DeletedUser20232
Gast
Ik bedoel maar gewoon dat iedereen het gewoon uit die tabel kan aflezen en dat er eigenlijk niets ingevoerd moet worden aangezien het dubbel werk is en je het dus kan aflezen.Allereerst bedankt voor je feedback
Er zit zeker een berekening in, de gegevens komen niet uit de database. Een berekening is veel handiger: Met de database ben je namelijk gebonden aan een maximaal aantal rijen die je invoert, met een berekening kan je, ongeacht hoe groot het getal is wat ingevuld wordt, altijd een "antwoord geven".
Dezelfde code zit in de tabel verwerkt (maar dan in PHP).Code:function calcSlotjes(){ var CP = $("#aantalCP").val(); $("#aantalSlotjes").val(((9+Math.sqrt(3*(3+8*CP)))/6).toFixed(2)); } function calcCP(){ var Slotjes = $("#aantalSlotjes").val(); $("#aantalCP").val((1.5 * (Slotjes-2) * (Slotjes -1)).toFixed(2)); }
Ja daar komt het ongeveer op neer, maar dus ook in begrepen met hoeveel gevechtspunten heeft iemand. Vandaar uit bereken je hoeveel cultuurpunten je uit die gevechtspunten krijgt. Met het aantal cultuurpunten kan je berekenen hoeveel CL's je kan stijgen. En daaruit kan je dan nog eens berekenen hoeveel vrije steden of zoals jij zegt 'slotjes' je erbij krijgt.Dit klinkt als een goed idee! Je vult dan dus je huidige cultuurlevel en CP in en vervolgens geeft het systeem terug welk cultuurlevel je dan hebt en hoeveel steden je er dus bij kan?
Gevechtspunten <-> cultuurpunten <-> cultuurlevels
Stel ik heb:
CL 2
waarvan al 2/3 CP
Ik heb nog 1 CP nodig voor CL 3
maar ik heb 2100 GP (=7 CP)
Dan voer je, je gevechtspunten in. Dan je CL hier is dat 2. Daarna het aantal CP die je al verzameld hebt in dit geval 2 CP en dan (evt nog hoeveel steden je zelf hebt).
En dan zou je simpel op een knop klikken die alles voor je berekend.
Het resultaat kan dan weergeven hoeveel levels je kan stijgen en hoeveel steden (extra slotjes) je erbij krijgt.
+ evt kan je dit ook omkeren stel ik heb CL 2 en ik wil graag 10 steden, maar ik heb nog geen gevechtspunten verkregen en ik wil op voorhand een simulatie hoeveel gevechtspunten mij dat gaat kosten. Dan kan je ook berekenen hoeveel gevechtspunten je moet hebben om 10 vrije plaatsen te creëren.
In hoeverre dit mogelijk is en hoever je hierin kan gaan, dat laat ik aan jou over

-
Extra vraagje, in hoeverre kan je terug gaan qua punten van een alliantie of speler? Nu staat er een grafiek ('puntenvordering') die kan terug gaan tot 14 dagen?