• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Buitenaards leven

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Weet iemand hoe het eigenlijk zit met dat beestje dat ze in 2007 in Mexico hadden gevonden?

746741-dtstory-baby-alien.jpg
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Zie je toch zo dat het een vals ding is.

Zeker een pop ofzo.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Weet iemand hoe het eigenlijk zit met dat beestje dat ze in 2007 in Mexico hadden gevonden?

746741-dtstory-baby-alien.jpg

als dit echt een buitenaards wezen was, hoe zou hehier dan terecht gekomen zijn? er zijn geen enkele sporen gevonden van een voertuig dat kan vliegen.
Het kan hier niet zomaar gekomen zijn, want op elke echte planneet heerst er minstens een béétje zwaartekracht.

trouwens, het kan ook een aards beestje zijn dat aan hongersnood leed he. daar verliezen sommige diersoorten hun haar van en gaan er uit zien als een skelet.

er is dus geen enkele gegronde reden (enkel bijgeloof en dat is geen gegronde reden) om te zeggen dat dit zonder twijfel een buitenaards wezen is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Nieuwsgierigheid, creativiteit en het willen weten zijn onmisbaar kenmerken van de mens.
Het heeft ons gebracht waar we nu zijn, ongeacht de voordelen of nadelen van onze huidige status op deze aarde.
Uiteraard, maar heb je het wel eens geprobeerd? Niet alleen bij zulke vraagstukken, maar ook op kleiner gebied.

Als mensen gewoon zouden zeggen "we weten het niet" zouden we nog steeds in de steentijd leven waarschijnlijk, onze zoektocht naar verklaringen defineert ons als soort.

Religie en de wetenschappelijke methode zijn allebei ontstaan omdat we antwoorden wilden op vragen die we hadden over dingen die we niet begrepen.
Ben ik het niet met je eens. In de wetenschap op religie is een aangrijpingspunt vaker aanleiding geweest tot onderzoek, dan een totale mysterie.

Weet iemand hoe het eigenlijk zit met dat beestje dat ze in 2007 in Mexico hadden gevonden?

746741-dtstory-baby-alien.jpg
Is dat niet smeagel uit lord of the rings? Dat ze die pop hebben nagemaakt?
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Ben ik het niet met je eens. In de wetenschap op religie is een aangrijpingspunt vaker aanleiding geweest tot onderzoek, dan een totale mysterie.

Ik weet niet of ik je punt helemaal begrijp, maar religie en wetenschap zijn beide methoden om verklaringen te zoeken voor dingen die we niet begrijpen, alleen gewoon totaal verschillende methoden.

Al sinds de oertijd worden er sporen gevonden van shamanistische rituelen, wat aangeeft dat de religieuze verklaringen al bestaan zolang er mensen zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Ik weet niet of ik je punt helemaal begrijp, maar religie en wetenschap zijn beide methoden om verklaringen te zoeken voor dingen die we niet begrijpen, alleen gewoon totaal verschillende methoden.

Al sinds de oertijd worden er sporen gevonden van shamanistische rituelen, wat aangeeft dat de religieuze verklaringen al bestaan zolang er mensen zijn.

Wat ik bedoel is dat er altijd aanwijzingen zijn geweest, waardoor wij nieuwsgierig werden. Maar hebben wij aanwijzingen dat buitenaards leven bestaat?
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Uiteraard, maar heb je het wel eens geprobeerd? Niet alleen bij zulke vraagstukken, maar ook op kleiner gebied.

Nee, ik ben van mening dat ik dan een deel van mijn menselijkheid verlies. Met het besef dat een mens niet alles kan weten, wil ik wel zoveel mogelijk kunnen verklaren/weten. Enkel aannemen zonder de gebeurtenis of fenomeen niet te zien gebeuren of na te bootsten, is onvoldoende. Ik ben geen automaat waar je een besturingsprogramma op gooit.

Als je het betrekt op dit onderwerp: Ik geloof best dat er buitenaards leven mogelijk is en neem aan dat het (nog) niet op bezoek is geweest. Dat betekend niet dat ze niet bestaan. Dat merken we vanzelf wel een keer.

Ik zou me wel zorgen maken over de intenties van deze 'wezens'. Als menselijke trekken hebben, vegen ze de planeet schoon om er zelf op te wonen of gebruiken de aarde op een andere manier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Nee, ik ben van mening dat ik dan een deel van mijn menselijkheid verlies. Met het besef dat een mens niet alles kan weten, wil ik wel zoveel mogelijk kunnen verklaren/weten. Enkel aannemen zonder de gebeurtenis of fenomeen niet te zien gebeuren of na te bootsten, is onvoldoende. Ik ben geen automaat waar je een besturingsprogramma op gooit.

Als je het betrekt op dit onderwerp: Ik geloof best dat er buitenaards leven mogelijk is en neem aan dat het (nog) niet op bezoek is geweest. Dat betekend niet dat ze niet bestaan. Dat merken we vanzelf wel een keer.

Ik zou me wel zorgen maken over de intenties van deze 'wezens'. Als menselijke trekken hebben, vegen ze de planeet schoon om er zelf op te wonen of gebruiken de aarde op een andere manier.

Ik denk juist dat het een deel van menselijkheid is om gewoon te zeggen, ik weet het niet. Op kleine en op grote schaal.

Niet altijd natuurlijk, maar gewoon af en toe niet proberen het antwoord te zoeken als je het niet hebt. Ga dan eerst opzoek naar duidelijke aanwijzingen of bewijzen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Er zijn een paar vragen van mij:
1. stel dat er buitenaards leven is, (je weet het nooit zeker) waarom bemoeien we er ons mee? laat hen leven zonder problemen!
2. Als er buitenaards leven is, hoe weten we daarvan? Iemand moet ooit buitenaards leven hebben verzonnen, anders zouden er geen discussies over zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Ik denk juist dat het een deel van menselijkheid is om gewoon te zeggen, ik weet het niet. Op kleine en op grote schaal.

Volgensmij is dat een redelijk jonge trend, iig voor veel culturen. Er zijn altijd wel mensen geweest die beweerden alle antwoorden te hebben, en er werd ook heel vaak naar ze geluisterd.

1. stel dat er buitenaards leven is, (je weet het nooit zeker) waarom bemoeien we er ons mee? laat hen leven zonder problemen!

Wie zegt dat we ons ermee gaan bemoeien?

2. Als er buitenaards leven is, hoe weten we daarvan? Iemand moet ooit buitenaards leven hebben verzonnen, anders zouden er geen discussies over zijn.

Dat weten we niet, das het hele idee. Het is niet moeilijk om dingen te verzinnen waarvan je niet weet of ze echt zijn, das het idee van verhalen in het algemeen enzo.
 

DeletedUser6361

Gast
AW: Buitenaards leven

Er zijn miljarden sterren,en daarop miljoenen sterrenstelsels dat wetenschappers het aannemelijk vinden dat er ergens toch wel vrij zeker leven mogelijk is elders,er worden ook continue nieuwe planeten ontdekt,dus ik denk dat het een kwestie van tijd is voor er eens iets interssants word gevonden,bv er is een paar maand geleden een nieuwe planeet gespot waarvan wetenschappers denken dat er water aanwezig is die planeet draait om haar eigen as om een ster,zon.
Aan de ene kant ist altijd licht en ist te warm om daar te kunnen leven aan de donkere kant is het altijd -70,maar op de grens de schemerzone zou er mss leven mogelijk zijn :p.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

mij maakt dit niks uit, als er ergens leven is is dat toch vele lichtjaren ver en zullen wij het nooit berijken en de 'aliens' ook niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Buitenaards level bestaat in mijn ogen, maar of we het ooit zullen ontdekken, of het vergelijkbaar is met ons, of dat wij het kunnen bevatten, ben ik nog niet uit.

Misschien hebben ze zintuigen waarmee ze dingen kunnen laten bewegen zonder aan te raken.

En nog een van onze 6e 7e 8e etc. zintuigen is dat we het meestal merken als er naar ons word gekeken.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Buitenaards level bestaat in mijn ogen, maar of we het ooit zullen ontdekken, of het vergelijkbaar is met ons, of dat wij het kunnen bevatten, ben ik nog niet uit.

Misschien hebben ze zintuigen waarmee ze dingen kunnen laten bewegen zonder aan te raken.

En nog een van onze 6e 7e 8e etc. zintuigen is dat we het meestal merken als er naar ons word gekeken.

Hoe bedoel je dat laatste? Misschien ligt het aan mij, maar 'het gevoel hebben dat je bekeken wordt' is toch meer een uitspraak in boeken/films, zoiets merk je in het echt toch niet?
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Als ik op straat loop, merk ik het als ik bekeken word. en nee, ik draag geen domme kleren of sta in mijn onderbroek te dansen.
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Buitenaards leven

jawel maar niet helemaal bewust.
je gaat je ongemakkelijk voelen als je aan het grepolissen bent en je zus zit achter op de bank naar je te kijken zonder dat je het weet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

jawel maar niet helemaal bewust.
je gaat je ongemakkelijk voelen als je aan het grepolissen bent en je zus zit achter op de bank naar je te kijken zonder dat je het weet.

Half bewust noem ik dat :D
hoe wist jij dat ik een zus heb?;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

ja,maar als er geen ander even is dan op aarde,is dit een heelal van likmevessie.(ook als er nergens anders grepolis is :))
 
Bovenaan