• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Moskee op Ground Zero?

DeletedUser3350

Gast
Ik vind het echt belachelijk dat er een moskee komt op of vlak bij naast Ground Zero. Ik heb niks tegen moslims of Marokkanen, maar ook niks mét ze. Ik ben het hier echt keihard eens met Geert Wilders! Je gaat toch geen moskee bouwen op de plek waar de Twin Towers hebben gestaan, die plek moet leeg blijven ter herdenking!!

Die aanslag is nota bene ook nog eens door moslims gepleegd!

Wat vind jij?
 

DeletedUser

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

Die aanslag is niet gepleegd door Moslims maar door een stel psychopaten met een paar schroefjes los. Dat ze zichzelf Moslims noemen maakt ze dat nog niet.

Het grootste deel van de Moslim community zelf is ook scherp tégen al deze aanslagen.

Dus dat zou absoluut niet mee mogen tellen in wat er wel of niet op Ground Zero gebouwd mag worden. En aangezien ze volgensmij de bouwrechten hebben moeten ze lekker zelf weten wat ze er op zetten.

Dat sommige mensen te dom en ongeïnformeerd zijn om het verschil te snappen tussen een gelovige en een gestoorde, is niet het probleem van de mensen die dat gebouw willen bouwen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

Ik heb niks tegen moslims of Marokkanen, maar ook niks mét ze.

Kan je mij het verschil tussen moslims en Marokkanen uitleggen?

ik ben het ermee eens en oneens dat er een moskee komt op ground zero,

voor:
de aanslag is dan wel gepleegd door mensen die de islam als geloof hebben maar met jou redenering zouden er ook geen kerken gebouwd mogen worden op plaatsen waar christenen een of meerdere moorden hebben gepleegd,
het zelfde geld voor joden en synagogen.

tegen:
ik vindt wel dat ze er een herdenk plek moeten maken (als deze er nog niet is) voor de nabestaande van de slachtoffers.
 

DeletedUser

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

Het is raar dat ze dat doen, maar als een paar moslims een aanslag plegen, zijn het niet meteen alle moslims, en Geert Wilders is gewoon 110% anti-Moslim.
 

DeletedUser

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

het maakt mij niet uit wat geerd wilders is maar een moskee op die plek vin ik een belediging. omdat het een gedenk plek moet blijven voor de levens die daar verloren zijn gegaan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

3 dingen:

1. de mosquee komt niet OP ground zero, maar in de buurt van

2. moslims zijn niet de enigsten of de eersten die moorden uit geloof en het zijn zeker niet allemaal die moorden uit geloof

3. marokanen hoeven geen moslim te zijn, en moslim geen marokaan,
het 1 is een land, het ander een geloof, maar het is al helamaal dom om die in verband te brengen met de aanslagen op 11 september 2001


ik was exact een maand voor die aanslagen(11 julie) nog in newyork, gewoon op vakantie, en wat de meeste mensen vergeten is dat het dus al weer bijna 9 jaar geleden is, het is vreselijk wat er is gebeurt, maar als ik mij niet vergis was er later weer een ramp die veel meer levens eisde, wat zeg ik, wel honderden, zijn ze gestopt met water drinken op plaatsen waar de tsunamie toen aanland kwam, of op de grond lopen waar voor de zoveelste keer een aardbeving was?
zijn ze gestopt met handelen in new york?
die mosquee staat niet als prijs maar als kerk, en kerken zijn belangrijk voor sommige gelofen

het is een feit dat geloof mensen sterk maakt,
ik geloof dat feiten mensen sterk maakt.

bij ground zero staat een muur met alle namen van de omgekomen mensen, deze muur dient als gedenk plek,
daarop staan alle namen van de mensen die niet levend het gebouw uitgekomen zijn, de brandweermannen die omgekomen zijn, en volgens mij zelfs enkele namen van mensen die net op het verkeerde moment langsliepen

geert wilders is anti-moslim omdat een ex vriendin bij hem weggegaan is voor een moslim jongen, je bent echt dom als je daarom een heel geloof gaat haten

net als waneer je je moeders geloof gaat haten... wie deed dat ook alweer..??



ik geloof niet, ik wil zeker weten
 

DeletedUser

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

-ik ben het niet met jou eens, niet om wat je zegt. dat vind ik discriminerend tegen een bepaald soort volk

-ik ben het wel eens dat er niet gebouwd moet worden op een herdenkplaats. wat dat dan ook is. of het een kerk een moskee of en computerstudio is. geen gebouw daar.
 

DeletedUser

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

Als ze niet willen dat er op gebouwd wordt, hadden ze die grondrechten niet moeten verkopen :rolleyes:

Besides, zoals al gezegd, het gedenkteken staat er nog. De moskee staat blijkbaar niet eens bovenop Ground Zero, maar gewoon in de buurt, dan snap ik al helemaal niet waar mensen moeilijk over doen.
 

DeletedUser3350

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

Ik heb niks tegen moslims, Marokkanen of whatever, maar de bouw van een moskee, inderdaad vlakbij, is raar. Maar de meerderheid van de New Yorkers is tegen. En dan kan je kans krijgen dat áls ie er komt, dat mensen hem gaan bekogelen of besmeuren, vooral neo-nazi's.


Dus: ik discrimineer niet, of niet bewust in ieder geval.
 

DeletedUser

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

Als je niks tegen die mensen, wat voor argument heb je dan nog ertegen? Buiten het feit dat de rest van New York bestaat uit idioten die het niet snappen, maar als je dat als argument aandraagt dan kun je helemaal niks meer doen want dat soort mensen vindt altijd wel een onzinnige reden om iets niet te willen.

Als je je laat leiden door je angst dat mensen misbruik maken van je werk dan kun je helemaal niks meer. Die neo-nazi's moeten ze gewoon oppakken en wegstoppen als ze wat proberen. Zoals ze met alle mensen doen die zich misdragen.
 

DeletedUser

Gast
@ pluisjen, ben het helemaal eens met je.

en ik weet niet waarom mensen vinden dat het niet kan ik snap daar helemaal niks van /=
leg eens uit waarom kan en mag dat niet?

ik bedoel het is toch niet de schuld van die mensen? dat een stel psychopaten dat doen?

jullie zeggen 2 dingen uit 1 mond:

1 ik heb niks tegen moslims
2 maar ik vind dat daar geen moskee gebouwd moet worden.

wrm niet dan?
1@ oké je hebt niks tegen ze, dan vind je ook niet erg dat ze daar gewoon een moskee bouwen
2@ maar dan zeggen sommige dat je dan dat moskee niet wil, waarom? een mens die niks tegen moslims heeft weet toch dan dat die aanslag gepleegd is door terroristen?

want als je alsnog weet dat het door terroristen is gepleegd en je wilt daar geen moskee.. dan vind je het niet erg dat daar ook geen kerk, of een synagoge mag.

en dit bewijst dat je een racist ben van mensen die in god geloven.
waar is a.u.b de vrijheid? ik zie steeds meer dat mensen schuld geven aan moslims, het zelfde wat Hitler heeft gedaan, schuld geven aan joden en oppeens iedereen doet er aan mee...

worden mensen na oorlogen slimmer?

oww leg me eens nu uit /=
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

ik vin dat op die plek helemaal niks gebouwd moet worden laat het leeg of max een plek om de slachtoffer te kunnen herdenken voor nu. wat ze over 50 jaar doen zien we dan wel weer.
 

DeletedUser

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

wrm niet?

iedereen heeft het recht om grond te kopen en verkopen!

hun hebben het toch eerlijk gekocht en gaan ze zelf maken niet dat anderen er mee hoeven mee te bemoeien /=
 

DeletedUser

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

Zoals 616devil616 al zei: HET KOMT EEN PAAR STRATEN VERDEROP, niet op de plaats zelf.
 

DeletedUser

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

Ik heb niks tegen moslims, Marokkanen of whatever, maar de bouw van een moskee, inderdaad vlakbij, is raar. Maar de meerderheid van de New Yorkers is tegen. En dan kan je kans krijgen dat áls ie er komt, dat mensen hem gaan bekogelen of besmeuren, vooral neo-nazi's.


Dus: ik discrimineer niet, of niet bewust in ieder geval.

nee, maar dan moet je niet zeggen dat is raar het is de regering zijn schuld? hun verkochten die grondrechten en
BTW
wrm komen mensen nu achter dat daar een herdenking moet komen? (na 9 jaar)
(owe als je zegt er is al een herdenking, want dan mogen hun gewoon bouwen)
omdat mensen daar iets willen bouwen gaan mensen direkt daar op in!

ik geloof als het iets anders was dat mensen daar niks aan gaan zeggen~~!!

@Poteidan, vraag: toen je dit las over ''moskee in grand zero?'' vond je zeker niet kunnen ofwel? dat moslims dit doen, maar toen dacht je zeker maar wrm mogen ze dat dan niet? ging je direkt naar een herdeking ofzo.
wat ik wil zeggen toen wilders ''Moslim haat'' begon keek iedereen :confused: zo naar moslims. Waarom? om dat ze zelf nog niks weten over moslims.

geloof me ik heb veel onderzocht met vrienden gepraat en ben verrast wat moslim eigenlijk was! dankzei geert wilders hebben mensen onderzocht wat moslim is en het en resultaat is ander dan wat wilders zegt!
geert heeft mijn ogen ook open gemaakt en mij nieuwsgierig gemaakt, wat moslim is enz. of het klopt wat wilders zegt.

ik ga niet zeggen of het waar of niet waar is. ik zou zeggen ga zelf eropuit! Ga zelf onderzoeken!

ps. site kunnen leugens bevatten, en sommige mensen kunnen zeggen dat hun moslim zijn maar zegt niks dat hun werkelijk dat zijn.

ik heb deze topic geopend en gelezen wegens nieuwsgierigheid anders maakte het mij niks uit.
 

DeletedUser3350

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

Het gaat mij niet om de moslims of marrokanen maar om de aanslag zélf. Als wij Hollanders een aanslag plegen in Amerika, zetten ze toch ook geen klompen neer en een bosje tulpen?

Ik vind het echter raar dat er uberhaupt íets word gebouwd op Ground Zero!
 

DeletedUser

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

Het gaat mij niet om de moslims of marrokanen maar om de aanslag zélf. Als wij Hollanders een aanslag plegen in Amerika, zetten ze toch ook geen klompen neer en een bosje tulpen?

Ik vind het echter raar dat er uberhaupt íets word gebouwd op Ground Zero!

ik smnap je overeenkomst tussen een moskee & klompen en tulpen niet helemaal,

een moskee is een plek waar moslims hun geloof kunnen aanbidden,
en klompen en tulpen hebben niks met een geloof te maken

tevens is een moslim een aanhanger van zijn geloof ongeacht uit welk land hij komt en hebben Hollanders geen apart geloof.

verder vindt k het normaal dat er iets nieuws wordt gebouwd wij hebben na de 2de wereldoorlog toch Rotterdam ook weer opgebouwd.
terwijl de stad volledig weg was door de bombardementen
 

DeletedUser

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

"wij Hollanders" plegen geen aanslag, een psychopatische malloot die zich toevallig op dezelfde geografische locatie bevindt als ons doet dat.

Ik zou het fout vinden om een standbeeld voor die persoon daar neer te zetten, maar net zo fout om te zeggen dat het een "Nederlandse aanslag" was, want dat was het niet. Tenzij er een referendum is gehouden en de aanslag gedaan is met officiele goedkeuring van de tweede kamer en minister-raad, is het gewoon een terroristische aanslag die niks met Nederland te maken heeft.

En dat is hier precies hetzelfde. De aanslag wordt door vrijwel de hele Moslim wereld afgekeurd, dus het is gewoon aanslag door Moslims, maar een aanslag door een paar terroristen die zichzelf toevallig Moslims noemen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Moskee op Ground Zero?

Het is natuurlijk de grootste idioterie om daar een moskee neer te zetten. Dan kan men wel zeggen (zoals hier gedaan wordt) die terroristen waren geen echte moslims, de moslim wereld keurt dat af bla bla bla. Maar wij weten allemaal dat een moskee op of nabij ground zero associaties opwekt aan een van de grootste aanslagen uit de geschiedenis. We kunnen hier wel politiek correct gaan zitten lullen dat het terroristen waren en geen moslims maar de gemiddelde new yorker heeft daar om het grof te zeggen schijt aan.

Ik snap de idioot die bedacht heeft dat het misschien een goed idee zou zijn om daar een moskee te plaatsen dan ook totaal niet, net zomin als het stads bestuur wat de vergunningen heeft goedgekeurd. Dit voelt voor veel mensen als zout op de wonden strooien en zolang wij mensen blijven en geen machines zullen die gevoelens blijven of dit nu terecht of onterecht is. Je gaat ook geen concentratie kampen ombouwen tot gevangenissen omdat dat handig uitkomt.

Pluisjen je zegt zelf al dat New York voor een groot deel uit idioten bestaat die jou argumentatie niet snappen, dat zou al voldoende redenen moeten zijn om het juist niet te doen. Er zijn ongetwijfeld genoeg andere geschikte locaties in New York laat ze daar lekker de moskee bouwen. De discussie gaat veel te veel over waarom het het niet zou mogen en veel te weinig over het waarom wel. Leg mij eens uit waarom precies daar op die plek waar zo veel mensen een zeer negatieve associatie leggen met de Islam (terecht of onterecht daar zou je ook nog over kunnen discussiëren), juist een moskee gebouwd moet worden ? Dit zou prima om een andere locatie kunnen en dan heeft niemand (zo niet veel minder mensen) er een probleem mee.
 
Bovenaan