• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Democratie

DeletedUser

Gast
De Staat zegt eu democratie maar is dat zo als je anders bent word je gepest of zwart gemaakt heb je iets tegen god word je uitgescholden en bij de hoogste gevallen mishandelt bij de staat heeft jouw kritiek geen zin bijna bij alles drijt het om geld


is dat Democratie:confused:
 

DeletedUser

Gast
AW: Democratie

Sorry maar je bericht is zo vaag en onduidelijk dat er geen touw aan vast te knopen is :O
 

DeletedUser

Gast
AW: Democratie

Ja, dat is zoals elfjarige jongetjes democratie bekritiseren!

Slotje?
 

DeletedUser2057

Gast
AW: Democratie

De Staat zegt eu democratie maar is dat zo als je anders bent word je gepest of zwart gemaakt heb je iets tegen god word je uitgescholden en bij de hoogste gevallen mishandelt bij de staat heeft jouw kritiek geen zin bijna bij alles drijt het om geld


is dat Democratie:confused:

Uhm: http://woordenlijst.org/

Misschien dat dat alles wat duidelijker maakt, zodat je dit kunt overtypen opdat we het toch een beetje begrijpen;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Democratie

Een discussie over de democratie (binnen Nederland, de EU of in zijn algemeen) is zeker niet verkeerd en misschien wel nuttig omdat heel veel mensen de democratie als hét ideale systeem zien. Maar ik begrijp de openingspost niet helemaal, iets over dat er niet naar de burger geluisterd wordt (democratie?) en dat religieuzen de touwtjes in handen hebben of zo?
 

DeletedUser

Gast
AW: Democratie

Nee, deze jongen denkt dat democratie inhoudt dat we allemaal hippies worden en elkaar niet meer discrimineren :rolleyes:
Dat staat compleet los van democratie, wat een staatsvorm is en geen drug.
En onthou, dat is vrijheid van meningsuiting is ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Democratie

De Staat zegt eu democratie maar is dat zo als je anders bent word je gepest of zwart gemaakt heb je iets tegen god word je uitgescholden en bij de hoogste gevallen mishandelt bij de staat heeft jouw kritiek geen zin bijna bij alles drijt het om geld


is dat Democratie:confused:

De staat zegt dat de EU democratisch is, maar is dat wel zo? Als je anders bent word je gepest of zwart gemaakt. Heb je iets tegen God, word je uitgescholden of, in het ergste geval, mishandeld. Bij de staat word er niet naar kritiek geluisterd omdat alles om geld draait.

@Frankos: Wees blij dat er nog 11-jarigen zijn die zich hier mee bezig houden. Onder democratie is iedereen gelijk en heeft recht op zijn of haar mening, dit heeft niets met drugs uit te staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Democratie

Ik wordt ook dagelijks gepest omdat ik getint, anders gelovig en half bloed ben!
 

DeletedUser

Gast
AW: Democratie

De Staat zegt eu democratie maar is dat zo als je anders bent word je gepest of zwart gemaakt heb je iets tegen god word je uitgescholden en bij de hoogste gevallen mishandelt bij de staat heeft jouw kritiek geen zin bijna bij alles drijt het om geld


is dat Democratie:confused:

word hier nu democratie met discriminatie verward?

althans dat haal ik uit dit bericht,

verder dat alles om geld draait is dan weer bureaucratie,

:confused:

als je een duidelijker bericht kunt geven over wat je bedoelt wil ik er graag met je over discuseren, echter nu heb ik het gevoel dat je heel veel termen door elkaar haalt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Democratie

verder dat alles om geld draait is dan weer bureaucratie

Ook jij verward hier zaken, bureaucratie kost geld, echter is het feit dat dingen om geld draaien iets anders, geen bureaucratie :p

Democratie is een groot goed, maar is ook vanuit individueel perspectief relatief, toch zie ik geen concurrerend alternatief dat enigszins in de buurt komt, dus laten we koesteren wat we hebben met de minpunten tot er wellicht een nieuwe systeem ontstaat wat meer recht doet aan de individualiserende samenleving, al zie ik daar weinig mogelijkheden voor, maar wie weet wat de toekomst ons brengt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Democratie

Spreiden van macht leidt altijd tot zwakte. Democratie is het zwakste systeem dat er is. Wel de meest stabiele met het langste uithoudingsvermorgen. Maar als uitvoerende kracht is het de zwakste keuze.

Neem bijvoorbeeld China, een eenpartij staat. Of de VS, een tweepartijstaat. Je hebt in deze landen vrijwel geen keuze, daardoor is het verschil tussen een partij die aftreedt en een partij die aantreedt nooit zo groot als bijvoorbeeld in Nederland omdat wij keuze hebben tussen meer dan 10 partijen. Dit is dan ook de reden dat de VS wereldmacht #1 is, en China een opkomende wereldmacht is.

PS: ja ik weet dat de VS meer dan 2 partijen hebben, maar het volk aldaar schijnt dat (helaas) niet te weten.
 

DeletedUser

Gast
AW: Democratie

Spreiden van macht leidt altijd tot zwakte. Democratie is het zwakste systeem dat er is. Wel de meest stabiele met het langste uithoudingsvermorgen. Maar als uitvoerende kracht is het de zwakste keuze.

Neem bijvoorbeeld China, een eenpartij staat. Of de VS, een tweepartijstaat. Je hebt in deze landen vrijwel geen keuze, daardoor is het verschil tussen een partij die aftreedt en een partij die aantreedt nooit zo groot als bijvoorbeeld in Nederland omdat wij keuze hebben tussen meer dan 10 partijen. Dit is dan ook de reden dat de VS wereldmacht #1 is, en China een opkomende wereldmacht is.

PS: ja ik weet dat de VS meer dan 2 partijen hebben, maar het volk aldaar schijnt dat (helaas) niet te weten.

het verband dat jij legt tussen de mate van keuze en wereldmacht slaat natuurlijk als een tang op een varken, dan zouden landen als birma, noord-korea etc dus allemaal topspelers van wereldniveau moeten zijn ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Democratie

@ Patron.

Nee absoluut niet, maar hun daadkrachtigheid is een heel stuk groter. Als Noord Korea of Iran iets wil gebeurt het dezelfde dag nog. In China ook. In Nederland, een ware democratie, moet alles besproken worden. Een persbericht waarin wordt gedreigt met oorlog gaat een week van voorbereiding aan vooraf. In Noord Korea is het aan de orde van de dag, daar kan alles per direct.

De macht van de Chineze regering en de Amerikaanse regering is veel absoluter dan in Nederland doordat hun democratie niet zo uitgebreid is als de onze.
 

DeletedUser

Gast
AW: Democratie

je pleidooi over daadkracht zal ik ook niet ontkrachten, dat is gewoon een feit, echter de link die jij legt tussen keuzes en wereldspeler is niet 1 op 1 zoals jij in je posting stelde, het is wellicht een aspect dat mee speelt, maar niet in de door jou veronderstelde mate in je posting ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Democratie

Ik kan het historisch bewijzen. Waarom hadden bedrijven als de Vereenigde Oostinidische Compagnie de kracht om bijvoorbeeld Indonesie te onderdrukken? Omdat ze geen bureaucratie hadden. Ze stuurden een kapitein die kant op en hij zag maar hoe hij zijn missie vervulde. Dit geeft vrijheid.

In Amerika en China is deze gedachtengang nog steeds heel erg sterk. Bijvoorbeeld heeft Obama de macht om direct in te grijpen als dat gebeuren moet. In China werkt dat ook zo. In Nederland absoluut niet. Dat is dan ook de reden waarom de grip van Amerika over de rest van de wereld zo groot is.

Daarnaast is dit ook absoluut niet het punt, het is namelijk algemeen bekend dat dit een feit is. Ik wil het wel aan je uitleggen maar dit is in de politicologie gewoon bekend.

Als je een dictator hebt is de daadkracht veel groter, en daarmee de kracht van een land ook. (neem bijvoorbeeld Hitler). Probleem is alleen dat het minder stabiel is, want een tegenstander kan het hele systeem in een keer onderuitschoppen door de leider te vermoorden bijvoorbeeld. In een democratie komt er dan een nieuwe (gekozen) leider die alle taken overneemt maar wel dezelfde koers zal bevaren. Daardoor is een democratie stabiel, en kan lang meegaan. Maar is zeer ondaadkrachtig.
 

DeletedUser

Gast
AW: Democratie

Thales Miletae je ziet het veels te zwart wit, politieke daadkracht is belangrijk maar het is niet de enige factor waardoor een land als Amerika zijn huidige positie inneemt. Het is één van velen net zoals bij de meeste andere voorbeelden die je noemt. Dat democratie een zwak systeem is ben ik met je eens.
 
Bovenaan