• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Prins Friso bedolven door lawine

DeletedUser

Gast
Klikje!

De Nederlandse prins Friso is tijdens het offpiste-skiën terechtgekomen in een lawine(die hij overigens zelf veroorzaakt heeft). TT op Twitter, alle nieuwssites staan er vol van, halve volk in rep en roer.

Ongeveer elke wintersporter die de omstandigheden een beetje in de gaten houdt, moet gehoord hebben dat het de afgelopen tijd veel gesneeuwd heeft in de Alpen en de situatie verre van optimaal was voor offpiste-skiën. Is het onverantwoordelijk van de prins dat hij hier toch aan begonnen is? Of hebben jullie vooral medelijden met zijn familie etc en maakt het 'eigen schuld' jullie niet zoveel uit? Of vinden jullie dat hier veel te veel aandacht aan wordt besteed?

(Belgen die reacties als 'boeit me geen ruk want ik woon toch niet in Nederland' willen posten mogen dat achterwege laten ;))
 

DeletedUser

Gast
Is het onverantwoordelijk van de prins dat hij hier toch aan begonnen is? Of hebben jullie vooral medelijden met zijn familie etc en maakt het 'eigen schuld' jullie niet zoveel uit? Of vinden jullie dat hier veel te veel aandacht aan wordt besteed?

Ik ga voor deze stelling. Hij heeft nog geluk gehad dat hij een piep geval had zodat ze hem al na 20 minuten konden vinden.
 

DeletedUser

Gast
Het kan me eigenlijk weinig schelen, een iemand die onder de sneeuw komt, heel vervelend voor die persoon. Maar dat gebeurt wel vaker en we worden er nu helemaal mee doodgegooid op het nieuws.
Ondertussen gaan er duizenden mensen dood in Syrië en daar doen we niets aan...
 

DeletedUser13102

Gast
Over het algemeen kan het me echt niks schelen.

Maar het is zijn eigen schuld, dan moet je maar niet Off-piste gaan, dan kies je er nou eenmaal voor.
 

DeletedUser

Gast
Hij schijnt zonder gids zijn gaan skiën in een gebied waar je nu met een professionele gids MOET skiën. Is dat hoogmoed van ik ben de prins dus ik kan alles? kortom heel sneu maar EIGEN SCHULD. desondanks hoop ik voor hem en zijn familie dat hij er gezond vanaf komt en niet in een kist beland die nooit meer open gaat.
 

DeletedUser

Gast
Als nou heel die familie aan het skieen was geweest was nederland er minstens twintig miljoen per jaar op voorruit gegaan. ;)
 

DeletedUser

Gast
als het een prins is zullen ze eens moeite doen om hem eruit te halen
maar als het een gewone burger is ligt hij/zij er veel langer onder
 

DeletedUser5716

Gast
Hij schijnt zonder gids zijn gaan skiën in een gebied waar je nu met een professionele gids MOET skiën. Is dat hoogmoed van ik ben de prins dus ik kan alles? kortom heel sneu maar EIGEN SCHULD. desondanks hoop ik voor hem en zijn familie dat hij er gezond vanaf komt en niet in een kist beland die nooit meer open gaat.

Als ervaren skiier die daar zijn hele leven op wintersport ging, kent hij het gebied als de binnenzijde van zijn broekzak.
Het was niet slim om de waarschuwingen te negeren en naar verluid geen skihelm te dragen of een ski airbag rugzak.

Volgens bronnen van de nieuwssite oe24 is de prins hersendood verklaard, maar dat zijn pure speculaties nog.

Negeren van waarschuwingen, wrong place wrong time.
 

DeletedUser6663

Gast
Echt verschrikkelijk wat er is gebeurd, alleen dom dat hij zijn leven op het spel zet voor een tijdje skieen, zeker met alle waarschuwingen die zijn afgegeven. De oranjes kunnen veel maar geen lawine tot stilstand brengen. Ik vraag me af of hij nog een keertje gaat skieen als hij het overleefd.
 

DeletedUser5716

Gast
Inmiddels is bekend geworden dat de prins niet hersendood is zoals eerder gemeld werd, maar kunstmatig in coma wordt gehouden.
 

DeletedUser

Gast
eigen schuld dikke bult had hij daar maar niet moeten gaan skiën
als ik onder die lawine (bijna) was omgekomen dan hadden maar een paar mensen het geweten, hij is ook maar een mens net als jij en ik
voor de rest spijtig voor de familie
als ik kijk wat ik zelf het liefst wil (klinkt hard) is dat hij dood gaat: ik wil wel eens een koninklijke begrafenis meemaken :p
en ik wil dat ze het hele koningshuis afschaffen want wat betalen wij van ons belasting geld? hun vervoer hun huizen hun alles
 

DeletedUser11313

Gast
Eigen schuld.

En veel te veel aandacht naar hem SBS6 alleen maar over hem niks normaals meer.
Net of heel Nederland dood gaat.

En als het een burger is bereikt het Nederland niet eens dat nieuws.
Jammer voor zijn famm maar het boeit me echt totaal niet.

Het is natuurlijk ook niett slim om of piste te gaan.
Natuurlijk treurig. voor zijn famm zoals ik al zei maar dan hoeft heel NL dat niet te vinden...

En trouwens we betalen de regering niet hun..
 

Araluen

Manticore
dit gebeurd dus vaker, volgens mij zit het zo, 9/10 keer gaat het goed (kunnen ook andere getallen zijn)
als het fout gaat heb je dus nogal pech.

maar ik denk dat ik met dit namens velen spreek:
we leven met ze mee, maar we zijn wel geïrriteerd doordat het echt OVERAL op de voorpagina staat gedrukt.
 

DeletedUser

Gast
Ik zie er zoveel van in het nieuws, ik word er gek van. Er valt niet zoveel over te vertellen. Maar natuurlijk leef ik wel mee met de familie
 

DeletedUser

Gast
als het een bekende persoon is dat gewond is , is het drama
als er een gewone burger sterft hoor je amper iets
 

DeletedUser

Gast
als het een bekende persoon is dat gewond is , is het drama
als er een gewone burger sterft hoor je amper iets

helemaal mee eens ze krijgen veel te veel aandacht en wat doet het koningshuis voor ons helemaal niets

het is erg voor de familie maar om er zoveel aandacht aan te besteden vind ik onzin
 

DeletedUser9104

Gast
Ik heb hier maar een reactie op eigen schuld, maar laat alsjeblieft de familie met rust. Het is toch niet normaal. Ze worden letterlijk op de voet gevolgd. Ik vind dat we daar iets aan zouden moeten doen.
 
Bovenaan