• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Laat de Spelen beginnen!

DeletedUser16455

Gast
eindelijk ook wat geluk! nu nog nummer 1 op beta :)
inderdaad een veel beter idee dan de voorgaande :D
 

DeletedUser

Gast
Ik heb nog niet geraced, lijkt me logischer het aan het einde van de dag te doen als je al wat vaardigheidspunten hebt.
 

DeletedUser

Gast
Het idee is leuk!
Maar ook bij dit spel vind ik dat Innogames weer in de fout gaat. De grote spelers hebben enorme voordelen in dit spel en kleine spelers zijn volstrekt kansloos en de investering die zij daarbij moeten doen onevenredig groot, doordat de ingezette eenheden niet terugkeren naar je kazerne.
 

DeletedUser

Gast
Het idee is gewoon waardeloos. In gewoon Grepolis zijn de onderdelen tijd, geld en strategie belangrijk. In dit spel zijn het alleen nog maar tijd en geld en is de strategie volledig verdwenen. Niks aan.
 

DeletedUser15593

Gast
Het idee is gewoon waardeloos. In gewoon Grepolis zijn de onderdelen tijd, geld en strategie belangrijk. In dit spel zijn het alleen nog maar tijd en geld en is de strategie volledig verdwenen. Niks aan.


Ja inderdaad :rolleyes:

Vooral het geld is nu belangrijk!
En ook de tijd maar er is geen strategie meer!
 

DeletedUser17082

Gast
Je kan dus kiezen tussen 3 vaardigheden: uithoudingsvermogen, kracht en snelheid. Hoe kan je je punten het beste verdelen over de verschillende vaardigheden? Of maakt dat niets uit?
 

DeletedUser

Gast
Okay, onze alliantie was hier niet bepaald gelukkig mee en een aantal hebben dus tickets gelogd bij support, zo ook ik. Hier de reakties:

Beste,

Ik zou graag antwoord hebben op de vraag of het jullie bedoeling is om met Grepolympia een oneerlijke verhouding te creeeren tussen rijke (in euros) en minder rijke spelers.
Met dit nieuwe event (wat er overigens verder heel goed uitziet) kun je, als je maar genoeg goud (en dus euros) investeert, buiten proportie sneller groeien dan spelers die dit niet kunnen of mogen investeren.

Ik hoop dat dit een foutje is en snel herstelt zal worden, zo niet dan is dit voor mij reden om mijn account te deleten en niet meer te spelen.

Ik snap best dat InnoGames er wat aan moet verdienen, maar het moet wel een spel blijven waar de beste en niet de rijkste speler wint. Tot zover mijn mening.

Mijn vraag: wordt hier wat aan gedaan, of is dit de bedoeling van Innogames?

Hier de standaard reaktie die heel de alliantie kreeg:

Beste Agastya,

Bij elk spel is er wel zo'n achterpoortje waarmee je kan werken. Je kan dit bijvoorbeeld ook met de fenicische handelaar doen. Het is echter vrijwel onmogelijk om enorm veel grondstoffen te verzamelen want dan loopt de kostprijs natuurlijk hoog op.

Er zijn toch enkele individuen die beslissen om veel geld aan dit geld te spenderen en dan komt het wel eens voor dat zij snel in de ranglijst stijgen, dat is bij elk spel zo. We proberen slechts beperkte voordelen te geven aan premiumaccounts, maar we kunnen natuurlijk geen mensen verbieden om goud te blijven spenderen.

Met vriendelijke groet,

i1 owner i1
Support Grepolis.nl

Sorry hoor maar dan snappen jullie het echt niet. Dit is geen achterpoortje, het is inderdaad vrij normaal dat premiumspelers voordeelTJES hebben, maar dit gaat tever.
Als je maar genoeg euros investeert, kun je oneindig aan de wedstrijden meedoen, dus oneindig lauwerkransen verdienen, dus oneindig grondstoffen en spreuken verkrijgen.
Al zet je maar 10 euro in is het voordeel tov mensen die niks inzetten al groot, aangezien een extra wedstrijd maar 50 goud kost en minimaal 70 kransen geeft, dus minimaal 5000gs van 1 soort.
Door dit "achterdeurtje" zijn vannacht al 2 spelers van mijn alliantie zwaar de klos geweest. Dit zijn niet de minste spelers.
De alliantie is ook niet de minste, nummer 1 in de oceaan en top 5 op de wereld Tau.
Onze topspelers (en daar hebben we het hier over) zijn normaal niet zomaar weg te vagen, nu dus wel, in 1 nacht door Grepolympia en jullie noemen dat normaal?
Wij dus niet, jammer. Ik heb inmiddels al begrepen dat hier met jullie niet over valt te discussieren. Ook al weer jammer, maar dan maar niet. Hoop dat het speleraantal heel heel heel erg rap terug loopt hierdoor.

Mvg, Agastya

Er valt hier met ons wel over te discussiëren maar dan moet je ook luisteren naar onze antwoorden en dat is niet het geval. Sommige spelers van je alliantie geven me een antwoord waarop ik een antwoord heb gegeven in de vorige post. Discussiëren is praten, maar ook zelf luisteren naar de andere.

Ik verwijs je graag door naar onderstaande link, wegens te veel supportaanvragen is het handiger om daar de discussie voort te zetten.

http://forum.nl.grepolis.com/forumdisplay.php?23-Speldiscussies

Met vriendelijke groet,

i1 owner i1
Support Grepolis.nl


Kortom hier verder gaan, daar heb je dus ook geen zak aan. Een letterlijke reactie van Support op een alliantiegenoot:

Ik ken alleszins geen spel waar premiumspelers geen voordelen hebben ten opzichte van niet premiumspelers.

Bij deze kan ik je niet verder helpen en dit ticket zal gesloten worden.

Met vriendelijke groet,

i1 owner i1
Support Grepolis.nl

Conclusie: er wordt niks mee gedaan, wat vinden jullie hiervan?
 

DeletedUser

Gast
Het is gewoon de druppel.
Heel Olympia is zodanig ingericht dat je goud moet gaan kopen daar is de beste colporteur niets bij.
Nu wordt er via Olympia ook een link gelegd zodat je met veel goud heel veel voordelen in het spel van Grepolis krijt.

Dan zag ik toch meer in de eerdere subspellen, als pompoenen etc.

Nu wordt er zo veel nadruk gelegd op het kopen van goud dat de lol eraf is!!
 

DeletedUser

Gast
Okay, onze alliantie was hier niet bepaald gelukkig mee en een aantal hebben dus tickets gelogd bij support, zo ook ik. Hier de reakties:

Hier de standaard reaktie die heel de alliantie kreeg:

Kortom hier verder gaan, daar heb je dus ook geen zak aan. Een letterlijke reactie van Support op een alliantiegenoot:

Conclusie: er wordt niks mee gedaan, wat vinden jullie hiervan?
Als de premiumspelers weinig voordelen hebben, zou iemand dan nog premium kopen? Misschien een paar, maar de kosten om de servers te laten draaien, werknemers te betalen die ons spel maken en verbeteren te betalen, dat kost nogal wat. Het is logisch dat ze hierdoor premium vragen voor bepaalde dingen. Iedereen weet dat je met premium meer voordelen krijgt, betaal je geen premium, dan weet je dat je een achterstand hebt. Daar kies je zelf voor of niet als het niet mag van je ouders, maar toch weet je dat je een (kleine) achterstand hebt.

Door dit "achterdeurtje" zijn vannacht al 2 spelers van mijn alliantie zwaar de klos geweest. Dit zijn niet de minste spelers.

De alliantie is ook niet de minste, nummer 1 in de oceaan en top 5 op de wereld Tau.
Onze topspelers (en daar hebben we het hier over) zijn normaal niet zomaar weg te vagen, nu dus wel, in 1 nacht door Grepolympia en jullie noemen dat normaal?
Bovenstaande komt uit jou support. Kan je dit uitleggen? Ik snap niet hoe een spelletje als Grepolympia de nummer 1 van een van een wereld wegvaagt, aangezien aanvallen niet bij dit spel hoort. Als je de nummer 1 alliantie bent of een topspeler, dan kan je jezelf toch wel verdedigen tegen een beetje meer aanvalskracht? Dan is jullie verdediging niet georganiseerd en kan je dit niet bij een spel leggen.
 

DeletedUser

Gast
Het is toch niet verplicht om mee te doen?...als je het zo'n onzin vindt...premium is iets waar je nou eenmaal weinig aan kan veranderen en net zoals die supportmedewerker ken ik geen spel zonder premium, dat moet men toch wel hebben om nog iets van omzet te maken en het spel open te houden.

misschien moet je het ook maar eens gewoon proberen zonder premium, want ik denk dat de mensen die premium kopen meestal toch de wat serieuze mensen zijn en die hebben toch geen zin in zo'n evenement, laat staan dat ze er hun premium in willen steken..

Ik denk ook niet dat die supportmedewerker veel aan je probleem kan veranderen dus lijkt me gevalletje van don't kill the messenger hier.
 

DeletedUser

Gast
...

Conclusie: er wordt niks mee gedaan, wat vinden jullie hiervan?
Wat had je verwacht dat een game-mod eraan zou kunnen doen? :p

Ik ben het wel met je eens trouwens, dit hele gedoe is alleen maar bedacht om meer geld in het laatje te krijgen bij Inno :)
 

DeletedUser

Gast
Als de premiumspelers weinig voordelen hebben, zou iemand dan nog premium kopen? Misschien een paar, maar de kosten om de servers te laten draaien, werknemers te betalen die ons spel maken en verbeteren te betalen, dat kost nogal wat. Het is logisch dat ze hierdoor premium vragen voor bepaalde dingen. Iedereen weet dat je met premium meer voordelen krijgt, betaal je geen premium, dan weet je dat je een achterstand hebt. Daar kies je zelf voor of niet als het niet mag van je ouders, maar toch weet je dat je een (kleine) achterstand hebt.


Bovenstaande komt uit jou support. Kan je dit uitleggen? Ik snap niet hoe een spelletje als Grepolympia de nummer 1 van een van een wereld wegvaagt, aangezien aanvallen niet bij dit spel hoort. Als je de nummer 1 alliantie bent of een topspeler, dan kan je jezelf toch wel verdedigen tegen een beetje meer aanvalskracht? Dan is jullie verdediging niet georganiseerd en kan je dit niet bij een spel leggen.

Ja dat kan ik uitleggen: de speler die mijn alliantiegenoot wegvaagd is iemand die 150.000 goud (volgens eigen zeggen) tot zijn beschikking heeft. Je mag zelf uitrekenen hoeveel Grepolympia wedstrijden hij hiermee kan doen en dus hoeveel lauwerkransen hij dan kan kopen. Hij heeft in 1 nacht 2 keer zijn legers compleet opnieuw op weten te bouwen en zijn stad met 3000 punten weten uit te breiden. Zijn stadsmuur was tot level 8 teruggebracht en in een paar uurtjes was die weer level 20.

Ik heb er alle begrip voor dat premium spelers voordelen hebben, maar dit gaat te ver. Tot nu toe kon je met premium het je wel makkelijker maken en had je idd voordeeltjes tov niet premium spelers. Maar de beperkende factor waren altijd de grondstoffen. Die kun je nu met Grepolympia tot in het oneindige (afhankelijk van hoe rijk je bent in euros) blijven kopen.

Dit maakt de strijd dus echt niet meer grappig en het spel ook niet.
 

DeletedUser

Gast
Wat had je verwacht dat een game-mod eraan zou kunnen doen? :p

Ik ben het wel met je eens trouwens, dit hele gedoe is alleen maar bedacht om meer geld in het laatje te krijgen bij Inno :)

De optie om GS te kopen eruit halen? De rest van het spelletje is prima.
 

DeletedUser

Gast
Volgens mij snapt niemand de consequenties van de spelen....
Premiumspelers werden tot voor kort begrensd door gs. Je kon uit goud maar een beperkt voordeel halen. Nu je via de spelen en goud aan gs kunt komen, is er in combinatie met de andere premiumvoordelen geen grens meer aan de groei van steden, legers enzovoort... Je bent nu onverslaanbaar geworden als je er maar goud/geld inpompt. Elk spelelement is hiermee verdwenen.

GREPOLIS IS VAN GAME VERWORDEN TOT EEN DOODORDINAIRE WEBSHOP!
 
Bovenaan