• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Nee, ik denk niet dat je het snapt. Of dat je zelf al rap de kant van terrorisme op aan het gaan bent, als je echt zo denkt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Als je dan toch zo denkt C-Hero, stel ik voor dat jij zelf een persoon die je nog nooit hebt ontmoet maar waarvan je weet dat hij een terrorist of zelfs een martelaar was, met je eigen handen aanpakt. Afhankelijk van je reactie hierop kunnen we dan opmaken of je een gevaar bent voor de maatschappij of gewoon een klein kind.
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Als je dan toch zo denkt C-Hero, stel ik voor dat jij zelf een persoon die je nog nooit hebt ontmoet maar waarvan je weet dat hij een terrorist of zelfs een martelaar was, met je eigen handen aanpakt. Afhankelijk van je reactie hierop kunnen we dan opmaken of je een gevaar bent voor de maatschappij of gewoon een klein kind.

hoe weet ik dat diegene een martelaar/terrorist is?
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Dat is een zeer goed argument tegen je eigen positie :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

En 9 van de 10 keer is ie dan ook dood, gezien de meeste aanslagen zelfmoord aanslagen zijn.

Daarnaast is er een flinke mix tussen terroristen die kwaad in de zin hebben en mensen die mochten kiezen tussen een aanslag plegen en toekijken hoe hun vrouw en kinderen verkracht en daarna in brand gestoken werden. Wil jij die mensen ook gaan martelen?
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

En 9 van de 10 keer is ie dan ook dood, gezien de meeste aanslagen zelfmoord aanslagen zijn.

Daarnaast is er een flinke mix tussen terroristen die kwaad in de zin hebben en mensen die mochten kiezen tussen een aanslag plegen en toekijken hoe hun vrouw en kinderen verkracht en daarna in brand gestoken werden. Wil jij die mensen ook gaan martelen?

heb je enig bewijs dat er mensen zijn die hebben kunnen kiezen tussen een aanslag plegen of anders dat hun familie vermoord zou worden.
 

DeletedUser5621

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

heb je enig bewijs dat er mensen zijn die hebben kunnen kiezen tussen een aanslag plegen of anders dat hun familie vermoord zou worden.

Dat zal gebeuren, maar dat niet alleen, en mens wordt gedwongen door zijn opvoeding, dat maakt een mens tot wie hij is;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Dit is belachelijk...jullie zeggen dus als je een persoon voor je krijgt en de politie/regering/vrienden zeggen dat was een martelende terrorrist dat je heb dan te lijf gaat gaan met je mes of welke marteltactieken dan ook?? Denk toch één seconde na mense...

Dat van doen of familie verliezen, denk dat het wel bestaat maar meestal kiezen die mensen er zelf voor om te sterven waar ze in geloven: vrijheid van hun land, voor hun volk en voor hun kinderen. Dan klopt wat je gezegd hebt wel nattuurlijk.
 

DeletedUser5621

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

dit is geen antwoordt op mijn vraag.:O
Als je hem vat wel.

Dit is belachelijk...jullie zeggen dus als je een persoon voor je krijgt en de politie/regering/vrienden zeggen dat was een martelende terrorrist dat je heb dan te lijf gaat gaan met je mes of welke marteltactieken dan ook?? Denk toch één seconde na mense...

Dat van doen of familie verliezen, denk dat het wel bestaat maar meestal kiezen die mensen er zelf voor om te sterven waar ze in geloven: vrijheid van hun land, voor hun volk en voor hun kinderen. Dan klopt wat je gezegd hebt wel nattuurlijk.
Ik vat je post niet helemaal, dat kan aan mij liggen, vooral het eerste deel
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Is toch makkelijk :


Je laat professionele mensen zich met deze personen bezig houden.
Martelen doe je bij niemand, niemand heeft het recht om mensen te martelen aangezien martelen voor eigen doeleinden is en je op deze mannier zelf niet beter bent dan diegene die een terrorist is.
De terrorist zal deze mensen doden omdat hij evenveel overtuigd is van zijn actie als dat jij van jou actie overtuigd bent.
Maar uiteindelijk ben je net hetzelfde als hem, door je eigen overtuigingen rechtvaardig je jou actie waarbij een mensenleven in diegene zijn handen ligt.

Laat professionele mensen zich met terroristen mengen en laat hun op gebied van hun expertise kijken of dat er nog een mogelijkheid bestaat waarin deze persoon kan gerehabiliteerd worden of niet. Zolang deze een gevaar voor de maatschappij is en voor de medemens hou je deze vast en laat je deze begeleiden.
indien er een beterschap is en deze geen gevaar meer vormt kan je deze nog een kans in de maatschappij geven.
Zolang hij een risico vormt voor de maatschappij, hou je deze vast.
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Persoonlijk ben ik van mening dat wie geen waarde hecht aan de rechten van een ander, ook zelf geen rechten heeft. Het probleem is alleen dat je dan wel heel zeker moet weten dat die persoon in zijn kwestie is wat je denkt dat hij is.

Dat is precies wat er ook in mij opkwam, het vervelende is alleen dat mensen te snel worden aangeduid als terroristen en achteraf is het oeps, foutje, hij wist toch niet zoveel als we dachten.

Dat is natuurlijk gevaarlijk omdat zodra je begint met martelen, je mensen onteerd en kleineert, niet te vergeten, mentaal afbreekt.

De lichamelijke en psychische schade die achter wordt gelaten door martelen is bijna niet te overzien.

Ik ben niet voor maar ook niet tegen. Het is een dubieuze situatie, afhankelijk van de omstandigheden en feiten.

Is het een beetje logisch wat ik nu zeg?
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

mwah wat is een terrorist he, dat is al moeilijk vast te stellen. Was het verzet in WWII bezig met terroristische daden? Plegen de Palestijnen terroristische daden tegen Israel? Op welk moment is er geen sprake meer van geoorloofd verzet tegen een al dan niet vermeende bezetter en praat je over terrorisme?

Die vraag zul je eerst moeten beantwoorden voor je een en ander nader kunt gaan beschouwen hoe met ze om te gaan ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

teorristen hebben geen doel meer om te leven ?

Ja mensen doden bereik je niks meer mee toch ?

zelfmoord bom ? ZE WILLEN BIJNA DOOD! geen rede om leven te blijven ?


ik wil niet zo klinken al KILL maar ik vindt dit8-)
:gunst:
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

teorristen hebben geen doel meer om te leven ?

Ja mensen doden bereik je niks meer mee toch ?

zelfmoord bom ? ZE WILLEN BIJNA DOOD! geen rede om leven te blijven ?


ik wil niet zo klinken al KILL maar ik vindt dit8-)
:gunst:

Spijtig hebben zelfs hun rechten ...

persoonlijk kunnen ze me niet schelen als ze het ook effectief zijn.

Onschuldig zou nogal erg zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Ik vind dat mensen die onschuldige mensen pijn doen en doden (terroristen dus) gemarteld moeten worden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

ik vind het onnodig om terroristen te martelen!
ze zijn namelijk ook mensen en ze kunnen ook pijn voelen
 

DeletedUser

Gast
AW: Is het rechtvaardig om terroristen te martelen?

Ja, en als zij mensen pijn laten voelen moeten ze dat zelf ook voelen.

Vind je?
Ten eerste verlaag je je volledig tot het niveau van zo'n terrorist. Wil je dat?
Daarnaast, wat bereik je er mee? Goed, je hebt iemand compleet gesloopt en misschien ook wel voor het leven verminkt. En dan? Voel je je daar beter van? Worden de slachtoffers weer levend of hun wonden geheeld? Lijkt me niet.
Terroristen zijn ook mensen en zelfs zij hebben hun rechten. Levenslange opsluiting is (als straf!) net zo effectief.
 
Bovenaan