• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Ik voel me wel beter als terroristen die mensen pijn doen zelf ook pijn lijden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Sadisme wordt over het algemeen niet beschouwd als een positieve eigenschap om te hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Ik voel me wel beter als terroristen die mensen pijn doen zelf ook pijn lijden.

Inderdaad. Zelf jarenlang pijn lijden is de beste methode.

Want met de doodstraf zijn ze er eigenlijk van af.. Lijden is ook doodgaan in één of andere vorm.
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Inderdaad. Zelf jarenlang pijn lijden is de beste methode.

Want met de doodstraf zijn ze er eigenlijk van af.. Lijden is ook doodgaan in één of andere vorm.

Jullie klinken nu precies hetzelfde als deze terroristen: "als we nou gijzelaars nemen en hen vastbinden aan een tijdbom kunnen we ze nog een paar minuten laten lijden." Dit is niet geciteerd van een terrorist, maar dit is ongeveer wat zij doen. Als je je laat leiden door haat en/of wraak is dit dus puur uit eigenbelang, jullie zeggen dat je hen wil laten lijden omdat zij dat óók doen. Wat je dus eigenlijk doet is het recht op het leven, toch wel het belangrijkste voor de mens, wegnemen. Jij hebt dus zeggenschap over leven of dood van een of meerdere personen, dit vindt ik klinken als een dictatuur. En als je die terroristen dood omdat zij ook mensen doden, zal hun familie wraak nemen (ook uit eigenbelang) omdat jij hen doodt! Want ik neem aan dat je hen na het lijden alsnog doodt of dat ze alsnog doodgaan van de pijn, als een gewond dier.
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Jullie klinken nu precies hetzelfde als deze terroristen: "als we nou gijzelaars nemen en hen vastbinden aan een tijdbom kunnen we ze nog een paar minuten laten lijden." Dit is niet geciteerd van een terrorist, maar dit is ongeveer wat zij doen. Als je je laat leiden door haat en/of wraak is dit dus puur uit eigenbelang, jullie zeggen dat je hen wil laten lijden omdat zij dat óók doen. Wat je dus eigenlijk doet is het recht op het leven, toch wel het belangrijkste voor de mens, wegnemen. Jij hebt dus zeggenschap over leven of dood van een of meerdere personen, dit vindt ik klinken als een dictatuur. En als je die terroristen dood omdat zij ook mensen doden, zal hun familie wraak nemen (ook uit eigenbelang) omdat jij hen doodt! Want ik neem aan dat je hen na het lijden alsnog doodt of dat ze alsnog doodgaan van de pijn, als een gewond dier.

waarom zou je ze doden? dat slaat nergens op want dan zijn ze er nog vanaf.
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Vind van niet, als je de terroristen gaat martelen verlaag je jezelf tot hetzelfde niveau als de terrorist in kwestie.
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Kan me niks schelen, hun doen mensen pijn en vernietigen levens en families enz. Die pijn moeten ze zelf ook krijgen, niet er vanaf komen met een simpele dood.

En dan moet je niet komen met ''ze worden gestraft in de hel''
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Ik geloof niet in een hel, maar zorg dan gewoon dat terroristen geen aanslagen meer kunnen plegen. Want door ze achteraf te martelen versterk je ze alleen in de waan dat ze martelaren zijn en dat ze de dingen doen die goed zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

waarom zou je ze doden? dat slaat nergens op want dan zijn ze er nog vanaf.

Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat je hen gewoon moet opsluiten en niet moet martelen omdat je jezelf dan (zoals daniel111 zei) tot hetzelfde niveau verlaagt als wat zij deden. lees mijn antwoord helemaal a.u.b.
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat je hen gewoon moet opsluiten en niet moet martelen omdat je jezelf dan (zoals daniel111 zei) tot hetzelfde niveau verlaagt als wat zij deden. lees mijn antwoord helemaal a.u.b.

dat had ik ook gedaan en daarin zei je dat men ze uiteindelijk nog vermoord waarop ik vroeg; waarom vermoorden?

p.s. opsluiten is in sommige gevallen ook al een marteling ;0
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

dat had ik ook gedaan en daarin zei je dat men ze uiteindelijk nog vermoord waarop ik vroeg; waarom vermoorden?

p.s. opsluiten is in sommige gevallen ook al een marteling ;0

Sorry, heb dan gewoon je vraag/antwoord verkeerd begrepen;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

dat had ik ook gedaan en daarin zei je dat men ze uiteindelijk nog vermoord waarop ik vroeg; waarom vermoorden?

p.s. opsluiten is in sommige gevallen ook al een marteling ;0
maar opsluiten is beter dan martelen
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

waarom zouden er uberhaupt terroristen zijn? Niet alle mensen zijn gestoord die dit doen. Is het weer in naam van het geloof of toch iets anders?
 

DeletedUser6564

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Het is nooit rechtvaardig om mensen te martelen, zelfs terroristen blijven mensen. Daarbij moet je als je iets van een ander wil dat zelf ook doen ( naar mijn mening)
Als jij wilt dat iemand jou niet martelt, ga dan niet zelf mensen martelen. Hoe kun je dan van iemand anders verwachten dat hij/zij dit niet doet als je het zelf doet?

Ik schrik gewoon ervan hoe sommige mensen hier het liefst nu meteen beginnen met het martelen van terroristen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Het is onrechtvaardig, en het heeft ook geen enkel nut, zoals je ook kan zien in de film "unthinkable". Weet je eindelijk waar de 3 bommen zitten, is er nog één. Alles wat zo iemand zegt klopt voor geen meter.
En zoiets doe je gewoon niet. Waar zit de grens dan? Hoe ver mag je gaan? Voor je het weet is er zo'n terrorist doodgemarteld, en wat als zo iemand het nog niet eens echt heeft gedaan, en er niks mee te maken heeft?
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

waarom zouden er uberhaupt terroristen zijn? Niet alle mensen zijn gestoord die dit doen. Is het weer in naam van het geloof of toch iets anders?

Mensen die niet goed bij hun hoofd zijn. Die kunnen om allerlei redenen (waanbeelden etc.) mensen willen vermoorden.
 
Bovenaan