• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Misleiden online games de jeugdigen onder ons?

DeletedUser8032

Gast
dit is zowat de goedkoopste hobby die ik ooit gehad heb,wat is 50 of 100 euro voor iets waar je een jaar lang plezier aan beleeft.
Tel maar is uit wat je hobby s in Rl kosten ,kdenk niet dat ik met het 10 voudige toekom.
 

DeletedUser6887

Gast
Het is keiharde oplichting en misleiding. Neem dat maar van mij aan :) Ik werk in die sector.

Al die bedrijven (net als vrijwel elk bedrijf in de wereld) doen hun uiterste best om elke laatste cent uit hun spelers te kloppen en ze zo min mogelijk er voor terug te geven. Als je even uitrekent wat het spelen van een jaar van zo'n game je kost (als je een betalende speler bent) dan kom je er al snel achter dat je bizar veel betaald voor wat eigenlijk een hele eenvoudige game is.

Overigens heb je het bij de competitieve games het nog het beste. Daar moeten ze nog net doen alsof het eerlijk is, waardoor ze niet kunnen overdrijven. Games op facebook daarentegen? Daar betaal je de hoofdprijs voor de simpelste dingetjes. Het hele doel van die games is om een paar mensen verslaafd te krijgen en helemaal uit te kleden. Je moet ook wel als je game zo waardeloos is dat je moeite hebt om 1% van je spelers te laten betalen en je toch een miljoen per maand uit moet geven aan marketing om te zorgen dat iedereen je game niet na 5 minuten uitkotst.


Ik ben het voor een stuk eens met je. Echter heb ik nog een bijhorende filosofie waarvan dit iets meer gerelativeerd wordt. Niks in deze wereld is gratis ( tastbare dingen uiteraard ) Elk mens kiest wat en hoeveel hij uitgeeft voor zijn plezier. Daar heb je nog steeds uw vrijheid in. Iedereen geeft wel iets uit om zijn tijd te vullen. Bij de één is dat een wekelijks bezoek aan de bar om de hoek van je straat waar men dan ook elke keer 25 euro spendeert. De ander koopt voor zichzelf een motor van 15000 euro. Iedereen heeft wel iets, het blijft je eigen keuze wanneer je voor een spel kiest. Ieder heeft zijn hobby's. En voor gelijk welke hobby in de wereld wordt er aan de hand van marketing geïnteresseerden gezocht. Hetzij om duur vismateriaal te kopen, hetzij om een hip skateboard te kopen. Niemand creëert iets en steekt daar niet al zijn werk voor om er dan niks voor te verdienen. Zelfs de frisdrank die men drinkt wordt adhv misleiding en manipulerende commercials verkocht aan de mensen. Grootste vb is de cola zero hype. Iedereen bied zijn / haar product aan en probeert die te verkopen aan zoveel mogelijk mensen. Nu kan men zeggen dat dit slecht is maar dan moet men praktisch alles verbieden. Ik vind persoonlijk dat ieder zijn product mag verkopen en wij moeten maar slim en nuchter genoeg zijn om onze beslissing te maken of we al dan niet geld uitgeven aan het product en hoeveel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
ik ben het voor een stuk eens met je. Echter heb ik nog een bijhorende filosofie waarvan dit iets meer gerelativeerd wordt. Niks in deze wereld is gratis ( tastbare dingen uiteraard ) elk mens kiest wat en hoeveel hij uitgeeft voor zijn plezier. Daar heb je nog steeds uw vrijheid in. Iedereen geeft wel iets uit om zijn tijd te vullen. Bij de één is dat een wekelijks bezoek aan de bar om de hoek van je straat waar men dan ook elke keer 25 euro spendeert. De ander koopt voor zichzelf een motor van 15000 euro. Iedereen heeft wel iets, het blijft je eigen keuze wanneer je voor een spel kiest. Ieder heeft zijn hobby's. En voor gelijk welke hobby in de wereld wordt er aan de hand van marketing geïnteresseerden gezocht. Hetzij om duur vismateriaal te kopen, hetzij om een hip skateboard te kopen. Niemand creëert iets en steekt daar niet al zijn werk voor om er dan niks voor te verdienen. Zelfs de frisdrank die men drinkt wordt adhv misleiding en manipulerende commercials verkocht aan de mensen. Grootste vb is de cola zero hype. Iedereen bied zijn / haar product aan en probeert die te verkopen aan zoveel mogelijk mensen. Nu kan men zeggen dat dit slecht is maar dan moet men praktisch alles verbieden. Ik vind persoonlijk dat ieder zijn product mag verkopen en wij moeten maar slim en nuchter genoeg zijn om onze beslissing te maken of we al dan niet geld uitgeven aan het product en hoeveel.

hallaluia wat een dure woorden!!!!!

serieus, dit is gewoon nietnormaal hoe chique hij praat
 

DeletedUser12493

Gast
Ik vind persoonlijk dat ieder zijn product mag verkopen en wij moeten maar slim en nuchter genoeg zijn om onze beslissing te maken of we al dan niet geld uitgeven aan het product en hoeveel.

