• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Red ons spellenforum

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Re: AW: Red ons spellenforum

Anders eens een potje met 2 dagen per lynch/lunch?
Dat moet toch lukken ? :O

Dat maakt het juist inactief, omdat er de helft van de tijd niks gezegd wordt. Als je wil dat mensen WvW nog een beetje uitdagend vinden, moet je het sneller maken. 2 lynches per dag dan. Mja, als je niet iedere dag online kan zijn, kan je je beter gewoon niet inschri9jven voor WVW. Dat is de doodsteek geweest.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Red ons spellenforum

Dat maakt het juist inactief, omdat er de helft van de tijd niks gezegd wordt. Als je wil dat mensen WvW nog een beetje uitdagend vinden, moet je het sneller maken. 2 lynches per dag dan. Mja, als je niet iedere dag online kan zijn, kan je je beter gewoon niet inschri9jven voor WVW. Dat is de doodsteek geweest.

Ik zeg niet dat per dag online zijn niet lukt, maar dat mensen het deze maand wel drukker gaan hebben met kerst e.d. (:
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Red ons spellenforum

Ja, beter dat een nieuw potje start na nieuwjaar ;)
 

DeletedUser

Gast
Het lijkt me het juiste moment om dit topic weer eens onder het stof vandaan te halen, want ik heb gisteren een aantal problemen geconstateerd op dit spellenforum, er eens een nachtje over geslapen en alles op een rijtje gezet:

  1. Gebrek aan leiderscapaciteiten
  2. Gebrek aan activiteit bij de deelnemers
  3. Gebrek aan motivatie of speltechnisch vermogen bij de spelers
  4. Het nachtwakerprobleem, frictie tussen groepen spelers

Probleem
Een nadere toelichting is wel op zijn plaats.
- Het gebrek aan leiderscapaciteiten houdt in dat er maar een paar mensen zijn die het aankunnen een groot forumspel te starten (WidM, Schatzoekers) en dat er dus niet langer meer grote forumspellen zijn. De laatste WidM kan ik me niet eens meer herinneren en de laatste schatzoekers werd door mij geleid. En ik heb geen zin om dat nog een keer te doen, want ik wil ook wel eens meedoen. Overigens betwijfel ik het ook of er mensen zijn die zelfs maar WvW willen of kunnen leiden, want bij inschrijvingen zie ik alleen maar Rabbid, Cynthia, ik en C-hero.

- Gebrek aan activiteit is niet bij alle spellen een probleem. Kijk naar BotP of CtP, je valt niet af als je een dag niet online bent. Daarom zijn dat soort spellen wel mogelijk hier. Daarmee wil ik niet zeggen dat er niemand actief is, maar als er 1 iemand in een spel inactief is, heeft dat vaak nadelige effecten voor andere spelers die met hem moeten samenwerken, of op hem moeten wachten. Bij WvW is dat in mindere mate het geval, je benadeeld jouw kant wel, maar niet zo ernstig omdat er over het algemeen wel een stuk of 20 andere spelers zijn.

- Dit probleem bestaat in feite uit 2 delen, geen zin hebben in een spel is wat anders dan het niet kunnen. Ik heb ook wel eens geen zin om de 15 pagina's inhoudsloze posts door te lezen van dag 1 bij WvW. Maar dat doe ik wel, anders verpest ik het voor anderen. Verder is het niet kunnen spelen van een spel niet zo erg, maar mensen moeten zichzelf kennen. Als er dan toch iets ingewikkeldere spellen gestart worden, of een variant van WvW, schrijven mensen zich in die er geen kloten van snappen als het spel eenmaal gestart is. En als het spel eenmaal gestart is, ontbreekt de motivatie om het te snappen (daar is de link tussen motivatie en speltechnisch inzicht).

- Ik spreek ook namens anderen als ik zeg dat ik me erger aan bepaalde mensen die dus niet de motivatie kunnen om mee te doen aan forumspellen en maar in Nachtwaker posten. Wat mij opvalt, is dat de vorige nachtwaker gesloten werd omdat er ruzie gemaakt werd. Blijkbaar zijn de regels veranderd, want nu wordt er niks van gezegd als mensen 'Doe zelf normaal, debiel.' tegen elkaar zeggen. Als ik daar dan commentaar op heb, inderdaad ook op een iets minder nette manier aangezien dat nu schijnbaar toegestaan is, gaat het van kwaad tot erger, zonder ingrijpen. Dit klinkt misschien vreemd van mij, omdat ik meestal vind dat het modteam te streng oordeelt, maar dat is in de meeste gevallen op het serieus forum en het praatcafé.

Oplossing
Nu is het wel zo dat ik problemen aankaart, maar het heeft pas nu als er oplossingen komen. Gelukkig heb ik daar ook alvast een paar ideetjes op verzonnen.

- Er moeten dus meer mensen bijkomen die fatsoenlijk een groot spel kunnen leiden. Dat zou je kunnen bewerkstelligen door bijvoorbeeld ze eerst een potje WvW te laten leiden. Dit zal dan niet via een spelleiderverkiezing moeten, want ik heb zo'n idee dat er andere mensen winnen. Mijn idee is dan ook om een moderator om het potje een spelleider te laten aanwijzen, desnoods 2, bijvoorbeeld eentje die begeleid. (Op die moderater kom ik verderop nog wel terug) Daarnaast is het misschien ook een idee om toch een potje WidM te starten met een ervaren spelleider, en nog een minder ervaren medeleider ernaast zodat die het volgende keer alleen af kan.

- Aan activiteit valt weinig te doen. Mensen zijn er of ze zijn er niet. Waar wel wat aan te doen valt, is de mensen waarvan bekend is dat die een mindere mate van activiteit vertonen, zich niet laten inschrijven of dat de spelleider de bevoegdheid krijgt om ze te weren.

Dat brengt ons meteen bij het volgende punt, ik zou graag zien dat er of de bevoegdheden van de spelleiders uitgebreid worden, of dat er een speciale spellenforummod komt. (Daar is ie weer). In ieder geval niet zo'n halfbakken houten klaas die alleen mag zeggen 'het gaat om het meedoen, niet om het winnen' en vervolgens iedereen zich in laat schrijven, want dat is aangetoond dat het niet werkt.

- Wat betreft de motivatie of het speltechnisch inzicht, de betreffende spelleiders, of de spellenforummod, zou dan de ook de mogelijkheid kunnen hebben om mensen te weren waarvan bekend is dat die het voor anderen verpesten, danwel omdat ze niet actief zijn, danwel omdat van te voren vastgesteld kan worden dat ze er geen reet van bakken.

- Wat betreft nachtwaker, op tw is daar een goed idee op verzonnen. Dingen als Nachtwaker, BotP en de Persoon boven je, moeten daar in het Praatcafé. Op het spellenforum zijn alleen dingen als WvW, Wie is de Mol, en schatzoekers toegestaan. Nu wil ik niet zeggen dat ik Nachtwaker en BotP graag in het Praatcafé zou willen zien, want dat heeft toch een ander karakter. Wat meer voor de hand ligt, is om dat in een subforum te doen. Dus bijvoorbeeld als je het spellenforum opent, dat daar WvW, Diplomacy, WidM, Schatzoekers, Monopoly, Poker, Schaken, Voetbalpronostiek, RPG's etc staan. Binnen het spellenforum dan nog een subforum, met de spellen als Nachtwaker, nachtbrakers, BotP, De Persoon boven je, 3-woorden verhaal, avatar topic, teltopic, Quote veranderen, 3 woorden verhaal etc.

Nu lijkt het alsof ik alleen maar aan het afkraken ben, dat is ook zo. Er is 1 lichtpuntje te vermelden, voor de zomervakantie werden er alleen maar potjes WvW met 12 spelers gestart. Nu is dat meer, maar het lijkt alsof de kwaliteit is ingeruild tegen kwantiteit. :(

Opmerkingen, commentaar, aanvullingen en kritiek zijn welkom, het is maar een conceptje! :) (OOK VAN MODS! ;))
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
De laatste WidM kan ik me niet eens meer herinneren en de laatste schatzoekers werd door mij geleid.

Beide worden momenteel in de KonijnenSpelen geleid ;)

- Er moeten dus meer mensen bijkomen die fatsoenlijk een groot spel kunnen leiden. Dat zou je kunnen bewerkstelligen door bijvoorbeeld ze eerst een potje WvW te laten leiden. Dit zal dan niet via een spelleiderverkiezing moeten, want ik heb zo'n idee dat er andere mensen winnen. Mijn idee is dan ook om een moderator om het potje een spelleider te laten aanwijzen, desnoods 2, bijvoorbeeld eentje die begeleid. (Op die moderater kom ik verderop nog wel terug) Daarnaast is het misschien ook een idee om toch een potje WidM te starten met een ervaren spelleider, en nog een minder ervaren medeleider ernaast zodat die het volgende keer alleen af kan.

Klopt, als er iemand is die graag eens een spel leid, maar niet goed weet hoe of wat, je mag mij altijd om hulp vragen ;)

Wat meer voor de hand ligt, is om dat in een subforum te doen. Dus bijvoorbeeld als je het spellenforum opent, dat daar WvW, Diplomacy, WidM, Schatzoekers, Monopoly, Poker, Schaken, Voetbalpronostiek, RPG's etc staan. Binnen het spellenforum dan nog een subforum, met de spellen als Nachtwaker, nachtbrakers, BotP, De Persoon boven je, 3-woorden verhaal, avatar topic, teltopic, Quote veranderen, 3 woorden verhaal etc.

Strak plan, alleen zou ik als we het zouden uitvoeren, wachten tot december, dan is het subforum KonijnenSpelen weg. Geen idee wat jullie denken maar 2 subfora is wat moeilijker ^^.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
- Wat betreft nachtwaker, op tw is daar een goed idee op verzonnen. Dingen als Nachtwaker, BotP en de Persoon boven je, moeten daar in het Praatcafé. Op het spellenforum zijn alleen dingen als WvW, Wie is de Mol, en schatzoekers toegestaan. Nu wil ik niet zeggen dat ik Nachtwaker en BotP graag in het Praatcafé zou willen zien, want dat heeft toch een ander karakter. Wat meer voor de hand ligt, is om dat in een subforum te doen. Dus bijvoorbeeld als je het spellenforum opent, dat daar WvW, Diplomacy, WidM, Schatzoekers, Monopoly, Poker, Schaken, Voetbalpronostiek, RPG's etc staan. Binnen het spellenforum dan nog een subforum, met de spellen als Nachtwaker, nachtbrakers, BotP, De Persoon boven je, 3-woorden verhaal, avatar topic, teltopic, Quote veranderen, 3 woorden verhaal etc.


Goed plan!

- Er moeten dus meer mensen bijkomen die fatsoenlijk een groot spel kunnen leiden. Dat zou je kunnen bewerkstelligen door bijvoorbeeld ze eerst een potje WvW te laten leiden. Dit zal dan niet via een spelleiderverkiezing moeten, want ik heb zo'n idee dat er andere mensen winnen. Mijn idee is dan ook om een moderator om het potje een spelleider te laten aanwijzen, desnoods 2, bijvoorbeeld eentje die begeleid. (Op die moderater kom ik verderop nog wel terug) Daarnaast is het misschien ook een idee om toch een potje WidM te starten met een ervaren spelleider, en nog een minder ervaren medeleider ernaast zodat die het volgende keer alleen af kan.

Ik zou zeker weten voor mensen die voor het eerst een spel willen leiden een begeleider geven, dit moet je ze echt niet alleen laten doen of samen met een andere die net begint. Dit gaat geheid fout.

Dat brengt ons meteen bij het volgende punt, ik zou graag zien dat er of de bevoegdheden van de spelleiders uitgebreid worden, of dat er een speciale spellenforummod komt. (Daar is ie weer). In ieder geval niet zo'n halfbakken houten klaas die alleen mag zeggen 'het gaat om het meedoen, niet om het winnen' en vervolgens iedereen zich in laat schrijven, want dat is aangetoond dat het niet werkt.

Een gewone forummod aanstellen die alleen maar in het spellenforum actief is dus, of een van de forummods dit erbij laten doen?
 

DeletedUser19689

Gast
Een groot probleem bij zo'n forumspellen is het tijdgebrek voor mij. Tegenwoordig komen er vaak dagen voor dat ik totaal niet online kom. Ik vertrek vroeg, en kom laat thuis. Dit is de reden waarom ik bijvoorbeeld niet meer participeer aan spellen als WvW etc. Een oplossing voor mij persoonlijk is om in plaats van de standaard 24h deadline, dit misschien uit te rekken naar een 48h deadline.

Ik heb geen idee of anderen ook met dit probleem sukkelen.
 

DeletedUser

Gast
Een groot probleem bij zo'n forumspellen is het tijdgebrek voor mij. Tegenwoordig komen er vaak dagen voor dat ik totaal niet online kom. Ik vertrek vroeg, en kom laat thuis. Dit is de reden waarom ik bijvoorbeeld niet meer participeer aan spellen als WvW etc. Een oplossing voor mij persoonlijk is om in plaats van de standaard 24h deadline, dit misschien uit te rekken naar een 48h deadline.

Ik heb geen idee of anderen ook met dit probleem sukkelen.
Eerlijk gezegd heb ik het geheugen van een vis, waardoor ik soms vergeet dat ik nog moet stemmen enzo... :x
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Een groot probleem bij zo'n forumspellen is het tijdgebrek voor mij. Tegenwoordig komen er vaak dagen voor dat ik totaal niet online kom. Ik vertrek vroeg, en kom laat thuis. Dit is de reden waarom ik bijvoorbeeld niet meer participeer aan spellen als WvW etc. Een oplossing voor mij persoonlijk is om in plaats van de standaard 24h deadline, dit misschien uit te rekken naar een 48h deadline.

Het nadeel is dan weer bij spellen als WvW dat alles veel langer duurt. Het wordt saaier, mensen haken af doordat het te lang duurt. Er staan veel meer pagina's spam. Spelers die al afgevallen zijn vinden dit ook niet leuk, tenzij je potjes gaat overlappen, maar dat zou ik dan ook weer niet dan. Want dan ga je vergelijkingen trekken en gaan er rare dingen gebeuren.
 

DeletedUser

Gast
Ja Rabbid, WidM en Schatzoekers wordt geleid, maar dat is ten eerste en tijdelijk evenement en ten tweede ben jij nu niet in de positie om te zeggen: jij kan er geen reet van, dus opdonderen.
 

DeletedUser

Gast
- Het gebrek aan leiderscapaciteiten houdt in dat er maar een paar mensen zijn die het aankunnen een groot forumspel te starten (WidM, Schatzoekers) en dat er dus niet langer meer grote forumspellen zijn. De laatste WidM kan ik me niet eens meer herinneren en de laatste schatzoekers werd door mij geleid. En ik heb geen zin om dat nog een keer te doen, want ik wil ook wel eens meedoen. Overigens betwijfel ik het ook of er mensen zijn die zelfs maar WvW willen of kunnen leiden, want bij inschrijvingen zie ik alleen maar Rabbid, Cynthia, ik en C-hero.
- Er moeten dus meer mensen bijkomen die fatsoenlijk een groot spel kunnen leiden. Dat zou je kunnen bewerkstelligen door bijvoorbeeld ze eerst een potje WvW te laten leiden. Dit zal dan niet via een spelleiderverkiezing moeten, want ik heb zo'n idee dat er andere mensen winnen. Mijn idee is dan ook om een moderator om het potje een spelleider te laten aanwijzen, desnoods 2, bijvoorbeeld eentje die begeleid. (Op die moderater kom ik verderop nog wel terug) Daarnaast is het misschien ook een idee om toch een potje WidM te starten met een ervaren spelleider, en nog een minder ervaren medeleider ernaast zodat die het volgende keer alleen af kan.
Inderdaad is het altijd goed om het aantal goede spelleiders uit te breiden.
Zo pessimistisch als jij ben ik echter niet; RabbidRobin is bijvoorbeeld erg goed bezig met het leiden van spellen. In het subforum De konijnenspelen leidt hij nu allerlei spellen, waaronder een Schatzoekers en een Wie is de Mol.
Wat mijzelf betreft: Toen ik hier net op het forum was, heb ik een aantal ingewikkelde spellen geleid, waaronder Schatzoekers, maar toen ik minder tijd beschikbaar kreeg, ben ik daar mee gestopt. Maar ondertussen ben ik wel nog gewoon in periodes erg actief, dus ik zou daar weer verder mee moeten gaan. Ik was van plan om in juni een Schatzoekers te leiden. :p
Je idee om mensen 'op te leiden' tot spelleiders, vind ik heel interessant. Op grond hiervan heb ik meteen om een medeleider gevraagd in het WvW-verkiezingstopic. Ook had ik al eens eerder zoiets dergelijks in mijn hoofd als dat je nu schrijft, daar kunnen we het eens over hebben.

- Gebrek aan activiteit is niet bij alle spellen een probleem. Kijk naar BotP of CtP, je valt niet af als je een dag niet online bent. Daarom zijn dat soort spellen wel mogelijk hier. Daarmee wil ik niet zeggen dat er niemand actief is, maar als er 1 iemand in een spel inactief is, heeft dat vaak nadelige effecten voor andere spelers die met hem moeten samenwerken, of op hem moeten wachten. Bij WvW is dat in mindere mate het geval, je benadeeld jouw kant wel, maar niet zo ernstig omdat er over het algemeen wel een stuk of 20 andere spelers zijn.
- Dit probleem bestaat in feite uit 2 delen, geen zin hebben in een spel is wat anders dan het niet kunnen. Ik heb ook wel eens geen zin om de 15 pagina's inhoudsloze posts door te lezen van dag 1 bij WvW. Maar dat doe ik wel, anders verpest ik het voor anderen. Verder is het niet kunnen spelen van een spel niet zo erg, maar mensen moeten zichzelf kennen. Als er dan toch iets ingewikkeldere spellen gestart worden, of een variant van WvW, schrijven mensen zich in die er geen kloten van snappen als het spel eenmaal gestart is. En als het spel eenmaal gestart is, ontbreekt de motivatie om het te snappen (daar is de link tussen motivatie en speltechnisch inzicht).

- Aan activiteit valt weinig te doen. Mensen zijn er of ze zijn er niet. Waar wel wat aan te doen valt, is de mensen waarvan bekend is dat die een mindere mate van activiteit vertonen, zich niet laten inschrijven of dat de spelleider de bevoegdheid krijgt om ze te weren.
Dat brengt ons meteen bij het volgende punt, ik zou graag zien dat er of de bevoegdheden van de spelleiders uitgebreid worden, of dat er een speciale spellenforummod komt. (Daar is ie weer). In ieder geval niet zo'n halfbakken houten klaas die alleen mag zeggen 'het gaat om het meedoen, niet om het winnen' en vervolgens iedereen zich in laat schrijven, want dat is aangetoond dat het niet werkt.
- Wat betreft de motivatie of het speltechnisch inzicht, de betreffende spelleiders, of de spellenforummod, zou dan de ook de mogelijkheid kunnen hebben om mensen te weren waarvan bekend is dat die het voor anderen verpesten, danwel omdat ze niet actief zijn, danwel omdat van te voren vastgesteld kan worden dat ze er geen reet van bakken.
Een spellenforummod klinkt wel interessant. Al moet ik zeggen dat als spelleiders goed met dit soort dingen omgaan, de benodigdheid van zo'n mod al minder groot wordt. Maar het is zeker een interessant idee.
Overigens vind ik dat Rabbid het beste doet om de activiteit hier te verhogen: hij haalt nieuwe mensen hierheen met de Konijnenspelen. Nu zijn dat niet allemaal fantastische spelers, maar er zitten ook goeden tussen!

- Ik spreek ook namens anderen als ik zeg dat ik me erger aan bepaalde mensen die dus niet de motivatie kunnen om mee te doen aan forumspellen en maar in Nachtwaker posten. Wat mij opvalt, is dat de vorige nachtwaker gesloten werd omdat er ruzie gemaakt werd. Blijkbaar zijn de regels veranderd, want nu wordt er niks van gezegd als mensen 'Doe zelf normaal, debiel.' tegen elkaar zeggen. Als ik daar dan commentaar op heb, inderdaad ook op een iets minder nette manier aangezien dat nu schijnbaar toegestaan is, gaat het van kwaad tot erger, zonder ingrijpen. Dit klinkt misschien vreemd van mij, omdat ik meestal vind dat het modteam te streng oordeelt, maar dat is in de meeste gevallen op het serieus forum en het praatcafé.
- Wat betreft nachtwaker, op tw is daar een goed idee op verzonnen. Dingen als Nachtwaker, BotP en de Persoon boven je, moeten daar in het Praatcafé. Op het spellenforum zijn alleen dingen als WvW, Wie is de Mol, en schatzoekers toegestaan. Nu wil ik niet zeggen dat ik Nachtwaker en BotP graag in het Praatcafé zou willen zien, want dat heeft toch een ander karakter. Wat meer voor de hand ligt, is om dat in een subforum te doen. Dus bijvoorbeeld als je het spellenforum opent, dat daar WvW, Diplomacy, WidM, Schatzoekers, Monopoly, Poker, Schaken, Voetbalpronostiek, RPG's etc staan. Binnen het spellenforum dan nog een subforum, met de spellen als Nachtwaker, nachtbrakers, BotP, De Persoon boven je, 3-woorden verhaal, avatar topic, teltopic, Quote veranderen, 3 woorden verhaal etc.
Ja, ik kan me er inderdaad ook aan ergeren... Spelers krijgen waarschuwingen voor het gebruiken van bepaalde woordjes, maar ondertussen kunnen er gewoon mensen worden weggepest bij Nachtwaker.
Wat die subfora betreft: Dat klinkt wel goed, maar ik zou het alleen doen als de activiteit erg hoog wordt. Nu is dat nog niet het geval, op TW wel. Nachtwaker (en BotP) zou(den) wel naar Praatcafé kunnen ja.
 

DeletedUser20542

Gast
- Het gebrek aan leiderscapaciteiten houdt in dat er maar een paar mensen zijn die het aankunnen een groot forumspel te starten (WidM, Schatzoekers) en dat er dus niet langer meer grote forumspellen zijn. De laatste WidM kan ik me niet eens meer herinneren en de laatste schatzoekers werd door mij geleid. En ik heb geen zin om dat nog een keer te doen, want ik wil ook wel eens meedoen. Overigens betwijfel ik het ook of er mensen zijn die zelfs maar WvW willen of kunnen leiden, want bij inschrijvingen zie ik alleen maar Rabbid, Cynthia, ik en C-hero.

- Er moeten dus meer mensen bijkomen die fatsoenlijk een groot spel kunnen leiden. Dat zou je kunnen bewerkstelligen door bijvoorbeeld ze eerst een potje WvW te laten leiden. Dit zal dan niet via een spelleiderverkiezing moeten, want ik heb zo'n idee dat er andere mensen winnen. Mijn idee is dan ook om een moderator om het potje een spelleider te laten aanwijzen, desnoods 2, bijvoorbeeld eentje die begeleid. (Op die moderater kom ik verderop nog wel terug) Daarnaast is het misschien ook een idee om toch een potje WidM te starten met een ervaren spelleider, en nog een minder ervaren medeleider ernaast zodat die het volgende keer alleen af kan.
Over het probleem: C-Hero schrijft pas weer voor het eerst sinds het begin van de zomervakantie in. Er is ook vrij veel animo bij andere mensen om WvW te leiden, maar dan is het vooral de stemming die dwars zit. Daar kunnen nieuwerds dus weinig aan doen. De oplossing lijkt me een prima idee.

- Gebrek aan activiteit is niet bij alle spellen een probleem. Kijk naar BotP of CtP, je valt niet af als je een dag niet online bent. Daarom zijn dat soort spellen wel mogelijk hier. Daarmee wil ik niet zeggen dat er niemand actief is, maar als er 1 iemand in een spel inactief is, heeft dat vaak nadelige effecten voor andere spelers die met hem moeten samenwerken, of op hem moeten wachten. Bij WvW is dat in mindere mate het geval, je benadeeld jouw kant wel, maar niet zo ernstig omdat er over het algemeen wel een stuk of 20 andere spelers zijn.

- Aan activiteit valt weinig te doen. Mensen zijn er of ze zijn er niet. Waar wel wat aan te doen valt, is de mensen waarvan bekend is dat die een mindere mate van activiteit vertonen, zich niet laten inschrijven of dat de spelleider de bevoegdheid krijgt om ze te weren.
Ik zie hier eigenlijk niet echt een heel groot probleem in. De beste remedie lijkt me: gewoon niet inschrijven als je weet dat je inactief zal zijn.

- Dit probleem bestaat in feite uit 2 delen, geen zin hebben in een spel is wat anders dan het niet kunnen. Ik heb ook wel eens geen zin om de 15 pagina's inhoudsloze posts door te lezen van dag 1 bij WvW. Maar dat doe ik wel, anders verpest ik het voor anderen. Verder is het niet kunnen spelen van een spel niet zo erg, maar mensen moeten zichzelf kennen. Als er dan toch iets ingewikkeldere spellen gestart worden, of een variant van WvW, schrijven mensen zich in die er geen kloten van snappen als het spel eenmaal gestart is. En als het spel eenmaal gestart is, ontbreekt de motivatie om het te snappen (daar is de link tussen motivatie en speltechnisch inzicht).

- Wat betreft de motivatie of het speltechnisch inzicht, de betreffende spelleiders, of de spellenforummod, zou dan de ook de mogelijkheid kunnen hebben om mensen te weren waarvan bekend is dat die het voor anderen verpesten, danwel omdat ze niet actief zijn, danwel omdat van te voren vastgesteld kan worden dat ze er geen reet van bakken.
Zie hier boven

- Ik spreek ook namens anderen als ik zeg dat ik me erger aan bepaalde mensen die dus niet de motivatie kunnen om mee te doen aan forumspellen en maar in Nachtwaker posten. Wat mij opvalt, is dat de vorige nachtwaker gesloten werd omdat er ruzie gemaakt werd. Blijkbaar zijn de regels veranderd, want nu wordt er niks van gezegd als mensen 'Doe zelf normaal, debiel.' tegen elkaar zeggen. Als ik daar dan commentaar op heb, inderdaad ook op een iets minder nette manier aangezien dat nu schijnbaar toegestaan is, gaat het van kwaad tot erger, zonder ingrijpen. Dit klinkt misschien vreemd van mij, omdat ik meestal vind dat het modteam te streng oordeelt, maar dat is in de meeste gevallen op het serieus forum en het praatcafé.

- Wat betreft nachtwaker, op tw is daar een goed idee op verzonnen. Dingen als Nachtwaker, BotP en de Persoon boven je, moeten daar in het Praatcafé. Op het spellenforum zijn alleen dingen als WvW, Wie is de Mol, en schatzoekers toegestaan. Nu wil ik niet zeggen dat ik Nachtwaker en BotP graag in het Praatcafé zou willen zien, want dat heeft toch een ander karakter. Wat meer voor de hand ligt, is om dat in een subforum te doen. Dus bijvoorbeeld als je het spellenforum opent, dat daar WvW, Diplomacy, WidM, Schatzoekers, Monopoly, Poker, Schaken, Voetbalpronostiek, RPG's etc staan. Binnen het spellenforum dan nog een subforum, met de spellen als Nachtwaker, nachtbrakers, BotP, De Persoon boven je, 3-woorden verhaal, avatar topic, teltopic, Quote veranderen, 3 woorden verhaal etc.
Hier zie ik niet echt het probleem in.

Dat brengt ons meteen bij het volgende punt, ik zou graag zien dat er of de bevoegdheden van de spelleiders uitgebreid worden, of dat er een speciale spellenforummod komt. (Daar is ie weer). In ieder geval niet zo'n halfbakken houten klaas die alleen mag zeggen 'het gaat om het meedoen, niet om het winnen' en vervolgens iedereen zich in laat schrijven, want dat is aangetoond dat het niet werkt.
Klinkt op zich best goed, maar we hebben toch al twee mods voor het spellenforum?
 

DeletedUser16774

Gast
Allemaal heel mooi en ben het uitzonderlijk grotendeels met je eens, maar dat van nachtwaker ligt aan jou en niet aan ons. Nachtwaker is een spel voor iedereen, als jij mensen die liever wat posten daar dan is te gaan schaken of zo is dat niet ons probleem. Er is niks mis mee. Iedereen heeft recht om leuk te vinden wat hij leuk vindt.
 

DeletedUser21204

Gast
Ook ik vind het idee van Bat wel goed.
Ook is het misschien een idee om WvW eens in teams van 2 te doen?
Je kan namelijk wel zeggen dat degenen die geen reet van wvw kunnen niet mee mogen doen, maar zo leren ze het nooit natuurlijk.
Bovendien vind ik het een beetje gemeen om mensen gewoon buiten te sluiten enkel omdat ze niet goed genoeg erin zijn.
Daarom had ik het idee om telkens een vrij ervaren speler aan een nieuwerd te koppelen, die dan dus samen als één speler doen. Zo kan de betere de minder goede helpen zonder daar zelf nadeel bij te ondervinden.
Hetzelfde geldt voor spelleiders, misschien dat we de komende potjes het kunnen verplichten (of in elk geval zeer op prijs zullen stellen) als er telkens twee spelleiders komen, waarvan 1 ervaren en 1 met weinig tot geen ervaring.
 

DeletedUser

Gast
Ook ik vind het idee van Bat wel goed.
Ook is het misschien een idee om WvW eens in teams van 2 te doen?
Je kan namelijk wel zeggen dat degenen die geen reet van wvw kunnen niet mee mogen doen, maar zo leren ze het nooit natuurlijk.
Bovendien vind ik het een beetje gemeen om mensen gewoon buiten te sluiten enkel omdat ze niet goed genoeg erin zijn.
Daarom had ik het idee om telkens een vrij ervaren speler aan een nieuwerd te koppelen, die dan dus samen als één speler doen. Zo kan de betere de minder goede helpen zonder daar zelf nadeel bij te ondervinden.
Hetzelfde geldt voor spelleiders, misschien dat we de komende potjes het kunnen verplichten (of in elk geval zeer op prijs zullen stellen) als er telkens twee spelleiders komen, waarvan 1 ervaren en 1 met weinig tot geen ervaring.

Hij had het niet over de mensen die er niks van kunnen, hij had het volgens mij over de mensen die gewoon ieder potje niet actief zijn. Dat is imo wel een verschil.

Verder ben ik het wel met je beide ideeën eens, als we dat van het speler koppelen maar niet te vaak gaan doen.
 

DeletedUser21204

Gast
- Dit probleem bestaat in feite uit 2 delen, geen zin hebben in een spel is wat anders dan het niet kunnen. Ik heb ook wel eens geen zin om de 15 pagina's inhoudsloze posts door te lezen van dag 1 bij WvW. Maar dat doe ik wel, anders verpest ik het voor anderen. Verder is het niet kunnen spelen van een spel niet zo erg, maar mensen moeten zichzelf kennen. Als er dan toch iets ingewikkeldere spellen gestart worden, of een variant van WvW, schrijven mensen zich in die er geen kloten van snappen als het spel eenmaal gestart is. En als het spel eenmaal gestart is, ontbreekt de motivatie om het te snappen (daar is de link tussen motivatie en speltechnisch inzicht)

Dat dus ^
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ook ik vind het idee van Bat wel goed.
Ook is het misschien een idee om WvW eens in teams van 2 te doen?
Je kan namelijk wel zeggen dat degenen die geen reet van wvw kunnen niet mee mogen doen, maar zo leren ze het nooit natuurlijk.
Bovendien vind ik het een beetje gemeen om mensen gewoon buiten te sluiten enkel omdat ze niet goed genoeg erin zijn.
Daarom had ik het idee om telkens een vrij ervaren speler aan een nieuwerd te koppelen, die dan dus samen als één speler doen. Zo kan de betere de minder goede helpen zonder daar zelf nadeel bij te ondervinden.
Hetzelfde geldt voor spelleiders, misschien dat we de komende potjes het kunnen verplichten (of in elk geval zeer op prijs zullen stellen) als er telkens twee spelleiders komen, waarvan 1 ervaren en 1 met weinig tot geen ervaring.

Dit idee is ook al vaker in mijn hoofd gekomen, maar ik heb het telkens weggegooid.
Ten eerste, hoe ga je de mensen indelen? Je zegt dus letterlijk: jij kan WvW'en, jij niet. Daar komen dus brokken van.
Ten tweede, de personen moeten in dat geval vrij goed contact hebben, is het een inactieve nieuwerd, dan is de ander gepest.
Ten derde, de meeste ervarenere spelers zullen dit niet zo leuk vinden. De nieuwerd zal sws wel fouten maken, en speelt dus zo ook met het leven van de 'goede' speler.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan