• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De Jeugd

DeletedUser

Gast
Stelling:

De jeugd van tegenwoordig scheld te veel en te grof.



Waar of niet waar?

P.S.
Niet NEE zeggen omdat je zelf bij de jeugd hoort. Gewoon Je mening en niet de groep waar je bijhoort.
 

DeletedUser

Gast
Leuke discussie.
Maar kunnen we hem opentrekken naar de jeugd in het algemeen?

En jongeren zouden inderdaad iets mogen doen een hun taalgebruik, krachttermen zijn oké,maar wat ik soms op straat hoor,en niet zelden discriminerend,is dan weer niet oké.
Waar zijn de kinderen van vroeger naartoe,ik hou niet van die moderne "kids" met de nieuwe Iphone.
Ik voel me gewoon oud als ik acht jarigen zie die hopen elektronica meesleuren.
 

DeletedUser

Gast
De 'nieuwe' jeugd, van pak en beet vier tot twaalf jaar is naar mijn mening ook overdreven verwent(bent zestien jaar). Ik moet zelf mijn Xbox 360 betalen, mijn nieuwe mobiel, et cetera en die kinderen krijgen het cadeau voor hun rapport waar enkel een een plus of een min staat.:O Ze worden veel te snel beloond met 'grote' cadeaus, maar het is gewoon het nieuwe speelgoed van tegenwoordig. Enkel met een veel duurder prijskaartje. :O

Qua taalgebruik, ah mensen. Ik vind het echt vreemd hoe mensen er over kunnen zeuren überhaupt, wat is in godsnaam het probleem als iemand het woord *** in de mond neemt of *** or what ever. Mensen laten zich iets te snel beledigen, zelfde als allochtone die zich gediscrimineerd voelden door ons 'kaaskoppen', allemaal een beetje hypocriet naar mijn mening. Daarnaast, ja een deel van de jeugd brengt overlast van hierna Tokio en ja, dat zijn de jongeren (meestal dan) met een allochtone achtergrond(Meestal Marokkaan of Turk). Het is gewoon een feit. :O
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Kinderen worden te snel beloond: JA... Ik krijg nooit wat van mijn ouders, me vrienden wel...
Schelden kinderen teveel: Nee... De meeste kinderen schelden omdat ze iets willen zeggen maar niks kunnen verzinnen omdat de shcolen te slcht zijn:p
Scholen zijn te slecht voor kinderen: Ja... Je leert er niks, en er word te weinig met muziek gedaan :p

Mijn mening en ik ben 13 :D of was het nou 12:p
 

DeletedUser

Gast
Ik ben 12 maar vind het ook te erg. Het is toch niet normaal dat dodelijke ziektes als scheldwoord worden gebruikt? En geslachtsdelen toch ook niet? Het is tegenwoordig hartstikke normaal om met woorden als: *** te schelden. Dit hoort niet. Mensen mogen schelden van me, maar dan niet met zulke erge woorden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik vind het eigenlijk niet zo erg om te schelden, als je er maar geen mensen mee kwetst.

Ik bedoel, wat maakt het nou uit als je af en toe *** zegt, uit frustratie? Ik ben het met jullie eens dat wat je op straat hoort een beetje overdreven is en ik vind het ook niet goed als je met ziektes scheld, maar *** of *** vind ik zelf best kunnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik ben het er helemaal mee eens.

Als ik kijk wat sommige kinderen aan beltegoed en andere elektronica besteden. Of nee, ik moet wat de ouders er aan besteden want de meeste krijgen het gewoon zo verwent als ze zijn. Dan wil ik natuurlijk niet zeggen dat ik alles zelf moet betalen. Mijn beltegoed wordt over het algemeen door hen betaalt. Oke dat is 10 euro per jaar. Iets dat anderen in een maand op maken. Mijn mobiel hebben ze ook een deel van betaalt maar ook lang niet alles.
Maar het ergste bij de anderen vindt ik nog wel dat ze er niets voor doen. Ik doe hier in huis wel wat. Ik help met van alles en nog wat wat moet gebeuren. (huishouden, koken, afwassen en etc. uitgesloten)

En de scheldwoorden worden er ook niet beter op. Ik heb er niet zo'n groot probleem mee op als je eens kut of wat dan ook zegt uit frustratie. Maar je moet dit natuurlijk niet overdrijven. Ik zelf scheld uit frustratie meestal met *knip*. (Even dat je de oorsprong er van weet. Het was een wapen/munitie of wat dan ook uit de middeleeuwen.) En uit verbazing meestal donders. Nou, ik kan je zeggen dat de anderen dat nogal ouderwets vinden.
Maar schelden met ziekte's of om iemand te kwetsen vind ik echt ongehoord. Ik vraag me af waarom ouders hun kinderen niet gewoon meer een tik mogen geven en ze eens flink mogen laten werken (mag niet te kosten gaan van school enzo natuurlijk). En voor de dienstplicht maar eens in. Eens kijken hoe het dan gaat. Waarschijnlijk gaat het dan een stuk beter en zijn de jongeren een stuk beschaafder.

Mijn mening (14 Jaar)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
idc over schelden zolang het niet te erg is.
De "Nieuw Nederlanders" vind ik soms verschrikkelijk, maar ze zijn wel aardig als je bevriend met ze bent.
 

DeletedUser

Gast
idc over schelden zolang het niet te erg is.
De "Nieuw Nederlanders" vind ik soms verschrikkelijk, maar ze zijn wel aardig als je bevriend met ze bent.

Geldt dit niet voor iedere Nederlander - wat zeg ik - mens? ;)

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het grotendeels eens ben met ieder hierboven die schelden en verwennerij afwijzen. Echter, welk inzicht ik hier meen te missen, betreft de kennis dat de kreet "de jeugd van tegenwoordig" en aanverwante formuleringen al zeker sinds de 13de eeuw bestaan - het oudste document getuigende hiervan, stamt in ieder geval uit deze tijden. Dit was, net als nu, niet voor niets. Het is klaar genoeg dat de wijze van uitdrukken over de tijd steeds vrijer wordt. Wijzen van uitdrukken worden steeds "grover".

Enkele decennia geleden was er nog een Nederlands politicus die zijn ideeën betreffende allochtonen uitte (ik ken zijn naam niet, maar het stuk werd onlangs nog uitgezonden door DWDD, onder "Man op de Maan"). Dit was een grote schok toen, echter wie het nu ziet, zal om die schok zeer verbaasd zijn - zo ook zat en zit het met Pim Fortuyn en ook Wilders. Over 10 jaar hebben we weer een politicus die het - in onze ogen - nog nét iets directer kan zeggen; Wilders zal er niets bij zijn.
 

DeletedUser

Gast
zoiets heb ik nog nooit gehoord

Dan kunnen er drie zaken gaande zijn:
  • Je hebt, zoals men dat zo treffend zegt, een "banaan in je oor."
  • Je hebt, zoals men dat zo treffend zegt, "peterselie in je oor."
  • Je leeft in een uiterst rustige alsmede nette omgeving.
 

DeletedUser

Gast
Dan kunnen er drie zaken gaande zijn:
  • Je hebt, zoals men dat zo treffend zegt, een "banaan in je oor."
  • Je hebt, zoals men dat zo treffend zegt, "peterselie in je oor."
  • Je leeft in een uiterst rustige alsmede nette omgeving.

Ik denk dat het die eerste of die tweede is :p lol
 

DeletedUser

Gast
Leuke discussie.
Maar kunnen we hem opentrekken naar de jeugd in het algemeen?

En jongeren zouden inderdaad iets mogen doen een hun taalgebruik, krachttermen zijn oké,maar wat ik soms op straat hoor,en niet zelden discriminerend,is dan weer niet oké.
Waar zijn de kinderen van vroeger naartoe,ik hou niet van die moderne "kids" met de nieuwe Iphone.
Ik voel me gewoon oud als ik acht jarigen zie die hopen elektronica meesleuren.

Vind het wel grappig: ''de kinderen van vroeger'',je bent zelf nog een kind van 14.:D

De 'nieuwe' jeugd, van pak en beet vier tot twaalf jaar is naar mijn mening ook overdreven verwent(bent zestien jaar). Ik moet zelf mijn Xbox 360 betalen, mijn nieuwe mobiel, et cetera en die kinderen krijgen het cadeau voor hun rapport waar enkel een een plus of een min staat.:O Ze worden veel te snel beloond met 'grote' cadeaus, maar het is gewoon het nieuwe speelgoed van tegenwoordig. Enkel met een veel duurder prijskaartje. :O

Qua taalgebruik, ah mensen. Ik vind het echt vreemd hoe mensen er over kunnen zeuren überhaupt, wat is in godsnaam het probleem als iemand het woord kanker in de mond neemt of *** or what ever. Mensen laten zich iets te snel beledigen, zelfde als allochtone die zich gediscrimineerd voelden door ons 'kaaskoppen', allemaal een beetje hypocriet naar mijn mening. Daarnaast, ja een deel van de jeugd brengt overlast van hierna Tokio en ja, dat zijn de jongeren (meestal dan) met een allochtone achtergrond(Meestal Marokkaan of Turk). Het is gewoon een feit. :O

Jullie denken dat de kinderen van tegenwoordig meer verwent zijn dan vroeger,volgens mij waren jullie toen ook zo even verwent als die kinderen van nu.
Ik denk dat het logisch is dat je nu alles zelf moet betalen,ouders kunnen niet blijven geld schijten voor je,toch?
Je word stilletjes aan ouder,dus je zal zuiniger moeten zijn met je geld.

Dat is het doel van de mama/papa.

Over die buitenlanders,je moet er gewoon mee bevriend zijn en dan zijn ze aardige personen hoor.
Natuurlijk heb je er die niet al te braaf zijn,maar belgen/nederlanders in dat soort heb je er ook veel van hoor!

maar ik geef je zeker geen ongelijk.:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Vind het wel grappig: ''de kinderen van vroeger'',je bent zelf nog een kind van 14.:D
Hoe oud denk je dat ík ben dan? Wat is erop tegen als "kinderen" van nu de tijden van hun verleden prefereren? Doe ikzelf ook...

Jullie denken dat de kinderen van tegenwoordig meer verwent zijn dan vroeger,volgens mij waren jullie toen ook zo even verwent als die kinderen van nu.
Ik denk dat het logisch is dat je nu alles zelf moet betalen,ouders kunnen niet blijven geld schijten voor je,toch?
Je word stilletjes aan ouder,dus je zal zuiniger moeten zijn met je geld.
Absoluut niet - niet in mijn geval in ieder geval. Kinderen worden werkelijk verschrikkelijk verwent. De enige boterhammen die bij mij op school nog worden gegeten, zijn van mij; de rest belandt in de prullenbak en wordt vervangen door snoep, cup-a-soup, vette hap en meer - allemaal van 's ouders geld...

Dat is het doel van de mama/papa.
Hoe kom je daar nu weer bij :confused::eek:

Over die buitenlanders,je moet er gewoon mee bevriend zijn en dan zijn ze aardige personen hoor.
Natuurlijk heb je er die niet al te braaf zijn,maar belgen/nederlanders in dat soort heb je er ook veel van hoor!
Buitenlanders zie je het best als niet anders dan wie ook.

maar ik geef je zeker geen ongelijk.:p
Gelukkig :):O
 

DeletedUser

Gast
Dat is het doel van de mama/papa.

Je weet op voorhand dat je dingen zal moeten afgeven voor je kinderen,maar kinderen zijn absoluut niet het doel in je leven.
En de kinderen van tegenwoordig zijn zo egoïstisch,bijna ego centrisch,dat ze dit gewoon eisen van hun ouders.
 

DeletedUser

Gast


Je weet op voorhand dat je dingen zal moeten afgeven voor je kinderen,maar kinderen zijn absoluut niet het doel in je leven.
En de kinderen van tegenwoordig zijn zo egoïstisch,bijna ego centrisch,dat ze dit gewoon eisen van hun ouders.

Misschien is het nuttig als ik hier even tussendoor meld dat de ouders en de ouders in het algemeen als enige schuldig zijn aan deze overlast. Ouders worden - heel begrijpelijk overigens - steeds milder, staan steeds meer toe in het begin en moeten steeds meer verduren later.

Mijn eigen ouders zijn nooit extreem zorgzaam geweest. Eéns, zo heeft mijn moeder mij diverse malen verteld, zag ik het in de supermarkt niet meer zitten verder te lopen. "Boos" als ik was, wierp ik mijzelf op de grond, waarna ik al krijsend met mijn hoofd op de vloer begon te slaan. Mijn moeder liep gewoon door - niets werkt beter. Ik stond op en rende maar gauw achter haar aan - andere moeders keken mijn moeder verbouwereerd na (dat laat je een kind toch niet gebeuren, je laat een kind toch zeker niet op de grond achter!) :p
 

DeletedUser

Gast
Misschien is het nuttig als ik hier even tussendoor meld dat de ouders en de ouders in het algemeen als enige schuldig zijn aan deze overlast. Ouders worden - heel begrijpelijk overigens - steeds milder, staan steeds meer toe in het begin en moeten steeds meer verduren later.

Mijn eigen ouders zijn nooit extreem zorgzaam geweest. Eéns, zo heeft mijn moeder mij diverse malen verteld, zag ik het in de supermarkt niet meer zitten verder te lopen. "Boos" als ik was, wierp ik mijzelf op de grond, waarna ik al krijsend met mijn hoofd op de vloer begon te slaan. Mijn moeder liep gewoon door - niets werkt beter. Ik stond op en rende maar gauw achter haar aan - andere moeders keken mijn moeder verbouwereerd na (dat laat je een kind toch niet gebeuren, je laat een kind toch zeker niet op de grond achter!) :p

Ze schaamde zich gewoon.;)
 

DeletedUser

Gast
Misschien is het nuttig als ik hier even tussendoor meld dat de ouders en de ouders in het algemeen als enige schuldig zijn aan deze overlast. Ouders worden - heel begrijpelijk overigens - steeds milder, staan steeds meer toe in het begin en moeten steeds meer verduren later.

Mijn eigen ouders zijn nooit extreem zorgzaam geweest. Eéns, zo heeft mijn moeder mij diverse malen verteld, zag ik het in de supermarkt niet meer zitten verder te lopen. "Boos" als ik was, wierp ik mijzelf op de grond, waarna ik al krijsend met mijn hoofd op de vloer begon te slaan. Mijn moeder liep gewoon door - niets werkt beter. Ik stond op en rende maar gauw achter haar aan - andere moeders keken mijn moeder verbouwereerd na (dat laat je een kind toch niet gebeuren, je laat een kind toch zeker niet op de grond achter!) :p

Is dit niet van die reclame?:p
 

DeletedUser

Gast
Misschien is het nuttig als ik hier even tussendoor meld dat de ouders en de ouders in het algemeen als enige schuldig zijn aan deze overlast. Ouders worden - heel begrijpelijk overigens - steeds milder, staan steeds meer toe in het begin en moeten steeds meer verduren later.

Mijn eigen ouders zijn nooit extreem zorgzaam geweest. Eéns, zo heeft mijn moeder mij diverse malen verteld, zag ik het in de supermarkt niet meer zitten verder te lopen. "Boos" als ik was, wierp ik mijzelf op de grond, waarna ik al krijsend met mijn hoofd op de vloer begon te slaan. Mijn moeder liep gewoon door - niets werkt beter. Ik stond op en rende maar gauw achter haar aan - andere moeders keken mijn moeder verbouwereerd na (dat laat je een kind toch niet gebeuren, je laat een kind toch zeker niet op de grond achter!) :p

Doet mijn moeder ook altijd:D
Maar als ik boos ben ga ik niet met mijn hoofd op de grond slaan:O
 
Bovenaan