• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam

DeletedUser21575

Gast

DeletedUser

Gast
Hoe zou men t vinden als er weer een keer Genade's Puur gerund zou worden? (Voor degenen die er niet waren destijds: https://nl.forum.grepolis.com/index.php?threads/weerwolven-van-wakkerdam-93-puur.27554/ )

Zou ik wel willen doen in een week dat ik er tijd voor heb :)
Puur lijkt mij leuk voor een keertje tussendoor, maar het hangt erg af van de populatie spelers of het potje succesvol is. Vroeger is er op TribalWars een keer een potje georganiseerd met alleen maar wolven en burgers - daar heb ik mij door laten inspireren met Puur - en dat potje was een succes. Ik denk echter niet dat het dat zou worden met de huidige spelers, zoals ook uit de reacties blijkt. :p

Ik ben allergisch voor Genade.
Arme jongen. Als je allergie hoog opspeelt, kun je je altijd even terugtrekken hoor!
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Puur is theoretisch een spelletje om je skills te testen en te zien hoe goed je wolven kan vangen zonder speciale krachten. Alleen is door de potjes heen het gebruiken van krachten en verschillende rollen hoger gewaardeerd en meer belang aan gehecht dan post-analyse. Ik zie het ook niet echt werken met de huidige spelers (mezelf incluis hoor x)).
 

DeletedUser21575

Gast
Het probleem is dat veel mensen lopen te tunnelen, dingen in posts geïnterpreteerd worden die er niet zijn en mensen gewoon soms (expres) inactief zijn.
Ik ben van mening dat je een goede wolf niet aan de hand van posts kunt ontdekken.

Wat dan leuke variatie aan de pot brengt zijn juist de rollen, die het spel interactief maken en netwerken mogelijk maakt (dankzij het claimen en wederzijds bewijzen etc. ).
Het hebben van een kracht zorgt ook er voor dat iedereen zijn rol op een andere manier speelt dan normaal, en er naar streeft om die rol uit te voeren.

Persoonlijk ben ik dan ook voor het maken van potjes waar geen burgers meer inzitten, maar het een gezonde balans is van speciaaltjes die elkaar gelijk trekken. We merken allemaal dat veel spelers denken; kut ik ben weer burger. Dan ga ik maar lanterfanten.
 

DeletedUser18003

Gast
Speciaaltjes balancen blijft altijd super lastig, zeker vanuit het perspectief van de wolven en om het potje niet dood te laten claimen/netwerken. Alhoewel ik prima weet dat iedereen er een hekel aan heeft om burger te zijn :p Maar om de hele pot dan maar vol te gooien met bv dorpsoudste en jagers... :? Blijft een lastige issue :p Burgers zorgen toch voor "onzekerheid" over de identiteit van spelers en geeft de wolven een makkelijke claim.
 

DeletedUser18363

Gast
Met alleen maar speciaaltjes is netwerken echt enorm broken als je de juiste spelers in een netwerk hebt zitten.
Er zit geen skill in netwerken, je moet alleen het geluk hebben dat je niet royaal genaaid wordt.
 

DeletedUser21575

Gast
Met alleen maar speciaaltjes is netwerken echt enorm broken als je de juiste spelers in een netwerk hebt zitten.
Er zit geen skill in netwerken, je moet alleen het geluk hebben dat je niet royaal genaaid wordt.
En er zitten steeds meer royale naaiers in. Dusss. Balance! :p
 

DeletedUser21575

Gast
Ja maar waarom uberhaubt. Kijk deze converstatie:



[13-1-2017 07:44:51] Iemand: Kyra vraagt m'n bijrol. :O

[13-1-2017 07:45:19] Iemand: Prooi claimen? Of niet?

[13-1-2017 08:28:23] Didier | Relax .: kyra kan de boom in x)

[13-1-2017 08:28:30] Didier | Relax .: je bent haar niets verschuldigd

[13-1-2017 08:28:40] Didier | Relax .: claim jehovagetuige

[13-1-2017 08:45:51] Jaspenia: xD

[13-1-2017 08:47:21] Didier: Dat kyra iets vraagt wil niet zeggen dat kyra iets moet krijgen:p

[13-1-2017 11:29:28] Didier: Ik weet namelijk bijna zeker dat ze geen wolf is

[13-1-2017 11:29:35] Didier: dus daar hoef je je geen zorgen over te maken

En daarmee denk je natuurlijk dat het klaar is.. Maar de dag erna.. x) :

[14-1-2017 17:24:23] Iemand: Welke bijrol zou ik echt claimen? :O

[14-1-2017 17:24:25] Iemand: Jager?

[14-1-2017 17:24:59] Didier: ik weet niet of jager een bijrol is

[14-1-2017 17:25:08] Iemand: Een jagende DO.

[14-1-2017 17:25:11] Didier: dus als dat uitkomt

[14-1-2017 17:25:13] Iemand: Zou fijn zijn. :O

[14-1-2017 17:25:34] Iemand: Maar dan zeg ik gewoon dat ik niet wilde dat mensen wisten dat ik koppel was met een goedje.

[14-1-2017 17:25:46] Didier: true

[14-1-2017 17:25:47] Iemand: Om zo niet met 2 goedjes eruit te hebben.

[14-1-2017 17:25:53] Iemand: Idk of ze dat zouden geloven.

[14-1-2017 17:26:03] Didier: wie vraagt je om je rol dan?

[14-1-2017 17:26:11] Iemand: Wie denk je? :p

[14-1-2017 17:26:13] Iemand: Kyra ofc.

[14-1-2017 17:26:18] Didier: nogmaals

[14-1-2017 17:26:26] Didier: je bent kyra niets verschuldigd

[14-1-2017 17:26:35] Iemand: Idd, maar ze begint te zagen. :O
 

DeletedUser21204

Gast
Maar dat met gekko was super vaag...
Hij begint te zagen over dat ie een stomme bijrol heeft, ik vraag ofc wat dan, reageert ie niet meer en een dag later gaat ie allemaal zeggen van dat ie liever niet claimt enzo, en ik zei serieus gewoon geen probleem, snap ik, hoeft ook helemaal niet. Vervolgens claimt ie random toch, mét zn hoofdrol erbij. Ik snapte er niets van x)
 

DeletedUser21356

Gast
Maar dat met gekko was super vaag...
Hij begint te zagen over dat ie een stomme bijrol heeft, ik vraag ofc wat dan, reageert ie niet meer en een dag later gaat ie allemaal zeggen van dat ie liever niet claimt enzo, en ik zei serieus gewoon geen probleem, snap ik, hoeft ook helemaal niet. Vervolgen6s claimt ie random toch, mét zn hoofdrol erbij. Ik snapte er niets van x)
Ik moest ook gewoon vaag doen, zodat het gesprek niet zou stilvallen. x)
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
WvW puur kan ik gewoon niet overleven. Dat komt vooral omdat ik geen skills heb ofc.

Btw:
Ik post hier maar ff voor het geval dat ik iemands target ben en dus niet alleen in WvW post:O.
 

latdekat

Harpij
Het probleem is dat veel mensen lopen te tunnelen, dingen in posts geïnterpreteerd worden die er niet zijn en mensen gewoon soms (expres) inactief zijn.
Ik ben van mening dat je een goede wolf niet aan de hand van posts kunt ontdekken.

Wat dan leuke variatie aan de pot brengt zijn juist de rollen, die het spel interactief maken en netwerken mogelijk maakt (dankzij het claimen en wederzijds bewijzen etc. ).
Het hebben van een kracht zorgt ook er voor dat iedereen zijn rol op een andere manier speelt dan normaal, en er naar streeft om die rol uit te voeren.

Persoonlijk ben ik dan ook voor het maken van potjes waar geen burgers meer inzitten, maar het een gezonde balans is van speciaaltjes die elkaar gelijk trekken. We merken allemaal dat veel spelers denken; kut ik ben weer burger. Dan ga ik maar lanterfanten.

Bwa, ik ben wel van mening dat je wolven eruit kan halen door posts. Echter bij een potje wolven vs burgers is dat tien keer zo ingewikkeld. Je weet er normaal bijna niets over te praten en als de wolven dan toch iets zeggen is het nooit iets waaruit je iets kan halen. Als ik eerlijk mag zijn denk ik niet dat een puur-potje zo goed is en of het überhaupt zelfs wel skills test.
 
Bovenaan