• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Petitie tegen 'Warfare Packages'

DeletedUser

Gast
Dankje Quack.

Lijst is overigens nog steeds up-to-date. Ik hou de andere communities ook in de gaten (EN / US), en hoop met de US-CM nog goed contact te hebben. De EN-CM weigert elke vorm van commentaar te geven helaas, ook op zijn eigen forum voorlopig.
 

DeletedUser

Gast
Dankje Quack.

Lijst is overigens nog steeds up-to-date. Ik hou de andere communities ook in de gaten (EN / US), en hoop met de US-CM nog goed contact te hebben. De EN-CM weigert elke vorm van commentaar te geven helaas, ook op zijn eigen forum voorlopig.

Hier ook, aangezien geen enkele spelverantwoordelijke vanuit dit perspectief iets durft te zeggen, maar enkel vanuit spelersperspectief. Het NL team wordt monddood gemaakt en ligt daarnaast in wurghouding met zijn eigen regels en algemene voorwaarden. Ik heb fouten en misstanden aangekaart met concrete bewijzen en uitleg, die volgens de regels een permanente ban zouden opleveren. het antwoord vanuit het "team" luidt echter altijd dat hier geen uitspraken over gedaan kunnen worden, het probleem bij Inno in Duitsland ligt (waarschijnlijk in de kast) of het bekeken zal worden, waarna je er nooit meer iets over hoort.

Veel plezier verder! Dit is iets wat volgens mij vrij gevoelig ligt. Laten we daarom de vinger maar eens op de zere plek leggen in plaats van telkens met een kluitje het riet ingestuurd te worden. Bureaucratie waar men willens en wetens aan meewerkt.
 

DeletedUser9408

Gast
peter van straaten 24-05-2015 22:42
ik heb ook geen forumaccount maar wil wel tekenen kan iemand dat voor mij doen?
 

DeletedUser25222

Gast
Voor! Dus graag toevoegen aan de lijst van ondertekenaars.
 

DeletedUser9408

Gast
andyrapster 24-05-2015 23:29
@ marlondehaan vul mijn naam daar ook maar in
 

DeletedUser23653

Gast
xan0x.jpg


En anders boycot je het toch, als petitie niet werk
Wie niet luisteren wil moet voelen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Gollum Returns

Manticore
Dat is InnoGames inderdaad van plan voor zover het er nu naar uit ziet. Als CM heb ik echter (helaas) te wachten op het seintje dat ik hier berichtgeving over kan/mag doen en ik wist bijvoorbeeld niet dat het -nu al- actief ging zijn op de beta.

Ik moet het 100% met je eens zijn, ook al vraag InnoGames natuurlijk om jullie namens hen te woord te staan. Ook ik erger me al tijden aan het feit dat er nog niets gedaan is aan de wereldwonderen bijvoorbeeld, maar wel aan allerlei nevenzaken.

Maarja, ook het Grepolis team van InnoGames heeft wat dat betreft bepaalde goals / plichten / etc. te behalen waar ze zich aan moeten houden, net zoals dat bij de anderen spellen zo is.

Ik snap absoluut jullie redenering omdat jullie geen daadwerkelijk resultaat zien tegen jullie bezwaren.

Echter kan ik jullie verzekeren dat de statement en vertegenwoordiging die jullie van ons (mij) verwachten, meer dan 100% wordt uitgevoerd en overgedragen en dat ik mij daar serieus dagelijks sterk voor maak. Het lijkt er alleen op (wat ik deels kan begrijpen) dat jullie daar niet in te overtuigen zijn, omdat jullie simpelweg op mijn woord zouden moeten gaan leunen. Het is namelijk (helaas) een feit dat ik niet alles voor elkaar krijg. En ja, op dit gebied is 'alles' vrij weinig inderdaad. Maar dat betekent niet dat ik het er maar bij neer leg, moge dat duidelijk zijn. Desnoods blijf ik InnoGames elke dag 'pesten' met onze (=jullie) mening, want dat beschouw ik nog steeds als (op dit moment) het belangrijkste van mijn functie, om dat over te dragen en aan te laten komen. Maar nogmaals: het lijkt er niet op dat ik jullie daarin echt kan overtuigen.


1. Ik doe mijn best, seriously. Maar ik vermoed dat niet alleen wij (= NL community van alleen Grepolis) hier fel op tegen zal zijn, dus ik verwacht daarin wel wat back-up). Hou je dus maar vast als je ook nog een van de andere (oudere) spellen speelt.

2. Komt overeen met 1.

Ik vrees dat ik jullie niet genoeg (inhoudelijk) kan laten zien hoe actief ik bezig ben met het overbrengen van het tegengas / statement / etc, gezien ik dat soort zaken niet mag delen.

Een staking klinkt interessant, echter kan ik dat niet verantwoorden, noch over mijn hart krijgen tegenover de xxx-aantal spelers die nog steeds gewoon hiernaast hun spelletje elke dag wilt spelen en recht heeft en rekent op onze ondersteuning, in welke zin dan ook. Ik hoop dat jullie dit ergens begrijpen.

Het is natuurlijk gewoon kwalijk eigenlijk dat als iets wat op de bèta servers niet positief wordt ontvangen dat het toch wordt doorgevoerd naar de normale servers. Daarmee halen ze namelijk het nut van de bèta servers in mijn ogen voor 80% mee onderuit. Daarnaast is er nog een interne server voor ingewijden, waar dus ook dit soort zaken wordt getest. Dan vraag ik mij af, geven jullie daar met zijn allen wel genoeg feedback, of wordt daar echt gewoon niet serieus genoeg gespeeld om te laten zien wat voor impact spelwijzigingen gaan hebben op servers en gameplay.

Het is voor ons een stap in de goede richting dat zowel de cm als een aantal mods zich openlijk uitspreekt voor deze petitie. Het is dan wel als speler/persoon en niet vanuit functie. Maar laten we eerlijk wezen, het speler zijn is belangrijker dan het hebben van bepaalde rechten en plichten. In een ander topic werd daar nog aan gerefereerd. Dus laten we dan de lijn doortrekken naar een topic als dit. Jullie mening als speler moet en zal voldoende wezen voor de community vanuit mijn oogpunt. Een titel als CM/MOD mag en zal daar geen verschil in maken.

Dan hebben we nog over een ander topic waar ik vriendelijk vraag om het ontslag van jullie. Het zal wellicht een beetje melodramatisch overkomen. En daar hebben jullie best gelijk in. Echter ben ik wel van mening dat een CM zich best wat harder mag laten gelden binnen Innogames. En als Innogames daar niet van gediend is en daardoor liever wat meer kneedbare personen neerzet als CM dan wordt het tijd dat er iemand komt die de community gaat vertegenwoordigen die wel bij de CEO`s met de vuist op tafel durft te slaan.

Het is heel moeilijk om ons te overtuigen, maar we weten ook als community dat als we onze stem hard genoeg laten horen dat jullie daadwerkelijk wel iets voor elkaar weten te krijgen. Voorgaande successen zijn Achilles waar na hevige protesten geen WW`s zijn ingebracht, en in iets mindere mate het verhikel artemisia. Echter zijn dat wel zaken waarvan ik denk, dat hadden de CM`s van te voren kunnen inschatten, en anders spelen ze helaas niet genoeg grepolis meer om in te schatten hoe de communtiy in elkaar steekt en hoe mensen het spel maximaal proberen uit te buiten binnen de regels van InnoGames maar ver buiten de regels van FairPlay.

Jullie hoeven niet altijd eens te zijn met de community, maar als het zaken betreft die een redelijke basis hebben onder spelers zou het fijn zijn als er vanuit het team wat meer actie komt. En dan noem ik een actie zoals gisteren van konijntje al iets wat ik enorm waardeer. (topic uptodate maken en ondertekenen) Dat zijn namelijk actie`s die binnen de mogelijkheden vallen van het team en daardoor een topic als dit ondersteunen.

Je vraagt je af of een staking nuttig/zinnig/wenselijk is. Ik kan me destijds een actie op Ksi herinneren waardoor er toch wel wat angstzweet uitbrak bij de hoge heren in Hamburg, deze actie is destijds door de Support tot een halt geroepen. Ik ga deze actie niet goedpraten of veroordelen, maar het feit blijft wel dat wij als spelers een enorme stok achter de deur hebben om de hoge heren in Hamburg wakker te schudden. Willen wij eenzelfde soort actie herhalen? Liever niet, maar het feit dat met een normale aanval om de WW`s een server voor een uur kan laten vastlopen geeft natuurlijk genoeg fantasie om een server echt te saboteren waardoor het geld gaat kosten voor Innogames. Als dat de taal is die de heren enkel verstaan is dat in mijn ogen wel een laatste redmiddel maar volledig legitiem.

Wat mij betreft is dat de boodschap die jullie afleveren in Hamburg. Aangezien ik zie wat we op een normale beschaafde manier al kunnen organiseren op verschillende servers wereldwijd is het in mijn ogen ook een klein kunstje om eenzelfde actie als op Ksi te organiseren op meerdere servers wereldwijd. Voor velen zal namelijk een IG ban of een perma ban niet meer uitmaken omdat ze toch al van plan zijn om te stoppen met Grepolis.

