• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

RPG: Demi-Gods of Garoth

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser10508

Gast
RPG: Demi-Gods of Garoth
"Niemand begreep waarom, maar de boodschap was duidelijk: Er moet terug vrede komen in Garoth!"

Alle Half-Goden, allen met hun eigen eigenschappen, hebben een oproep gekregen van Deventhear, namelijk ervoor zorgen dat er Vrede is op Garoth! Zal jouw Half-God voor Vrede zorgen? Of streef je liever voor de pure oorlog? Of ben je nieuwsgierig waarom Deventhear deze oproep heeft verstuurd?

Doe dan mee aan deze RPG!

Om te beginnen moeten jullie natuurlijk Half-Goden hebben om mee te 'spelen'. Jullie mogen allemaal tegen 15/08 jullie Half-God naar keuze in dit topic neer te zetten. Tegen 20/08 ten laatste zal de RPG beginnen. In de tussentijd zullen wij jullie Half-Goden goed bekijken, en zien of er geen dubbele zijn.

Maar wat gaat er nu allemaal gebeuren in de RPG? Wel, dat is een goede vraag. Naast Deventhear zal ik ook af en toe helden en andere stervelingen sturen, waar jullie wat mee kunnen spelen.

Activiteit is bij een RPG een noodzakelijk iets. Echter zijn jullie bij deze RPG vrij wat betreft activiteit, 4 dagen per week eens iets schrijven is goed genoeg voor mij. Het belangrijkste is dat ik je zie en je dingen zie toevoegen aan de RPG. Wat echter wel vrij belangrijk is, is het schrijven zelf. Ga geen brolverhalen schrijven, interpunctie is belangrijk en dergelijke. Kan je dit niet, zal je een waarschuwing krijgen/uit het spel gegooid worden. Schrijf ook niet telkens 2 regels.

Dat zijn al een paar dingen waar je zeker rekening mee kan houden, de rest wordt hieronder verder uitgelegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10508

Gast
Regels die je ALTIJD toepast:

-Je schrijft verhalend, dus een tekstje van samenhangende zinnen. Geen losse zinnen of gewoon acties.
-Je schrijft in de Hij/Zij-vorm, niet in de Ik-vorm
-Je gebruikt zo goed als je kan AN, anderen moeten je kunnen begrijpen. Je gebruikt dan ook zo min mogelijk Engelse termen
-Hierboven zitten ook Interpunctie, spelling, enz. inbegrepen. Ik verwacht niet van iedereen dat ze foutloos kunnen schrijven, maar het in word typen en er wordspellingcontrole over testen helpt bijv. al veel

-Je schrijft ZELF, dus je laat dit dus niet door iemand anders doen.
-Je schrijft creatief, als je te saai schrijft, welja: ik kan je hier niet voor buitensluiten. Maar iedereen zou het leuker vinden, als je het niet TE saai maakt.

-Je leest zo veel mogelijk, ik ga niemand verplichten om alles te lezen. Alhoewel het wel leuk is denk ik om alles te weten. Als je ergens je naam ziet, gelieve het stukje daar dan wel eens te lezen. Als je echt een gebeurtenis met iemand wilt, kan je hem/haar beter via pm even contacteren.

-Tussen 2 posts van jou moeten ALTIJD 3 andere posts staan. Dit om ervoor te zorgen dat je niet met 1 iemand gaat praten. Er doen genoeg mensen mee, dit lijkt me geen probleem.

-Je speelt alleen met je eigen personages. Ga niet foefelen met andermans personages/Half-Goden.

Als je je niet aan de regels houdt, geef ik je een waarschuwing. Na een waarschuwing let je er ook op dat je je eerdere fout niet nogmaals begaat.

Ook kan je niet een vrouwelijke én mannelijke Half-God tegelijkertijd zijn! Ja, ik kijk naar jou Casper! :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10508

Gast
De Volkeren
In totaal zijn er 4 volkeren in de wereld Garoth, allen genoemd naar hun eigen ligging: Noroth; Esroth; Saroth; Wesroth. Allen hebben hun eigen cultuur, klimaat en geschiedenis.

Noroth
Noroth, met zijn koude klimaat en enorme bergen, is het er moeilijk om te overleven. Alleen de sterkste, grootste mannen en vrouwen konden overleven, door middel van de jacht. Volgens de andere volkeren zijn dit barbaren, omdat ze alleen vlees eten en slachten wat ze kunnen eten. Voor hun zijn de andere volkeren zwak, aangezien ze nooit hun klimaat zou kunnen overleven.

In Noroth is Bochmir de leider.

Esroth
Esroth, waar de vogels nooit stoppen met zingen, en waar de dieren blijven springen. Het gebied is zo goed als helemaal bebost met struiken en bomen in alle kleuren en geuren. Men leeft hier in de bomen, en zijn dus niet rijk, echter vinden zij dat ze wel rijk zijn. Volgens hun is namelijk de natuur het rijkste wat je kan hebben. Ze kunnen goed overweg met dieren.

In Esroth zijn er geen leiders, aangezien ze allen nomaden zijn.

Saroth
Saroth, door de warme klimaat en een gunstige ligging konden de mensen in het zuiden snel en makkelijk rijk worden, ze maakten gewassen die over de bekende gebieden werden verkocht en hun havens zorgden voor zeer goede handel. Tijdens een van de oogsten ontdekten ze edelstenen in de grond, van een redelijk welvarende plek is het bijna gelijk naar een zeer rijk land gegaan. Er wonen allemaal mensen van adel en hun slaven, door deze edelstenen. Hierdoor voelen zij zich beter dan de andere volkeren, en vermijden contact met hun, buiten om te handelen.

In Saroth is Gordon de leider, omdat hij de rijkste persoon is.



Wesroth
Wesroth, door de kleine heuvels en het evenwichtige klimaat is het land goed voor alles, onder anderen de landbouw. Echter is er niet veel, dus zijn ze niet zo rijk, maar halen ze toch hun geld vooral uit paarden. Het volk van Wesroth is bekend als het ruitervolk, en leren ze van kleins af aan al paardrijden, bovendien hebben zij de beste en snelste paarden van héél Garoth.

In Wesroth is Ryar de leider, die afstamt van de eerste paardentemmer in Wesroth.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10508

Gast
Inschrijvingsformulier Demi-Goden:

Naam Demi-God:

Geslacht:

Leeftijd:

Volk:

Zoon/Dochter van:


Uiterlijk: (Hier geef je een beschrijving van het uiterlijk van je karakter. Aangezien we graag onze fantasie gebruiken geen plaatjes gebruiken.)

Karakter van de Demi-God: Welk karakter heeft je personage? Wat zijn zijn sterke of zwakke punten?

Speciale kracht: Elke Demi-God heeft beschikking over 1 speciale gave, deze mag je zelf kiezen. Echter, deze have mag niet te Overpowered zijn en zal gekeurd worden door de Goden.

Geschiedenis Demi-God: Wat is er allemaal in jouw leven gebeurd?

Overig: Wat je ook maar nog wil zeggen over je inschrijving/demigod

Voorbeeld Deventhear:

Naam God: Deventhear

Geslacht: Man

Leeftijd: Onbekend

Volk: Geen

Zoon/Dochter van: Shagiano


Uiterlijk: Hij lijkt vrij oud, maar ook jong tegelijkertijd. Hij heeft lang, zwart haar maar krijgt sinds kort ook grijze haren, ondanks hij nooit ouder wordt. Hij heeft ook een zwarte baard, en is vrij lang maar stevig gebouwd.

Karakter van de God: Hij is een vrij stille persoon, maar zeer wijs. Hij weet wat hij moet en zal nooit aan de kant voor iemand gaan. Hij is zeer loyaal, en houdt van sarcastische humor. Voor de rest kan hij goed met Wolven om.

Speciale kracht: Hmpf, ik ben een God! Hey, what did you expect?

Geschiedenis God: Vrij lang, dus nog een spoiler:
De grond beefde en de lucht was grauw. Deventhear, de god die in de Haull woonde was niet blij, zijn hele leven was nooit meer goed geweest na wat er in Alka-Bras was gebeurt. De goden waren verslagen, te opgenomen in hun eigen egoïsme dat ze de vijand zo lieten overwinnen." Hij wist zelf ook wel dat er nu niks meer aan te doen was, er overheerst nu chaos in Alka-Bras, maar niemand bid meer naar de goden, nee die zijn verslagen.
De schaamte van zijn verlies was nog even groot als toen het gebeurde, niemand wist zijn naam meer, mensen wisten niet eens wat de Haull was wanneer ze er in belandden. Nee dit kon zo niet door gaan, hij kon niks tegen de chaos in Alka-Bras doen, maar misschien kon hij wel iets doen voor zichzelf. Een nieuwe start om het zo te zeggen.

Waar ooit Shagiano leefde was nu een kapotte tempel, met de laatste krachten die er verbleven in de tempel maakte Deventhear zijn weg naar de top, naar de plek waar alles zou gebeuren. Hij gebruikte veel van zijn krachten maar aan het einde van de dag was het gelukt, de egoïstische goden waren nergens te bekennen, nee dit was een plek die van hem was, een plek waar hij zijn eigen wereld kon maken.
Tenminste bijna van hem, bij het overgaan van de dimensies werd hij gedwongen om hulp aan te nemen van een vreemde God, iemand die hij nog nooit had ontmoet, maar die hem wel had geholpen. De God noemde Maeror. Maeror maakte het landschap, terwijl Deventhear de volkeren maakten, en zo is Garoth ontstaan.

Overig: De Haull is de enigste plek waar de 'doden' naar toe kunnen gaan, daar hebben ze namelijk het eeuwige leven met alles erop en eraan. Echter, als je een slechte ziel hebt, mag je niet naar de Haull maar word je vastgezet in het 'Haullvuur', een vuur waar je altijd moet werken en nooit het eeuwige rust kunt krijgen.

Voor de rest heeft Deventhear 3 wolven, namelijk: Thanatos, Erebos en Alexys. Thanatos en Erebos beschermen zijn Haull (zijn beiden mannelijk), maar Alexys is een vrouwelijke wolf en is altijd in de buurt van Deventhear. Daarnaast heeft hij nog een Arend, genoemd: Alasthai

Voorbeeld van Maeror:

Naam God: Maeror

Geslacht: Man

Leeftijd: Onbekend

Volk: Geen

Zoon/Dochter van: Rogue


Uiterlijk: Ziet er jong uit. Hij heeft lange bruine haren, en felblauwe ogen. Hij is best stevig gebouwd, maar ook niet zo erg als Deventhear. Hij heeft stoppeltjes, want hij laat geen baard groeien. Verder draagt hij veel blauwe kleren. Vooral donkerblauw.

Karakter van de Demi-God: Maeror is zeer verlegen, en durft niet snel een gesprek aan te gaan. Mede hierdoor denken velen dat hij een dom iemand is, maar dat is hij niet. Maeror is zeer wijs. Ook vertrouwd hij snel mensen, iets waar velen misbruik maken. Als hij eenmaal een vriend heeft, zal hij deze nooit laten vallen

Speciale kracht: Alle, het is een God. Maar hij kan in tegenstelling tot Deventhear menselijke emoties lezen

Geschiedenis God: Ook een lang verhaaltje:
Maeror is de zoon van Rogue, hij was de jongste van de 4. Hij zag hoe zijn 3 oudere broers werden opgeleid om een sterke God te worden, om te kunnen heersen over alles. Zijn vader én zijn broers keken niet naar hem om. Maeror was dus vaak alleen, maar op een dag ontmoette hij een oude , wijze man. Deze man leerde Maeror hoe je moest vechten, en hij leerde Maeror alles over het goede en het kwade. Deze man was ervan overtuigd dat Maeror altijd voor het goede zou vechten. Maeror en hij zouden beste vrienden worden. Op een dag kwam zijn vader erachter dat Maeror met een sterveling omging, en hij vermoorde de man, toen Maeror niet in de buurt was. Toen Maeror hoorde wat er gebeurd was, brak zijn hart. Hij moest en zou wraak nemen op zijn vader! Zo kwam het uit op een duel tussen Rogue en Maeror. Maar Maeror was in die jaren uitgegroeid tot een sterke God, die na een lang gevecht zijn vader vermoordde. Zijn broers zagen wat er gebeurd was, en vluchtten weg, naar een onbekende locatie, uit angst voor hun broertje. Niemand heeft ooit nog wat van hun vernomen. Maar toen Maeror zag wat voor krachten hij had, besloot hij de raad van zijn beste vriend niet op te volgen, en voor het slechte te gaan vechten.

Overig: Niks
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10508

Gast
Vraag - Antwoord:

-Kan je kiezen van welke God je de Half-God bent?
*Ja dat kan, maar je moet wel beseffen dat je dan een geschiedenis omtrent jouw "Vader" moet maken, en hoe je op Garoth terecht bent gekomen!

-Zijn Half-Goden sterfelijk?
*Ja en neen. Half-Goden kunnen andere Half-Goden niet doden, maar ze kunnen wel uit "ouderdom" sterven. Uiteraard kan het wel zijn dat je Half-God zo lang niks heeft gedaan, dat het de toorn wekt van een andere (Half-) God. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20232

Gast
Interessant! Misschien doe ik hier wel aan mee!
Dus je mag, zelf een god uitvinden? Ook naam enzo?
 

DeletedUser10508

Gast
Interessant! Misschien doe ik hier wel aan mee!
Dus je mag, zelf een god uitvinden? Ook naam enzo?

