• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De Verenigde Naties

DeletedUser19689

Gast
VN erkent Palestina als waarnemersstaat.
De vraag is nog maar of ze hier goed aan doen.
Palestina kan nu wel Israël aanklagen op het Internationaal Gerechtshof.
 

DeletedUser

Gast
Ja justitie.... Daar gaan we ver mee komen.
Ergens vind ik het goed omdat dit een eerste stap is in de richting van Palestina als onafhankelijke staat. De vraag is echter of dat dat het conflict gaat oplossen met Israël.

Trouwens ik weet dat België nu toch heeft voorgestemd i.p.v. zich te onthouden maar waarom kiest Amerika de kant van Israël? Dat is me niet echt duidelijk.
 

DeletedUser

Gast
Amerika kiest de kant van israel omdat amerika de joden isreal heeft 'geschonken' na de 2e wereldoorlog.

Heel de heisa nu met israel begrijp ik niet. Dat is een goed voorbeeld van de achterlijke mentaliteit die er in europa heerst over het 'verdedigen van de zwakkere' Die blootgatbavianen schieten in godsnaam raketten naar israel en dan zou israel niet mogen reageren?
Nee hoor want palestina is wel maar klein he.... pfft
In de middeleeuwen werd er dan gewoon een losgelaten horde ruiters op af gestuurd.
 

DeletedUser15593

Gast
Trouwens ik weet dat België nu toch heeft voorgestemd i.p.v. zich te onthouden maar waarom kiest Amerika de kant van Israël? Dat is me niet echt duidelijk.

Volgens mij is de VS bang voor Hamas.
Daarom kiezen ze de kant van Israël.
Ze betalen Egypte niet voor niets elk jaar een paar miljard :p Dat komt omdat ze zich aan De Camp David Akkoorden houden ;)
 

DeletedUser19689

Gast
Ja justitie.... Daar gaan we ver mee komen.
Ergens vind ik het goed omdat dit een eerste stap is in de richting van Palestina als onafhankelijke staat. De vraag is echter of dat dat het conflict gaat oplossen met Israël.

Trouwens ik weet dat België nu toch heeft voorgestemd i.p.v. zich te onthouden maar waarom kiest Amerika de kant van Israël? Dat is me niet echt duidelijk.

USA en Israël zijn gewoon goede vrienden.
Lees de Israellobby
 

DeletedUser

Gast
Amerika kiest de kant van israel omdat amerika de joden isreal heeft 'geschonken' na de 2e wereldoorlog.

Heel de heisa nu met israel begrijp ik niet. Dat is een goed voorbeeld van de achterlijke mentaliteit die er in europa heerst over het 'verdedigen van de zwakkere' Die blootgatbavianen schieten in godsnaam raketten naar israel en dan zou israel niet mogen reageren?
Nee hoor want palestina is wel maar klein he.... pfft
In de middeleeuwen werd er dan gewoon een losgelaten horde ruiters op af gestuurd.

Beide hebben schuld. Daarbij kan je ook niet zeggen dat Israël openstaat voor diplomatie. Ze willen allebei niet weten van onderhandelen.
 

DeletedUser19689

Gast
Op zich is wat Hamas doet in Palestina niet echt koosjer.
Hamas is in mijn ogen gewoon een terreurorganisatie die zich een beetje politiek wil manifesteren.
Begrijp me niet verkeerd, zoals de spanningen nu zijn in Israël is het ook geen doen. Maar Palestina onafhankelijk maken en Hamas de touwtjes in handen geven lijkt me toch ook geen goed idee.
 

DeletedUser

Gast
Dat is ook het dilemma. Ze kunnen niet samenleven met Israël maar ze onafhankelijk laten worden creëert andere problemen.
 

DeletedUser

Gast
Op zich is wat Hamas doet in Palestina niet echt koosjer.
Hamas is in mijn ogen gewoon een terreurorganisatie die zich een beetje politiek wil manifesteren.
Begrijp me niet verkeerd, zoals de spanningen nu zijn in Israël is het ook geen doen. Maar Palestina onafhankelijk maken en Hamas de touwtjes in handen geven lijkt me toch ook geen goed idee.

Ik heb laatst een goede docu gezien over Orthodox Jodendom, een groepje van 400 Joden die midden in een Islamitisch gedeelte ging wonen. En dan serieus de Islamieten aanzien als minderwaardig en "terroristen", terwijl de Joden hier de eigenlijke terroristen zijn. Ze stampen hun kinderen in het geheugen dat iedere Islamiet slecht is en hun dood wilt hebben. In die docu ging het ook deels over Hamas, wat wij als het Westen aanzien als een terreurorganisatie (ben ik het redelijk mee eens hoor!) is in Palestina de partij met de macht. Als je kijkt naar wat ze in Palestina zelf doen => ze vormen de militaire/politiemacht, ze treden streng op, maar zorgen hiermee wel dat men zich aan de regels houdt. Dus Hamas heeft werkelijk twee kanten, alleen erkend het Westen er herlaas maar één.

Dat is ook het dilemma. Ze kunnen niet samenleven met Israël maar ze onafhankelijk laten worden creëert andere problemen.

Amerika had ze in eerste instantie nooit het recht moeten geven om überhaupt een kleine staat te creëren na de WO II.
Waarom heeft Amerika het recht om te zeggen dat een bepaalde groepering een stuk land krijgt dat al bij een ander land hoort?
Amerika had ze best een stuk land mogen toewijzen, maar had dan een stuk land gepakt waar verder geen bevolking woont.
Vergeet niet dat de mensen die raketten naar elkaar lopen te gooien eigenlijk de rotte appels zijn, niet iedere Moslim/Jood die daar woont is een "terrorist", zoals in die docu werd gezegd, het is niet eens 1% die het verpest voor de anderen. Er was een interview met een werkgever (Moslim) die zijn fabriek moest sluiten omdat hij zijn Joodse werknemers heeft moeten ontslaan omdat hij bedreigd werd. En toch blijft hij van mening dat hij liever Joden in dienst had dan Moslims.

Het wordt dus simpelweg verpest door 1% van de bevolking.
 

DeletedUser19689

Gast
Maak jezelf geen illusies, een deel van de moslims zullen hun kinderen ook opvoeden met de gedachte van Joden zijn slecht.
Dit zijn echter slechts de extreme gevallen. De gemiddelde Jood heeft geen probleem met de moslims en vice versa.
Het probleem is de grote verscheidenheid tussen de 2 culturen (Joden en Moslims).
Ook een probleem is dat de Koran nogal redelijk dubbelzinnig is over de behandeling van de Joden.
In het ene stuk worden Moslims opgedragen om de Joden als broeders te beschouwen, in een andere passage worden Moslims aangespoord om Joden te minachten.
Ik heb geen idee hoe dit in de Thora is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Voor zover ik weet heeft bijna heel de bevolking daar geen probleem met elkaar. Althans toch voor dat er zo werd opgeroepen enzo.
Dit is gewoon een duidelijk geval van wat er onder andere gebeurde tijdens de 2e wereldoorlog. Mensen worden opgeroepen om andere slechte of moordenaars te vermoorden enzo blind gemaakt voor de realiteit. Je mag nog zo sceptisch zijn uiteindelijk wordt je beïnvloed door een stormvloed van propaganda...
 

DeletedUser

Gast
Wat is de International Telecommunication Union?
De International Telecommunication Union (ITU) is een afdeling van de Verenigde Naties verantwoordelijk voor informatie- en communicatietechnologie. De ITU bestaat al sinds 1865. 192 lidstaten plus Vaticaanstad zijn in het comité vertegenwoordigd. De ITU richt zich op drie sectoren - radiocommunicatie, standaardisatie en ontwikkeling.

De ITU heeft een wereldconferentie in Dubai georganiseerd over internetgebruik, lees en huiver...
http://georgeknightlang.wordpress.com/2012/12/08/wcit-stelt-voor-om-digitale-burgerrechten-in-te-perken-dpi-standaard/
 

DeletedUser

Gast
Met andere woorden er wordt gewoon gefoefeld zoals ze het altijd doen. Ik vraag me nog altijd af wie zijn idee het was om alle domme en zelfzuchtige idioten van de wereld de macht te geven...
 

DeletedUser19689

Gast
Ik voel het al aankomen, Anonymous gaat weer wat overheidswebsites platleggen.
Maar op wat slaagt dit, dit vind ik echt niet kunnen.
Waar is het recht op vrije meningsuiting gebleven???
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Het lijkt misschien wat drastisch maar ik denk dat we een soort van nieuwe Verlichting tegemoet gaan.
Verschillende economieën beginnen te verzwakken, politici zijn enkel bezig met hun macht en laten de echte problemen liggen, meer anarchistische ideeën... De geschiedenis herhaalt zich.
 

DeletedUser19689

Gast
Het lijkt misschien wat drastisch maar ik denk dat we een soort van nieuwe Verlichting tegemoet gaan.
Verschillende economieën beginnen te verzwakken, politici zijn enkel bezig met hun macht en laten de echte problemen liggen, meer anarchistische ideeën... De geschiedenis herhaalt zich.

Hoe bedoel je?
Ik weet nu niet zo heel veel over de verlichting.
Maar zover ik weet was de verlichting toch een denkstroming onder intellectuelen.
Die als doel hadden het filosoferen over zaken te promoten.
Ze zetten zich onder andere af tegen de Kerk als ik me niet vergis.
 

DeletedUser

Gast
Niet zo zeer tegen de kerk. De verlichting is de periode toen de ideeën van volkssoevereiniteit, gelijkheid en vrijheid op verschillende vlakken ontstonden. (en dus ook godsdienstvrijheid)
Heel kort gezegd is het de periode waarin onze huidige samenleving is bedacht.

Het is vooral het feit dat heel onze samenleving is gebaseerd op een economie en het idee van bezit dat me zorgen maakt. We zien wat er gebeurd als die economie wegvalt zoals in Griekenland. Chaos.
 

DeletedUser19689

Gast
Niet zo zeer tegen de kerk. De verlichting is de periode toen de ideeën van volkssoevereiniteit, gelijkheid en vrijheid op verschillende vlakken ontstonden. (en dus ook godsdienstvrijheid)
Heel kort gezegd is het de periode waarin onze huidige samenleving is bedacht.

Het is vooral het feit dat heel onze samenleving is gebaseerd op een economie en het idee van bezit dat me zorgen maakt. We zien wat er gebeurd als die economie wegvalt zoals in Griekenland. Chaos.

Bedankt voor het te verduidelijken.

Maar ja, onze maatschappij is nu eenmaal zo geëvolueerd dat bezit zeer belangrijk is.
Wat wil je, een economie creëren waar alles in handen is van de overheid?
A la communisme?
In dat geval heb je wel minder de nood aan het bezit.
Iedereen is in theorie gelijk en krijgt zijn taken opgelegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Nee want communisme past niet echt bij democratie en vrije wil. Daarom dat ik zoveel het woord anarchisme gebruik.
 

DeletedUser19689

Gast
Nee want communisme past niet echt bij democratie en vrije wil. Daarom dat ik zoveel het woord anarchisme gebruik.

Anarchisme lijkt me zo goed als onmogelijk.
Het basisidee daarachter is dat mensen zonder centraal gezag leven, dat lijkt me zo goed als onmogelijk.
Je gaat zoiezo iemand krijgen die het gezag naar zich toe trekt (een rebellengroep ofzo)
 
Bovenaan