• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Grepolis Times - Uitgave #29

DeletedUser

Gast
Beste Mr. De Hypocriet,
Zo te zien zit klagen in u bloed. U klaagt precies graag over mensen die zich uitsloven om deze community te “redden”.
Ik voel me toch wel ten zeerste aangevallen door u!
Ten eerste staat er: “Mvg, het vrije forum”, het vrij forum telt een handvol leden en geen 1000 zoals u pretendeert.
Ten tweede had iedereen genoeg tijd om zijn eventueel beklag in “Het Reddingsplan topic” oftewel persoonlijk in mijn inbox te deponeren. Ik ben immers enorm gesteld op ‘fanmail’. U moet nu niet gaan klagen dat we niemand ingelicht hebben over dit toch wel ambitieuze plan. Het stond immers al sinds 03/01/13, 13:42 te lezen. U was vrij om eventueel u ongenoegen te uiten.We hebben er onze godgeklaagde tijd ingestoken, en dan krijgen we van die mensen als u over de vloer. Dit stellen we ten zeerste op prijs, niet dus.
Dictatoriaal regime, alsjeblieft, nu maakt u echt van een mug een olifant.
U vergelijkt mij dus onrechtstreeks met mensen als Hitler en Stalin. Dit vind ik toch wel zeer straf en ongepast. Wat een geluk dat ik volwassen genoeg ben om u niet aan te geven. Ook stonden we volledig open voor voorstellen/klachten, dit past duidelijk niet in het plaatsje van een dictator me dunkt.
Op naar het volgende punt van u toch wel zo geweldig inspirerende tekst. Niemand spreekt volgens de community. Ik heb nooit met een woord gerept over het feit dat ik volgens de gehele community spreek. Ik heb enkel gezegd dat ik voor het vrij forum spreek. Uit die kringen (=vaste vrij-forumers) heb ik toch wel een fiat gekregen om deze tekst te lanceren. Ook stond Kroenuh erachter, en dat is toch wel niet de minste mijn beste.
Ook zou ik het ten stelligste appreciëren moest u enkele van deze namen met mij willen delen.
Om te tonen dat ik niet de slechtste ben, zal ik ook enkele namen geven van mensen die het plan en bijgevolg dus ook mij steunen:
-Rabbidrobin
-Neusje
-Janiculus
-Batbeetje
-Jelgan
-Rubinho
-De Bezem
-Marcoknight
-La Choeffe
-Imro
-Elyas
-Ilja
-En ikzelf uiteraard

Als u goed oplet zijn dit dus de frequente bezoekers van het vrije forum, de groep die ik dus het voorwoord laat onderteken.
Om af te ronden vind ik deze toch wel volledig misplaatste en puberale actie van u volledig ongepast en onnodig.
Denk volgende keer als u het belieft 2 keer na voor u nog zo een onnozele tekst typt.



Hoogachtend,
JustAPlayer

Om te beginnen was ik al bezoeker van het vrije forum toen jij wss nog geen eens wist wat Grepolis is/was, dus ik ben zelf iemand die jij meent te mogen vertegenwoordigen en daar ageer ik tegen. Mensen die zeggen te spreken namens anderen en zich daarmee autoriteit menen te kunnen aanmeten zijn de oorzaak van veel ellende in deze wereld. Had gezegd dat het een geluid was namens het vrije forum of uit de community en je had mijn zegen gehad, maar nu dus niet.

Als Robin iets steunt of goedkeurt zegt mij dat niks, die is geen maatlat voor me. Als je daar enige autoriteit uit meent te halen, moet ik je teleur stellen en verwijzen naar bovenstaande alinea. Pretenderen namens een gehele groep te spreken is gewoon asociaal als je dat feitelijk dus niet doet. Ik hoop dat de Times zichzelf zal verschonen van dergelijke uitingen, dat is mijn boodschap en ik denk dat bijvoorbeeld Ananasje dit als ze objectief bekijkt, niet anders dan kan beamen.

groet,
Ja ikke
 

DeletedUser

Gast
Ik lees je berichten hier even door jaiike, maar het gaat bijna lijken of je het vrije forum haat.
Dat lijkt me toch niet?
Deze mensen steken al hun energie in dit project, om het vrijeforum weer op te krijgen.
Dus jij wil dat dit helemaal niet komt?
 

DeletedUser

Gast
Ik lees je berichten hier even door jaiike, maar het gaat bijna lijken of je het vrije forum haat.
Dat lijkt me toch niet?
Deze mensen steken al hun energie in dit project, om het vrijeforum weer op te krijgen.
Dus jij wil dat dit helemaal niet komt?

neen, je leest het verkeerd. Ik haat mensen die zeggen (mede) namens mij te spreken zonder dat ik van iets weet of mijn fiat daarvoor gegeven heb. Ik vind het prima dat men probeert meer leven in het forum te krijgen (al heb ik mijn bedenkingen over de manier waarop, aar dat terzijde), maar doe het op een nette manier en eigen jezelf geen autoriteit toe die je niet hebt, dat is mijn punt en dat gebeurde wel in deze Times ;)
 

DeletedUser19689

Gast
Om te beginnen was ik al bezoeker van het vrije forum toen jij wss nog geen eens wist wat Grepolis is/was, dus ik ben zelf iemand die jij meent te mogen vertegenwoordigen en daar ageer ik tegen. Mensen die zeggen te spreken namens anderen en zich daarmee autoriteit menen te kunnen aanmeten zijn de oorzaak van veel ellende in deze wereld. Had gezegd dat het een geluid was namens het vrije forum of uit de community en je had mijn zegen gehad, maar nu dus niet.

Als Robin iets steunt of goedkeurt zegt mij dat niks, die is geen maatlat voor me. Als je daar enige autoriteit uit meent te halen, moet ik je teleur stellen en verwijzen naar bovenstaande alinea. Pretenderen namens een gehele groep te spreken is gewoon asociaal als je dat feitelijk dus niet doet. Ik hoop dat de Times zichzelf zal verschonen van dergelijke uitingen, dat is mijn boodschap en ik denk dat bijvoorbeeld Ananasje dit als ze objectief bekijkt, niet anders dan kan beamen.

groet,
Ja ikke

neen, je leest het verkeerd. Ik haat mensen die zeggen (mede) namens mij te spreken zonder dat ik van iets weet of mijn fiat daarvoor gegeven heb. Ik vind het prima dat men probeert meer leven in het forum te krijgen (al heb ik mijn bedenkingen over de manier waarop, aar dat terzijde), maar doe het op een nette manier en eigen jezelf geen autoriteit toe die je niet hebt, dat is mijn punt en dat gebeurde wel in deze Times ;)

Nogmaals Mr. De Hypocriet
Gefeliciteerd dat u al zo lang 'lid' bent van het vrije forum.
Als u dan dan toch lid bent van het vrije forum vraag ik me af, waarom hebt u niet vroeger gereageerd?
Ik heb het namelijk toch meermaals vermeld, ook was er een topic aangemaakt en stond de letterlijke tekst van het voorwoord zelf online voor de geïnteresseerden?
Over asociaal gesproken, zolang u geen lijst voorlegt met u o zo uitgebreide medestanders vraag ik me af of u niet de asociale bent.
Op de manier waarop vind u zo verheven persoon verkeerd?
Nogmaals, hoe hypocriet is het dan wel niet van u om niet te reageren en daarna een grote mond open te trekken?
Antwoord: Zeer hypocriet.

Anthony J. D'Angelo zei:
If you have time to whine and complain about something then you have the time to do something about it.

Hoogachtend,
JustAPlayer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Nogmaals Mr. De Hypocriet
Gefeliciteerd dat u al zo lang 'lid' bent van het vrije forum.
Als u dan dan toch lid bent van het vrije forum vraag ik me af, waarom hebt u niet vroeger gereageerd?
Ik heb het namelijk toch meermaals vermeld, ook was er een topic aangemaakt en stond de letterlijke tekst van het voorwoord zelf online voor de geïnteresseerden?
Over asociaal gesproken, zolang u geen lijst voorlegt met u o zo uitgebreide medestanders vraag ik me af of u niet de asociale bent.
Op de manier waarop vind u zo verheven persoon verkeerd?
Nogmaals, hoe hypocriet is het dan wel niet van u om niet te reageren en daarna een grote mond open te trekken?
Antwoord: Zeer hypocriet.

Hoogachtend,
JustAPlayer

je aanhef geeft al aan dat je blijkbaar enige vorm van kritiek niet kan waarderen en je meent dat ze alle gelijk van een bos wortelen hebt, jammer is dat.

Ik lees wat ik wil lezen, ik ben niet verplicht alles te lezen en zeker al niet te reageren, daarom heet het mede een VRIJ forum ;)

Ik hoef geen lijstjes aan te leggen, Ik stel zelf als lid van de community en het vrije forum dat je niet namens mij praat, dus je stelling dat je praat mede namens mij kant noch wal raakt.

Ik verheven? ik zeg niet dat ik namens een heel forum praat, je haalt dingen door de war denk ik hahaha

maar ik denk dat we hier deze zinloze discussie maar staken voor de mods er een eind aan maken. Ik heb mijn punt gemaakt en dat jij enkel op de persoon en niet op het punt reageert, zegt me al genoeg.

groet,

Patron
Dupatron
Drakenbootje
Veluwe
Manado
Caballero
BodyCount
etc

(PS ik zal me verder onthouden van reacties hier op dit onderwerp, punt gemaakt, klaar)
 

DeletedUser

Gast
neen, je leest het verkeerd. Ik haat mensen die zeggen (mede) namens mij te spreken zonder dat ik van iets weet of mijn fiat daarvoor gegeven heb. Ik vind het prima dat men probeert meer leven in het forum te krijgen (al heb ik mijn bedenkingen over de manier waarop, aar dat terzijde), maar doe het op een nette manier en eigen jezelf geen autoriteit toe die je niet hebt, dat is mijn punt en dat gebeurde wel in deze Times ;)

nope .avi
 

DeletedUser19689

Gast
je aanhef geeft al aan dat je blijkbaar enige vorm van kritiek niet kan waarderen en je meent dat ze alle gelijk van een bos wortelen hebt, jammer is dat.

Ik lees wat ik wil lezen, ik ben niet verplicht alles te lezen en zeker al niet te reageren, daarom heet het mede een VRIJ forum ;)

Ik hoef geen lijstjes aan te leggen, Ik stel zelf als lid van de community en het vrije forum dat je niet namens mij praat, dus je stelling dat je praat mede namens mij kant noch wal raakt.

Ik verheven? ik zeg niet dat ik namens een heel forum praat, je haalt dingen door de war denk ik hahaha

maar ik denk dat we hier deze zinloze discussie maar staken voor de mods er een eind aan maken. Ik heb mijn punt gemaakt en dat jij enkel op de persoon en niet op het punt reageert, zegt me al genoeg.

groet,

Patron
Dupatron
Drakenbootje
Veluwe
Manado
Caballero
BodyCount
etc

(PS ik zal me verder onthouden van reacties hier op dit onderwerp, punt gemaakt, klaar)

Beste,
Het onthouden van deze discussie geeft puur mijn gelijk weer. U kan het niet halen...
Betreft dat lijstje, ik heb serieus niemand daarvan zien posten in het vrij forum (praat/serieus/spellen).
U argument slaat daarmee dus op niets en is daarbij dus ook verworpen.
Ik kan wel degelijk kritiek aanvaarden, echter kon u dit veel vroeger uiten en niet als puntje bij paaltje komt.
Nu wast u, u handjes in onschuld: "Ik wist van niets."
Het enige wat u bedoeling is, is volgens mij om mij in persoon te schaden zodat u beter gaat lijken.
Dit kan verkeerd zijn (mijn excuses dan), maar ik krijg toch wel dat gevoel.

Katharine Hepburn zei:
Never complain. Never explain.

Hoogachtend,
JustAPlayer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19689

Gast
Sinds wanneer luisteren we niet meer naar een moderator?! Gelieve deze discussie ergens anders te voeren, zodat wij als reporters duidelijke feedback kunnen krijgen over deze uitgave.

Primair: We geven feedback op het plan, dit is dus volledig gerechtvaardigd.
Secundair: Het zou een beetje onnozel zijn om deze discussie ergens anders verder te zetten

Over de uitgave, mooie cover.
Bedankt dat jullie het reddingsplan steunen,...
 

DeletedUser

Gast
Een klein probleempje zorgde ervoor dat wereld Pi niet in de uitgave verscheen... Hier is hij dan toch nog! Veel leesplezier!

Wereld Pi
Written by Thunder and Lighting

Hallo beste lezers, hier ben ik weer met een nieuw artikel over onze wereld!
Ik zat eerst diep na te denken over wat ik zou schrijven want voor zover ik weet is er deze maand niks spectaculairs gebeurd was zoals het slopen van een WW van deathBringers of een grote fusie.
Maar gelukkig was er een speler op PI die mijn oproep had gelezen om mij leuke dingen toe te sturen en die heeft mij verteld dat er wél iets opvallends was gebeurdt wat ik eerst niet had opgemerkt.
Er is namelijk iemand die deze maand de aanvalsranglijst is opgeklommen als een berggeit en nu op de 2e plek staat!
Met die speler heb ik een interview geregeld, hij heeft heel enthousiast meegewerkt dus ik hoop dat jullie het leuk vinden!


I present to you: Influcted

1) Kan je jezelf even kort voorstellen aan de lezers?
Ik ben Patrick, 22 jaar en ik speel Grepolis vanaf vorig jaar februari. Pas echt actief begonnen met spelen halverwege april.

2) Bij welke alliantie ben je op dit moment aangesloten?

Ik zit op dit moment in de alliantie Qua Patet Orbis. Hier zit ik al vanaf het begin.

3) De afgelopen maand(en) ben je razendsnel gestegen in de aanvalsranglijst, had je zelf wel in de gaten hoe snel het ging of dacht je toen ik contact met je opnam 'verrekt, hij heeft gelijk, daar had ik niet bij stilgestaan!'?

Haha, ik had dit wel in de gaten. Heb nog een tijdje geraced met Misterfish om elkaar voor te blijven..vooralsnog ben ik de winnaar hiervan.

4) Hoe komt het dat je zo snel gestegen bent?

In dit stadium van het spel kom je ook met interne overnames te zitten. Deze zijn helaas ook een deel van mijn aanvalspunten. Maar de manier waarop ik het meest ben gestegen op de lijst is door mensen hun complete havens te vegen. Ik zoek een speler van de tegenstander uit, bekijk met welke steden ik een vaartijd van 5 uur heb en laat op 30 steden tegelijk VS aanmeren rond 07.00-08.00.

5) Wat gebruik je liever om snel aanvalspunten te verdienen, aanvallen over zee of over land en wat is volgens jou het meest rendabel?

In principe is aanvallen minder rendabel dan enorm verdedigend spelen en je stadsfeesten aan te zetten. Om het rendabel te maken moet je met geluk een pure VS of landaanvalstad aantreffen.

6) Denk je dat je de 1e plek in de aanvalsranglijst nog gaat halen?

Ja. Vooral met de dubbele GP-dag moet dit een enorme boost zijn om #1 over te nemen.

7) Heeft je alliantie je veel geholpen met al die aanvalspunten verdienen of was het meer een grote 'solo actie'?

Ja en nee. Mijn acties zoals havens legen van spelers zijn solo. Als ik echter geen backup had gekregen van mijn alliantie zou ik lang niet zo aanvallend kunnen spelen. Zij gooien preventief ondersteuning in mijn voorwaartse steden wat mij de ruimte geeft om vrijuit aan te vallen.

8) Heb je nog tips voor lezers om ook goeie aanvallers te worden? ;)

Hecht geen waarde aan je troepen. Het is zonde om je aanvalssteden vol te houden..tenzij je een grootschalige actie gepland hebt.

Ik wil Influcted hierbij bedanken voor zijn tijd om dit interview af te nemen en ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Nu nog een hele belangrijke mededeling:

Deze maand (februari) bestaat onze wereld PI precies 1 jaar op 22 februari!
Daarom wil ik terugkijken op het hele jaar dat onze wereld bestaat en verzoek ik IEDEREEN die al een beetje lang (+7 maanden) op PI speelt mij een PM te sturen, alleen een PM!
Iedereen die dat doet krijgt een klein stukje in de Grepolis Times, wat precies hou ik nog geheim!

Dus mensen: hou je niet in en geef je op zou ik zeggen, ik hoop dat jullie dit artikel mooi vonden; graag tot volgende week! :)

Grote groet,
TL
 

DeletedUser

Gast
En toch blijf ik t jammer vinden dat onze reporter van Omikron ineens niets meer schreef na onze winst.
Maar ach, so be it..

Verder altijd weer prettig leesplezier :)
 

DeletedUser18713

Gast
heel mooie en informatieve grepolis time juist heb ik wel 1 opmerking
op pg 17-21 is er iets in het licht groen geschreven en eigenlijk vrij onduidelijk om te lezen zou het de volgende keer een ander kleur mogen zijn want ik kon namelijk niet zo goed lezen wat er stond hiervoor mijn excusses
 

DeletedUser

Gast
ik heb alleen Upsilon nou gelezen. ziet er mooi uit!

ik wens veel sterkte aan de familie en vrienden van titatovenaar
 

DeletedUser20348

Gast
eerste keer dat ik `m eens lees. Lof voor jullie, tijdens het lezen van het artikel over Rho kreeg ik bijna heimwee, eerlijk. Alsof ik het toendertijd nog niet ellendig genoeg vond dat mijn pc er alweer uitlag. Vooral bij het stukje over The God`s Legion, waar ik korte tijd als Louiepapodus bij het bestuur zat (oc. leider). Vond ondanks de korte duur Calap echt een goede leider, en ik mis mijn toenmalige makker Hurricane toch ook weer. Gaat de psychopater beslist weer blij mee zijn :D
 
Bovenaan