Geen God, de spelers die hier aan mee doen zijn Half-Goden. De rest mag je helemaal zelf kiezen, uiteraard wel niet OP maken.
 

DeletedUser20232

Gast
Geen God, de spelers die hier aan mee doen zijn Half-Goden. De rest mag je helemaal zelf kiezen, uiteraard wel niet OP maken.
Ja, logisch lijkt me. Ja, half-god bedoelde ik :p Heeft ieder dan zijn eigen verhaal ofzo? Of mag je dan ook een stukje van de voorganger overnemen om dan bijvoorbeeld samen avonturen te beleven ofzo?
Heb nog nooit een RPG op het forum gespeeld..
 

DeletedUser16774

Gast
Naam Demi-God: Roos.

Geslacht: vrouwelijk.

Leeftijd: 15 jaar, bijna 16.

Volk: Saroth en goden (want haar vader is een god).

Zoon/Dochter van: Deventhear en Aphrodite, een gewone vrouw.

Uiterlijk: Lichtblond haar en donkerblauwe ogen. Verder heeft ze een slank lichaam. Ze staat erom bekend dat het de mooiste vrouw op aarde is. Sommigen zeggen zelfs dat ze zo mooi is dat iedereen die een relatie met haar heeft het nooit zal uitmaken. Ze staat ook wel bekend als de nimf van de liefde.

Karakter van de Demi-God: Roos is een lief meisje. Ze helpt graag mensen en ze zal nooit iemand in de steek laten. Ze houdt van liefde en aan schoonheid hecht ze veel belang. Als je bewijst dat je een goede vriend of meer bent, zal zij je trouw zijn en je wel eens kunnen redden uit moeilijke situaties. Ze is zich ook zeer bewust van hoe de liefde werkt. Ze zal zich daarom ook netjes gedragen. Nadelen aan haar is dat ze soms wat nonchalant is. Roos kan goed vechten met zwaarden en pijl en boog. Haar eigenschappen komen eigenlijk niet goed overeen met de Saroth. Ze is veel socialer en voelt zich niet beter dan de rest. Ze heeft ook een hekel aan slavernij.

Speciale kracht: Roos kan haar pijlen met haar handen betoveren. Dit houdt het volgende in:
indien eender welk levend wezen op goden en halfgoden na geraakt wordt door een betoverde pijl (ook wel liefdespijl genoemd), zal het geraakte wezen verliefd worden op iemand die Roos kiest, tenzij het geraakte wezen beschermd wordt door een specifieke kracht van een god of een halfgod. Het is voor een halfgod alleen mogelijk om een niet-goddelijk wezen te beschermen tegen deze kracht, indien er specifiek bij speciale kracht vermeld staat dat deze halfgod dit kan. Betoverde pijlen zullen het effect van een gewone pijl krijgen, indien hij door iemand anders wordt gebruikt, indien Roos de pijl op een god of halfgod afschiet, ook al raakt het een niet-goddelijk doel (deze pijlen kunnen in sommige gevallen wel bijwerkingen hebben), indien iemand Roos dwingt om een pijl af te schieten, indien ze een pijl afschiet doordat iemand aan haar arm trekt of iets dergelijks of indien Roos de pijl afschiet voor het tijdslimiet verstreken is. Als een betoverde pijl het lichaam van een halfgod raakt doordat deze een schot dat gericht is op een niet-goddelijk wezen opzettelijk blokkeert met zijn lichaam (en dus geen harnas of zo), zal de pijl in een willekeurige vlinder veranderen. Indien hetzelfde voorvalt met een god, zal er een stuk zeep binnen drie seconden en een straal van drie meter spawnen op de grond (of in het water als de god in een waterrijk gebied zit, geldt ook voor andere vloeibare stoffen en gassen). Indien de god volledig bedolven is onder een vaste stof op het moment dat het stuk zeep gaat spawnen verdwijnt een klein volume van deze vaste stof en spawnt daar het stukje zeep. Het stuk zeep is in de vorm van normaal gemaakte zeep met altijd dezelfde vorm, volume, massa en oppervlakte. Het stuk zeep is wit, tenzij de god tegelijkertijd door een bliksemschicht en een betoverde pijl van Roos geraakt wordt. In dat geval is het stuk zeep roze. De zeep heeft als speciale gave dat hij onverwoestbaar is en zichzelf niet afbreekt tijdens het wassen. Verder heeft de zeep de normale krachten van een normaal stuk zeep. Er zit ook een tijdslimiet op het schieten van betoverde pijlen. Roos zal dus een tijdje moeten wachten als ze een koppel heeft gemaakt (dus het kan zijn dat ze 1 of 2 rake pijlen moet schieten voor ze moet wachten). Met een tijdje bedoel ik 1-2 RPG-dagen.

Geschiedenis: Ongeveer vijftien jaar geleden maakte Deventhear een wandelingetje door het rijk van de Saroth. Hij nam daarbij de gedaante aan van een arme boer. Toen hij vroeg naar onderdak vroeg zag hij allemaal egoïstische mensen die hem als grof vuil behandelden. Deventhear was erg teleurgesteld in dit volk. Uiteindelijk liep Deventhear voorbij een rijke villa (wat toen een villa was) waar hij het nog een laatste keer probeerde. Dat was het huis van Aphrodite. Tot Deventhears grote verbazing ontving Aphrodite hem met open armen. Hij kreeg een luxueus bed en een feestmaal. Vlakna het eten onthulde Deventhear aan Aphrodite zijn ware gedaante. Hij was namelijk verliefd geworden op de bloedmooie vrouw. Deventhear onthulde meteen zijn gevoelens voor haar, maar in tegenstelling tot Maeror deed hij dat met respect en gaf hij haar de keuze hem af te wijzen. Gelukkig wees ze hem niet af. Ze werden een koppel. Die nacht sliepen ze samen in een tweepersoonsbed dat Aphrodite in haar slaapkamer had staan. Het was een mooie nacht voor het koppel. Helaas verdwenen de gevoelens van Deventhear. De volgende ochtend liet hij een briefje achter waarin hij het met respect met haar uitmaakte. Aphrodite was ontroostbaar. Haar geliefde had haar gewoon na een nacht seks te hebben gehad gedumpt. Negen maanden later beviel ze van een meisje. Ze noemde haar Roos. Een jaar later ontmoette Aphrodite een man die Initius heette. Ze werden verliefd en bouwden een gezin op met Roos. Toen Roos acht jaar was, vertelden ze wie haar echte vader was en wat haar kracht was. Roos was heel erg verdrietig: ze zou haar vader nooit, maar dan ook nooit kunnen zien. Hoe kon hij?! Ze hield wel veel van haar vader, en haar diepste wens was dat ze hem een keer kon ontmoeten. Dat wilt ze het liefste van alles. Toen Roos 12 werd, kreeg ze haar eigen villa.
Overig: Niks meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23053

Gast
Ziet er leuk uit Niels!
Misschien dat ik ook mee ga doen, maar het ziet me een beetje wazig voor de ogen zo laat :p
Ik lees het morgen nog een keertje door allemaal ;)
 

DeletedUser10508

Gast
Ja, logisch lijkt me. Ja, half-god bedoelde ik :p Heeft ieder dan zijn eigen verhaal ofzo? Of mag je dan ook een stukje van de voorganger overnemen om dan bijvoorbeeld samen avonturen te beleven ofzo?
Heb nog nooit een RPG op het forum gespeeld..

Elke Half-God kan zijn eigen verhaal hebben, maar je kan ook afspreken met andere Half-Goden om samen een verhaal te maken, dat jullie bijvoorbeeld samen jullie "childhood" hebben gehad, en noem maar op. Als iets niet mag, zullen we het wel zeggen. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16774

Gast
Elke Half-God kan zijn eigen verhaal hebben, maar je kan ook afspreken met andere Half-Goden om samen een verhaal te maken, dat jullie bijvoorbeeld samen jullie "childhood" hebben gehad, en noem maar op. Als iets niet mag, zullen we het wel zeggen. ;)



Je moet kiezen tussen Deventhear/Maeror, gezien het feit dat er geen andere Goden op Garoth zijn.

Goed om te weten, heb mijn inschrijving bijgewerkt. Ik heb nu trouwens ook een foto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Goed om te weten, heb mijn inschrijving bijgewerkt. Ik heb nu trouwens ook een foto.

Net zoals bij Alka-Bras zijn foto's niet toegestaan bij een inschrijving, een RPG is juist om je fantasie de vrije loop te geven. We hebben dan ook liever dat je de foto verwijderd:).
 

DeletedUser

Gast
Ziet er leuk uit :)
Ik denk dat ik ook mee ga doen :)
Wie is Maeror eigenlijk ?
 

DeletedUser16774

Gast
Net zoals bij Alka-Bras zijn foto's niet toegestaan bij een inschrijving, een RPG is juist om je fantasie de vrije loop te geven. We hebben dan ook liever dat je de foto verwijderd:).

Leid jij mee? Awesome! Bij Alka-Bras waren foto's toegestaan, maar ik zal hem verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan