• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Misleiden online games de jeugdigen onder ons?

DeletedUser9104

Gast
Zelf vind ik het wel een beetje misleidend... Je koopt lucht. Niet meer en niet minder,
maar aan de andere kant kies je er zelf voor om je geld uit te geven aan lucht.
 

DeletedUser

Gast
Zelf vind ik het wel een beetje misleidend... Je koopt lucht. Niet meer en niet minder,
maar aan de andere kant kies je er zelf voor om je geld uit te geven aan lucht.

Hoezo wordt er geld uitgegeven aan lucht? Je krijgt er toch een dienst voor terug? Een dienst waar je veel plezier aan kunt hebben.

Daarnaast vind ik niet dat online games de jeugd misleiden, er zijn genoeg regeltjes die ervoor zorgen dat je het geen misleiden kunt noemen. Alles staat duidelijk aangegeven.
 

DeletedUser17987

Gast
en hoe is dat misleidend?


http://nl.grepolis.com/?portal_sid=9514295705016ebe8eb84a566765301

Zie je die mooie blauwe button hieronder?
Maar ik was er ook 1 keer ingetrapt bij habbo hotel. Iedereen heeft meubels, en dan ben jij een noob omdat je dan verstandig niks koopt! Maar de drang wordt steeds erger enja dan krijg je een rekening boven de 200 euries

Bij de xbox is er wel minder oplichterij omdat je die speciale kaartjes moet kopen of je moet het via een creditcard doen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Noorddam

Harpij
Ik zal hier ook maar op reageren: Het is inderdaad misleidend in sommige gevallen. Als de ouders van het kind het goed controleren en eventueel toe laten dat zijn/haar kind maximaal 200 goudstukken mag kopen per jaar dan is er geen direct probleem. Als er niks wordt gecontroleerd komt het inderdaad vaak voor dat het misleidend is en dat er maandelijks of soms zelfs wekelijks geld aan wordt uitgegeven om de bestuurder en/of een andere premium-functie te kopen. Als een volwassene geld uitgeeft aan spellen als dit is dat zijn keuze, hij/zij betaald er dan voor met zijn eigen geld. De kinderen meestal niet. Zij kopen het en de ouders kunnen het betalen.
Uiteindelijk is het inderdaad misleidend. Ik zeg niet bij iedereen, want niet iedereen koopt goud maar ik denk dat er minimaal 50% van de spelers goud koopt. En als je er uiteindelijk bij stilstaat en merkt dat je er 100en euro's aan uitgeeft per jaar dan denk je, "doe ik dit voor een SPEL?" Het is inderdaad een spel. Je hebt er in feite niks aan. Behalve dan plezier. Maar waarom nog meer plezier kopen als je gratis al een heleboel plezier krijgt?
Dus ja, voor de zoveelste keer, in de meeste gevallen is het misleidend.

Ps.: sorry voor de bump maar dit moest ik even zeggen ;)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
In de meeste gevallen ligt het niet aan het spel zelf maar aan de speler.
Je moet het spel spelen in de mate die voor jouw goed zijn, stop gewoon als je vind dat het teveel aan het worden is.
Voor diegene die niet zelf kunnen stoppen... Succes in RL ;)
 

DeletedUser11295

Gast
Ik vind het totaal niet misleidend, ik heb geen 2000 goudstukken per maand nodig. Wat geef ik uit aan grepolis, 60 euro in een jaar ofzo. Dat is niet meer dan je tegenwoordig voor een spel zoals CoD betaald dat elk jaar uitkomt. Vind ik geen probleem.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het totaal niet misleidend, ik heb geen 2000 goudstukken per maand nodig. Wat geef ik uit aan grepolis, 60 euro in een jaar ofzo. Dat is niet meer dan je tegenwoordig voor een spel zoals CoD betaald dat elk jaar uitkomt. Vind ik geen probleem.

Mijn mening is helemaal zoals semieeee aangeeft. Niemand wijst een vinger naar spelletjes als World of warcraft ofzo maar ze betalen er wel 15 euro voor per maand.....
 

DeletedUser11295

Gast
WoW, geloof me daar word veel meer geld aan uitgegeven dan aan een spelletje als grepo, ook nog eens een spel dat vele malen verslavender is dan grepo. Echt niet normaal als je sommige spelers ziet -.-. Gewoonweg mensen die zich in de schulden steken voor een simpel spelletje.
 

DeletedUser19630

Gast
Ikzelf ben net 12, en heb vanaf mijn 10e iets van €225 uitgegeven aan itunes cards :D

En voor de rest nog wat andere zooi, dus in totaal €300 aleen aan spellen in 2 jaar
 

DeletedUser15593

Gast
Ikzelf ben net 12, en heb vanaf mijn 10e iets van €225 uitgegeven aan itunes cards :D

En voor de rest nog wat andere zooi, dus in totaal €300 aleen aan spellen in 2 jaar

lieten je ouders dat zomaar toe?
 

DeletedUser19630

Gast
lieten je ouders dat zomaar toe?

Ja, het is door de jaren heen, en mijn ouders zetten altijd al mijn verjaardagsgeld op mijn rekening, en daar doe/kan ik toch niks mee, en voor de rest mag ik doen met mijn geld wat ik zelf wil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20125

Gast
bump!

Ik begrijp niet dat je geld kan uitgeven aan een spel zoals dit, het is een SPEL!

@Danoon: ik weet wel wat beters te doen met mijn geld, sorry hoor, maar wat ben je op jouw leeftijd met al die zaken?
 
Bovenaan