• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Misleiden online games de jeugdigen onder ons?

DeletedUser11561

Gast
online-games-misleiden-kinderen

de knuppel in het hoenderhok: misleidt Innogames?

naar mijn mening niet.

de ouders moeten controleren wat de kinderen doen, niet de spelmakers. en als de ouders dat goed doen, kunnen zij uitleggen hoe de kinderen met bepaalde aanmoedigingen moeten omgaan.
 

DeletedUser

Gast
Het is keiharde oplichting en misleiding. Neem dat maar van mij aan :) Ik werk in die sector.

Al die bedrijven (net als vrijwel elk bedrijf in de wereld) doen hun uiterste best om elke laatste cent uit hun spelers te kloppen en ze zo min mogelijk er voor terug te geven. Als je even uitrekent wat het spelen van een jaar van zo'n game je kost (als je een betalende speler bent) dan kom je er al snel achter dat je bizar veel betaald voor wat eigenlijk een hele eenvoudige game is.

Overigens heb je het bij de competitieve games het nog het beste. Daar moeten ze nog net doen alsof het eerlijk is, waardoor ze niet kunnen overdrijven. Games op facebook daarentegen? Daar betaal je de hoofdprijs voor de simpelste dingetjes. Het hele doel van die games is om een paar mensen verslaafd te krijgen en helemaal uit te kleden. Je moet ook wel als je game zo waardeloos is dat je moeite hebt om 1% van je spelers te laten betalen en je toch een miljoen per maand uit moet geven aan marketing om te zorgen dat iedereen je game niet na 5 minuten uitkotst.
 

DeletedUser

Gast
het is inderdaad zeer misleidend. door die extra mogenlijkheden die je krijgt. ze bieden je kleine bedragen aan en krijget er weinig voor maar als je het totaal op gaat tellen dan zal je op een zeer froot bedrag uitkomen. stel je voor je wil bij grepolis altijd kapitein en bestuurder hebben dan betaal je het volgende:
200 goed per week dan ga je naartuurlijk voor 600 goud voor 4 euro 99 dan heb je genoeg voor 3 weken dan deel je 52 door 3 17,3 keer betalen per jaar staat gelijk aan 52 euro zelf vind ik dat een groot bedrag voor alleen al 1 wereld wand wil je bestuurder en kapitein ook op je 2e wereld dan betaal je 104 per jaar en ga zo maar door
 

DeletedUser11561

Gast
en hoe is dat misleidend? ze zeggen toch eerlijk dat een bestuurder geld kost?

en dat jij zo duur mogelijk goud koopt is ook niet hun schuld. ik heb voor 50 euro meer dan een jaar lang kunnen spelen. (als ik een schietspel koop ben ik dat ook kwijt, en daar ben ik na een jaar op uit gekeken.)

als ik dat in porties van 600 per keer had gekocht, was mijn geld er ook snel doorheen.

wat jij volgens mij wil zeggen is dat het duur is, maar dat is niet misleidend.
 

DeletedUser

Gast
games zijn wel degelijk misleidend, tenminste als je betalend speelt, ze halen je over om 1 keer te betalen voor iets, en an vind je het zo leuk dat je gewoon blijft door kopen, en ze willen idd elke cent uit hun spelers halen, om terwijl zo weinig mogelijk uit te geven, wat ik logisch vind, ik vind het niet tof, gewoon logisch, in deze wereld draait alles om geld, je hebt het overal voor nodig
en het zijn idd de ouders die er op toe moeten zien wat hun kind speelt, niet de makers van het spel, die doen gewoon hun werk
en specifiek: InnoGames
ja en nee, ja op gebied van goud, omdat je met goud heel wat meer kunt dan zonder, en nee omdat ze ook soms gratis goud weggeven, zoals bij comunity wedstrijden
 

DeletedUser

Gast
Volgens mij is het meer niet als wel misleidend.

Misleidend in de zin dat je eigenlijk betaalt voor gewoon wat sneller te groeien.
Niet misleidend in de zin dat je eigenlijk wel weet waar je je geld aan spendeert. Er wordt gezegd wat je er mee kan en dat kan dan ook. Het is je eigen keuze en het is niet dat je een verschrikkelijke achterstand oploopt als je het niet koopt.
 

DeletedUser

Gast
ik vind grepolis ook niet misleidend.
ze zeggen eerlijk waar je het voor koopt.

er zijn ook spellen waar je iets koopt en geen flauw idee hebt wat je eigelijk hebt gekocht.
of nog erger! spellen die je speelt zonder dat je weet dat je betaalt
 

DeletedUser

Gast
Ik vind innogames zelf niet misleidend. Toch zeker niet op Grepolis. Je moet niet per sé betalen, de keuze is aan jou. Jij zelf kiest of je echt wel geld wil uitgeven om gwn wat sneller te kunnen groeien, maar je kan best groot worden zonder te betalen. Ik heb op mijn vorig account op Grepolis op 2 jaar 20 steden verzameld zonder 1 cent te moeten betalen.

Ze zeggen ook altijd walke prijs je betaalt en wat je er voor terugkrijgt. En laten we eerlijk zijn, het is normaal dat ze geld vragen voor extraatjes. Dat is op spellen zoals runescape ook. Je weet wat je betaalt en wat je ervoor terugkrijgt. Punt.
dat is niet misleidend, dat is gwn duur.
 

DeletedUser

Gast
Innogames is ook niet misleiden.

Maar nu je het over Runescape hebt en ook over Grepolis, HET IS IDD DUUR.
 

DeletedUser

Gast
Het probleem ligt niet bij het spel maar bij de speler zelf,

Als grepolis teduur is dan koop je toch minder/geen goud ( Ik speel al maanden zonder ) en het bevalt me prima!

Het ligt er gewoon aan hoeveel de gek er aan uit wilt geven, ik heb verder niks tegen mensen die er 100e euros aan uitgeven dat mogen ze helemaal zelf weten.
 

DeletedUser

Gast
online-games-misleiden-kinderen

de knuppel in het hoenderhok: misleidt Innogames?

naar mijn mening niet.

de ouders moeten controleren wat de kinderen doen, niet de spelmakers. en als de ouders dat goed doen, kunnen zij uitleggen hoe de kinderen met bepaalde aanmoedigingen moeten omgaan.

Jij zou het ook leuk vinden als je ouders de hele dag naast je gaan zitten als je achter de pc zit?
vind het niet verkeerd van dit soort spellen dat ze er wat aan verdienen maar vind de sms en bel mogelijkheid wel heel makkelijk voor kinderen
 

DeletedUser

Gast
Over het algemeen wordt je door die games niet misleid is mijn mening. Er wordt duidelijk aangegeven dat bepaalde dingen echt geld kosten... Veel echt geld...
 

DeletedUser

Gast
Nadeel is dat er kinderen zijn die zonder toestemming van ouders goud "bestellen."
Bij Grepolis is dit zo goed als onmogelijk maar Runescape maakt het betalen toch wel makkelijk....
 

Araluen

Manticore
en hoe is dat misleidend? ze zeggen toch eerlijk dat een bestuurder geld kost?

en dat jij zo duur mogelijk goud koopt is ook niet hun schuld. ik heb voor 50 euro meer dan een jaar lang kunnen spelen. (als ik een schietspel koop ben ik dat ook kwijt, en daar ben ik na een jaar op uit gekeken.)

als ik dat in porties van 600 per keer had gekocht, was mijn geld er ook snel doorheen.

wat jij volgens mij wil zeggen is dat het duur is, maar dat is niet misleidend.

gp is dan ook bijzonder eerlijk

Het probleem ligt niet bij het spel maar bij de speler zelf,

Als grepolis teduur is dan koop je toch minder/geen goud ( Ik speel al maanden zonder ) en het bevalt me prima!

Het ligt er gewoon aan hoeveel de gek er aan uit wilt geven, ik heb verder niks tegen mensen die er 100e euros aan uitgeven dat mogen ze helemaal zelf weten.

klopt helemaal. . .
maar ik vind dat ze wel gewaarschuwd moeten kunnen worden

Over het algemeen wordt je door die games niet misleid is mijn mening. Er wordt duidelijk aangegeven dat bepaalde dingen echt geld kosten... Veel echt geld...

het gaat erom of je het beseft of niet.
ik geeft 2 voorbeelden, kinderen uit mijn klas (:p) ze spelen in het weekend zachtjes uitgedrukt belachelijk lang en door de weeks minder vaak maar nog steeds te vaak. maar nu komt het: die kinderen kopen gewoon te veel games in winkels, ze hebben al een planning van een heel jaar welke games ze gaan kopen en dat zijn er zeker 5 in ÉÉN jaar! ze kijken nu al uit naar een game die over 2 maanden uit zou komen en zijn van plan die dagen achter elkaar te gaan spelen. ziek is het, ze worden mee gesleurd in de game obsesies.
 

DeletedUser3865

Gast
het gaat erom of je het beseft of niet.
ik geeft 2 voorbeelden, kinderen uit mijn klas (:p) ze spelen in het weekend zachtjes uitgedrukt belachelijk lang en door de weeks minder vaak maar nog steeds te vaak. maar nu komt het: die kinderen kopen gewoon te veel games in winkels, ze hebben al een planning van een heel jaar welke games ze gaan kopen en dat zijn er zeker 5 in ÉÉN jaar! ze kijken nu al uit naar een game die over 2 maanden uit zou komen en zijn van plan die dagen achter elkaar te gaan spelen. ziek is het, ze worden mee gesleurd in de game obsesies.
5 Spellen in 1 jaar is nog best normaal hoor.
Waarschijnlijk is dat ongeveer het gemiddelde van wat kinderen (en dan vooral jongens) van tussen de 12 en 20 jaar per jaar kopen ;)

Ikzelf heb er vorig jaar denk ik ook zo'n 4 gekocht, waarvan 2 zelfs tegelijk.
Dus dat was eigenlijk een "rustig" jaar :p
 

DeletedUser

Gast
Nadeel is dat er kinderen zijn die zonder toestemming van ouders goud "bestellen."
Bij Grepolis is dit zo goed als onmogelijk maar Runescape maakt het betalen toch wel makkelijk....
Paysafcard -_-
Araluen, klopt ik kijk ook uit naar vele games enzo, maar meer naar de spelcomputers ervan, ik koop ongeveer 4 games per jaar en 2 "elektronische" dingen en ik denk dat je wel snapt wat ik met "elektronische" bedoel :)
 

DeletedUser

Gast
Paysafcard -_-
Araluen, klopt ik kijk ook uit naar vele games enzo, maar meer naar de spelcomputers ervan, ik koop ongeveer 4 games per jaar en 2 "elektronische" dingen en ik denk dat je wel snapt wat ik met "elektronische" bedoel :)
Je koopt vibrators?
 

DeletedUser12160

Gast
games zijn wel degelijk misleidend, tenminste als je betalend speelt, ze halen je over om 1 keer te betalen voor iets, en an vind je het zo leuk dat je gewoon blijft door kopen, en ze willen idd elke cent uit hun spelers halen, om terwijl zo weinig mogelijk uit te geven, wat ik logisch vind, ik vind het niet tof, gewoon logisch, in deze wereld draait alles om geld, je hebt het overal voor nodig
en het zijn idd de ouders die er op toe moeten zien wat hun kind speelt, niet de makers van het spel, die doen gewoon hun werk
en specifiek: InnoGames
ja en nee, ja op gebied van goud, omdat je met goud heel wat meer kunt dan zonder, en nee omdat ze ook soms gratis goud weggeven, zoals bij comunity wedstrijden

Ze geven vast ook wel gratis goud dat je er verslaafd aan wordt
 

DeletedUser

Gast
Tuurlijk verleiden online games jongeren. Anders werd het spel ook niet gespeeld. Vergeet niet dat niet alleen jongeren verleid worden. Wellicht gaan "oudere" er beter mee om maar ook dat hoeft niet altijd.
Toch denk ik wel dat ouders hierin veel kunnen betekenen. Het ligt een stukje aan je opvoeding. Als ouders niet goed leren wat wel en niet kan in alle opzichten maar ook betreft game. Hoelang je gamed, welke spellen , wanneer etc dan krijg je inderdaad taferelen zoals te weinig slaap, slechte punten, verandering in gedrag.
Ik ben een Meid en ik game veel. Ga ook naar lanparty's etc... Alleen er is mij geleerd wat acceptabel is ja of de nee. Mijn punten op school waren altijd goed. Natuurlijk heb ik wel eens nachten door gehaald maar wie onder ons heeft dat nou niet gedaan? en tuurlijk kijk je naar spellen uit. Bedoel jullie ook vast wel dingen waar je maanden lang naar uit kijkt.. Is toch normaal dat je dat doet wanneer je iets graag wil hebben?
Maar goed opvoeding is dus een belangrijk punt hier in. Het bepaalt veel...
 
Bovenaan