• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

KonijnenSpelen II - Discussietopic

DeletedUser13380

Gast
1. Bij Weerwolven van Wakkerdam - Koning Konijn RabbidRobin
2. Bij Weerwolven van Wakkerdam - Koningin Konijn HerNameWasAlice
3. Kraak de Code - Koning Konijn Sanhal
4. King of The Hill - Koning Konijn Imrahil
5. King of The Hill - Koningin Konijn Relax
6. Het Bazenspel - Koning Konijn HerNameWasAlice
7. Labrats - Koning Konijn Imrahil
8. Wie van de Drie - Koning Konijn De Bezem
 

DeletedUser23053

Gast
Pronostiek:

1. Bij Weerwolven van Wakkerdam - Koning Konijn RabbidRobin
2. Bij Weerwolven van Wakkerdam - Koningin Konijn RabbidRobin
3. Kraak de Code - Koning Konijn Araluen
4. King of The Hill - Koning Konijn Relax
5. King of The Hill - Koningin Konijn Relax
6. Het Bazenspel - Koning Konijn Imrahil
7. Labrats - Koning Konijn Fireas
8. Wie van de Drie - Koning Konijn Nikitirana
 

DeletedUser19654

Gast
Ach heel dat konijnenspelen interesseert niets meer.
Ik ben er gewoon achtergekomen dat ons dorp meer slechtjes als goedjes had...

En maar lekker doorspelen mensen we hebben nog geen samensmelting dus als je goedje bent pech kunt alleen maar rustig afwachten en alleen maar dood gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
...omdat goedjes daardoor te makkelijk winnen?
dan had hij er een koppel in moeten doen.
 

DeletedUser

Gast
Wouter, het kon veel erger zijn. Stel dat de zieners een paar dagen had overleefd, dan was het veel kanslozer geweest.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb nu iets van 20 potjes (miss meer) wvw gespeeld, en ik ben nog NOOIT bewezen geweest.
Laat mij nou maar mijn lol hebben :D
 

DeletedUser19654

Gast
Is er nu weer zo'n bewezen goedje die claims gaat diggen?
*Kots*
Jij word tenminste niet door de leiding in een dorp gezet waarbij hun op voorrand weten dat alle goedjes toch wel dood gaan dmv van inactiviteit bij de goedjes. Wolven waren in meerderheid. Hoe zielig is dat dan...
Als goedje in een dorp worden gezet waarin wolven in meerderheid zijn. rot toch op denk ik dan.
 

DeletedUser21204

Gast
Ach heel dat konijnenspelen interesseert niets meer.
Ik ben er gewoon achtergekomen dat ons dorp meer slechtjes als goedjes had...

En maar lekker doorspelen mensen we hebben nog geen samensmelting dus als je goedje bent pech kunt alleen maar rustig afwachten en alleen maar dood gaan.

Denk je dat dat voor de wolven leuk is, als die stomme dorpen maar niet samenvoegen en je overblijft als bewezen wolf? :p
 

DeletedUser

Gast
En op een gegeven moment is het dan zo van, oh 1 dorp kijken we niet naar want daar zijn nog veel die wss goed zijn, dus dan kunnen we kijken naar de dorpen met maar 5 mensen waar nog minstens 2 wolven zitten. Das inderdaad een beetje kut.
 

DeletedUser

Gast
@Gisteravond: Ik lees even de laatste pagina van dit discussietopic en zie weer de aloude discussie terugkeren of het al dan niet legitiem is om claims te verzamelen... :rolleyes:

Natuurlijk is dat legitiem. Claims proberen te verzamelen is in WvW gewoon een handige strategie voor de goedjes. Als je vindt dat claims verzamelen de goedjes OP of het spel gewoon minder leuk maakt, moet je niet de spelers aanvallen die die strategie gebruiken - die spelen immers gewoon het spel dat ze horen te spelen - maar moet je naar de instellingen van het spel kijken en stemmen op potjes/je inschrijven voor potjes waarin het claimen de goedjes niet zo'n groot voordeel oplevert (of gewoon potjes waarin men niet mag claimen).

Wouter, je zegt dan wel moreel tegen de claimstrategie te zijn, maar het potje dat jij straks gaat leiden (klik) is het eerste potje sinds meer dan een jaar waarin die claimstrategie juist heel makkelijk gaat worden. Wie in jouw potje een speciaaltje + naam claimt, zal daarmee immers gelijk bewezen zijn. Hoe verhoudt zich dat tot elkaar?

Wanneer we elkaar niet afrekenen op elkaars spelstrategieën, waar iedereen immers een andere voorkeur voor heeft, maar de manier waarop de meeste mensen willen spelen tot uiting laten komen in de instellingen, die je gewoon kunt vastleggen, zal dat zowel het spelplezier (want dit soort discussies zullen dan verdwijnen) als het niveau (vanwege betere instellingen) verhogen.
 

DeletedUser22651

Gast
Claimen is denk ik niet zo het probleem. Claimen kan namelijk de doorslag geven tussen leven en dood voor een goedje. En als ander goedje, wil je natuurlijk dat eerst voor hem: leven. Het nadeel van claimen is echter dat men in het begin van het spel ermee gaat strooien (hieraan heb ik mezelf ook wel eens schuldig bevonden). Maar claimen is soms ook dodelijk voor de activiteit/voortgang van het spel. Immers, als er een bewezen goedje is, kan die het voor andere goedjes het wel erg makkelijk maken door te gaan claim diggen.
Maar om nu claimen uit te zetten, vind ik niet zo'n goede. Claimen is namelijk een mooie strategie in het spel, en dan vooral wanneer het verder gevorderd is, niet in het begin, zoals men denkt.
Daarom ben ik een groot voorstander voor het uitzetten van netwerken. Dit verhoogt de activiteit in het topic gewoon enorm, en spaart levens bij zowel goed als slecht. Ook kan men dan beter leren zelf na te denken, i.p.v. anderen het denkwerk te laten doen. Dat verhoogt het niveau weer. En een verhoogd niveau geeft betere kwaliteit aan posts, en zo komen we in een positieve spiraal.
Ik zal voor het volgende potje me als spelleider opgeven, en dan zal ik claimen zeker aanzetten, maar netwerken ook zeker uit.
 

DeletedUser23053

Gast
@Gisteravond: Ik lees even de laatste pagina van dit discussietopic en zie weer de aloude discussie terugkeren of het al dan niet legitiem is om claims te verzamelen... :rolleyes:

Natuurlijk is dat legitiem. Claims proberen te verzamelen is in WvW gewoon een handige strategie voor de goedjes. Als je vindt dat claims verzamelen de goedjes OP of het spel gewoon minder leuk maakt, moet je niet de spelers aanvallen die die strategie gebruiken - die spelen immers gewoon het spel dat ze horen te spelen - maar moet je naar de instellingen van het spel kijken en stemmen op potjes/je inschrijven voor potjes waarin het claimen de goedjes niet zo'n groot voordeel oplevert (of gewoon potjes waarin men niet mag claimen).

Wouter, je zegt dan wel moreel tegen de claimstrategie te zijn, maar het potje dat jij straks gaat leiden (klik) is het eerste potje sinds meer dan een jaar waarin die claimstrategie juist heel makkelijk gaat worden. Wie in jouw potje een speciaaltje + naam claimt, zal daarmee immers gelijk bewezen zijn. Hoe verhoudt zich dat tot elkaar?

Wanneer we elkaar niet afrekenen op elkaars spelstrategieën, waar iedereen immers een andere voorkeur voor heeft, maar de manier waarop de meeste mensen willen spelen tot uiting laten komen in de instellingen, die je gewoon kunt vastleggen, zal dat zowel het spelplezier (want dit soort discussies zullen dan verdwijnen) als het niveau (vanwege betere instellingen) verhogen.

Kijk, ik vind dat deze manier van spelen gewoon niet leuk is omdat mensen gedwongen worden te zeggen wat ze zijn en dat vind ik gewoon absoluut niet leuk. Maar natuurlijk zijn er mensen die dat wel leuk vinden.
Daarnaast heb ik de instellingen samen met Archer of Doom bepaalt en was in mijn idee claimen aan en netwerken uit :rolleyes:

Daarnaast is het laatst nog geweest in een potje toen Onnebecool deze tactiek gebruikte ;)

E:
Dit dus:
Claimen is denk ik niet zo het probleem. Claimen kan namelijk de doorslag geven tussen leven en dood voor een goedje. En als ander goedje, wil je natuurlijk dat eerst voor hem: leven. Het nadeel van claimen is echter dat men in het begin van het spel ermee gaat strooien (hieraan heb ik mezelf ook wel eens schuldig bevonden). Maar claimen is soms ook dodelijk voor de activiteit/voortgang van het spel. Immers, als er een bewezen goedje is, kan die het voor andere goedjes het wel erg makkelijk maken door te gaan claim diggen.
Maar om nu claimen uit te zetten, vind ik niet zo'n goede. Claimen is namelijk een mooie strategie in het spel, en dan vooral wanneer het verder gevorderd is, niet in het begin, zoals men denkt.
Daarom ben ik een groot voorstander voor het uitzetten van netwerken. Dit verhoogt de activiteit in het topic gewoon enorm, en spaart levens bij zowel goed als slecht. Ook kan men dan beter leren zelf na te denken, i.p.v. anderen het denkwerk te laten doen. Dat verhoogt het niveau weer. En een verhoogd niveau geeft betere kwaliteit aan posts, en zo komen we in een positieve spiraal.
Ik zal voor het volgende potje me als spelleider opgeven, en dan zal ik claimen zeker aanzetten, maar netwerken ook zeker uit.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben het met je eens dat het niet een van de leukste delen is van het spel, als een bewezen goedje alle claims wil hebben. Daarom ben ik ook van mening dat als je claimen en netwerken aanhebt, je een cupido op zijn minst als mogelijkheid moet geven. Dan is het immers zo dat je kan beslissen niet te claimen omdat je denkt dat het bewezen goedje koppel is met een slechtje. Het is nog best mogelijk, daar moet je dan ook over denken.
 

DeletedUser22651

Gast
Ik ben het met je eens dat het niet een van de leukste delen is van het spel, als een bewezen goedje alle claims wil hebben. Daarom ben ik ook van mening dat als je claimen en netwerken aanhebt, je een cupido op zijn minst als mogelijkheid moet geven. Dan is het immers zo dat je kan beslissen niet te claimen omdat je denkt dat het bewezen goedje koppel is met een slechtje. Het is nog best mogelijk, daar moet je dan ook over denken.

Tja, maar ook welpen houden sommigen niet tegen om te gaan strooien met claims.
Maar zoals ik al zei: netwerken uit heeft vele voordelen:
-Mensen leren zelf nadenken;
-Meer posts: meer activiteit;
-Minder doden door claims: langer spelen;
-Leukere potjes door bovengenoemde drie redenen
 

DeletedUser

Gast
Natuurlijk is dat legitiem. Claims proberen te verzamelen is in WvW gewoon een handige strategie voor de goedjes. Als je vindt dat claims verzamelen de goedjes OP of het spel gewoon minder leuk maakt, moet je niet de spelers aanvallen die die strategie gebruiken - die spelen immers gewoon het spel dat ze horen te spelen - maar moet je naar de instellingen van het spel kijken en stemmen op potjes/je inschrijven voor potjes waarin het claimen de goedjes niet zo'n groot voordeel oplevert (of gewoon potjes waarin men niet mag claimen).

Ja maar claimpotjes=meer speciaaltjes=grotere kans om speciaaltje te zijn dus natuurlijk stemmen we daarop:O.
Tja, maar ook welpen houden sommigen niet tegen om te gaan strooien met claims.
Maar zoals ik al zei: netwerken uit heeft vele voordelen:
-Mensen leren zelf nadenken;
-Meer posts: meer activiteit;
-Minder doden door claims: langer spelen;
-Leukere potjes door bovengenoemde drie redenen

Je zou idd denken dat dit het effect zou zijn, maar het valt in de praktijk best wel tegen.
 
Bovenaan