• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Jelger's Puzzelcorner

DeletedUser

Gast
Jelger's Puzzelcorner

Aangezien de gemiddelde discussie in het Nachtwakerstopic gaat over andere mensen die het IQ hebben van een gebakken garnaal gun ik iedereen (die mee wilt doen) bij deze de kans om zichzelf en zijn of haar IQ-waarde te verdedigen (gehehe).

De bedoeling: van dit topic is (stiekem) om gewoon wat plezier te hebben (en het toch competitief te houden) door middel van puzzels op te lossen. Iedere puzzel zal een bepaalde moeilijkheidsgraad hebben. Deze zal lopen van 1 t/m 3 waarbij het nummer staat voor het aantal punten dat verdient kan worden.

De puzzels zullen in de onderstaande posts komen te staan (gerangschikt op #n). In de loop van de tijd zal het aantal puzzels omhoog gebracht worden (mits er genoeg aanloop voor is). Houdt het topic dus in de gaten!

Óók zal er een scorelijst bijgehouden worden door mij in deze post zodat men kan zien wie zichzelf de slimste mag noemen!

Antwoorden:
Het beantwoorden zal NIET in dit topic gedaan worden, dit omdat er dan een neiging ontstaat om andermans antwoorden over te nemen. Het antwoorden zal kunnen door middel van een PM naar mij (vermeld hier wel het puzzelnummer bij het antwoord s.v.p.)

Meespelen:
Je wordt opgenomen in de ranglijst als je een PM met hierin het antwoord op minimaal één puzzel hebt gestuurd (goed of fout maakt niet uit).


Ranglijst:
steve-urkel-2-241x350.png

1 Genade [15p]
2 Kyraco, Harryp19 [13p]
3 Concealed [12p]
4 Sanhal [6P]
5 Genius0615 [5P]
6 Onnebecool, MoonMonkey, Marcoknight [4P]
7 Gekootje63 [3P]
8RabbidRobin, Sanoj Nr1, De Bezem [1P]
9
10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Puzzels:

#1 - Droedel [1p]:

droedel1_zpsfeca623c.jpg


#2 - Raadsel [1p]:
Op de weg naar Henegouwen,
Kwam ik een man tegen met zeven vrouwen,
Iedere vrouw had zeven zakken,
Elke zak had zeven katten,
Elke kat had zeven poesjes,
Poesjes, katten, zakken, vrouwen,
Hoeveel gingen er naar Henegouwen?


#3 - Rekenen [3p]:
888+88+8+8+8 is niet toegestaan.
Maak door middel van 8 achten te gebruiken 1000.
Hierbij mag je alléén gebruik maken van optellen, aftrekken, delen, vermenigvuldigen en haakjes.


#4 - Logisch Nadenken [3p]:
Ieder uur vertrekt er een veerboot vanaf Den Helder naar Dover en vice versa, de reis duurt precies 4 uur, zowel heen als terug (dus heen 4 uur, en terug 4 uur, heen en terug = 8 uur).
Hoeveel veerboten zie je op deze HEENreis?


#5 - Anagram [2p]:
Gezaagde goden

#6 - Denkraadsel [5p]:
Aan de grens van Italië ligt een mandarijnen plantage, de eigenaar van de plantage heeft 3000 mandarijnen geoogst. Deze mandarijnen wilt hij per ezel naar de markt brengen dwars door een vallei van 1000 km lang. De eigenaar heeft maar één ezel, die maximaal 1000 mandarijnen per keer kan dragen, én één mandarijn per kilometer opeet.

Wat is de grootste hoeveelheid mandarijnen die afgeleverd kan worden op de markt?
Berekening meegeven s.v.p.

#7 - Hoteldief [1p]:
Ergens aan de kust in Zwitserland (DE KUST IN ZWITSERLAND JA!) verblijft Jodi. Ditzelfde hotel wordt geteisterd door een hoteldief.

De avond voor deze avond heeft Jodi een gezellige Zwitserse dame ontmoet genaamd Annabel. Jodi heeft deze avond met haar afgesproken in haar hotelkamer om daarna lekker te gaan shoppen en stappen.

Terwijl Jodi zich aan het omkleden is word er op de deur geklopt en kort daarna komt er een jongetje binnen. "Oh, sorry" zegt hij "Ik heb me vergist in kamernummer." Hierna maakt hij zich vlug uit de voeten.
Jodi belt gelijk de politie en kort daarna wordt de hoteldief opgepakt.
Hoe wist Jodi dat het jongetje de hoteldief was?





 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Lijkt me een leuk spel:), maar moet dit niet onder serieuze spellen? Of gaat dit gewoon voor altijd door?
 

DeletedUser

Gast
Lijkt me een leuk spel:), maar moet dit niet onder serieuze spellen? Of gaat dit gewoon voor altijd door?

Dit spel zal waarschijnlijk voor een tijd doorlopen ja, vandaar ook dat het niet echt onder serieuze spellen past ivm speeltopics ;x
 

DeletedUser21204

Gast
Ik stuur 1 antwoord op en sta gelijk 1e :p
Kom op mensen, stuur ook eens wat in, er zit in elk geval 1 makkelijke tussen :x
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Dit spel zal waarschijnlijk voor een tijd doorlopen ja, vandaar ook dat het niet echt onder serieuze spellen past ivm speeltopics ;x

Hangt ervan af. Als het eeuwig blijft duren moet het hier. Als het gewoon een maand duurt ofzo, mag het gerust naar Serieuze ;)
Ik hoor het nog wel ;)
 

DeletedUser

Gast
Eerste keer dat ik me aan een wat groter spel waag maar vind het wel leuk, en ik hoef me er niet helemaal in te verdiepen :)
Heb een antwoordt op gestuurd
 

DeletedUser21204

Gast
Ik denk dat ik 3 heb, maar ik maak heel vaak rekenfoutjes dus ben niet zeker :confused:
 
Bovenaan