Daar is het antwoord, maar doorgaans zijn het de jongeren die in overmate games spelen. De ouders zouden (Moeten) hier dan toezicht op hebben.
Wie gaat er nu niet naar de krantenwinkel voor een pre-paid kaart als de ouders niet willen dat hun kind geld besteed aan een "hobby". Daar heb je dan weer een probleem die deze games met zich teweeg brengen.
 

DeletedUser5376

Gast
Ik vind zelf grepolis minder misleidend dan al die PS3 , WII , DS , 3DS , XBOXX ,... games op de reclame doen ze dat het spel super leuk is, je koopt het en na een paar dagen ben je het soms beu terwijl je miss €40 voor dat spel hebt betaalt...Grepolis kan je eerst proberen en dan extraatjes kopen maar ze hoeven niet. Ook moet je voor spelconsoles ook geld betalen...
 

DeletedUser12493

Gast
Grepolis is een groter risico game dan Call of duty bijvoorbeeld. Kijk als je een spel wilt kopen en je wacht een week na uitgave, is deze gezakt in prijs neem nu; 50 euro.
Grepolis heeft de premiumfunctie, wat tal van voordelen bied om als ervaren speler: noch rapper te groeien/ontwikkelen dan een ander, niet premiumgebruiker.

Voorbeeld: lachesis op Sigma, ik vind die speler niet 'goed', nee ik ken hem van nergens, hij heeft er gewoon (ken de prijs niet meer) een belachelijk bedrag tegen gesmeten om te tonen dat premium inderdaad grepolis overheerst.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben zelf 13,
Ik mag niet van mijn ouders geld besteden,
Maar 5 games per jaar lukt wel nouja laatste jaren 5 games daarvoor 0 tot 1

Groet

Toch 1.300.000 Punten op Epsilon,
 

DeletedUser12493

Gast
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar premium word meer en meer toegepast, zeker na het lachesis verhaal.
 

DeletedUser

Gast
In tegenstelling tot bv seafight is het heel goed mogelijk om Grepolis zonder premium goed door te komen.
Dat heeft namelijk te maken met welke houding je tegenover je medespelers aanneemt ;).
Ik ben een tijdje weggeweest maar vind Grepolis in veel opzichten flink verbeterd zeker in vergelijking met andere browser spellen.
Premium misleidend? Nee. Prikkelend? Zeker, maar eigenlijk omdat het het spel wat sneller (ik bedoel niet qua bouwtijd) en makkelijker maakt.
Maar het belangrijkste in Grepolis blijft toch in welke alliantie je zit.
 

DeletedUser12493

Gast
Bekijk het zo, jongeren zijn rap beïnvloedbaar, agree ?
Lachesis heeft zijn 'theorie' op het forum geplaatst, kun je al gokken hoeveel er hebben overwogen premium te kopen ?

Daarom vind ik alle spelletjes met een betalende optie, misleidend...
COD op ps3 of xbox doet er niet toe, maar de nieuwe maps en elite: moet je voor betalen en velen doen het ! Ze zien iets nieuws en ze willen het.
Op school stoeft men dan en de gene die het nog niet heeft koopt het de avond erop.

Ik ben nog maar paar jaar van de schoolbanken, dus ik weet hoe het draait als je wat karakter hebt en je van dit nonses afzet :)
 

DeletedUser

Gast
Ja het prikkeld wel ;s
Maar je hebt altijd nog goudmunten verdienen hé
Maar het misleid je niet speel nu al straks in juli 2 jaar,
 

DeletedUser12493

Gast
Misleiden mocht ik niet zeggen, het is de prikkelbaarheid die het karakter van iemand kan doen falen, geen premium aan te schaffen.
 

DeletedUser5376

Gast
Sommigen kennen de spellen : Seafight , Dark Orbit , Deepolis Allemaal van 1 maker (BigPoint) en pracktisch hetzelfde spel...In die spellen moet je met schepen veel gevechten winnen...Om goede schepen te hebben moet je wel wat geld uitgeven op Grepolis , The West , Tribalwars...Kan je dezelfde dingen als een premium gebruiker...Alleen kost het wel wat meer tijd...
 

DeletedUser

Gast
Een ding.,
Je hebt een bazaar op deepolis,
Maar het misleid zeker wel:confused:
 

DeletedUser12493

Gast
Een bazaar ? Bedoel je Bazwaar, hier volg ik je effe niet :p
 

DeletedUser

Gast
Zo kun je toch aan dingen die je moet kopen komen op deepolis,
Dus de reactie hiervoor klopt niet helemaal,
Maar het misleid wel veel .
 

DeletedUser12972

Gast
Wanneer is een game een goede game? juist als het ons verleidt om van die bonusjes te kopen. Een spel moet ook verdienen toch? Op zich vind ik persoonlijk Grepo nog meevallen, ik ken games waar het (meestal) veel duurder is en waar er veel meer voordelen zijn (bv runescape).
Zelf koop ik ook wel goud, maar ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen en weet echt wel wat ik koop en voor hoeveel.
Echt misleiden vind ik van niet (wat ik versta onder misleiden is eigenlijk een vorm van bedriegen) want ik vind het toch allemaal heel duidelijk.
 
Bovenaan