• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Nieuwe wereld

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
De c staat voor ons ook voor een k, dus misschien een griekse stad met een k. (Korinthe?)

Bestaan der uberhaupt gewone letters in t grieks? Nee? Een D? Nee
Dus dit slaat nergens op

Delta is d in het grieks.
 

DeletedUser

Gast
maar ze hebben gewoon Griekse letters omgezet naar Nederlandse letters. anders zouden we nooit
Griekse stadsnamen kunnen vertellen zoals Αθηνα...

de alfa is gewoon omgezet naar a
de beta is omgezet naar b, etc.
maar de grieken haddden gewoon geen c-klank, of letter die daarmee vergelijkbaar is...

plus, wie kan er nog oud-grieks lezen (tenzij je op het gymnasium zit)?
 

DeletedUser

Gast
Het alfabet is eigenlijk zeer makkelijk, ik heb er niets op tegen als ze dat in het spel gaan verwerken :D dan wordt het nog 'educatiever' xp
 

DeletedUser

Gast
maar ze hebben gewoon Griekse letters omgezet naar Nederlandse letters. anders zouden we nooit
Griekse stadsnamen kunnen vertellen zoals Αθηνα...

de alfa is gewoon omgezet naar a
de beta is omgezet naar b, etc.
maar de grieken haddden gewoon geen c-klank, of letter die daarmee vergelijkbaar is...

plus, wie kan er nog oud-grieks lezen (tenzij je op het gymnasium zit)?

Ik kan het lezen.
Maar ik beoel dat de K bij oons ook voor c staat, en de c in het grieks wordt dan k.
 

DeletedUser15415

Gast
De volgende wereld wordt Corinth :p dus stoppen we over Grieks zus en zo.

Gymnasium wordt je dokter en dat hoeft niet iedereen te weten :p
 

DeletedUser

Gast
Gymnasium voor de nedelanders of ASO-latijn voor de belgen bedoel je ;P (ook als je alleen latijn doet leer je dat alfabet in het 1ste jaar)
 

DeletedUser15415

Gast
Ik vind het gewoon onzin gymnasium. Als ik dat koos had ik voor niks zo lang latijn/grieks gekregen want wat heb je er aan. Ja als je grepolis speelt of medicijnen studeert.Zo bedoelde ik het :p maar voor iets anders niet echt.
 

DeletedUser20125

Gast
Ze mogen de volgende wereld gerust Corinthe noemen hoor :p

De 'kappa' kan zowel voor C als K staan. Dus anders wacht ik gewoon op wereld Korinthe :)

Overigens hebben Latijn en Grieks zeker een meerwaarde. Onze westerse beschaving berust namelijk op 3 peilers:
Grieks, Latijn, Christendom.

Om onze cultuur te begrijpen zijn klassieke talen dus een must.
 

DeletedUser

Gast
Wahaha ja dat stond letterlijk in de cursus xp
En met grieks ben ik niet voor niets gestopt... Alfabet alleen is wek handig om te kunnen lezen maar voor de rest heb je er weinig aan, en zan latijn hebje eigenlijk ook niets
 

DeletedUser15415

Gast
Ze mogen de volgende wereld gerust Corinthe noemen hoor :p

De 'kappa' kan zowel voor C als K staan. Dus anders wacht ik gewoon op wereld Korinthe :)

Overigens hebben Latijn en Grieks zeker een meerwaarde. Onze westerse beschaving berust namelijk op 3 peilers:
Grieks, Latijn, Christendom.

Om onze cultuur te begrijpen zijn klassieke talen dus een must.
Onze hele besschaving bestaat uit de gehele geschiedenis dus ook germanen ect :p
 

DeletedUser20650

Gast
Ik vind het gewoon onzin gymnasium. Als ik dat koos had ik voor niks zo lang latijn/grieks gekregen want wat heb je er aan. Ja als je grepolis speelt of medicijnen studeert.Zo bedoelde ik het :p maar voor iets anders niet echt.

Daar vergis jeje toch, maar dit lijkt me niet de plek om deze discussie te voeren.
 

DeletedUser

Gast
Nieuw grieks is zelfde alfabet als oud.
Maar ik ga ook stoppen met grieks.
 

DeletedUser15415

Gast
Daar vergis jeje toch, maar dit lijkt me niet de plek om deze discussie te voeren.
Weet ik maar reageren mag wel. We zullen het zien...
Ik ben ook niet de enige die hier off topic gaat want jij zelf hierdoor ook en andere ook maar ik denk dat de wereld echt pas na een maand of 2 er weer eentje komt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20850

Gast
maar ze hebben gewoon Griekse letters omgezet naar Nederlandse letters. anders zouden we nooit
Griekse stadsnamen kunnen vertellen zoals Αθηνα...

de alfa is gewoon omgezet naar a
de beta is omgezet naar b, etc.
maar de grieken haddden gewoon geen c-klank, of letter die daarmee vergelijkbaar is...

plus, wie kan er nog oud-grieks lezen (tenzij je op het gymnasium zit)?
ik kan dus nog Grieks lezen


Bestaan der uberhaupt gewone letters in t grieks? Nee? Een D? Nee
Dus dit slaat nergens op

dit slaat wel ergens op en wat weet jij er nog meer van????

De c staat voor ons ook voor een k, dus misschien een griekse stad met een k. (Korinthe?)



Delta is d in het grieks.

dat bedoelde ik dus, jij hebt het door
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20465

Gast
ja klopt en er kot in oktober nog een wereld waar je niet kunt veroveren en zelf niet veroverd kunt worden


Persoonlijk zou ik graag eens een wereld zien waar geen goud gebruikt kan worden. Oud of Nieuw overname systeem, maakt me niet uit.
 

DeletedUser21336

Gast
Persoonlijk zou ik graag eens een wereld zien waar geen goud gebruikt kan worden. Oud of Nieuw overname systeem, maakt me niet uit.

Wat is dat voor onzin ?
innogames leeft van de goud gebruikers en IEDEREEN gebruikt goud, of je liegt
 

DeletedUser

Gast
Wereld met alleen premiumfuncties en eventueel een prijs van 100 goud/maand om te mogen blijven spelen zou anders niet gek zijn. Geen goudvreters die bovenaan staan, maar echt goede spelers.
 

DeletedUser20465

Gast
Wat is dat voor onzin ?
innogames leeft van de goud gebruikers en IEDEREEN gebruikt goud, of je liegt

Dat is geen onzin. Waarom zou ik liegen als ik geen goud gebruik??
In het begin van een nieuwe wereld zijn er spelers die een weekje na de start van een wereld al een 2de stad hebben. Klopt dit als je geen goud gebruikt?

Het antwoord daarop is nee. Het is toch veel fijner dat iedereen een gelijke kans heeft?
Zo ga je ook de echte goede actieve spelers onderscheiden van de pure goudspelers. Niet alle goudspelers zijn automatisch goede spelers.

Wil jij goud gebruiken voor grepolis? Maakt mij niet uit. Ik vind het leuker als iedereen een gelijke kans heeft en het mogelijk is om de top 5 te halen.

Maar dit is mijn mening.
Ik zou graag 1 wereld zien waar goud niet gebruikt kan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan