn gegaan.
Hoe het precies werkt en waar het vandaan komt kun je beter aan een natuurkundige vragen though. Voor de gemiddelde persoon heeft het ook niet veel praktische toepassingen, het begint pas de moeite waard te worden als je de lichtsnelheid nadert, tegen die tijd kun je in 1 seconde rond de Aarde vliegen en zelfs dan merk je het nog nauwelijks.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Ik vermoed dat het lezen van de originele Koran ook een vertaling oplevert tenzij de Arabische taal zich al 2000 jaar niet meer ontwikkelt. Er zijn zoveel woorden, contexten en betekenissen toegevoegd in die tijd.

Verder geloof ik in buitenaards leven; gezien de afmetingen van het heelal een reële aanname. De kans dat we het ooit vinden is voorlopig nog vrij klein natuurlijk; althans meer dan een paar bacterien ergens (die we op aarde ook nog steeds op de meest onwaarschijnlijke plekken tegenkomen)

Wat betreft tijdversnelling; dat is de relativiteitstheorie van Einstein die stelt dat hoe sneller iets beweegt hoe langzamer de tijd er voor verstrijkt; wat er voor zorgt dat iets dat iemand die met bijna de snelheid van het licht reist niet ouder zal worden, en voor zijn gevoel in minuten het zonnenstelsel kan doorkruisen, terwijl er op Aarde in zijn 10 minuten afwezigheid mogelijk al jaren voorbij zijn gegaan.
Hoe het precies werkt en waar het vandaan komt kun je beter aan een natuurkundige vragen though. Voor de gemiddelde persoon heeft het ook niet veel praktische toepassingen, het begint pas de moeite waard te worden als je de lichtsnelheid nadert, tegen die tijd kun je in 1 seconde rond de Aarde vliegen en zelfs dan merk je het nog nauwelijks.
Tegenwoordig heb je veel verschillende dialecten van het Arabisch. Velen Marokkanen kunnen Egyptenaren niet verstaan en deze kunnen Saudi's weer niet verstaan. Er zijn veel dialecten. Verder is er een onderscheid in hoogarabisch (geschreven stukken van de overheid in de landen) en laagarabisch, het arabisch dat men spreekt. Kennis van dit laatste is niet voldoende om de Qor'aan te kunnen lezen en begrijpen. Daar heb je op zn minst hoog arabisch voor nodig, dan wel meer.

Het Qor'aan arabisch bestaat dus wel degelijk, maar de voertaal in de landen is niet de arabisch van de Qor'aan. De voertaal is uiteraard aan verandering onderhevig. De taal van de Qor'aan is niet aan verandering onderhevig.

Waar is je geloof in buitenaards leven op gestoeld? Heb je een reden om aan te nemen dat het er is?
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Statistiek. Als je de afmetingen en oudheid van het heelal afweegt tegen de benodigde condities om leven te laten ontstaan, dan is het vrij reëel om aan te nemen dat we niet alleen zijn. Ik vind dat sowieso altijd al zo'n verschrikkelijk arrogante aanname. Waarom zou je aannemen dat we helemaal alleen zijn? (En dan zonder terug te vallen op Allah, svp. Je zei zelf dat hij zei "vraag het de wetenschappers", dus dan wil ik wel weten wat de argumenten van zijn wetenschappers zijn)

Daarbij lijkt het me zo'n nutteloze tijdbesteding van zo'n godheid om een universum te maken met zoveel planeten erin dat je het niet eens uit kunt spreken en vervolgens er maar eentje bewoond te laten zijn.

Hoog-arabisch lijkt me niet zo'n nuttige taal als het al 2000 jaar niet meer veranderd. Hoe ga je dan moderne concepten erin opnemen die de overheid nodig zal hebben? Daarbij, de context, manier van denken en motivatie van mensen op dit moment die Hoog-arabisch spreken en dus de originele Koran kunnen lezen zullen is ook anders dan 2000 jaar geleden, en dus zullen ze hem hoogstwaarschijnlijk anders interpreteren, zelfs als ze hun best doen dat niet te doen. We leven niet meer 2000 jaar geleden, dus de kans dat we nog kunnen denken als iemand 2000 jaar geleden is vrij klein.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Statistiek. Als je de afmetingen en oudheid van het heelal afweegt tegen de benodigde condities om leven te laten ontstaan, dan is het vrij reëel om aan te nemen dat we niet alleen zijn. Ik vind dat sowieso altijd al zo'n verschrikkelijk arrogante aanname. Waarom zou je aannemen dat we helemaal alleen zijn? (En dan zonder terug te vallen op Allah, svp. Je zei zelf dat hij zei "vraag het de wetenschappers", dus dan wil ik wel weten wat de argumenten van zijn wetenschappers zijn)

Daarbij lijkt het me zo'n nutteloze tijdbesteding van zo'n godheid om een universum te maken met zoveel planeten erin dat je het niet eens uit kunt spreken en vervolgens er maar eentje bewoond te laten zijn.

Hoog-arabisch lijkt me niet zo'n nuttige taal als het al 2000 jaar niet meer veranderd. Hoe ga je dan moderne concepten erin opnemen die de overheid nodig zal hebben? Daarbij, de context, manier van denken en motivatie van mensen op dit moment die Hoog-arabisch spreken en dus de originele Koran kunnen lezen zullen is ook anders dan 2000 jaar geleden, en dus zullen ze hem hoogstwaarschijnlijk anders interpreteren, zelfs als ze hun best doen dat niet te doen. We leven niet meer 2000 jaar geleden, dus de kans dat we nog kunnen denken als iemand 2000 jaar geleden is vrij klein.
Ik ben ook wel benieuwd wat de wetenschap hierover zegt. Heb je uitspraken, onderzoeken o.i.d.?

Je begrijpt het verkeerd. Je hebt laag arabisch, hoog arabisch en arabisch van de Qor'aan ;) Dit laatste veranderd niet. Wat betreft de uitleg van de Qor'aan, tafsir genoemd, daar zijn geleerden, ook van vroeger, mee bezig geweest. Dus nee, we hebben wellicht niemand die denkt zoals toen, maar we hebben we geleerden die hun uitleg hebben opgeschreven, handig!
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Buitenaards leven

ik denk weldegelijk dat buitenaards leven bestaat. op europa (maan jupiter) is de kans heel groot dat er leven bestaat. alleen is dat (nog??) niet bewezen.
buitenaards leven kunnen planten, bacterien en echte levensvormen zoals wij zijn.
helaas zullen wij nooit met het licht kunnen reizen slechts 99,999% ervan.
dus is de kans er nog niet dat wij iets ontdekken.
aangezien licht de snelste snelheid is en het licht ervoor zorgt dan niemand die kan overtreden. (de tijd word verlangzaamd (als dat een woord is) dus reis je als het ware door de tijd. hetzelfde geld voor een zwart gat. daarmee bereik je hetzelfde ongeveer.)
de enige mogelijk heid is dus als wij misschien ooit een zogenaamde wormhole kunnen maken. (dat is gebogen ruimte. als uitleg moet je een papiertje pakken er 2 rondjes op tekenen en dan die rondjes op elkaar leggen dan reis je dus veel in korte tijd.)
maar even back on topic. ik denk dat het zeker mogelijk is:)
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Dat helpt een hoop dan, inderdaad. Best knap in stand gehouden al die tijd.

Wat betreft de wetenschap; de meningen zijn heel erg verdeeld. Zolang er geen bewijs is (ie: we hebben buitenaards leven gevonden) worden er geen zekerheden over gegeven maar alleen al gezien het aantal planeten dat er is, is er een redelijke kans dat er nog meer leven is.

En misschien is het idd wel wishful thinking, zoals dat gezegd wordt. Voorlopig weten we het gewoon niet omdat we eigenlijk geen idee hebben waar we naar zoeken.

Er wordt in elk geval druk gezocht, wat aangeeft dat veel mensen nog steeds van mening zijn dat de kans reëel genoeg is om er een hoop geld in te pompen...
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Buitenaards leven

er is buitenaards "leven" gevonden alleen dan in de vorm van bacterien wat veel mensen toch niet echt leven noemen
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Dat helpt een hoop dan, inderdaad. Best knap in stand gehouden al die tijd.

Wat betreft de wetenschap; de meningen zijn heel erg verdeeld. Zolang er geen bewijs is (ie: we hebben buitenaards leven gevonden) worden er geen zekerheden over gegeven maar alleen al gezien het aantal planeten dat er is, is er een redelijke kans dat er nog meer leven is.

En misschien is het idd wel wishful thinking, zoals dat gezegd wordt. Voorlopig weten we het gewoon niet omdat we eigenlijk geen idee hebben waar we naar zoeken.

Er wordt in elk geval druk gezocht, wat aangeeft dat veel mensen nog steeds van mening zijn dat de kans reëel genoeg is om er een hoop geld in te pompen...

Ja zeker, en gedetailleerd ook ;) Je moet je voorstellen dat een van de bekendste is van Ibn Kathir. Deze is meer dan 5000 paginas. De Qor'aan heeft 114 hoofdstukken ;)

Tja, met andere woorden, we weten het gewoon niet =p
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Buitenaards leven bestaat zeker,

Niemand kan mij in ieder geval wijs maken dat in dit enorme heelal, geen andere planeet is waar leven mogelijk zou zijn. (overigens zijn er al planeten gevonden die beschikken over zuurstof, of zelfs water). Waarom zouden wij de enigste zijn? Misschien zijn er inderdaad levensvormen die meer ontwikkeld zijn dan ons. Of zijn het maar kleine micro-organismen.

Het ergste vind ik dat sommige mensen hier niet zelf op kunnen komen en gewoon een 'boek' voor hun laten spreken. (hier wijs ik dus op religie)
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Klopt. Je kunt alleen aannames doen zolang het niet bewezen is. De enige mensen met een "zeker" antwoord hechten teveel aan hun boek of hun hersenspinselen volgensmij. "We weten het niet" is het enige antwoord op dit moment ;)

Mijn verwachtingen zijn "ja", maar of het ooit bewezen wordt is de vraag, en of het dan nog wat oplevert is de tweede.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Buitenaards leven bestaat zeker,

Niemand kan mij in ieder geval wijs maken dat in dit enorme heelal, geen andere planeet is waar leven mogelijk zou zijn. (overigens zijn er al planeten gevonden die beschikken over zuurstof, of zelfs water). Waarom zouden wij de enigste zijn? Misschien zijn er inderdaad levensvormen die meer ontwikkeld zijn dan ons. Of zijn het maar kleine micro-organismen.

Het ergste vind ik dat sommige mensen hier niet zelf op kunnen komen en gewoon een 'boek' voor hun laten spreken. (hier wijs ik dus op religie)

Heb jij ooit onderzoek gedaan naar Islaam en dan met name de Qor'aan?
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Heb jij ooit onderzoek gedaan naar Islaam en dan met name de Qor'aan?

heb jij ooit onderzoek gedaan naar het Shaivisme, Shaktisme, Smartisme, Vaishnavisme, Agama Hindoe Darma, Mahayana, Theravada, Mentrayana, Vajrayana, Jaïnisme, Sikhisme, Rabbijns jodendom, niet-rabbijns jodendom, Talmidaïsme, Samaritanisme, Mandaeërs, Ahmadiyya, Jezus-moslims, Kharidjieten, Koranische islam, Sjiisme, Soennisme, Soefisme, Volksislam, Zikrisme, Babi-geloof, Baha'i-geloof, Zoroastrianisme, Arianisme, Nestorianisme, Oude Orthdoxie, Nieuwe Orthodoxie, Nestorianisme, Rooms-katholicisme, Protestantisme en Restaurationisme (en hier kunnen nog wel een stuk of 100 bij)

waarschijnlijk heb jij alleen 'onderzoek' gedaan naar waar je zelf in gelooft. De islaam dus. Waarom zou ik dat dan doen als mij die religieuze praat niets interesseert (overigens is dit mijn eigen mening, no offence naar gelovigen). Ik denk liever zelf.

Het gaat hier niet om geloof, het gaat erom of je denkt dat buitenaards leven bestaat.
met benadrukking tot denken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

heb jij ooit onderzoek gedaan naar het Shaivisme, Shaktisme, Smartisme, Vaishnavisme, Agama Hindoe Darma, Mahayana, Theravada, Mentrayana, Vajrayana, Jaïnisme, Sikhisme, Rabbijns jodendom, niet-rabbijns jodendom, Talmidaïsme, Samaritanisme, Mandaeërs, Ahmadiyya, Jezus-moslims, Kharidjieten, Koranische islam, Sjiisme, Soennisme, Soefisme, Volksislam, Zikrisme, Babi-geloof, Baha'i-geloof, Zoroastrianisme, Arianisme, Nestorianisme, Oude Orthdoxie, Nieuwe Orthodoxie, Nestorianisme, Rooms-katholicisme, Protestantisme en Restaurationisme (en hier kunnen nog wel een stuk of 100 bij)

waarschijnlijk heb jij alleen 'onderzoek' gedaan naar waar je zelf in gelooft. De islaam dus. Waarom zou ik dat dan doen als mij die religieuze praat niets interesseert (overigens is dit mijn eigen mening, no offence naar gelovigen). Ik denk liever zelf.

Het gaat hier niet om geloof, het gaat erom of je denkt dat buitenaards leven bestaat.
met benadrukking tot denken.
Nee, heb ik niet bij allemaal. Maar ik zeg ook niet dat zij blind een boek volgen. Bij de verschillende stromingen binnen de Islam, kan ik je zeker wel wat meer vertellen ;) Wat betreft mijn 'onderzoek', ik studeer aan de Islamitische Universiteit ;) Ik doe wel degelijk een fatsoenlijk onderzoek naar Islaam ;)

Jij doet dat wel, zonder enige kennis van de Qor'aan en Islaam. Hoe kun je dan oordelen? Jij doet alsof gelovigen niet denken, maar waarom denk jij dat dit binnen de Islaam niet kan? Je kunt niet oordelen over iets wat je niet weet ;) Dankje wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Nee, heb ik niet. maar ik zeg ook niet dat zij blind een boek volgen.

Jij doet dat wel, zonder enige kennis van de Qor'aan en Islaam. Hoe kun je dan oordelen? Jij doet alsof gelovigen niet denken, maar waarom denk jij dat dit binnen de Islaam niet kan? Je kunt niet oordelen over iets wat je niet weet ;) Dankje wel.

Ik weet niet of je al eens tv hebt gekeken, maar het zijn er genoeg die dat wel doen.

Maar goed, ik accepteer het feit dat mensen geloven. Zolang ze dit niet opdwingen. En spijtig genoeg gebeurt dat wel, als je in de hedendaagse samenleving rondloopt. Ik zeg ook niet dat jij dit doet, of de islam, maar wel andere mensen en ook andere religies.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Ik weet niet of je al eens tv hebt gekeken, maar het zijn er genoeg die dat wel doen.

Maar goed, ik accepteer het feit dat mensen geloven. Zolang ze dit niet opdwingen. En spijtig genoeg gebeurt dat wel, als je in de hedendaagse samenleving rondloopt. Ik zeg ook niet dat jij dit doet, of de islam, maar wel andere mensen en ook andere religies.

Ik weet wat er gebeurt, en ik weet ook wat er niet gebeurt. Je ziet ook wat er gebeurt, maar je weet niet welke islamitisch (of andere in andere gevallen) grondslag het heeft. Je weet er amper iets van, maar je wilt wel mee praten.

Maar als jij zegt dat gelovigen niet mogen denken vanwege een boek, dan schaar jij al die gelovigen van het rijtje dat je net opnoemt, over 1 kam. Dat heet generaliseren en heeft een hele negatieve bijsmaak. Prima dat je niet over iedereen wat weet, dat je niet over de grootste wereldgodsdienst wat weet, maakt allemaal niet uit, zolang je er maar niet over oordeelt. Oordelen zonder kennis is gewoon idioot raaskallen.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben blij met hoe de wereld nu is (denk ik :s)

Buh, ooit ligt iedereen overhoop met elkaar en zijn alle grondstoffen op.
Hopelijk zijn we tegen die tijd al dood (:

Ze hebben ooit eens iets uitgezonden wat er gebeurd als de zon uitdooft en dat alles gewoon dood en duister is --"
En welke gebouwen op aarde nog even zichtbaar zijn en daarna alles vergaat.
Da's gewoon eng om te realiseren, maar tegen die tijd zijn we ZEKER dood xD

We gaan nu niet discussiëren over religie, maar het gaat hier dus om het feit of er buitenaards leven is of niet.
Maar feitelijk, leven is leven.
Dat kan verschillen van planten, microben etc ...
Daar is de kans groot dat er daarvan bijna 'overal' wat is.

Als we over bewuste wezens gaan praten is dat natuurlijk weer iets anders.
Maarja.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan