• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De Jeugd

DeletedUser

Gast
AW: De Jeugd

Wat dat uitmaakt? Dat is gewoon in mijn ogen geen goede opvoeding. Je kinderen allemaal dure spullen cadeau geven zorgt voor een grote afhankelijkheid. Op die manier leren dergelijke mensen nooit dat ze moeten werken als ze iets willen bereiken/hebben en het niet gewoon even aan mama of papa moeten gaan vragen.

of je je kinderen verwend of niet heb niks met het fijt temaken dat ze niet met geld om kunnen gaan.als je je kinderen de waarde van geld leert komt het allemaal goed.het probleem als iemand niet met geld kan omgaan zie je niet alleen maar bij mensen die hun kinderen op het bot toe verwennen(doe ik namelijk zelf ook) er zijn ook zat mensen waarvan hun ouders niet veel hebben/verdienen en die kunnen ook niet met geld omgaan.
 

DeletedUser

Gast
AW: De Jeugd

of je je kinderen verwend of niet heb niks met het fijt temaken dat ze niet met geld om kunnen gaan.als je je kinderen de waarde van geld leert komt het allemaal goed.het probleem als iemand niet met geld kan omgaan zie je niet alleen maar bij mensen die hun kinderen op het bot toe verwennen(doe ik namelijk zelf ook) er zijn ook zat mensen waarvan hun ouders niet veel hebben/verdienen en die kunnen ook niet met geld omgaan.

verwennen heeft niet noodzakelijk met geld te maken, het gaat erom welke normen en waarden je je kind aanleert, als je je kind bv. niet straft als hij iets verkeerd heeft gedaan, dan gaat ie ook niet beseffen dat hij iets verkeerd heeft gedaan.

en ging de discussie niet over het taalgebruik?
de jeugd vloekt veel maar ik denk niet dat het zo erg is als er hier op sommige posts word gezegd, toch niet in mijn regio.
 

DeletedUser

Gast
AW: De Jeugd

verwennen heeft niet noodzakelijk met geld te maken, het gaat erom welke normen en waarden je je kind aanleert, als je je kind bv. niet straft als hij iets verkeerd heeft gedaan, dan gaat ie ook niet beseffen dat hij iets verkeerd heeft gedaan.

en ging de discussie niet over het taalgebruik?
de jeugd vloekt veel maar ik denk niet dat het zo erg is als er hier op sommige posts word gezegd, toch niet in mijn regio.

je heb helemaal gelijk dat verwennien niet speciaal met geld te maken heeft.kwam door een eerdere past dat ik dit voorbeeld gebruikte :)


onn topic ach kam uit den haag hier vloeken we allemaal :p
 

DeletedUser

Gast
AW: De Jeugd

Ik was vroeger, (dus een half jaar gelee) nog een kind. Dat schelden komt eigenlijk door agresieve spellen, zoals CoD,( dat pro is).

Maar volgens mij is schelden geen probleem zolang het maar niet iemand beledigt. Al sje begint te schelden als je bijvoorbeeld je teen stoot, dan is het niet erg.

(Maar scheld niet bij kleine kinderen, zijn net papagaaien)
 

DeletedUser5621

Gast
AW: De Jeugd

De maatschappij verhard, daardoor ook dat schelden.
De elite wordt lui en laat het afweten.
De economische crisis die we achter de rug hebben is slechts een voorbode van wat gaat komen, het verliezen van de macht van het westen aan CIBeR (China, India, Brazilie en in mindere mate Rusland), die allemaal een veel betere mentaliteit hebben. Onze grootste vijand zal echter onszelf zijn, in slechte tijden krijgen altijd radicale bewegingen veel steun, met als grootste vandaag de dag het nationalisme. Nationalistische clubs (PVV, die vlaamse shizzle, Ware Finnen, noem maar op) en democratie zullen elkaar bevechten, iets wat waarschijnlijk ook zal eindigen in een militair conflict. Gezien onze grote voorraden aan kernwapens en andere massavernietigingswapens, hangt een grote dreiging europa boven het hoofd.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: De Jeugd

De maatschappij verhard, daardoor ook dat schelden.
De elite wordt lui en laat het afweten.
De economische crisis die we achter de rug hebben is slechts een voorbode van wat gaat komen, het verliezen van de macht van het westen aan CIBeR (China, India, Brazilie en in mindere mate Rusland), die allemaal een veel betere mentaliteit hebben. Onze grootste vijand zal echter onszelf zijn, in slechte tijden krijgen altijd radicale bewegingen veel steun, met als grootste vandaag de dag het nationalisme. Nationalistische clubs (PVV, die vlaamse shizzle, Ware Finnen, noem maar op) en democratie zullen elkaar bevechten, iets wat waarschijnlijk ook zal eindigen in een militair conflict. Gezien onze grote voorraden aan kernwapens en andere massavernietigingswapens, hangt een grote dreiging europa boven het hoofd.

Ik geef je totaal geen ongelijk dat de maatschappij enorm verhard.

De maatregelen die Wilders treft, verhard de maatschappij misschien nog meer(Denk het wel zeker). Dat je niet zomaar ongestraft alles kan doen en laten? Beetje orde en structuur.

Hebben wij dit niet nodig dan? Nu de maatschappij zich toch al aan het verharden is?
Ik denk dat dit door het bedrijfscultuur komt, zowel vele weten. Deze kan enorm hard zijn. Heb ik het over bepaalde functie's in kantoor alleen al. Die ergens lekker in Amterdam achter hun bureautje orders zitten uit te delen.

Dit zie je ook steeds meer van weg in de Maatschappij zelf, waar is het stukje sociale gebleven?
Dit komt ook door het stukje technologie, Iedereen zit wel op ze Mobiele telefoon of op de computer, zie je ze allemaal indirect met elkaar comminuceren. (Msn, Skype, Ping, Sms, Mms, Webcam, hyves, facebook, dating sites en noem het allemaal maar op, zo gek kan je het niet bedenken. Dan hebben we hier ook nog de verschillende varianten van op de pc/Smartphones)

Maar dit komt ook weer door een stukje Amerika(Die Hard) die naar onze kant toekomt en wij ook steeds meer hun levenstijl aan nemen door de bedrijfs culturen, denk alleen al als jij werkloos bent in amerika. Krijg jij geen Uitkering, wees blij dat je bij je broer of zus kan slapen anders mag je naar "Centraal park" wijze van spreken.

Tevens Amerika teld ook de meeste Zwervers ten opzichte van alle inwoners in dat land(Over de hele wereld). Dacht ik.
Kijk alleen al naar de EU, denk dat wij een voorbeeld van de US hebben genomen met zijn staten;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan