• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Einde van de wereld.

DeletedUser21336

Gast
julliie beseffen tog alsje goud koopt (op ksi bijvoorbeeld) dat je dat goud ook op andere werelden kan kopen hé (bijv delphi)...

?
 

DeletedUser10508

Gast
Daar gaat het niet om, Pen en papier.
Ik geef de persoon die dit topic heeft gestart gelijk. De regels moeten juist zijn.
 

DeletedUser9104

Gast
http://forum.nl.grepolis.com/showthread.php?17683-Sluiting-werelden

Hier staat dat een actieve speler minimaal 1 keer in de maand inlogd. Blijkbaar zijn er genoeg spelers die dat niet meer doen en dus worden die werelden gesloten. Omdat het account nog bestaat is dat geen reden tot activiteit.
Dus pas als je dat kunt controleren (en dat kunnen wij spelers niet) kun je erover oordelen.

Het is jammer dat werelden dicht moeten (dat vind ik ook), maar je kunt niet eeuwig activiteit houden op een wereld
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
http://forum.nl.grepolis.com/showthread.php?17683-Sluiting-werelden

Hier staat dat een actieve speler minimaal 1 keer in de maand inlogd. Blijkbaar zijn er genoeg spelers die dat niet meer doen en dus worden die werelden gesloten. Omdat het account nog bestaat is dat geen reden tot activiteit.
Dus pas als je dat kunt controleren (en dat kunnen wij spelers niet) kun je erover oordelen.

Het is jammer dat werelden dicht moeten (dat vind ik ook), maar je kunt niet eeuwig activiteit houden op een wereld
Als je even kijkt naar de werking van grepolis zelf, wat gebeurt er als een speler langer dan 1 maand niet ingelogd is? Juist, dat wordt een spook en dus VERDWIJNT dat account van die wereld. Op het moment dat er 308 spelers in de ranglijst staan betekend dat, dat er 308 spelers zijn die de afgelopen maand ingelogd zijn.

Hoe je het ook wend of keert, ze volgen hun eigen regels niet na. Ook leuk dat binnen de door officiele innogames/grepolis informatie onenigheid is. Zeker als het om dit soort informatie gaat moet je gewoon zorgen dat de verstrekte informatie consistent is. Het forum is nou ook niet bepaald een plek waar je opzoekt welke regels innogames/grepolis naleeft, die zoek je op in de regels pagina of in de wiki. Een forum is voor discussie, niet de eerste plek waar je regels op gaat zoeken dus.

Er kan natuurlijk niet eeuwig activiteit zijn op een wereld en dat werelden sluiten na verloop van tijd is dan ook niet het probleem, wel de inconsistente informatie en handeling. Als je met 300+ man al 2 jaar speelt op een wereld kan je verwachten dat een einde iets is wat door die 300+ man betreurd wordt ook al zou het einde terecht zijn. Zorg er dan dus voor dat duidelijk is hoe dat einde in zijn werk gaat. Ga dus niet eerst zeggen dat het einde komt wanneer er minder dan 300 spelers zijn, om daarna te zeggen dat het 300 actieve spelers zijn om DAARNA nog eens te zeggen dat actieve spelers, spelers zijn die geen spook zijn en kom je dus weer uit op de oorspronkelijke 300 spelers uit. Wees duidelijk!

Je kan niet ontkennen dat de verstrekte informatie inconsistent is...


Voor de mensen die zeggen "nou dan sluit ie 2 dagen later", het is natuurlijk sowieso meer dan 2 dagen maar daar gaat het niet om. Hoe zou jij het vinden als je betaald voor een maand van een of andere service en dat die service na 3 weken er mee ophoudt ook al zeggen ze eerst die +-4 weken de service aan te bieden. Dat is dus nu ook het geval omdat ze goud aanbieden voor geld, nu kan het ook uitgegeven worden op andere werelden, maar waarom gaat grepolis bepalen hoe ik mijn geld uit moet geven? Ik speel op 1 wereld en stop na die wereld, dan moet dus duidelijk zijn waar ik voor betaal en niet door grepolis besloten worden eerder te stoppen dan vooraf aangegeven.
 

DeletedUser5716

Gast
Een aankondiging wordt ook ingame gegeven in je berichtenbox, je had dus op de hoogte kunnen zijn van deze regel. Daarlangs vergeet je nog dat er op een wereld ook geschorste accounts kunnen zijn. Indien een speler zich niet meld binnen bepaalde tijd of geschorst is voor een multi-account zijn er automatisch minder actieve leden op een wereld.
 

DeletedUser20686

Gast
Allereerst wil ik aangeven dat de informatie die mijn collega's hebben verstrekt correct is.

Daarnaast wil ik wel even duidelijk maken dat wij niet op een knopje klikken om jullie wereld te sluiten.
Dit doet het systeem automatisch wanneer de parameters bereikt worden.
In dit geval is dat wanneer het systeem minder dan 300 ACTIEVE accounts in het systeem heeft staan.
Er is een verschil tussen een gewoon account in de ranglijst en een actief account, aangezien het een tijd duurt voordat een inactief account van het spel verwijderd wordt.

Deze methode voor het beëindigen van de wereld word al sinds het begin van het spel gehanteerd en is dan nu ook niet anders.
We vinden het vervelend dat werelden moeten sluiten maar dit is immers onderdeel van het spel. Grepolis heeft niet voor niets een eindspel.

Ik zal er op toezien dat de formulering van het sluiten van de wereld aangepast wordt in de wiki.
Verder wil ik er graag bij zeggen dat de wiki voornamelijk bedoeld is om spelelementen uit te leggen, het is geen grondwet en hier kunnen geen rechten aan ontleend worden.

Hopelijk schept het bovenstaande enige duidelijkheid in deze discussie.
 

DeletedUser11295

Gast
Als je even kijkt naar de werking van grepolis zelf, wat gebeurt er als een speler langer dan 1 maand niet ingelogd is? Juist, dat wordt een spook en dus VERDWIJNT dat account van die wereld. Op het moment dat er 308 spelers in de ranglijst staan betekend dat, dat er 308 spelers zijn die de afgelopen maand ingelogd zijn.

Hoe je het ook wend of keert, ze volgen hun eigen regels niet na. Ook leuk dat binnen de door officiele innogames/grepolis informatie onenigheid is. Zeker als het om dit soort informatie gaat moet je gewoon zorgen dat de verstrekte informatie consistent is. Het forum is nou ook niet bepaald een plek waar je opzoekt welke regels innogames/grepolis naleeft, die zoek je op in de regels pagina of in de wiki. Een forum is voor discussie, niet de eerste plek waar je regels op gaat zoeken dus.

Er kan natuurlijk niet eeuwig activiteit zijn op een wereld en dat werelden sluiten na verloop van tijd is dan ook niet het probleem, wel de inconsistente informatie en handeling. Als je met 300+ man al 2 jaar speelt op een wereld kan je verwachten dat een einde iets is wat door die 300+ man betreurd wordt ook al zou het einde terecht zijn. Zorg er dan dus voor dat duidelijk is hoe dat einde in zijn werk gaat. Ga dus niet eerst zeggen dat het einde komt wanneer er minder dan 300 spelers zijn, om daarna te zeggen dat het 300 actieve spelers zijn om DAARNA nog eens te zeggen dat actieve spelers, spelers zijn die geen spook zijn en kom je dus weer uit op de oorspronkelijke 300 spelers uit. Wees duidelijk!

Je kan niet ontkennen dat de verstrekte informatie inconsistent is...


Voor de mensen die zeggen "nou dan sluit ie 2 dagen later", het is natuurlijk sowieso meer dan 2 dagen maar daar gaat het niet om. Hoe zou jij het vinden als je betaald voor een maand van een of andere service en dat die service na 3 weken er mee ophoudt ook al zeggen ze eerst die +-4 weken de service aan te bieden. Dat is dus nu ook het geval omdat ze goud aanbieden voor geld, nu kan het ook uitgegeven worden op andere werelden, maar waarom gaat grepolis bepalen hoe ik mijn geld uit moet geven? Ik speel op 1 wereld en stop na die wereld, dan moet dus duidelijk zijn waar ik voor betaal en niet door grepolis besloten worden eerder te stoppen dan vooraf aangegeven.

Dat is niet geheel juist, als een speler nog een van de mannetjes heeft lopen (zoals bestuurder, handelaar etc.) en dit account word gebant dan zullen eerst de bonussen aflopen, vervolgend zal de 30 dagen regel in werking komen ;). Bij 308 spelers kan het best zo zijn dat er 9 spelers zijn waarbij dit het geval is waardoor het getal op 299 actieve spelers uitkomt :)
 

DeletedUser

Gast
Wat een probleem...sleep et voor de rechter (innogames) zou ik zeggen...dit is echt zo'n muggenzift onderwerp wat maken die paar dagen? En dat goud wat je erin steekt dat ben je dan toch ook weer over een paar dagen alsnog kwijt?? ....zijn jullie zulke lieverdjes dat jullie ook alle regels die je worden opgedragen uitvoeren?? Overdrijven is ook een vak...als je kijkt naar de 'reserve' 26 dagen (ofzo) dan kunnen die paar spelers ook nog wel verdwijnen....op Iota hadden we dit de teller stond op 0 dagen maar hij bleef nog een complete dag waarschijnlijk ook om deze redenen...

Hunter
 

DeletedUser

Gast
Het probleem is niet zozeer die paar dagen, maar de onduidelijke informatie. Ik ben ook niet een lieverdje die zich aan alle regels houdt, maar als ik anderen regels opleg (dat is namelijk een betere vergelijking) dan ben ik wel een persoon die er voor zorgt dat de informatie daarover klopt. Klopt het niet, dan pas ik dat aan wanneer er op gewezen wordt.
Voor een commerciële instelling is dit nog belangrijker gezien het inderdaad kan eindigen in vervelende rechtszaken, in de VS nog erger dan in Nederland.
Ik zal maar niet zeggen dat ze me dankbaar moeten zijn, maar er was wel veel gezeur en een heel leger grepovolk nodig voor hier eindelijk een belofte van actie werd gedaan (resultaat moeten we nog op wachten).
Ik zal er op toezien dat de formulering van het sluiten van de wereld aangepast wordt in de wiki.
Jammer alleen dat dit gepaard moet gaan met censuur, blijkbaar is er ontzettend veel kritiek nodig voor dit soort aanpassingen. Komt er is genoeg kritiek om de problemen te laten oplossen, wordt je gecensureerd...
 

DeletedUser9104

Gast
Jammer alleen dat dit gepaard moet gaan met censuur, blijkbaar is er ontzettend veel kritiek nodig voor dit soort aanpassingen. Komt er is genoeg kritiek om de problemen te laten oplossen, wordt je gecensureerd...

Ik vraag me af waar jij in dit geheel censuur ziet?
 

DeletedUser19654

Gast
Volgens mij is dit jullie eerste keer dat een wereld sluit...
Iedereen weet dat het 300 actieve spelers zijn en iedereen weet dat de wereld uiteindelijk zal sluiten.

Of dat nu bij 312 spelers is of bij 303 spelers... je ging toch wel klagen :confused:

En trouwens geef gewoon geen goud uit als je vind dat dat oneerlijk is... echt wat een onzin topic weer.

En volgens mij moeten sommige het woordenboek nodig hebben om het woord censuur op te zoeken. Er is hier vrij en openlijk gediscucieerd over het sluiten van de wereld (Voor de zoveelste keer)...
 

DeletedUser12666

Gast
Wanneer eindigt een wereld?

Als het aantal spelers onder 300 komt, zal een aftelprocedure van 4 weken starten. Een timer geeft aan hoelang het nog duurt voor de wereld definitief eindigt.

Spelers zijn mensen, en geen accounts...
Een account dat niet gespeeld wordt, wordt niet gezien als een (actieve)speler.(maar als een inactieve account)
Dus een mens, is in andere woorden een speler die het spel speelt!
Anders had innogames gezegd 300 accounts

Kort om Innogames heeft het goed gezegd gaat om 300 spelers




Ik zelf vind dat Innogames niet alleen naar die 300 spelers moet kijken, maar meer naar statistiek gewijs.
Zo als of het aantal steden overnemen?

Mijn punt is misschien zijn die 300 spelers wel de 300 meest actiefste spelers van die hele server.
En staan hun 300 gelijk aan de activiteit van wel 900 spelers ? (inclusief goud gebruik)

Want je gaat mij niet vertellen dat het dan slim is om de wereld te sluiten.

Toch ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Klokslag12

Slingeraar
Ik vraag me af waar jij in dit geheel censuur ziet?

Ik heb begrepen dat er een comment van Lappro verwijderd is. Dat lijkt mij absoluut vallen onder censuur. Dat is altijd een zwaktebod van degene die de censuur toepast.

Ik speel nu nog op KSI en Omikron, en beide werelden gaan sluiten. Dit is jammer voor de nog actieve spelers, maar zo zijn de regels.

Wat volgens mij HET probleem is, is dat je als speler dus niet kan zien wanneer de 300 grens bereikt is.

Blijkbaar is er een teller geprogrammeerd die telt hoeveel verschillende spelers de afgelopen maand hebben ingelogd. Als deze onder de 300 komt is het automatisch voorbij, en krijgen de overgebleven spelers een bericht in het scherm, en verschijnt de uitermate irritante rode balk boven in het scherm.

Dan is toch de eenvoudige oplossing voor de programmeurs van Inno om ergens op het scherm of in de ranglijst de naam van de spelwereld op te nemen, en het aantal actieve spelers. Ze tellen deze toch al. Dan ben je in één keer van al het gezeur af.

mvg,
Klok
 

DeletedUser

Gast
En volgens mij moeten sommige het woordenboek nodig hebben om het woord censuur op te zoeken. Er is hier vrij en openlijk gediscucieerd over het sluiten van de wereld (Voor de zoveelste keer)...
Dat is het probleem van censuur, een weggehaalde mening, je weet niet dat het er niet is omdat je het niet meer ziet. Even een vrije definitie van het woord censuur, misschien handig om dat eerst op te zoeken voordat je wat gaat roepen.
Dit betekent dus dat er meningen weg zijn gehaald.

Stel je voor dat het mogelijk is voor de moderatoren om reacties te verwijderen waarin een mening stond die hen niet beviel? Heb je dat wel is overwogen?
 

DeletedUser

Gast
Volgens mij staan er helemaal nergens regels over de procedure?
Al wat in de wiki beschreven staat zijn geen regels toch?

Op geen enkele andere manier worden spelers geinformeerd over het feit dat er bij minder dan 300 spelers een aftelprocedure start.
Nu kan je daar dan op 2 manieren naar gaan kijken.

De eerste is dat er geen vaste regels zijn en er dus ook helemaal geen harde grens hoeft te worden aangehouden. De wiki is enkel verkeerd maar dat is een leidraad die is opgesteld om spelers te helpen in de basisbeginselen van grepo en waar dus ook echt niet alles op de juist
E manier beschreven staat.

De tweede manier waarop je er naar kan kijken is dat innogames zonder aankondiging in vooraf bekende regels een wereld sluit en daarmee een dienst stop zet die is aangegaan voor onbepaalde tijd. Ik ben niet helemaal bekend met de wetgeving maar ik weet dan weer wel dat er bedrijven keihard worden aangeklaagd als ze vergeten aan te geven dat een dienst op houdt te bestaan.
Kan dan ook weer zo zijn dat een aftelperiode van 4 weken de minimale tijd is om dit voor het stop zetten van de dienst te melden dat dat gebeurt.

Gezien het feit dat innogames een bedrijf is waar vast ook een aantal juristen aan het werk zijn denk ik dat dit laatste wel het geval zal zijn en wij zullen ons als spelers moeten neerleggen bij het feit dat een wereld eigenlijk zomaar kan worden gesloten als er maar een bepaalde tijd zit tussen aankondiging en stopzetting.

Het zou echter wel netter zijn om het einde te melden wanneer iemand begint met het spel. Dan dus niet in de wiki wat meer een naslagwerk is maar in de spelregels!
 

DeletedUser21233

Gast
Ik ben niet helemaal bekend met de wetgeving maar ik weet dan weer wel dat er bedrijven keihard worden aangeklaagd als ze vergeten aan te geven dat een dienst op houdt te bestaan.

Immogames vergeet dat helemaal niet te doen. Immers er wordt toch een teller gestart die aangeeft dat een wereld stopt. Punt waarover het gaat is dat de teller te vroeg start (aldus volgens een aantal spelers).

Daarnaast worden bedrijven aangeklaagd omdat ze in zo een geval contractbreuk plegen. Maar volgens mij heeft geen enkele speler een getekend contract ontvangen. Of heb ik wat gemist.
 

DeletedUser19964

Gast
aller eerst de beste wensen allemaal...

maar waarom is er geen inspraak om een wereld te sluiten,,,

vraag het gewoon de spelers .. goud kopen en gebruiken word ook nog wel gedaan op een wereld met 300 spelers
als de wereld niet zou sluiten maar goed ..

hou een referendum op een wereld of de spelers willen dat deze sluit..

maar goed zal ino wel om het goud gaan en niet wat de spelers willen en dat zie je ook zo vaak als er wat nieuws word in gebouwd,..

je moet het maar nemen zoals het is enige inbreng is er niet,,,

jammer maar ga zo lekker door dan zie ik over 2 jaar dit spel gewoon netjes verdwijnen van het net ..net als de vele voorgangers ..waar toch weer geld opbrengsten belangrijker zijn als de mening van de spelers..

dat is alles wat ik er over te zeggen heb..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan