• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Grepolis mobile

DeletedUser

Gast
Re: AW: Grepolis mobile app

ik heb het zelfde probleem mike ik druk op inloggen en hij doet niets
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Grepolis mobile app

Als ik via wifi probeer werkt zowel safari als opera prima.

gebruik ik mijn provider 3g verbinding dan kom ik in het hoofdscherm.
maar kan overal opklikken maar niks komt in beeld (rapporten, ....)
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Grepolis mobile app

Lol; boerendorp per boerendorp farmen? Ben ik te lui voor, GrepoMobile wordt 'm niet.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Grepolis mobile app

hoi,

ik zag dat grepolis voor mobiel anders is geworden en dat werkt erg kut zal ik maar zeggen

want ik kan niks bouwen geen aanvallen of OS versturen geen verzonden berichten bekijken je kan ook niet op het ally forum en je kan ook niet op het gewone ally ding geen boeren dorpen oogsten geen chat

dus ik zou dat graag weer terug gedraait willen laten worden of verbegerd zodat je alles kunt doen

mvg dion

ps; zit nu ook op me mobiel
Volgens mij kan je ook de gewone grepolis op je mobiel nog steeds doen.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Grepolis mobile app

Ok. Ik zit al een flinke tijd te tobben nu met de reguliere website van Grepolis en wilde de nieuwe mobiele website ook even proberen.

Het inlog scherm ziet er grappig uit, had geen probleem met inloggen op zowel Wifi als 3G, plus als bonus een zeer kleine optie om via de normale website te spelen (nog niet gebruikt overigens).

Het hoofdmenu ziet er zoals je mag verwachten gelikt uit. Niets op aan te merken.

Stad...
Ondersteuning -- Deze optie maakt die stad als doel voor ondersteuning en niet de verzender. Wat ik persoonlijk vreemd vind.
Grondstoffen sturen -- Zie boven. Deze stad wordt het doel van grondstoffen sturen en niet de verzender. Hier zou ik op zich mee kunnen leven.
Spreuken/ troepen -- Behoeft geen uitleg.
Gebouwen -- Via individuele gebouwen zoals kazerne, senaat en haven zijn gebouwen te bouwen. Wordt er alleen verdrietig van om te zien dat in de agora het stadsfeest en olympische spelen maar 6 uur zijn... Mijn werelds Kappa is toch echt snelheid 2 dus hiervoor wordt (mogelijk nog) niet gecorrigeerd. Geen idee of bij het starten wel de correcte tijd weergegeven wordt. Alle feesten liepen al voor mijn review.

Eilandoverzicht...
Alle opties zijn duidelijk naar mijn idee. Heb wel een suggestie. Maak van "eigen boerendorpen" gewoon "boerendorpen" en zet ook alle dorpen in dit rijtje. Ik mis op het eerste eiland die ik controleer me 8e dorp en dus misschien ook de optie om deze via grepolis mobiel aan te vallen.

Rapporten...
Niets op aan te merken. Rapporten zijn duidelijk te lezen en voor mij overzichtelijk.

Spelersprofiel...
Leuk om te zien welke rang ik heb op Kappa en welke hoeveelheid punten ik totaal, gemiddeld en in een overzicht per stad heb. Het is alleen afgezien van een goede manier om van stad naar stad te hoppen compleet nutteloos.

Instellingen...
Niets op aan te merken. Het is positief dat je VM in kan stellen via deze optie.

Speler zoeken...
Zorg dat je speler namen uit je hoofd kent anders volgens mij nutteloos.

Berichten...
Overzichtelijk typen, maar daar houd het wel mee op.
1. Reply berichten komen niet als ge-update bericht, maar als nieuw bericht. Vind ik niet fijn.
2. Waar zijn mijn iconen voor de bb-codes. Vooropig heb ik alleen de [player] code en aangezien Ik zoveel mogelijk berichten zowel binnen als naar buiten de alliantie met bb-codes wil schrijven is dit een gemis.. Dit wordt ons nu erg moeilijk gemaakt tenzij je de codes uit je hoofd kent. De meeste [] codes ken ik inmiddels wel, maar met name stad selectie mis ik.

Meldingen...
Een plaats waar alle berichten uit je berichten inbox en rapporten komen te staan in 1 overzicht. Waarschijnlijk de grepolis mobile variant voor rechts onder het beeld op de normale website versie. Vind die al niet nodig in de gewone website en nu je precies in grepolis mobile kunt zien hoeveel berichten of rapporten je hebt om te bekijken compleet nutteloos naar mijn mening.

Premium...
Leuk dat dit erbij staat, maar speltechnisch gezien compleet nutteloos. Je kan niet via die optie bij de extra overzichten komen, de aanvalsplanner en boerendorpen overzicht zijn en blijven onvindbaar. Het enige wat je hier kan doen is looptijd verlengen.

...

Het is een leuk begin, maar er moet nog veel gebeuren wil het enigszins een vervanging worden voor de reguliere website... - De overzichten van de premium functies zitten er niet in.
- Het kladblok die je mag gebruiken zit er niet in.
- Het alliantie scherm met ledenoverzicht zit er niet in.
- Het alliantie forum zit er niet in.

Je kan zeggen dat deze mobiele website gebruikt kan worden om even snel iets te doen, maar even snel gebruik ik de diverse premium overzichten voor. Bij voorbeeld grondstoffen tussen steden transporten om bijvoorbeeld stadsfeesten te starten kan ik nu thuis doen voor ik ga werken, maar het starten van de feesten heb ik via deze site een dagtaak en dan heb ik er maar zo'n 30 te starten en niet zoals andere meer dan het dubbele.

Zoals ik zei... Leuk begin, maar met name de berichten versturen vind ik dermate slecht, dat het mij tegen zou kunnen houden om het vaak te gebruiken.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Grepolis mobile app

Ok. Ik zit al een flinke tijd te tobben nu met de reguliere website van Grepolis en wilde de nieuwe mobiele website ook even proberen.

Het inlog scherm ziet er grappig uit, had geen probleem met inloggen op zowel Wifi als 3G, plus als bonus een zeer kleine optie om via de normale website te spelen (nog niet gebruikt overigens).

Het hoofdmenu ziet er zoals je mag verwachten gelikt uit. Niets op aan te merken.

...

Premium...
Leuk dat dit erbij staat, maar speltechnisch gezien compleet nutteloos. Je kan niet via die optie bij de extra overzichten komen, de aanvalsplanner en boerendorpen overzicht zijn en blijven onvindbaar. Het enige wat je hier kan doen is looptijd verlengen.

...

Het is een leuk begin, maar er moet nog veel gebeuren wil het enigszins een vervanging worden voor de reguliere website... - De overzichten van de premium functies zitten er niet in.
- Het kladblok die je mag gebruiken zit er niet in.
- Het alliantie scherm met ledenoverzicht zit er niet in.
- Het alliantie forum zit er niet in.

Je kan zeggen dat deze mobiele website gebruikt kan worden om even snel iets te doen, maar even snel gebruik ik de diverse premium overzichten voor. Bij voorbeeld grondstoffen tussen steden transporten om bijvoorbeeld stadsfeesten te starten kan ik nu thuis doen voor ik ga werken, maar het starten van de feesten heb ik via deze site een dagtaak en dan heb ik er maar zo'n 30 te starten en niet zoals andere meer dan het dubbele.

Zoals ik zei... Leuk begin, maar met name de berichten versturen vind ik dermate slecht, dat het mij tegen zou kunnen houden om het vaak te gebruiken.

RvLion,

hartelijk dank voor het schrijven van MIJN review ;)

maw deze versie van de mobiele site is voor mij vrijwel geheel nutteloos. Hopelijk komt er snel een vervolg aan dit verder zeer goede initiatief en wordt de mobiele site (minstens) net zo goed als de volledige versie.

Grt. furbsie
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Grepolis mobile app

Pluspunten:
- Snelle laadtijden
- Berichten lezen gaat gemakkelijk


Minpunten
- Spelersprofiel; waar is dit goed voor op de mobiele versie?
- Boerendorpen één voor één farmen? Lekker als je premium gebruikt...
- Ik mis de knop 'Boerendorpen' onder Home. Dit is toch wel één van de essentiële functies om van de mobile versie een succes te maken...
- Mogelijkheid tot wachtwoord onthouden niet aanwezig...

Algemeen: Onlogische indeling in Home, is een overzicht met 'Gebouwen', 'Aanval', 'Verdediging', 'Ondersteuning', 'Spionage', 'Boerendorpen', 'Instellingen', 'Berichten', 'Rapporten', 'Eilanden' (etc.) niet gewoon veel handiger? Dat je dan alle steden op die manier kan langsgaan?
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Grepolis mobile app

Hmm, doet het hier alleen via wifi.
Zal eens andere browser proberen, maar ook de normale site heeft het hier nog nooit via de gegevensverbinding gedaan.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Grepolis mobile app

Als ik op mijn telefoon probeer in te loggen werkt dat niet er gebeurd niks weet iemand hoe dat kan?
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Grepolis mobile app

Als ik via mijn mobiel naar grepolis ga komt er helemaal niks, ik krijg gewoon een lichtbruin scherm verder niks, hoe kan dit?
 
Bovenaan