Ik vond Grepolis echt een fantastisch spel, ik loop al rond sinds Epsilon met her en der eens een kleine tussenpauze. Er lopen nog genoeg pracht mensen rond online, echter worden de werelden steeds asocialer, grimmiger en minder persoonlijk. Dit wordt in de hand gewerkt door de weg die InnoGames is ingeslagen. Het gaat er niet meer om hoe gezellig je bent, of wat voor geweldige teamspeler je bent, het wordt een spel waar het alleen nog maar draait om hoeveel geld je wilt uitgeven.

Dit schrikt naar mijn inziens de casual gamer die op zoek is naar wat vertier enorm af. Wellicht zullen een aantal van de nieuwe spelers ervoor kiezen om mee te gaan in het goudcircus, echter ben ik nog steeds van mening dat het ook een hoop mensen afschrikt.

Waar ik in het verleden nog wel eens mensen heb proberen warm te maken voor het spel zeg ik nu, ik speel de server uit omdat ik om de mensen geef waarmee ik speel maar daarna log ik definitief uit. Ik ben wellicht 1 persoon die dat hardop zegt, dus ben ik maar een roepende in de woestijn. Maar ik weet ook, sinds epsilon heb ik afscheid moeten nemen van heel veel mooie mensen die met stille trom vertrokken door alle grote veranderingen.

Inkomsten en winst zijn leuk, alleen als je steeds meer rotzooi moet maken om maar je inkomsten op peil te houden lijkt het mij meer dan duidelijk dat ze niet op de goede weg zijn.
 

DeletedUser21052

Gast
ja hoor ik teken ....het spel moet voor iedereen toegankelijk blijven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22400

Gast
Je vraagt je af of een staking nuttig/zinnig/wenselijk is. Ik kan me destijds een actie op Ksi herinneren waardoor er toch wel wat angstzweet uitbrak bij de hoge heren in Hamburg, deze actie is destijds door de Support tot een halt geroepen. Ik ga deze actie niet goedpraten of veroordelen, maar het feit blijft wel dat wij als spelers een enorme stok achter de deur hebben om de hoge heren in Hamburg wakker te schudden. Willen wij eenzelfde soort actie herhalen? Liever niet, maar het feit dat met een normale aanval om de WW`s een server voor een uur kan laten vastlopen geeft natuurlijk genoeg fantasie om een server echt te saboteren waardoor het geld gaat kosten voor Innogames. Als dat de taal is die de heren enkel verstaan is dat in mijn ogen wel een laatste redmiddel maar volledig legitiem.
Wat is er destijds op ksi gebeurd en waarop was dat een protest? Of welke maand was dat, kan ik et in de times terugvinden?
 

DeletedUser22651

Gast
Getekend met zwarte watervaste stift. En rutger en gollum, hoewel we het niet altijde even eens zijn met elkaar, bedankt voor het verwoorden van onze mening.

Mijn voorstel is nog om duidelijk te maken wat jullie doen als dit niets uithaalt. Een oproep aan de ondertekenden om te stoppen met het spel of het staken van het forum of de cm, verzin het maar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22400

Gast
[10:04:40] remco: Ik ben voor de petitie
[10:04:55] Pieter: (clap)
[10:05:15] remco: toen ik het gister al hoorde
[10:05:20] remco: moest ik meteen kotsen :p
[10:05:28] remco: over het idee al

[10:07:08] Marc (Dominus): Zet mij er dan ook maar bij Pieter als je wil
[10:07:24] Marc (Dominus): gdm allen trouwens
3e2367e5d4fb73fb804d68e4e0915e82.png



Bij deze kunnen Rembix (remco), DominusDCLXVI (marc) en baatie aan de lijst toegevoegd worden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser25019

Gast
Zet mij er ook maar snel bij. Ik wil ECHT NIET dat dit soort ongein nog op deze servers komen. De enige dingen die IG tegenwoordig nog kan is de goudelementen laten werken en de servers net voldoende onderhouden zodat ze ook blijven draaien. Verder niks!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21268

Gast
ik vrees dat we uiteindelijk toch ook een actie zullen moeten doen op de servers zoals op ksi ,als er naar ons niet geluisterd gaat worden.
Niemand wil het ,niemand doet het met plezier zoiets doen maar zoals eerder vernoemd zullen de heren in Hamburg ons eindelijk eens in het oog krijgen.
 

DeletedUser22400

Gast
ik vrees dat we uiteindelijk toch ook een actie zullen moeten doen op de servers zoals op ksi ,als er naar ons niet geluisterd gaat worden.
Niemand wil het ,niemand doet het met plezier zoiets doen maar zoals eerder vernoemd zullen de heren in Hamburg ons eindelijk eens in het oog krijgen.

wat is daar dan toen gedaan en waar was dat een reactie op?
 
Bovenaan