DeletedUser10470
Gast
Het script is nu live, iedereen die Modscripts heeft zal automatisch (of handmatig) kunnen updaten.
Das een goeie inderdaad! Moet ik even kijken of ik op basis van de coördinaten een oceaannummer kan laten bepalen/berekenen (aangezien Grepolis deze vanuit hun kant niet teruggeeft). Een optie om een oceaan in te kunnen vullen en daarbinnen te kunnen zoeken staat ook genoteerd!Mooi werk! Heb zojuist de spookstedenzoeker getest (wat een prachtige tool voor hyperborea haha), die werkt uitstekend, maar het zou fijn zijn als de oceaan in de tabel wordt weergegeven in plaats van de coördinaten.
Daarnaast zou het heel mooi zijn als er ook per oceaan (en niet enkel per puntenlevel) tabellen gegenereerd kunnen worden.
Hmm, ik heb het getest, ik zie de zijkanten wel. Ik denk dat het ligt aan je useraccount. Zodra er geen cookie bestaat met een Modscripts Account, maakt het systeem die voor je aan. Mogelijk wordt die niet goed doorverbonden met het spel. Hier kom ik later op terugBug: Als ik mijn notificatiebalk zijkanten wil laten hebben dan moet ik dat aankruisen en vervolgens mijn pagina refreshen en toch heb ik dan dan zijkanten niet.
Zou nu gefixt moeten zijnDe kolommen bij modscipts today moeten nog iets breder zodat ze ook lange spelersnamen aankunnen zonder dat je horizontaal moet scrollen
Puntenaantal bij moment van alliantie joinen/verlaten
Je kunt bij de huidige statistieken niet zien of een speler die die alliantie heeft verlaten niet zonder door te klikken kijken of de speler op het moment van verlaten weten of de speler in kwestie steden had. Met dit plan kun je in 1 oogopslag zien of de speler veel van zijn steden verloren is (laag aantal punten) of gewoon een actief lid die misschien ontevreden was/is
Leuk om te horen! Zijn er nog dingen die je mist? Misschien kan ik die dan toevoegen ^^Superhandige tool! Zeker de dagelijkse statistieken bekijk ik vaak.
Wel wat verwarrend, je spreekt van berekenen maar er valt niets te berekenen, het systeem haalt gewoon gegevens op van de database die eronder staat. Dus ik kan ook gewoon simpel daar kijken hoeveel cp ik nodig heb voor een bepaald level. Daarnaast is het ook niet interessant, wat ik liever zou zien is en in mijn ogen veel beter zou zijn:Er was vraag naar een pagina waarop je je cultuurlevel en cultuurpunten kan berekenen die iets verder gaat dan de 50 steden op de Wiki.
Er is een lijst tot en met 200 steden (mocht dat te kort zijn, bewijs het!) en je kan zelf een getal invullen en deze omzetten naar slotjes (cultuurlevel) of cultuurpunten.
Check it out![]()
Daarnaast is het ook niet interessant, wat ik liever zou zien is en in mijn ogen veel beter zou zijn:
Stel ik heb 30000 gp, dat kan je gemakkelijk zelf berekenen omdat je voor 300 gp, 1 cp krijgt. In het voorbeeld van 30 000 gp zou ik dus 100 cp daar uit krijgen. Dan zou het heel interessant zijn hoeveel levels ik kan stijgen met de daarbij horende slotjes die ik krijg met die 100 cp. Dus stel ik ben CL 2 met die 100 cp kan ik tot CL 9 en op CL 9 krijg je zoveel vrije slotjes over, naargelang hoeveel steden je al hebt. Zo'n berekening lijkt mij véél interessanter het is ook iets waarvan ik niet meteen tijd wil in spenderen om constant te zitten berekenen hoeveel CL's ik nu kan stijgen. Daar komt dan jou 'tool' voor in de plaats.
Daarbij 'aantal slotjes' is zo vaag omschreven. Schrijf je dan niet beter 'Cultuur level' of 'aantal steden'? Het woord slotjes staat ook nergens geschreven in het ingame venster van Agora / cultuur. Dan ook ik zie bv in mijn scherm ingame, dat ik 180/198 dan weet ik ook dat ik nu nog CL 12 ben want het staat er boven, en weet ik ook al hoeveel ik nodig heb voor het volgende cultuur level nl. 198. Als laatste die pijltjes, ik ben nu ook niet van de oude garde ofzo om zelf niet te kunnen uitvissen hoe je systeem werkte. Ik verwachte eerder dat als ik het aantal slotjes had ingevuld en op enter duwde dat het resultaat eronder stond. Misschien dat dit ook nog een mogelijkheid is om dit erin te verwerken.
Hopelijk begrijp je nu waarom ik (en mss nog anderen) bijna niets zijn met je 'nieuwe' tooltje. Dit komt misschien over als harde kritiek maar het is beter om uit te leggen en te beseffen dat ik + anderen dit misschien zelden zullen gebruiken. Wat dan leuk is dat je deftige input krijgt hoe je het dan wel zou kunnen verbeteren of hoe anderen het wel zien.
Nog veel succes!
Er zit zeker een berekening in, de gegevens komen niet uit de database. Een berekening is veel handiger: Met de database ben je namelijk gebonden aan een maximaal aantal rijen die je invoert, met een berekening kan je, ongeacht hoe groot het getal is wat ingevuld wordt, altijd een "antwoord geven".Wel wat verwarrend, je spreekt van berekenen maar er valt niets te berekenen, het systeem haalt gewoon gegevens op van de database die eronder staat. Dus ik kan ook gewoon simpel daar kijken hoeveel cp ik nodig heb voor een bepaald level.
function calcSlotjes(){
var CP = $("#aantalCP").val();
$("#aantalSlotjes").val(((9+Math.sqrt(3*(3+8*CP)))/6).toFixed(2));
}
function calcCP(){
var Slotjes = $("#aantalSlotjes").val();
$("#aantalCP").val((1.5 * (Slotjes-2) * (Slotjes -1)).toFixed(2));
}
Dit klinkt als een goed idee! Je vult dan dus je huidige cultuurlevel en CP in en vervolgens geeft het systeem terug welk cultuurlevel je dan hebt en hoeveel steden je er dus bij kan?Daarnaast is het ook niet interessant, wat ik liever zou zien is en in mijn ogen veel beter zou zijn:
Stel ik heb 30000 gp, dat kan je gemakkelijk zelf berekenen omdat je voor 300 gp, 1 cp krijgt. In het voorbeeld van 30 000 gp zou ik dus 100 cp daar uit krijgen. Dan zou het heel interessant zijn hoeveel levels ik kan stijgen met de daarbij horende slotjes die ik krijg met die 100 cp. Dus stel ik ben CL 2 met die 100 cp kan ik tot CL 9 en op CL 9 krijg je zoveel vrije slotjes over, naargelang hoeveel steden je al hebt. Zo'n berekening lijkt mij véél interessanter het is ook iets waarvan ik niet meteen tijd wil in spenderen om constant te zitten berekenen hoeveel CL's ik nu kan stijgen. Daar komt dan jou 'tool' voor in de plaats.
Klopt inderdaad. Oorspronkelijk was de tool gemaakt omdat iemand binnen mijn alliantie erom vroeg en daar noemen wij het altijd "slotjes". Meer spreektaal dus. Kan inderdaad verwarring veroorzaken en is direct aangepast naar "Cultuurlevel".Daarbij 'aantal slotjes' is zo vaag omschreven. Schrijf je dan niet beter 'Cultuur level' of 'aantal steden'? Het woord slotjes staat ook nergens geschreven in het ingame venster van Agora / cultuur. Dan ook ik zie bv in mijn scherm ingame, dat ik 180/198 dan weet ik ook dat ik nu nog CL 12 ben want het staat er boven, en weet ik ook al hoeveel ik nodig heb voor het volgende cultuur level nl. 198.
Kritiek is altijd goed, ik bouw namelijk op basis van wat anderen willenHopelijk begrijp je nu waarom ik (en mss nog anderen) bijna niets zijn met je 'nieuwe' tooltje. Dit komt misschien over als harde kritiek maar het is beter om uit te leggen en te beseffen dat ik + anderen dit misschien zelden zullen gebruiken. Wat dan leuk is dat je deftige input krijgt hoe je het dan wel zou kunnen verbeteren of hoe anderen het wel zien.