• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het Geheime Spel #2 - Wiyu

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Ik heb nog helemaal niet gezegd dat ik het echt een super cool spel vond. Volgens mij zouden we hier best meer, niet geheime, potjes van kunnen doen :O
Maar dan met elke keer (deels) nieuwe rollen en kleuren e.d.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind dit spel eigenlijk iets te veel luck based, door bijvoorbeeld die paarse en gele stemmen. Voor hetzelfde geld zou je sterven als je de meeste stemmen had, je weet het niet, vond ik iets minder.
 

DeletedUser

Gast
Het concept van dit spel vond ik een stuk beter dan de vorige. Het blijft wel erg luck based omdat je niet weet wat de effecten van dingen zijn inderdaad.

Volgens mij zouden we hier best meer, niet geheime, potjes van kunnen doen :O
Maar dan met elke keer (deels) nieuwe rollen en kleuren e.d.
Als er nieuwe geheime spellen geleid worden, zouden ze wel allemaal heel verschillend moeten zijn, om alles geheim te houden. Dat is het idee van een geheim spel. :p

EDIT: double ninjaad.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Dus dit spel zou vele maal leuker zijn zonder de stemmen? Dan weet ik dat voor de volgende spellen. Het volgende spel komt er trouwens vanavond aan ^^
 

DeletedUser

Gast
Dus dit spel zou vele maal leuker zijn zonder de stemmen? Dan weet ik dat voor de volgende spellen. Het volgende spel komt er trouwens vanavond aan ^^

Nou, stemmen mag wel, maar dan wat hints die de reden ervan kunnen achterhalen ofzo, op die manier heb je nog een ding dat het spel beïnvloedt maar niet stom geluk is.
 

DeletedUser

Gast
Het concept van dit spel vond ik een stuk beter dan de vorige. Het blijft wel erg luck based omdat je niet weet wat de effecten van dingen zijn inderdaad.

Als er nieuwe geheime spellen geleid worden, zouden ze wel allemaal heel verschillend moeten zijn, om alles geheim te houden. Dat is het idee van een geheim spel. :p

EDIT: double ninjaad.

Ik zei juist, niet geheim. Gewoon elke keer nieuwe rollen e.d.
De rollen worden dan natuurlijk niet bekend gemaakt.
Gewoon Wiyu #2 enzo
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Wiyu betekent trouwens 'kleur' in een of andere Indianentaal, voor de geïntresseerden.
(Volgens het internet :x)
 

DeletedUser

Gast
Ik zei juist, niet geheim. Gewoon elke keer nieuwe rollen e.d.
De rollen worden dan natuurlijk niet bekend gemaakt.
Gewoon Wiyu #2 enzo
Ohzo, daar las ik te snel overheen.
Nja, als iedereen weet wat alles inhoudt, wordt het gelijk zó gespeeld dat op dag 1 alle teams elkaar kennen. Dit concept werkt alleen voor geheime spellen.

Dus dit spel zou vele maal leuker zijn zonder de stemmen? Dan weet ik dat voor de volgende spellen. Het volgende spel komt er trouwens vanavond aan ^^
Nou, de stemmen zijn niet het enige wat luck based is. Het is ook enigszins gokken of het wel of niet goed is wat van je info te delen bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld in Weerwolven van Wakkerdam weet je of er een welp enzo in kan zitten en kun je op grond daarvan bepalen of je je rol wil delen. Hier is het heel erg gissen naar wat voor spel jij gemaakt zult hebben.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Nou, de stemmen zijn niet het enige wat luck based is. Het is ook enigszins gokken of het wel of niet goed is wat van je info te delen bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld in Weerwolven van Wakkerdam weet je of er een welp enzo in kan zitten en kun je op grond daarvan bepalen of je je rol wil delen. Hier is het heel erg gissen naar wat voor spel jij gemaakt zult hebben.

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Bij zo goed als al mijn spellen is het vrij logisch. Info delen met mensen die in jouw team zitten/met jouw mee kunnen winnen is altijd positief en nuttig. Dat lijkt me logisch? Verder is info delen met mensen die niet met jou kunnen winnen, minder nuttig aangezien zij ze nog nodig kunnen hebben. Verder is informatie ruilen riskant, maar kan het toch voordeliger zijn omdat jij zelf ook meer weet.
 

DeletedUser21204

Gast
Ik denk dat ik me voortaan maar gewoon buiten de geheime spellen houd, ik bak er niets van :p
 

DeletedUser

Gast
Ohzo, daar las ik te snel overheen.
Nja, als iedereen weet wat alles inhoudt, wordt het gelijk zó gespeeld dat op dag 1 alle teams elkaar kennen. Dit concept werkt alleen voor geheime spellen.

Dat is bij RvR toch ook niet zo? Lang niet iedereen gaat info delen, want dan wordt je misschien meteen neergeschoten. Volgens mij duurt het juist langer dan nu, want dan is iedereen voorzichtiger met info dan nu.
 

DeletedUser

Gast
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Bij zo goed als al mijn spellen is het vrij logisch. Info delen met mensen die in jouw team zitten/met jouw mee kunnen winnen is altijd positief en nuttig. Dat lijkt me logisch? Verder is info delen met mensen die niet met jou kunnen winnen, minder nuttig aangezien zij ze nog nodig kunnen hebben. Verder is informatie ruilen riskant, maar kan het toch voordeliger zijn omdat jij zelf ook meer weet.

PotG had zijn idee gedeeld met mij, maar ik geloofde hem niet, dus stond ik eigenlijk niet verder.
 

DeletedUser

Gast
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Bij zo goed als al mijn spellen is het vrij logisch. Info delen met mensen die in jouw team zitten/met jouw mee kunnen winnen is altijd positief en nuttig. Dat lijkt me logisch? Verder is info delen met mensen die niet met jou kunnen winnen, minder nuttig aangezien zij ze nog nodig kunnen hebben. Verder is informatie ruilen riskant, maar kan het toch voordeliger zijn omdat jij zelf ook meer weet.
Maar hoe weet je wie in je team zit? Achteraf gezien was het voor mij in dit spel goed geweest als ik meteen omschrijvingen van zegels had uitgewisseld. Maar als ik in Het Geheime Spel #1 rollen had uitgewisseld, had ik het juist weer niet lang overleefd. Dus het blijft giswerk.

Dat is bij RvR toch ook niet zo? Lang niet iedereen gaat info delen, want dan wordt je misschien meteen neergeschoten. Volgens mij duurt het juist langer dan nu, want dan is iedereen voorzichtiger met info dan nu.
Dan ken jij de manier niet om je tegenover elkaar te bewijzen. x)
 

Genius0615

Erinys
[6/03/2014 15:11:48] Matthias/Genius: Matthias/Genius heeft het gevoel dat hij spijt gaat krijgen dat hij je zijn zegel heeft doorgestuurd...

Ik had gelijk :O
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan