• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Jelger's Puzzelcorner

DeletedUser

Gast
Sorry voor de dubbelpost: Duurt de reis bij logisch nadenken heen en terug samen 4 uur, of duurt de reis heen 4 uur en de reis terug ook?
 

DeletedUser

Gast
Sorry voor de dubbelpost: Duurt de reis bij logisch nadenken heen en terug samen 4 uur, of duurt de reis heen 4 uur en de reis terug ook?

Heen 4 uur, terug 4 uur, dus als je heen én terug gaat 8 uur, zal het aanpassen.
 

DeletedUser19654

Gast
Ik heb vraag 4 geprobeerd, had er nog geen 5 sec. over nagedacht. Volgens mij is die best makkelijk.
Zul je zien dat ik die fout heb haha!

Snap alleen niet wat de bedoeling is bij 1 en 5.
 

DeletedUser

Gast
Bij Logisch nadenken hoeft men alléén de HEENREIS te nemen, sorry voor de onduidelijkheid :(
 

DeletedUser19654

Gast
Aha, daar zat de fout :p
Dan zal ik opnieuw antwoord geven dan moet hij denk ik wel goed zijn haha!
 

DeletedUser19654

Gast
Kan iemand misschien uitleggen wat je moet doen bij vraag 1 en 5.

Die snap ik niet :confused:
 

DeletedUser21356

Gast
Vraag 1: dit is een Droedel, je moet de tekening op een bepaalde manier lezen. Voorbeeldje (van Wikipedia :p):
2eb9wk3.gif
Het antwoord hierop is:
Veronderstelling.
"Ver" staat "onder" "stell" "in" "g": Dit maakt dus "Ver-onder-stell-in-g
Vraag 5:
Dit is een anagram; een woord waarvan de letters door elkaar gehusseld zijn en je met die letters een ander woord moet vormen. Voorbeeldje: "Bewonder ook" wordt "Woordenboek.
 

DeletedUser13380

Gast
Dat 7e is echt zo'n raadsel waar je niet opkomt maar vanaf dat je het antwoord kent je denkt van 'ochot!'
 

DeletedUser21204

Gast
Ik had hem best wel snel door, maar weet niet of ik hem goed heb, maar denk het wel..
 
Bovenaan