• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Is het toegestaan om berichten te liken als je dood bent? Ik heb al een tijdje niet meer meegedaan maar het valt me op dat dode mensen in dit potje berichten liken (mijn berichten, maar ook berichten van anderen). Ik krijg het gevoel dat je hiermee info kan geven als dood persoon terwijl dit niet de bedoeling is.
@DutchGirl329 & @Tristiano, hebben jullie hier nog een specifieke regel over?
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Niet aan mij gemeld
Zag het anderen ook doen niet alleen dit potje
Mocht je denken dat ik hints aan het geven was dan zie je het verkeerd
Ik zal nooit een potje op wat voor manier dan ook verpesten voor een ander

Dat was dan ook de reden waarom ik het vroeg. Ik wilde weten of het toegestaan was, indien dit niet toegestaan was, zouden de mensen die dit doen dit kunnen lezen en tijd hebben om te stoppen. Als het wel toegestaan was, dan wist ik dat vanaf nu en was er geen probleem.
 

DeletedUser

Gast
Dat was dan ook de reden waarom ik het vroeg. Ik wilde weten of het toegestaan was, indien dit niet toegestaan was, zouden de mensen die dit doen dit kunnen lezen en tijd hebben om te stoppen. Als het wel toegestaan was, dan wist ik dat vanaf nu en was er geen probleem.


Nou ja het is me nu duidelijk
Omdat het in de andere potjes wel gedaan werd ging ik er vanuit dat dit mocht aangezien er toen geen probleem van gemaakt werd
 

DeletedUser18003

Gast
Is het toegestaan om berichten te liken als je dood bent? Ik heb al een tijdje niet meer meegedaan maar het valt me op dat dode mensen in dit potje berichten liken (mijn berichten, maar ook berichten van anderen). Ik krijg het gevoel dat je hiermee info kan geven als dood persoon terwijl dit niet de bedoeling is.
@DutchGirl329 & @Tristiano, hebben jullie hier nog een specifieke regel over?

Hier had ik persoonlijk niet eens bij stil gestaan, aangezien ik zelf geen WvW gespeeld heb sinds de functie erin zit. Maar als er, zoals Neus aangeeft, besloten is dat het niet mag, dan is dat bij deze ook zo voor ons potje.

Daarmee zou ik het dan ook niet erg vinden als bovenstaande discussie hierna ophoudt.
 

DeletedUser21575

Gast
Ik wilde net eigenlijk een post maken in #201 toen ik aan iets moest denken. Maar hij is hier meer op z'n plek.


Dus jij verkiest liever een lycantroop-claimer dan iemand die niet claimt?
Ja, het is openheid, maar openheid die niet valt te controleren.
Nu ik er over na denk. Eigenlijk is bijziende dorpsgek van vorige pot dus redelijk broken.
Want ja, een lycantroop lijkt een wolf. Maar een bijziende dorpsgek ziet het aantal goedjes. Een lycantroop is een goedje. Dus! Alleen zieners / muizenvallen zouden daar slecht op moeten reageren.
Want die zien de 'rol'. En de rol is dat ze gezien worden als 'wolf'. Maar een dorpsgek ziet je alliantie. Dus, klopt het naar mijn mening niet?

Mijn voorstel is niet direct het wijzigen van de bijziende dorpsgek, maar misschien zouden we een nieuwe versie kunnen toevoegen zodat de spelleider kan kiezen.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
De lycantroop wordt door dorpsgekken ook als slecht gezien.

Zieners die enkel allianties zien zien ook 'slecht'.

Tevens als ik zelf leid, geef ik soms mijn lycantroop die gezien wordt de rol van een will. on-boardslechtje en niet per se 'wolf'. (das dan wel op voorhand vermeld of in de rollenomschrijving aanwezig)
 

DeletedUser

Gast
Lycantroop: Zieners en andere spelers met zienende krachten zien de lycantroop als een wolf, ook al is hij dat niet. Ook sterft de lycantroop aan het wijwater van priesters.
Ik snap dat het ambigu kan zijn, maar wat hier bedoeld wordt is dat de Lycantroop als wolf wordt beschouwd in alle situaties waarbij zienende goedjes iets over zijn rol te weten proberen te komen. Het visioen dat een bijziende dorpsgek krijgt als hij een Lycantroop ziet, is dus gelijk aan het visioen dat hij krijgt als hij een wolf ziet.

De rolbeschrijving van de bijziende dorpsgek lijkt dit tegen te spreken, maar aan de andere kant lijkt de rolbeschrijving van de ziener net zo goed tegen te spreken dat hij iemands rol verkeerd kan zien. De rolbeschrijving van de Lycantroop is bedoeld als uitbreiding/uitzondering op de rolbeschrijvingen van de zienende goedjes.

De tekst zou wel aangepast kunnen worden omdat het blijkbaar voor onduidelijkheid zorgt.
 

DeletedUser21575

Gast
De tekst zou wel aangepast kunnen worden omdat het blijkbaar voor onduidelijkheid zorgt.
Op zijn minst ja.

Kunnen we niet sws een keer een grote revisie houden op de algehele rollenlijst? Kijken of we nog meer dingen zien die verbeteringen nodig hebben, of rollen die we ondertussen wel op het forum gebruiken maar niet in het rollentopic hebben staan?
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Tevens als ik zelf leid, geef ik soms mijn lycantroop die gezien wordt de rol van een will. on-boardslechtje en niet per se 'wolf'. (das dan wel op voorhand vermeld of in de rollenomschrijving aanwezig)

Geen idee of dit de moeite is om toe te voegen als eventuele versie. Moet niet per se, maar ik gebruik hem persoonlijk wel :p
 

DeletedUser21356

Gast
Misschien kan 'Venus' geschrapt worden? Die is naar weten nog niet vaak, zo niet nooit, gebruikt.

E: #97 vergeten. :x
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
Gekkerd? D: Die hebben wij een keer gebruikt :eek:

(E: Je weet wel, in dat potje met 3 koppels en 2 orakels)
 

DeletedUser21356

Gast
Ja, maar daar was de Venus meteen Lunch.
Best wel jammer though, anders was het hele potje anders gelopen.
 
Bovenaan