Ik zal proberen zo min mogelijk dingen te herhalen die al gezegd zijn hierboven.
Maar gelukkig is er nog zat te zeggen
___
Voorpagina
Niet echt een aantrekkelijk mooi begin om met veel plezier de times te openen.
Een matig vaag plaatje, met een rare veeg/lijn erin, heel donker en dan daarop nog eens een tekst in een donker saai lettertype.
Als je de voorkant zo doet, mis nog een zwart lijntje als omtrek net binnen de zijkanten. Dan is het iig duidelijk dat het bedoeld is als afscheidsmededeling van de Times.
Maargoed, de voorkant dekt de inhoud, dat wel...
___
Inleiding
Normaal is dat een soort van welkoms tekstje ofzo, waarin je eventueel ook vermeld als er mensen weg gaan die veel betekend hebben ofzo...
Maar op deze manier kan je er beter een maandelijkse rubriek "
slachtoffers van de maand" van maken.
Iig is dit geen "inleiding"
___
Inhoudsopgave
Schijnbaar had niemand zin om nog iets te maken van dit verplichte onderdeel.
Maar een inhoudsopgave kan ook wel iets meer aangekleed worden dan dit saaie lijstje met hele korte woordjes.
Het zou al helpen als je bijvoobeeld in plaats van "Troje" neerzet "Wereldartikel: Troje - Door: Reportertje123 - Pagina XX"
Dan nog een beetje opmaken en het lijkt alweer ergens op.
Verder, Husselen met werelden en niet-wereldartikelen is prima, maar ik zou de werelden wel op chronologische volgorde houden.
___
Luksss Column
Je taalgebruik lijkt een soort poging om het leuk en vlot leesbaar te maken. Maar eerlijk gezegd stoor ik me er juist heel erg aan en bereik je het tegenovergestelde effect. Leuk schrijven is heel goed, maar dit is raar doen.
Verder is het leuk dat je iets van voorgestelde ideeën probeert te doen. Maar ten eerste, dat soort ideeën zijn heel leuk, maar je doet alsof dat wel even ingevoerd gaat worden. Dat is al niet zo.
Ten tweede heeft het hierdoor eigenlijk niets met een column te maken. Maak dan een rubriek met "voorgestelde ideeën" en zet dat er als kopje bij.
En niet maar random ergens Column boven zetten omdat je nou eenmaal een column nodig hebt ofzo.
___
Het zelfde geldt voor dat interview met een Timeslid. Geef het een eigen rubriek en kopje, ipv dat je random dingen achter elkaar stopt en er maar column boven zet.
Hoewel als dit is wat ik me moet voorstellen bij zo'n interview je dat beter helemaal niet meer kan doen voortaan.
Dit is niet eens een interview te noemen, er staat alleen een random verhaal van dusdavid. "iemand deed hem deze week aan iets denken" dus dat zet je maar neer en is een interview? Behalve dat het me weinig interesseert waar dusdavid deze week aan moest denken heeft het echt niets met een interview te maken.
En als het dan maar 1 regeltje onzin is, is dat aan de ene kant weinig, aan de andere kant ben ik blij dat je ons meer onzin bespaart.
Nou weet ik niet of dat komt door de schrijver/interviewer of dat het (levens)verhaal van Nick op Grepolis gewoon niet uit meer bestaat dan kolo's falen op lege steden,
maar stel volgende keer wat interessantere vragen of neem een interessantere geinterviewde.
___
Oh en over je metafoor met je vlot in de jungle, daar kan je niet echt de weg kwijt raken. De rivier stroomt heel simpel 1 kant op.
___
Hyperborea
Je hebt nog veel weten te maken van die wereld.
Wel een beetje eentonig dat eigenlijk altijd dezelfde geinterviewd worden en de zelfde dingen te lezen zijn.
Of spelen er maar zo weinig mensen actief op Hyperborea dat dit vanzelf gebeurt? Dat kan ook.
en dat citaat van de maand, niet doen, slaat nergens op, wekt enkel ergenis op en er lopen hier mensen rond die straks echt geloven dat Descartes Grepolis speelde
___
Naxos
Het moment dat ik erachter kwam dat mij gedachte dat ik het ergste toch wel al lang gezien had toch wéér niet bleek te kloppen.
Verouderde info in een Times kan gebeuren. Maar om nou in regel 1 regel 2 tegen te spreken over het einde van de wereld is best wel slecht.
Het is niet alsof de teller gisteren pas is gaan lopen daar
Dan het levensverhaal van Graecus. Ik zie nergens iets staan over Naxos eigenlijk. Ik zie alleen dat Graecus een beetje in zichzelf praat over hoe stoer hij ooit een kolo met 100 troepen erbij verstuurd heeft en allyleden ergens op gooit.
Maar tenzij het de bedoeling is dat we Graecus zn huis-, tuin- en keukenpsycholoog spelen en met hem in gesprek gaan over zn persoonlijk problemen in het leven zoals ... ja geen idee eigenlijk, ik snap niet eens waar die precies over praat.
Gelukkig hebben we nog de statistieken :/
____
Duitsland enzo
Gelukkig, ik had preventief een zonnebril opgezet en zonnebrand gesmeerd voor ik aan dit artikel begon, maar het zijn gewoon zwarte letters op een Papyrus achtergrond
De kopjes "Nederland - Duitsland" zijn wat verdwaald, maar inhoudelijk is het een stuk verbeterd ten opzichte van de Franse versie.
Daarom ook graag mijn complimenten aan ... hmm. Mss zo leuk om er een naam bij te zetten van wie je geinterviewd hebt?
En sterkte voor je volgende artikel. Vind maar eens een Spanjaard die Engels spreekt.

____
Troje
Knap dat je zoveel hebt weten te maken van een stervende/gestorven wereld.
Over de inhoud ben je schijnbaar niet helemaal van alles op de hoogte (wat ik me kan voorstellen).
Maar mocht je nog geïnteresseerd om meer te weten over het gedrag waar op gedoeld werd, raad ik je aan mijn Timesartikelen over Troje eens terug te lezen. Wss wordt het dan wel snel duidelijk.
___
Baris
Jammer dat dat mini beetje inhoud dat je artikel heeft nog onzin is ook.
En verder beetje jammer dat je artikel over een wereld waarin zo veel gebeurt alleen maar bestaat uit wat ranglijsten die iedereen zelf ook wel op kan zoeken...
Kijk dan of je (eenmalig) wat/iemand anders kan regelen voor de inhoud, zoals bv op Hyperborea geprobeerd is.
Want het is gewoon jammer dat er praktisch niets wordt geschreven over een van de meest actieve werelden van het moment.
___
Kookhoek
Ik dacht dat dit onzinnige onderdeel er eindelijk uit was. Als ik pompoen soep wil eten ga ik wel op zoek naar een pompoensoep recept. Dat in de Times stoppen heeft echt geen zin. Zeker als ik op internet exact het zelfde recept kan vinden met zelfs de zelfde plaatjes...
https://www.libelle-lekker.be/bekijk-recept/1911/spinnensoep
Ik raad onze kopieer plagiaat koning dusdavid dan ook aan om snel de libelle aan te klagen, ze hebben gewoon je artikel overgenomen zonder bronvermelding!
___
Olympia
Weer een vage metafoor. Dit maal een boterham ipv een Jungle. Tsja...
Verder is je zelfverheerlijking in de inleiding ook een beetje misplaatst.
De vierkantjes zijn een verbetering tov vorige keer. Maar het mag gerust in het Nederlands ipv dat er opeens 'random' (haha) Engelse woorden tussen staan.
Verder geef ik toe dat ik niet de hele boteram nu al gelezen heb, door de hoeveelheid.
Wel het stukje van Ruler, omdat ik even toe was aan wat lachen tussen het huilen door x)
Toch sympatiek dat jullie ook zulke mensen wat laten zeggen in de Times, al komt het de kwaliteit niet ten goede.
Jammer dat je informatie in het slotstuk vervolgens weer veel onjuistheden en onvolledigheden bevat.
___
Caldyon
Ook hier geldt, voor een wereld als deze moet toch wat meer te vertellen zijn dan random wat stats neergooien.
Daar zijn echt wel reporters voor te vinden die wel bereid zijn om er moeite in te steken.
___
Puzzels
Na door zoveel heen geworsteld te hebben is dit toch altijd weer een mooi eindpunt.
Het lichtje aan het einde van de diep donkere tunnel waarvoor je toch door blijft lezen
____
Colofon
Is die er niet of zijn er gewoon geen reporters meer over inmiddels?
____
Nou, graag gedaan ofzo....