• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Gevechtspunten versus stadsfeesten

DeletedUser12666

Gast
als je er tegen in gaat door het naar 500 te verhoogen..

dan krijg je dat spelers weinig of tot niet meer gaan aanvallen en alleen nog maar stadfeestjes gaan gebruiken en zelf steden gaan bouwen
 

DeletedUser

Gast
als je er tegen in gaat door het naar 500 te verhoogen..

dan krijg je dat spelers weinig of tot niet meer gaan aanvallen en alleen nog maar stadfeestjes gaan gebruiken en zelf steden gaan bouwen

Ik zeg gewoon stadsfeesten helemaal afschaffen!!!
Moet iedereen wel aan gaan vallen en hou je veel meer actie in het spel
 

DeletedUser

Gast
Er komen wel eens domme reacties voorbij op het forum, maar u bent in de race voor de meest onnozele reactie van het jaar 2012.

Nochtans wil ik aan de rest benadrukken dat ze het aantal benodigde GP voor een zegetocht best omhoog mogen schroeven naar 500. Een verlaging van de benodigde GS voor een stadsfeest zie ik niet zitten, het is nu al te makkelijk om als speler met 10-tallen steden CP bij elkaar te sprokkelen.
Van mij mag het ook wel omhoog, ik verdien te snel GP vind ikzelf,
Ik word met rond de 20-25 aanvallen per dag lastig gevallen, dit is dan een kleine 6000GP ongeveer, dan val ik ook nog eens aan, dat is dan ook nog eens +3000/4000 op een normale dag als ik niets speciaals doe.

Maar soms heb ik wel eens 60K GP alleen al aan deffen op een dag verdient met vrijwel geen verliezen zonder OS aan te vragen, dit vind ik gewoon te veel op een te makkelijke manier,

Zelfde geld voor aanvallen, val ik veel aan op een dag? Word het een kleine 25/35K GP, dat vind ik ook vrij veel, daarom vind ik dat zegetochten duurder moeten, en stadsfeesten moeten naar 25K 25K 25K.

Nog één voorbeeld;


Alliantie Rang Naam Punten Steden Fri Sat Sun Mon Tue Wed Thu
1 MountNYC2 1349527 103 0 0 +593 +180,413 +49,074 +20,449 0

Is een alliantiegenoot van me.

Op een dag 180 000 gevechtspunten halen is niet normaal veel, zo zie je dat GP te goedkoop is ;o
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16395

Gast
haha ik heb toen een keer 22k gevechtspunten verdiendt in 1 aanval omdat ergens enorm veel transportschepen lagen http://afbeelding.im/FJZhO7, maar zelfs voor mij met 33 steden schiet dat eigenlijk al niet op voor het mooie zijn dat dus zo´n 70 gevechtspunten en dat is dan net niet de hoeveelheid voor 1 cp erbij, of ik zal dus 2200 vuurschepen moeten vernielen voor een extra stad en dat is dan ook echt ongelofelijk veel :rolleyes:
 

DeletedUser14052

Gast
Nog één voorbeeld;


Alliantie Rang Naam Punten Steden Fri Sat Sun Mon Tue Wed Thu
1 MountNYC2 1349527 103 0 0 +593 +180,413 +49,074 +20,449 0

Is een alliantiegenoot van me.

Op een dag 180 000 gevechtspunten halen is niet normaal veel, zo zie je dat GP te goedkoop is ;o

Opzich kan dit gewoon heb ik ook wel is gehad met die dubble GP, massaal aanvallen in 6 uur op Achilles.
En als je dan ook nog Deff hebt staan bij ally leden en die worden aangevallen ook nog een dubble GP
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16395

Gast
Maar ja die gast heeft dan ook 103 steden dan zal je ook wel zo´n 25 steden vol met vuurschepen en dan vast ook nog een paar steden met mythische eenheden
 

DeletedUser

Gast
innogames moet er voor zorgen dat je

1# niet je eigen troepen kan aanvallen of troepen van iemand in je ally in iemand anders zijn stad.
zo dat er misbruik kan gemaakt worden

En wat wil je dan doen met twee mensen die in een verschillende ally zitten moet dat dan ook verboden worden? Een verlaging van de troepen kosten voor CP is niet tegen misbruik te beschermen. Kortom een heilloze weg volgens mij. Eigenlijk is alles waarbij je troepen moet ombrengen gevoelig voor "fraude" door bij bevriende mensen bijvoorbeeld transportschepen kapot te laten lopen. Ik heb fraude tussen haakjes gezet, want dat is volgens de regels gewoon toegestaan in tegen stelling tot wat Tristiano beweert. Op dit moment is het zo dat deze omweg niet loont en het voordeliger is om stadsfeesten te geven.

Ik heb hier geen echte oplossing voor, behalve dan het compleet afschaffen van de cultuurpunten en het koloniseren te beperken. Maar daar is geen voldoende grote meerderheid voor te vinden (de stemming liet wel een meerderheid zien, maar helaas niet groot genoeg).
 

DeletedUser14052

Gast
En wat wil je dan doen met twee mensen die in een verschillende ally zitten moet dat dan ook verboden worden? Een verlaging van de troepen kosten voor CP is niet tegen misbruik te beschermen. Kortom een heilloze weg volgens mij. Eigenlijk is alles waarbij je troepen moet ombrengen gevoelig voor "fraude" door bij bevriende mensen bijvoorbeeld transportschepen kapot te laten lopen. Ik heb fraude tussen haakjes gezet, want dat is volgens de regels gewoon toegestaan in tegen stelling tot wat Tristiano beweert. Op dit moment is het zo dat deze omweg niet loont en het voordeliger is om stadsfeesten te geven.

Ik heb hier geen echte oplossing voor, behalve dan het compleet afschaffen van de cultuurpunten en het koloniseren te beperken. Maar daar is geen voldoende grote meerderheid voor te vinden (de stemming liet wel een meerderheid zien, maar helaas niet groot genoeg).

Het is volgens de regels niet toegestaan om elkaar aan GP te helpen, ik heb dit in het verleden ook is gedaan en toen werd ik en die speler die ik hielp voor bepaalde tijd geschorst.
 

DeletedUser199

Gast
En wat wil je dan doen met twee mensen die in een verschillende ally zitten moet dat dan ook verboden worden? Een verlaging van de troepen kosten voor CP is niet tegen misbruik te beschermen. Kortom een heilloze weg volgens mij. Eigenlijk is alles waarbij je troepen moet ombrengen gevoelig voor "fraude" door bij bevriende mensen bijvoorbeeld transportschepen kapot te laten lopen. Ik heb fraude tussen haakjes gezet, want dat is volgens de regels gewoon toegestaan in tegen stelling tot wat Tristiano beweert. Op dit moment is het zo dat deze omweg niet loont en het voordeliger is om stadsfeesten te geven.

Ik heb hier geen echte oplossing voor, behalve dan het compleet afschaffen van de cultuurpunten en het koloniseren te beperken. Maar daar is geen voldoende grote meerderheid voor te vinden (de stemming liet wel een meerderheid zien, maar helaas niet groot genoeg).

Ik citeer:

'In alle situaties waar een speler of een groep van spelers de regels volgen, maar het concept ‘fair play’ in de weg staan, waardoor ze een duidelijk voordeel krijgen in de community, behouden wij ons het recht om deze accounts te blokkeren.

Voorbeelden:

Een speler die zijn account enkel gebruikt om andere spelers te pushen met grondstoffen of met troepen zal hiervoor bestraft worden.'
 

DeletedUser

Gast
Ik heb 542CP nodig voor mijn volgende CP level.
dat betekent dat ik 162.600 GP nodig heb voor 1 level en dat dat ik ongeveer 100 steden die vol staan met troepen moet clearen.
dat is onbegonnen werk, zelfs voor mij.
Met muur 25 en biremen die overall staan ben ik daar maanden mee bezig om zoveel GP binnen te halen.
En ik ga dus echt niet maanden aanvallen zodat ik 1 stadje extra erbij kan nemen >.>

Stadsfeesten zijn voor mij de best manier om mijn cultuurlevel omhoog te krijgen.

Op lagere levels kan je nog alleen op GP werken, op hogere levels niet meer.

Van mij mag het ook wel omhoog, ik verdien te snel GP vind ikzelf,
Ik word met rond de 20-25 aanvallen per dag lastig gevallen, dit is dan een kleine 6000GP ongeveer, dan val ik ook nog eens aan, dat is dan ook nog eens +3000/4000 op een normale dag als ik niets speciaals doe.

Maar soms heb ik wel eens 60K GP alleen al aan deffen op een dag verdient met vrijwel geen verliezen zonder OS aan te vragen, dit vind ik gewoon te veel op een te makkelijke manier,

Zelfde geld voor aanvallen, val ik veel aan op een dag? Word het een kleine 25/35K GP, dat vind ik ook vrij veel, daarom vind ik dat zegetochten duurder moeten, en stadsfeesten moeten naar 25K 25K 25K.

Nog één voorbeeld;


Alliantie Rang Naam Punten Steden Fri Sat Sun Mon Tue Wed Thu
1 MountNYC2 1349527 103 0 0 +593 +180,413 +49,074 +20,449 0

Is een alliantiegenoot van me.

Op een dag 180 000 gevechtspunten halen is niet normaal veel, zo zie je dat GP te goedkoop is ;o

en meneer MountNYC2 heeft maar rond de 600k gp totaal dus volgens jou logica heeft die maar 3-4 dagen gevochten in de ~17 maanden dat hij heeft gespeeld.
Juiiiiist.
Daarnaast is hij met maar 600k GP nummer 1 in jullie alliantie, vraag ik me toch af hoeveel GP jij hebt terwijl je dit post ;x

EXTRA!
Hij heeft 622.767 GP dat is genoeg voor Cultuur lv 38, dat betekend dat hij 67 steden van zijn 105 heeft verkregen door andere Cultuurpunt opties (goud/stadsfeestes/theater)
-
y = (3/2)x2 - (9/2)x + 3
x=105
Hij heeft in totaal een minimum van 16068CP

622767(GP)/300
En dus 2075CP daarvan uit GP

2075 uit 16068 is ~13%

hij heeft maar rond de 13% van zijn cultuurpunten uit GP gehaald, dat is niet veel en dus zeker ook niet makkelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
dit zie je vaker op iota bijvoorbeeld ook heb ik meer gp dan top 10 spelers met mijn rang 96, dus de conclusie is, passief spelen loont
 

DeletedUser13380

Gast
Ik heb ook een idee, of hoe het ook zou kunnen.

Neem bijvoorbeeld dat je 3 stadsfeesten moet doen om 1 cultuurpunt te verkrijgen, met dezelfde kosten. En dat je het GP naar 250 verlaagt, ik wil wel eens zien wie er niet aanvalt dan.

Ook een idee (samen met bovenstaand), dat je GEEN allyleden kan overnemen of aanvallen.Natuurlijk kan je dan gewoon kicken, maar daar he ik het volgende voor: Een inactieve speler kan ook niet verwijderd worden als hij meer dan 3000 punten heeft, (inactief = 1 week)
Ik weet dat het stom klinkt, van dat niet verwijderen enzo, maar hoe ga je anders het internen tegengaan? Ik vind gewoon dat ze dat op de een of andere manier moeten afschaffen. Eigenlijk is het toch redelijk voor (sorry) luie mensen. Niet?

Ik begrijp Woodynator volledig, ik zeg niet dat ik veel aanval, maar ik probeer het wel te doen, ook om de fun erin te houden.

Ook eens met Mr.Pink. Ik zou ze in het begin wel laag houden, maar na een x aantal steden, heel snel omhoog laten gaan.

Of... Nog beter! Schaf die stadsfeesten gewoon af... :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser199

Gast
Ik heb ook een idee, of hoe het ook zou kunnen.

Neem bijvoorbeeld dat je 3 stadsfeesten moet doen om 1 cultuurpunt te verkrijgen, met dezelfde kosten. En dat je het GP naar 250 verlaagt, ik wil wel eens zien wie er niet aanvalt dan.
Dan dumpen mensen hun troepen op elkaar...
Ook een idee (samen met bovenstaand), dat je GEEN allyleden kan overnemen of aanvallen.Natuurlijk kan je dan gewoon kicken, maar daar he ik het volgende voor: Een inactieve speler kan ook niet verwijderd worden als hij meer dan 3000 punten heeft, (inactief = 1 week)
Ik weet dat het stom klinkt, van dat niet verwijderen enzo, maar hoe ga je anders het internen tegengaan? Ik vind gewoon dat ze dat op de een of andere manier moeten afschaffen. Eigenlijk is het toch redelijk voor (sorry) luie mensen. Niet?
En dit werkt natuurlijk ook op het oude systeem als je ergens een kolo uit moet knallen of een stad wil ruilen..
Ik begrijp Woodynator volledig, ik zeg niet dat ik veel aanval, maar ik probeer het wel te doen, ook om de fun erin te houden.

Of... Nog beter! Schaf die zegetochten gewoon af...

Dan valt niemand meer aan?

::Onderzoek:
 

DeletedUser13380

Gast
@1: Dumpen? Weet niet. Ik zou het niet doen, eerlijk waar. Ik hoop dat ze dan ook iets tegen dumpen verzinnen :)
@2: Ruilen? Pff, je kiest zelf waar je je steden zet, als iemand anders een betere plaats/ligging heeft, heb je pech hé ;)
@3: Was een foutje, heb het rechtgezet, was een stadsfeest dat ik bedoel :)
 

DeletedUser14052

Gast
Ik verdien mijn meeste CP door aanvallen op Achilles ik val elke dag wel veel aan zkr voor minimaal 5000 GP ik groei daardoor wel langzamer maar mijn doel bv op Achilles is nr 1 aanvaller en krijger zijn en ben er bijna.
Je kan wel op nr 1 van de wereld staan met weet ik veel hoeveel steden door goud, of alleen stadsfeesten te geven en je hebt maar 50K GP dan vind ik je geen top speler.
Ik heb nu bijna 1 mil GP aan aanvallen op Achilles met 54 steden en rang 15 algemeen, ik sta ook liever nr 1 aanvaller dan nr 1 van de wereld klikt raar maar zo denk ik, hebben spelers meer respect voor je dat je vecht voor je steden en de moeilijke weg neemt dan bakken met goud te gebruiken.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb 542CP nodig voor mijn volgende CP level.
dat betekent dat ik 162.600 GP nodig heb voor 1 level en dat dat ik ongeveer 100 steden die vol staan met troepen moet clearen.
dat is onbegonnen werk, zelfs voor mij.
Met muur 25 en biremen die overall staan ben ik daar maanden mee bezig om zoveel GP binnen te halen.
En ik ga dus echt niet maanden aanvallen zodat ik 1 stadje extra erbij kan nemen >.>

Stadsfeesten zijn voor mij de best manier om mijn cultuurlevel omhoog te krijgen.

Op lagere levels kan je nog alleen op GP werken, op hogere levels niet meer.



en meneer MountNYC2 heeft maar rond de 600k gp totaal dus volgens jou logica heeft die maar 3-4 dagen gevochten in de ~17 maanden dat hij heeft gespeeld.
Juiiiiist.
Daarnaast is hij met maar 600k GP nummer 1 in jullie alliantie, vraag ik me toch af hoeveel GP jij hebt terwijl je dit post ;x

EXTRA!
Hij heeft 622.767 GP dat is genoeg voor Cultuur lv 38, dat betekend dat hij 67 steden van zijn 105 heeft verkregen door andere Cultuurpunt opties (goud/stadsfeestes/theater)
-
y = (3/2)x2 - (9/2)x + 3
x=105
Hij heeft in totaal een minimum van 16068CP

622767(GP)/300
En dus 2075CP daarvan uit GP

2075 uit 16068 is ~13%

hij heeft maar rond de 13% van zijn cultuurpunten uit GP gehaald, dat is niet veel en dus zeker ook niet makkelijk.
Bijna 1, 1 miljoen gp heb ik ;).

Tsjaa uhm wat zal ik zeggen, heb niet op de andere dingen van Mount gelet dus je hebt wèl gelijk.

Echter bestaat er ook iets dat verdedigen heet ik heb de laatste dagen een kleine 75K GP gekregen door verdedigen, dat gaat een stuk sneller dan aanvallen dus is GP weer te overpowered
 

DeletedUser16395

Gast
Ik heb ook een idee, of hoe het ook zou kunnen.

Neem bijvoorbeeld dat je 3 stadsfeesten moet doen om 1 cultuurpunt te verkrijgen, met dezelfde kosten. En dat je het GP naar 250 verlaagt, ik wil wel eens zien wie er niet aanvalt dan.

Ook een idee (samen met bovenstaand), dat je GEEN allyleden kan overnemen of aanvallen.Natuurlijk kan je dan gewoon kicken, maar daar he ik het volgende voor: Een inactieve speler kan ook niet verwijderd worden als hij meer dan 3000 punten heeft, (inactief = 1 week)
Ik weet dat het stom klinkt, van dat niet verwijderen enzo, maar hoe ga je anders het internen tegengaan? Ik vind gewoon dat ze dat op de een of andere manier moeten afschaffen. Eigenlijk is het toch redelijk voor (sorry) luie mensen. Niet?

Ik begrijp Woodynator volledig, ik zeg niet dat ik veel aanval, maar ik probeer het wel te doen, ook om de fun erin te houden.

Ook eens met Mr.Pink. Ik zou ze in het begin wel laag houden, maar na een x aantal steden, heel snel omhoog laten gaan.

Of... Nog beter! Schaf die stadsfeesten gewoon af... :)

Hoe wil je dan een interne overname doen8-)
 

DeletedUser13380

Gast
Niet. Het is eigenlijk een soort van "in de steek laten van je ally", dus ik denk dan maar, pech ^^ Een goede ally zou dat ook kunnen inhalen door gewone overnames. (+spooksteden van ex-ally leden) Niet?
 

DeletedUser16395

Gast
Maar als er nu een speler met 100 steden op bijv. Lambda stopt en wel gewoon door gaat spelen op andere werelden? Dan moet je eerst wachten tot dat het spooksteden zijn geworden en dan heeft de vijand dus al heel wat steden inhaden genomen, want ik denk niet dat zo'n alliantie bijvoorbeeld TLL ff 100 steden extra kan gaan verdedigen8-)
 
Bovenaan