• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Red ons spellenforum

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser21204

Gast
1. Daarbij ga ik er vanuit dat mensen een beetje zelfkennis hebben, of laat ik iemand beslissen die veel wvw's heeft meegedaan. Maar als mensen van zichzelf weten dat ze bijvoorbeeld nog maar 3 potjes mee hebben gedaan, denk ik dat ze wel van zichzelf weten dat zij in aanmerking zullen komen om met iemand samen te doen die iets beter is.
2. De inactieven zijn inderdaad in dat geval nogal een probleem. Maar is de nieuwerd inactief en moet de ander het dus alleen doen, krijg je gewoon hetzelfde als normaal, dat een het in zijn eentje doet.
3. Dat is zo, en ik verwacht ook niet dat dit elk potje gaat gebeuren, maar misschien is één potje wel een goed idee. Me dunkt dat de ervaren spelers dit toch niet zo'n ramp zullen vinden, en uiteindelijk verhoogt het voor hun ook het spelplezier als de nieuwerds iets meer met wvw overweg kunnen. Het schaapjesgedrag bijvoorbeeld, waaraan de ervaren spelers zich zo ergeren, zal hoogstwaarschijnlijk verminderen in de potjes daaropvolgend.

Ook bij mij is dit gewoon een opwelling, maar ik denk dat het goed is het een keer te proberen, eens zien hoe het werkt.
 

DeletedUser21356

Gast
Een nadere toelichting is wel op zijn plaats.
- Het gebrek aan leiderscapaciteiten houdt in dat er maar een paar mensen zijn die het aankunnen een groot forumspel te starten (WidM, Schatzoekers) en dat er dus niet langer meer grote forumspellen zijn. De laatste WidM kan ik me niet eens meer herinneren en de laatste schatzoekers werd door mij geleid. En ik heb geen zin om dat nog een keer te doen, want ik wil ook wel eens meedoen. Overigens betwijfel ik het ook of er mensen zijn die zelfs maar WvW willen of kunnen leiden, want bij inschrijvingen zie ik alleen maar Rabbid, Cynthia, ik en C-hero.
Hier heb je (groot) gelijk in. Het potje WvW dat Maximus en ik leidden, zat vol fouten (van mijn kant; omdat ik toen niet veel online kon zijn). En zo zullen er ongetwijfeld meer zijn.
- Gebrek aan activiteit is niet bij alle spellen een probleem. Kijk naar BotP of CtP, je valt niet af als je een dag niet online bent. Daarom zijn dat soort spellen wel mogelijk hier. Daarmee wil ik niet zeggen dat er niemand actief is, maar als er 1 iemand in een spel inactief is, heeft dat vaak nadelige effecten voor andere spelers die met hem moeten samenwerken, of op hem moeten wachten. Bij WvW is dat in mindere mate het geval, je benadeeld jouw kant wel, maar niet zo ernstig omdat er over het algemeen wel een stuk of 20 andere spelers zijn.
Tja, er zijn nu een paar mensen bijgekomen op het spellenforum, die niet héél actief zijn. En dat is inderdaad een probleem als ze mee (willen) spelen aan een spel. Er zijn echter ook mensen bijgekomen die héél veel online zijn, en een positieve, toevoegende waarde hebben. Maar als je je inschrijft voor een spel weet je toch ongeveer: "Oei, in die periode ga ik minder online zijn, ik zal me beter niet inschrijven voor dat spel. Jammer, maar ik doe de volgende keer dan wel mee." Of niet: "Ik zal minder online zijn die periode, maar ik ga me toch inschrijven, want dan heb ik het gespeeld en ze werken met vervangers dus dan is er geen probleem." Deze tweede denkwijze is ronduit slécht. Als je weet dat je minder online kan zijn, schrijf je dan niet in of desnoods als vervanger. Maar schrijf je niet in voor het spel, want dan weerhoud je iemand die wél actief kan zijn, ervan mee te doen omdat jij zijn plaats 'inpikt'.
Hier zijn vervangers natuurlijk een héél goede oplossing.
- Dit probleem bestaat in feite uit 2 delen, geen zin hebben in een spel is wat anders dan het niet kunnen. Ik heb ook wel eens geen zin om de 15 pagina's inhoudsloze posts door te lezen van dag 1 bij WvW. Maar dat doe ik wel, anders verpest ik het voor anderen. Verder is het niet kunnen spelen van een spel niet zo erg, maar mensen moeten zichzelf kennen. Als er dan toch iets ingewikkeldere spellen gestart worden, of een variant van WvW, schrijven mensen zich in die er geen kloten van snappen als het spel eenmaal gestart is. En als het spel eenmaal gestart is, ontbreekt de motivatie om het te snappen (daar is de link tussen motivatie en speltechnisch inzicht).
Dit is inderdaad ook een groot probleem, zo schrijven bij De Konijnenspelen, bijvoorbeeld, mensen zich in die niks ervan snappen en dat is vrij negatief voor de ontwikkeling van het spel.
- Ik spreek ook namens anderen als ik zeg dat ik me erger aan bepaalde mensen die dus niet de motivatie kunnen om mee te doen aan forumspellen en maar in Nachtwaker posten. Wat mij opvalt, is dat de vorige nachtwaker gesloten werd omdat er ruzie gemaakt werd. Blijkbaar zijn de regels veranderd, want nu wordt er niks van gezegd als mensen 'Doe zelf normaal, debiel.' tegen elkaar zeggen. Als ik daar dan commentaar op heb, inderdaad ook op een iets minder nette manier aangezien dat nu schijnbaar toegestaan is, gaat het van kwaad tot erger, zonder ingrijpen. Dit klinkt misschien vreemd van mij, omdat ik meestal vind dat het modteam te streng oordeelt, maar dat is in de meeste gevallen op het serieus forum en het praatcafé.
In Nachtwaker zijn er inderdaad soms personen die per se een bepaald, al dan niet grof, taalgebruik moeten hebben. Maar de overgrote meerderheid reageert normaal in Nachtwaker. Dat jij vindt dat het mod-team minder streng is in het spellenforum, dat is jouw mening.
- Er moeten dus meer mensen bijkomen die fatsoenlijk een groot spel kunnen leiden. Dat zou je kunnen bewerkstelligen door bijvoorbeeld ze eerst een potje WvW te laten leiden. Dit zal dan niet via een spelleiderverkiezing moeten, want ik heb zo'n idee dat er andere mensen winnen. Mijn idee is dan ook om een moderator om het potje een spelleider te laten aanwijzen, desnoods 2, bijvoorbeeld eentje die begeleid. (Op die moderater kom ik verderop nog wel terug) Daarnaast is het misschien ook een idee om toch een potje WidM te starten met een ervaren spelleider, en nog een minder ervaren medeleider ernaast zodat die het volgende keer alleen af kan.
Pracht van een idee! Dit is een zéér goede oplossing.
- Aan activiteit valt weinig te doen. Mensen zijn er of ze zijn er niet. Waar wel wat aan te doen valt, is de mensen waarvan bekend is dat die een mindere mate van activiteit vertonen, zich niet laten inschrijven of dat de spelleider de bevoegdheid krijgt om ze te weren.
Je kan ze ook als vervangers laten inschrijven (zoals ik hierboven ergens al aangaf).
- Wat betreft nachtwaker, op tw is daar een goed idee op verzonnen. Dingen als Nachtwaker, BotP en de Persoon boven je, moeten daar in het Praatcafé. Op het spellenforum zijn alleen dingen als WvW, Wie is de Mol, en schatzoekers toegestaan. Nu wil ik niet zeggen dat ik Nachtwaker en BotP graag in het Praatcafé zou willen zien, want dat heeft toch een ander karakter. Wat meer voor de hand ligt, is om dat in een subforum te doen. Dus bijvoorbeeld als je het spellenforum opent, dat daar WvW, Diplomacy, WidM, Schatzoekers, Monopoly, Poker, Schaken, Voetbalpronostiek, RPG's etc staan. Binnen het spellenforum dan nog een subforum, met de spellen als Nachtwaker, nachtbrakers, BotP, De Persoon boven je, 3-woorden verhaal, avatar topic, teltopic, Quote veranderen, 3 woorden verhaal etc.
De oplossing met het subforum lijkt me het beste.


Als je je aangesproken voelt (ondanks dat niet de bedoeling is ;)) op de positieve manier: wees blij en ga dansen! Op de negatieve manier: zeg het even en dan verander ik het wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Misschien dat de mods dit nog eens willen overwegen, aangezien het huidige WvW potje heeft aangetoond dat mijn constateringen toch wel zo ongeveer juist waren?
 

DeletedUser

Gast
Het is erg mooi dat er de laatste tijd weer ingewikkelde niet-WvW spellen georganiseerd worden, zoals Schatzoekers en Mysteries. Ik zou zelf hier niet de tijd in steken, dus mijn complimenten aan de spelleiders.
Wel denk ik dat er in deze spellen op twee fronten winst te behalen valt. Als de volgende puntjes worden verbeterd, kunnen dit soort spellen nog epischer worden.

1) Mij valt op dat er strakke deadlines in de spellen ontbreken. Soms is onduidelijk hoe veel tijd de deelnemers voor een bepaalde opdracht hebben. Soms wordt deelnemers die niks hebben ingestuurd te vaak extra tijd verleend, waardoor de inactiviteit overslaat naar anderen. Vaak bepaalt de spelleider geheel zelf wanneer hij of zij de volgende opdracht plaatst en valt er een gat in het spel. Dit alles draagt bij aan een erg traag spelverloop en deelnemers die minder bij het spel betrokken raken.
De oplossing hiervoor is dat jij als spelleider moet strakke deadlines handhaaft. Als spelers 48 uur hebben voor een opdracht, post je na 48 uur de uitkomst en direct de volgende opdracht. Op deze manier blijft iedereen bij het spel. Als je als spelleider hier niet actief genoeg voor bent, zijn er twee oplossingen: Óf leid niet tegelijkertijd andere spellen (liever twee spellen achter elkaar dan twee spellen tegelijkertijd die 2x zo lang duren), óf bereid je vóórdat je het spel leidt zó goed voor, dat je nauwelijks nog iets hoeft te doen. Je hebt alles al in een documentje gezet en hoeft alleen nog maar wat tekst te plakken. Als jij de deadlines zo goed handhaaft en steeds snel bent met volgende opdrachten, zullen spelers ook veel minder snel deadlines vergeten en kun je ook strenger zijn tegen spelers die dat wel doen.

2) De manier waarop spelers afvallen, is raar. Soms worden er opdrachten gegeven die een bepaalde vaardigheid vereisen, waarbij niemand afvalt. En dan opeens komt er een opdracht waarbij spelers door min of meer toeval opeens afvallen. Kyraco is bijvoorbeeld zowel bij Schatzoekers als bij Mysteries afgevallen op een wijze die iedereen had overkomen. (Al had ze bij Schatzoekers sneller met de poen over de brug kunnen komen!) De manier waarop spelers afvallen is erg belangrijk en zou dan ook zorgvuldig overwogen moeten worden. Wat daarbij kan helpen, is te bedenken op grond van welke eigenschappen je spelers wil laten afvallen. Als je bijvoorbeeld een kwaliteitsspel wil leiden waarbij spelers die minder slim of minder actief zijn, het eerst afvallen, moet je opdrachten maken waarbij intelligentie en activiteit vereist zijn, en de verliezers laten afvallen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
2) De manier waarop spelers afvallen, is raar.

Klopt, bij SZ ontbrak er enkel wat tactiek. Als je daar wat netwerkte, wat loog en bedroog, en uiteindelijk gewoon je eigen vel redde, of met heel de groep samen overgaan, kon je niet sterven. Verder kregen de aanvallers nadien nog eens de keuze om de speler te redden en speren op de strijken. Als Kyraco dan niet actief genoeg is, is het mijn probleem niet. Ik vond en vind nog steeds dat de afvalopdracht niet overdreven was ^^.
 

DeletedUser21204

Gast
Bij schatzoekers was het inderdaad wel goed geregeld enzo, hoor.
Ik was gewoon niet vroeg genoeg uit school, etc. Had nog geen tijd gehad op het forum te kijken.
Bij mysteries is het idd een beetje raar.. In feite kreeg die mol gewoon de kans de beste speler (in dit geval met meeste goud, jokers, voorwerpen) er uit te gooien, waar niemand wat tegen kon doen.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Later dit weekend zullen er ook een vijftal spellen in dit topic komen te staan. Ik hoop dat mensen mee willen leiden, dat verlicht het werk en zo kan iedereen dingen bijleren :)
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Het lijkt me leuk om mee te leiden maar ik heb nu ook escape;), als dat is afgelopen zal ik graag spellen leiden.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
De spellen zijn niet voor nu hoor ^^.
Voor binnenkort, aan de meeste spellen moet nog het een en het ander gebeuren, dus het is sws niet mogelijk :)
 

DeletedUser

Gast
Jullie hebben gelijk dat de afvalopdracht bij Schatzoekers wel moreel beter was.

Echter, Schatzoekers en Wie is de mol worden tegelijk door Rabbid geleid, maar allebei niet op de snelheid waarop het geleid zou kunnen worden. ;)
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Klopt, maar langs de andere kant ligt dat ook een beetje aan jullie inactiviteit. Ik heb alle opdrachten al voorbereid en overal werk in gestoken. Als er dan maar 3/4 bij een opdracht reageert, dan wacht ik liever nog 24 uur, zodat de anderen wat meer tijd hebben, dan dat ik opdrachten waar ik toch wel wat tijd in heb gestoken moet schrappen. Geen idee of je dat begrijpt, maar dat is toch meestal de waarom.

____________________________​

Rabbid’s Spellenparadijs

Dus, waarvoor deze post? Wel, ik heb enkele spellen bedacht. Deze zijn niet voor nu, ik heb momenteel niet de tijd om ze te leiden, ze volgen allemaal na de examens, denk ik. Dus in de vakantie of ergens daarna. Afhankelijk van hoeveel mensen er hier op vakantie gaan en hoe ver de spellen tegen dan al uitgewerkt zijn. Ik heb momenteel 6 spellen in gedachten. Sommigen zijn grotendeels afgewerkt, aan anderen moet ik nog beginnen. Sommige zijn zo goed als klaar om op het forum gegooid te worden, anderen zijn net geboren uit mijn fantasie. Ze staan hieronder, allemaal mooi op een rijtje, spel per spel. Elk spel heeft zijn thema, zijn eigenheden en zijn speciale dingetjes.

Als jij een spel zo cuwl vindt, dat je wel eens een spelletje mee zou willen leiden? Of heb jij suggesties/ideeën die zeker in het spel moeten komen. Dan zijn deze altijd welkom. Alhoewel het hoofddoel van dit alles is eerder om ervoor te zorgen dat anderen ook eens mee spelletjes leiden, daar wat meer ervaring op doen en dan later als ze willen zelf ook leuwke spelletjes kunnen leiden. Dus aarzel niet om meer info over een bepaald spel te vragen of om te horen of ik nog help bij het een of het ander nodig heb ^^.

Ten slotte ben ik altijd bereid om nog eens een WiDM/SZ/HG/whatever met iemand te leiden, als je daar interesse in zou hebben mag je mij ook altijd pm'en. Of je nu een thema hebt of niet, we komen er dan samen wel uit ;)

Coded
In dit spel draait alles rond 'De Code'. Een oude miljardair zonder familie heeft besloten zijn fortuin weg te geven aan hij of zij die de Code kan kraken. Een tiental mensen is een maand lang kosteloos op het kasteel uitgenodigd. Hier zullen ze alle tijd hebben om in rust en stilte proberen de Code te ontcijferen. Er zijn vele geheimen, wat zijn de groene, eiervormige stenen die ze overal vinden? Wat zijn de mysterieuze krassen in het hout op sommige plekken? Wat is er net gecodeerd? Wat is de Code? Een spel vol met vragen, een spel vol met complotten, een spel vol met verraad, want er kan er maar eentje winnen. Wie kraakt de Code?

Qua informatie blijft dit spel nog vrij geheim ^^. Het basisidee staat al uitgelegd, meer info volgt wanneer het spel begint.

Crafted
"Jullie komen aan op een nieuwe wereld. Als laatste overlevenden van de aarde, na de atoomoorlog van 2058. Jullie weten niet wie je kan vertrouwen en wie niet. Het ruimteschip landt op een verre planeet, de raket is echter kapot. Jullie kunnen niet terug, niet dat jullie dat zouden willen. Deze planeet is helemaal anders als op aarde. De chemisten onder jullie hebben opgemerkt dat alle atomen groter dan zijn op aarde. Je kan ze als het ware zien. Verder is alles veel groter dan op aarde. De bindingen zijn vrij raar, je kan ze zelf veranderen. Iedereen vindt het fascinerend. Alles bestaat uit bollen. Bollen die samen nieuwe bollen vormen. Bollen die in combinatie met andere bollen gevaarlijk kunnen reageren. Jullie beseffen dat de wereld nog veel voor jullie in petto heeft. Iedereen gaat zijn eigen weg, maakt een eigen woning, de planeet is niet zo heel groot, dus je kan gemakkelijk de afstand tot iemand anders overbruggen. Jullie beginnen bollen te verzamelen, zo te combineren, en zo nieuwe dingen te maken. Iedereen is gefascineerd door het avontuur. Maar, zal iedereen wel vredelievend blijven? De bollen geven de mensen een doel, iets om voor te leven. Liefde is er allang niet meer, de mensen zijn anders. Een 2e generatie. Ze geraken meer en meer onder invloed van de bollen, dat ze er nu zelfs alles voor over zouden hebben..."

Dus, in dit spel draait alles rond de levensgrote atomen, in het spel meestal bouwstenen genoemd. Je hebt een twintigtal bouwstenen, verspreid over de hele planeet. Je zal dagelijks bouwstenen moeten verzamelen. Met die bouwstenen nieuwe dingen bouwen, nieuwe bouwstenen of andere dingen. Verzamel de beste en de meest efficiënte recepten om uiteindelijk de heerser te worden over het spel. Geraak aan de juiste materialen om de raket te herstellen en te behouden, en tot slot op te stijgen zonder dat iemand je daartoe belet.

Hoe zal het spel gespeeld worden?
Wel, waarschijnlijk zal je over de planeet (spelersaantal x 2) plaatsen hebben waar bouwstenen natuurlijk voorkomen. Een twintigtal spelers zal elks 1 plaatsje kiezen. Daar zal hij zijn huis bouwen en dagelijks grondstoffen van die plek krijgen. Ook zal hij elke dag 1 plaats mogen uitkiezen waar géén huisje staat. Daar zal hij naartoe gaan en ook grondstoffen zoeken. Verder kan hij op elk moment 2 (of meer, het exacte ding moet nog gemaakt worden) bouwstenen bij elkaar gooien en kijken wat er gebeurt.

Wat zal je allemaal kunnen maken?
Wel, jullie zijn nieuw op de planeet en weten dus niet wat je allemaal kan maken. Allereerst zal er wel minstens een vijftal bouwstenen zijn die je enkel kan maken. En zal elke vindbare bouwsteen ook gemaakt kunnen worden(alhoewel ruilhandel sws voordeliger is). Verder zal je speciale dingetjes kunnen maken, ik ben er nog niet aan bezig, maar heb wel al verschillende ideeën. Jullie ideetjes zijn ook altijd welkom ;)

Hoe zal het maken(craften) werken?
Wel, je stuurt gewoon 2 bouwstenen die je hebt op. Een overzicht van al je bouwstenen zal je terugvinden in het topic, in een mooie tabel. De geheime bouwstenen en je andere voorwerpen niet. Als je daar een overzicht van wilt hebben, kan je me pm'en en het zelf uitwerken mag natuurlijk ook, als extra controle ^^. Verder is er niet heel veel speciaals aan het maken van dingen, aangezien je het gewoon zelf kan verbinden. Je kan het zoveel als je wilt doen.

Pirates & Merchants​
Oorspronkelijk gepland voor de KonijnenSpelen maar wegens inactiviteit en tijdsgebrek geschrapt. In dit spel spelen jullie de piraten(of de handelaars). In een nog-niet-ontdekt Caraïbisch gebied komen jullie, de ontdekkingsreizigers aan. Jullie hebben ieder voor zich jullie zelf belooft hier een fortuin te vergaren. Echter wonen er ook nog inwoners op de eilanden. Je zal zelf handelen en zo een groot fortuin verzamelen. Maar pas op, anderen kunnen misschien wel jaloers worden en gaan roven. Zich bekeren tot de piraterij en je overvallen? Wie is te vertrouwen, wie niet?

Doel van het spel?
Je bent een handelaar of een piraatje, hoe je je schepen verdeeld kan mij niet schelen. Door middel van te handelen en havens af te varen, op zoek naar de beste prijzen zal je gouden dukaten kunnen verdienen. Maar, deze moet je bij je bewaren, pas op voor piraten! Het doel is natuurlijk om een zo groot mogelijke buit te vergaren. 2 Weken na de start van het spel zal de persoon met de meeste gouden dukaten als mogelijke winnaar worden aangeduid. Vanaf dan kan iemand winnen door met minstens evenveel dukaten als die persoon op dat moment had, te hebben. Echter moet je dit wel voor 3 dagen volhouden, lukt dat niet, dan heb je gewoon pech en moet je later opnieuw proberen.

Hoe verdien je dukaten? En hoe hou je ze veilig?
Iedereen zal schepen hebben, je begint met 1 schipje, na een tijdje zal je een vloot bezitten. Je kan automatische handelsroutes vastleggen en je schepen deze laten afvaren of ze handmatig besturen. Je zal moeten communiceren en overlegen met anderen, bondgenootschappen moeten sluiten. Anders zullen je schepen nergens over de zeven zeeën veilig zijn. Je zal schepen moeten hebben die handel voeren en schepen die de schepen beschermen. Uiteindelijk zijn het dukaten die tellen, dus bewaar ze op je stevigste schip. Want geen dukaten meer betekent helaas ook geen spel meer voor jou.

Wat kan je allemaal doen?
Het spel is zo goed als af, op wat kleinigheden na. Je kan handelen, roven, plunderen, zeeslagen voeren, de juiste bemanning rekruteren, geruchten horen en controleren, schatkaarten vinden en gebruiken, de Goden uitdagen, pacten sluiten, schepen bouwen. Echter, afhankelijk van de hoeveelheid ideeën die jullie nog hebben en mijn eigen inspiratie zal er nog wel wat bijkomen ^^.

Quests​
12 Helden, 12 Steden, 12 Missies, 12 spelers, 1 spel, 1 vijand, 1 overwinning.

Het enige wat je moet doen op dit spel te winnen is slagen in je opdracht. Verdere informatie komt nog.
Het komt er op neer dat het een soort-van-RPG, met doelstellingen en zonder schrijven is.​

Clans​
Dit spel speelt zich af op een andere plaats, op een ander moment, in een andere wereld. Jullie zijn allemaal huizen in de grootste Kobolden-stad: Jrugha, gebouwd door de eens zo machtige Krau-Gasus. Hij was zo machtig dat hij na zijn dood wou dat niemand meer zo machtig zou worden. Het zou te gevaarlijk worden. Hij verdeelde de macht en maakte een eerlijk systeem. Door middel van stemmingen zou ieder jaar elk huis een andere taak op zich nemen. De ene taak bracht macht, de andere taak deed je macht dalen. In dit spel draait alles rond macht, invloed en geld. Alles wordt bepaald door vriendjes-politiek, complotten, geheimhoudingen en verraad. Op wie zal jij stemmen?

Wat?
Dit spel bestaat uit stemmingen en beslissingen nemen. Er zullen X posities zijn, waarin X gelijk is aan het aantal spelers. Elke speler zal een rijk huis vertegenwoordigen uit Jrugha. Volgens de regels van Krau-Gasus, zal er ieder jaar een stemming plaatsvinden. Alle huizen geven aan in een anonieme stemming welke huizen ze op welke positie willen zien. Elke positie heeft zijn voordelen, en enkele ook zijn nadelen. Het spel draait er dus grotendeels om, dat jij jouw vriendjes op de belangrijkste plaatsen krijgt. Er zullen dus 2 soorten deadlines zijn: Verkiezing-deadlines en Beslissing-deadlines.

Verkiezing-deadlines
Iedereen schrijft dus bij elke positie een huis en laat er eentje open, aangezien je je eigen huis niet hoeft in te vullen. Ik verzamel de stemmen, en geef zo goed en zo kwaad als ik kan de huizen hun functie voor dat jaar. Dit wordt openlijk in het topic gezet. Op voorhand geef ik bij elke functie natuurlijk een duidelijke beschrijving over wat de functie doet, maak je daar maar geen zorgen over. Het huis behoudt die functie tot de volgende verkiezing over is en het een nieuwe functie krijgt.

Beslissing-deadlines
Elke functie zal meestal 1 beslissing met zich meedragen. Een beslissing die je in het voor- of nadeel van een huis kunt laten vallen. Het zal aan de andere spelers niet bekend worden gemaakt welke beslissing gemaakt moest worden, wel staat in het verhaal, wat de gevolgen zijn van de beslissingen van die dag. Soms zijn het onbelangrijke beslissingen, maar soms ook niet. Sommige beslissingen komen terug. Andere zijn eenmalig te kiezen. Alle beslissingen zullen uiteraard een verband hebben met de functie. En enkele functies zullen uiteraard belangrijkere beslissingen met zich meebrengen dan anderen. Het grootste deel van dit spel blijft inderdaad een raadsel, maar de basis van het spel is wel duidelijk denk ik ^^.

Architects​
Geen zin om het opnieuw uit te leggen, hier vind je meer info.​
 
Laatst bewerkt:

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Lijkt mij heel leuk om mee te leiden met één van de spellen:). Alle spellen lijken mij leuk, dus voor mij maakt het dan niets uit welke ik mee zal leiden (als ik mee mag leiden).
 

DeletedUser

Gast
Leuke ideeën, je kunt mij altijd naar de uitvoering laten kijken! (En dat ik dan dus ook niet meespeel.)
 

DeletedUser

Gast
Wat fijn hoe dit forum zich momenteel aan het ontwikkelen is. Volgens mij is de combinatie van kwaliteit en kwantiteit nog nooit zo goed geweest als nu! Dat is te danken aan een aantal dingen, waar de Konijnenspelen er zeker één van is.
 

DeletedUser21356

Gast
Echter is het wel zo dat bij bijvoorbeeld WvW, de laatste dagen vrij inactief worden. En dat is natuurlijk wel jammer.
 

DeletedUser21356

Gast
Dat is natuurlijk wel een probleem. Als die inactieven juist heel belangrijk zijn voor het spel en zo, is het echt jammer voor de rest die wél actief is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan