• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Prins Friso bedolven door lawine

DeletedUser

Gast
Heb 's een keer medeleven met die familie, in plaats van te zeuren over belastinggeld...

Hoe denk je dat ze dat revalidatiecentrum gaan betalen? Of de reisjes naar Oostenrijk?
Er zijn zo veel mensen die ook bedolven raken onder lawines, of die nog ergere dingen meemaken, maar kunnen zij een revalidatiecentrum betalen met het geld van de Nederlanders? Ik dacht het niet hé.
 

DeletedUser

Gast
Hoe denk je dat ze dat revalidatiecentrum gaan betalen? Of de reisjes naar Oostenrijk?
Er zijn zo veel mensen die ook bedolven raken onder lawines, of die nog ergere dingen meemaken, maar kunnen zij een revalidatiecentrum betalen met het geld van de Nederlanders? Ik dacht het niet hé.

O nee? Dus als ik bv een been brek, moet ik ziekenhuis / revalidatiekosten zelf betalen?
 

DeletedUser

Gast
Nee :O
Mits je een ziektekostenverzekering hebt (en die is verplicht...), wordt het betaalt.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb meer medelijden met de familie omdat hun verdriet zo breed uitgemeten wordt in de media, dan dat ze met een mogelijke dood in de familie zitten. In plaats van medelijden moet je ze misschien gewoon eens met rust laten. Dat is namelijk wat ze volgensmij zelf het liefst hebben.
 

DeletedUser

Gast
En als jij een reis naar weet-ik-veel-waar wilt maken, moet je die ook zelf betalen. Denk je dat zij daarvoor betalen?

Nu wissel je snel van onderwerp ;)
Zij betalen er niet zelf voor, maar waarom zou je je daar überhaupt druk over maken?
 

DeletedUser

Gast
Heb 's een keer medeleven met die familie, in plaats van te zeuren over belastinggeld...
heb ik ook wel maar wie wordt er nou happy van als jij zelf mag dokken en zij krijgen het geld van ons dan dokken wij dubbel en hun helemaal niet. is dat eerlijk?

Nee :O
Mits je een ziektekostenverzekering hebt (en die is verplicht...), wordt het betaalt.
waar betaal je dan die zorgpremie voor???
 

DeletedUser

Gast
Hoe denk je dat ze dat revalidatiecentrum gaan betalen? Of de reisjes naar Oostenrijk?
Er zijn zo veel mensen die ook bedolven raken onder lawines, of die nog ergere dingen meemaken, maar kunnen zij een revalidatiecentrum betalen met het geld van de Nederlanders? Ik dacht het niet hé.
Als je er niets van weet moet je er ook niets over zeggen.
Ik heb meer medelijden met de familie omdat hun verdriet zo breed uitgemeten wordt in de media, dan dat ze met een mogelijke dood in de familie zitten. In plaats van medelijden moet je ze misschien gewoon eens met rust laten. Dat is namelijk wat ze volgensmij zelf het liefst hebben.
Eens. Maar goed zolang er een publiek voor is...
 

DeletedUser

Gast
heb ik ook wel maar wie wordt er nou happy van als jij zelf mag dokken en zij krijgen het geld van ons dan dokken wij dubbel en hun helemaal niet. is dat eerlijk?


waar betaal je dan die zorgpremie voor???

Aan het koningshuis zijn we 40 miljoen per jaar kwijt, oftewel nog geen 3 euro per inwoner.
Is dat nou zo'n ramp?

E: Ronny, +1
 

DeletedUser

Gast
[off topic]
Koningshuis vs Republiek
Of je nu het koningshuis heb of een republiek waarbij je voormalig presidenten tot hun dood salaris door blijft betalen...
Opzich heeft het wel wat dat NL en BE wij nog steeds een groep mensen hebben waarvan hun voorouders vroeger zo goed waren in slijmen en moorden dat ze zichzelf koning gingen noemen.
Geef mij ondanks mijn mogelijk negatief overkomende gedachte over de monarchie toch maar gewoon het koningshuis.
De monarchie staat gewoon als een huis... het is er klaar.
Bij een republiek krijg je weer van die elle lange slijm campagnes net als de gewone verkiezingen, veel beloftes maar er wordt niets van waar gemaakt.
We hebben nu al Gemeente, Provinciale en Landelijke verkiezingen iedere 4 jaar waar veel wordt gezegt, maar weinig van waargemaakt wordt. Ik hoef er niet nog 1 bij.
waar betaal je dan die zorgpremie voor???
Ik ben weinig tot nooit ziek en kom dus zo goed als nooit in een ziekenhuis of bij een doktor.
Waar betaal ik het dan voor?
De gipsvluchten van mensen die willen skiën maar het niet kunnen. :p
Even serieus als ik premie af zou dragen naar wat ik jaarlijks zou verbruiken aan zorg betaal ik max 50 euro per maand ipv 150, maar goed het is makkelijker om de premie bij iedereen een klein beetje te verhogen ieder jaar dan om de premie van een veel gebruiker giga te verhogen.
Al zou er van mij best vanuit de zorgverzekeringen naar de mensen een boete op mogen komen te staan voor verwondingen tijdens sporten, bovenop de normale "eigen bijdrage" in elk geval.
[/off topic]

Anyway ik vind het klote voor zijn familie en zeker omdat het breeduit in de media wordt uitgemolken.
Voor hem vind ik het niet erg, hij kiest ervoor om te skiën waar het niet veilig was.
Vind het wel sneu dat ze hem 50 minuten lang hebben gereanimeerd om als plantje verder te leven.
Had hem dan laten sterven...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9538

Gast
Aan het koningshuis zijn we 40 miljoen per jaar kwijt, oftewel nog geen 3 euro per inwoner.
Is dat nou zo'n ramp?

E: Ronny, +1

Wel als je die 3 euro optelt bij al die andere onzinne zaken die wij als inwoner van NL moeten betalen.
Zoals ontwikkelingshulp en de periodieke verhuizing van BRussel naar Strassburg van het Europ. Parlement.

En vervolgens wordt er 300 miljoen BEZUINIGD op het onderwijs.

Dus ja,.... koningshuis is duur!
 

DeletedUser

Gast
Wel als je die 3 euro optelt bij al die andere onzinne zaken die wij als inwoner van NL moeten betalen.
Zoals ontwikkelingshulp en de periodieke verhuizing van BRussel naar Strassburg van het Europ. Parlement.

En vervolgens wordt er 300 miljoen BEZUINIGD op het onderwijs.

Dus ja,.... koningshuis is duur!

Misschien kom je dan al wel aan 20 euro per Nederlander per jaar :O
Wat een ramp :rolleyes:
En het bezuinigen op onderwijs is in mijn ogen meer dan terecht. Denk 's aan alle onzinvakken die gegeven worden ;)
 

DeletedUser

Gast
20 euro per jaar. Dat komt uit op precies genoeg om niet te bezuinigen op het enige serieuze export product dat dit land heeft; slimme mensen.
 

DeletedUser

Gast
Misschien kom je dan al wel aan 20 euro per Nederlander per jaar :O
Wat een ramp :rolleyes:
En het bezuinigen op onderwijs is in mijn ogen meer dan terecht. Denk 's aan alle onzinvakken die gegeven worden ;)

Ze zijn écht niet terecht hoor, want behalve het wegwerken van bepaalde vakken gaat het hier ook over de subsidie aan studenten en de kwaliteit van het onderwijs.

Over welke onzinvakken heb je het eigenlijk?
 

DeletedUser

Gast
Ze zijn écht niet terecht hoor, want behalve het wegwerken van bepaalde vakken gaat het hier ook over de subsidie aan studenten en de kwaliteit van het onderwijs.

Over welke onzinvakken heb je het eigenlijk?

Als de onzinvakken weg zouden gaan, dan zou dat een hoop besparen....
Tekenen, muziek, maatschappijleer, kunstbeeldende vorming, ckv & kcv en levensbeschouwing.
 

DeletedUser

Gast
Als je niet doorhebt dat ik het had over de bezuiniging op onderwijs, dan is het al wel duidelijk waarom er niet bezuinigd moet worden op het onderwijs.

Tevens zijn CKV, levensbeschouwing en maatschappijleer geen onzinvakken, ze worden alleen waardeloos gegeven op de meeste scholen.
 

DeletedUser

Gast
Mijn Opinie over dit is dat het Vooral jammer is voor de familie. Prins Friso had 2 kinderen, een vrouw, een goede baan. Met de schade die hij heeft gekregen zou het erg zijn voor alle drie. Voor zijn moeder zou het ook verschrikkelijk zijn. Stel je voor dat hij niet meer beter wordt en dood gaat! Het meest Verschrikkelijke dat je kan gebeuren is je zoon of dochter verliezen. Daarvoor heb veel medeleven over deze zaak en ik hoop dat het beter zou gaan.
 
Bovenaan