• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Prins Friso bedolven door lawine

DeletedUser6663

Gast
Ik heb hier maar een reactie op eigen schuld, maar laat alsjeblieft de familie met rust. Het is toch niet normaal. Ze worden letterlijk op de voet gevolgd. Ik vind dat we daar iets aan zouden moeten doen.

Dan moet ze maar geen koningin zijn, we leveren al een groot deel van onze belasting daarin en in ruil daarvoor zal alles wat met ze gebeurd in het nieuws komen...
 

DeletedUser

Gast
Dan moet ze maar geen koningin zijn, we leveren al een groot deel van onze belasting daarin en in ruil daarvoor zal alles wat met ze gebeurd in het nieuws komen...

Daar heeft men geen keuze over,
je wordt in een koninklijke familie geboren,
en kan, zoals Friso heeft gedaan, afstand nemen van de Koninklijke familie. (Hij wilde trouwen met een vrouw, en vroeg het parlement geen toestemming). Dus hij mocht/mag geen gebruik maken van de dingen die de rest van de Koninklijke familie wel mogen (privéjet alles). Hiervoor heeft hij dus zelf gekozen om afstand te nemen van de familie, en alsnog wordt hij op de voet gevolgd.Helaas kan je er dus toch niet voor kiezen.
 

DeletedUser9538

Gast
Vooral die berichtgevingen van de laatste 2 dagen:
- geen verandering in de toestand van de prins
- er is familie op bezoek geweest.

Dat is toch geen nieuws meer. Het zou pas weer nieuws zijn als er wel wat veranderde in de toestand van de prins. Bijvoorbeeld als het onder 2 genoemde bezoek tijdens dat bezoek (per ongeluk) de stekker uit de beademingsapparatuur trekt!
Wat dat mag natuurlijk niet expres.

Koningshuis is niet meer van deze tijd. Lintjes doorknippen en op gezette dagen verplicht koekhappen met dronken in oranje geklede halve zolen.

Al die aandacht over al die Hollanders die de afgelopen dagen al skiënd of duikend in het ziekenhuis terecht zijn gekomen hoor je helemaal niks.
 

DeletedUser

Gast
Daar heeft men geen keuze over,
je wordt in een koninklijke familie geboren,
en kan, zoals Friso heeft gedaan, afstand nemen van de Koninklijke familie. (Hij wilde trouwen met een vrouw, en vroeg het parlement geen toestemming). Dus hij mocht/mag geen gebruik maken van de dingen die de rest van de Koninklijke familie wel mogen (privéjet alles). Hiervoor heeft hij dus zelf gekozen om afstand te nemen van de familie, en alsnog wordt hij op de voet gevolgd.Helaas kan je er dus toch niet voor kiezen.

Raar eigenlijk dat je als prins niet mag kiezen met wie je trouwt.
Of dat het parlement/de rest van de Oranjes het je verbiedt!
 

DeletedUser

Gast
Doen ze niet. Ze zeggen alleen "als je dat doet ben je geen prins meer", niet "je mag niet met die persoon trouwen".
 

DeletedUser9538

Gast
Raar eigenlijk dat je als prins niet mag kiezen met wie je trouwt.
Of dat het parlement/de rest van de Oranjes het je verbiedt!

Raar dat je als prins voor 50 minuten wordt gereanimeerd terwijl de doktoren bij "normale"mensen er bij zo'n massieve hartstilstand door ernstig zuurstofgebrek in de hersenen er 45 minuten eerder al mee waren opgehouden.
Als prins word je dus veroordeeld om als kasplantje verder te leven. Omdat een of andere dokter denkt de familie en de patiënt hier een plezier mee te doen.

Ook vreemd dat al die mensen op tv opeens voor de prins en familie gaan bidden. Bidden is zinloos.
a. omdat god niet bestaat

b. als god wel bestaat heeft deze besloten om een skiongeluk te laten plaatsvinden en de artsen die gast 50 minuten te laten reanimeren om vervolgens een zware hersenbeschadeging te bezorgen; denken de mensen nu werkelijk dat god door het bidden zijn besluit gaat terugdraaien?
b.1 Als god - die niet bestaat - dan zo'n beslissing zou terugdraaien vindt voor velen een wonder plaats. Voor mij dan het signaal om god de middelvinger toe te steken en te verklaren dat ik zeker niet ga bidden voor een sadist. Er zijn mensen in Nederland die hun huisdier eerst verdrinken en dan reanimeren. Dat noemen we dan dierenmishandeling. Als god zoiets doet noemen we het een wonder.

Mensen die in god geloven zijn dus gek!
 

DeletedUser

Gast
Raar dat je als prins voor 50 minuten wordt gereanimeerd terwijl de doktoren bij "normale"mensen er bij zo'n massieve hartstilstand door ernstig zuurstofgebrek in de hersenen er 45 minuten eerder al mee waren opgehouden.
Als prins word je dus veroordeeld om als kasplantje verder te leven. Omdat een of andere dokter denkt de familie en de patiënt hier een plezier mee te doen.

Ook vreemd dat al die mensen op tv opeens voor de prins en familie gaan bidden. Bidden is zinloos.
a. omdat god niet bestaat

b. als god wel bestaat heeft deze besloten om een skiongeluk te laten plaatsvinden en de artsen die gast 50 minuten te laten reanimeren om vervolgens een zware hersenbeschadeging te bezorgen; denken de mensen nu werkelijk dat god door het bidden zijn besluit gaat terugdraaien?
b.1 Als god - die niet bestaat - dan zo'n beslissing zou terugdraaien vindt voor velen een wonder plaats. Voor mij dan het signaal om god de middelvinger toe te steken en te verklaren dat ik zeker niet ga bidden voor een sadist. Er zijn mensen in Nederland die hun huisdier eerst verdrinken en dan reanimeren. Dat noemen we dan dierenmishandeling. Als god zoiets doet noemen we het een wonder.

Mensen die in god geloven zijn dus gek!

Ik wil wel even op je ingaan, wat betreft het stukje over god.

Het is duidelijk dat je een nogal ouderwetse kijk op god hebt:
God is almachtig, wonderen bla bla bla etc.
De modernere kijken vergeet je ineens: God is een steunpilaar, iemand die luistert etc.
Niet iemand die almachtig is.

Bovendien scheer je alle gelovigen wel heel erg over een kam: Mensen die in god geloven zijn dus gek...
Wil je beweren dat ong 50% van de Nederlanders (die zijn dus gelovig..) gek zijn?
 

DeletedUser

Gast
Als god alleen maar iemand is die luistert heeft het geen zin om te bidden, dat doet dan toch niks :p
 

DeletedUser

Gast
Waarom hebben die dokters nog geprobeerd om hem te reanimeren? Nu gaat hij leven als een plant, hij zal nooit meer iets kunnen doen. Ze zijn op zoek naar een revalidatiecentrum, laat me niet lachen. Van een plant kun je geen mens maken, waarom zou dat bij prins Friso dan wel lukken?
 

DeletedUser

Gast
Waarom hebben die dokters nog geprobeerd om hem te reanimeren? Nu gaat hij leven als een plant, hij zal nooit meer iets kunnen doen. Ze zijn op zoek naar een revalidatiecentrum, laat me niet lachen. Van een plant kun je geen mens maken, waarom zou dat bij prins Friso dan wel lukken?

Er is altijd een kans, en het is tenslotte een prins...
Mocht het nou echt waardeloos zijn, is euthanasie ook een optie.
 

DeletedUser

Gast
Er is altijd een kans, en het is tenslotte een prins...
Mocht het nou echt waardeloos zijn, is euthanasie ook een optie.

En omdat hij een prins is, mag/kan/is hij meer dan de rest van de wereldbevolking? Wat doen de koning en koningin? Lintjes doorknippen, ons belastingsgeld verspillen aan zinloze dingen, buitenlandse reizen maken, ...
Als hij zo nodig buiten de piste wilt gaan skiën, mag hij daar de gevolgen van dragen. Natuurlijk is het waardeloos! Zijn hart heeft 50 minuten stilgestaan. Mijn ouders zijn beiden zelf dokter en zij vinden het totaal onverantwoord dat die dokter daarmee is doorgegaan. Hij wou waarschijnlijk ook eens in het nieuws komen.
 

DeletedUser

Gast
En omdat hij een prins is, mag/kan/is hij meer dan de rest van de wereldbevolking?
Beetje naïef... Het is logisch dat er meer voor hem gedaan word, dan voor anderen, ondanks het feit dat het niet zo hoort.

Wat doen de koning en koningin? Lintjes doorknippen, ons belastingsgeld verspillen aan zinloze dingen, buitenlandse reizen maken, ...
Ik geloof niet dat dat iets ermee te maken heeft...

Als hij zo nodig buiten de piste wilt gaan skiën, mag hij daar de gevolgen van dragen.
Geloof me, hij zal spijt hebben. Maar omdat hij onverstandig is geweest, moet je hem dan niet verzorgen of wat dan ook?

Hij wou waarschijnlijk ook eens in het nieuws komen.
Deze opmerking slaat nergens op. Ten eerste, hij heeft het echt niet zo gewild. Ten tweede, zorg ervoor dat je eerst meer info hebt, voordat je dit soort onzin uitkraamt. Hij heeft al lang afstand gedaan van allerlei rechten, die hij als prins had, door met een vrouw te trouwen, zonder toestemming te vragen. Friso zelf wil trouwens nooit aandacht... ;)
 

DeletedUser

Gast
Denk dat ie de dokter bedoelde. Denk dat we gewoon moeten afwachten tot friso doodverklaard wordt en dan is het gezeik voorbij. Nouja, na een extreem overdreven begrafenis waarschijnlijk.
 

DeletedUser

Gast
Denk dat ie de dokter bedoelde. Denk dat we gewoon moeten afwachten tot friso doodverklaard wordt en dan is het gezeik voorbij. Nouja, na een extreem overdreven begrafenis waarschijnlijk.

zoals het er nu op lijkt zal het een kasplantje worden en dan zal er waarschijnlijk euthenasie toe worden gepast
en idd een erg overdreven begravenis zal er dan wel komen van ons belastingsgeld. eerlijjk? nee
 

DeletedUser

Gast
Heb 's een keer medeleven met die familie, in plaats van te zeuren over belastinggeld...
 

DeletedUser16383

Gast
Heb 's een keer medeleven met die familie, in plaats van te zeuren over belastinggeld...
Idd.

Maar soms denk ik op het nieuws dat ze er allemaal dingen worden vertelt die je gisteren al hebt gehoord. Dat is zo irritant
 

DeletedUser

Gast
Idd.

Maar soms denk ik op het nieuws dat ze er allemaal dingen worden vertelt die je gisteren al hebt gehoord. Dat is zo irritant

Tja, in de eerste dagen was er niet zoveel bekend, en aangezien het om iets belangrijks gaat, moeten ze dingen herhalen :p
 
Bovenaan