• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

RPG: Demi-Gods of Garoth

Status
Niet open voor verdere reacties.

Araluen

Manticore
Ik zou graag toestemming vragen om wat later een inschrijving te maken.ik ben waarschijnlijk niet voor de vijftiende terug, maar wel voor de twintigste.
Ik heb al een groot deel uitgedacht mijn persoon wordt een dief van 22 jaar, zoon van Maeror. zijn kracht is van dromen en nachtmerries, die kan hij bij anderen beïnvloeden. Hij is een esroth
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Wordt aan gewerkt/Commentaar is welkom.

Naam Demi-God: Laglo Darkness
Trotse Zoon van Volkeznir, ooit de heer van de nacht.

Geslacht: Man

Leeftijd: Laglo leeft al een vijfhonderdtal zomers op de nieuw geschepte wereld. De nacht houdt hem echter jong, zolang de nacht er zal zijn, zal Laglo in de voetsporen van zijn vader volgen en blijven dwalen over wat ooit Alka-Bras was geweest.

Volk: Gezien Laglo van Alka-Bras komt, is het voor menig persoon een raadsel wie ooit de moeder is geweest van Laglo, gezien de geruchten gaan dat hij vrij hard op zijn vader lijkt is het ook moeilijk te zeggen van welk ras de moeder zou zijn geweest. De geruchten gaan dat het een Wocha was, al zijn die nooit bevestigd geweest en zullen deze ook nooit bevestigd kunnen worden. Hij lijkt eigenlijk wel op de mensen op Garoth, wat een geluk was. Hij valt dus niet direct op tussen de andere mensen.

Uiterlijk: Hij lijkt dus zoals eerder gezegd vrij hard op zijn vader. Zo gaan de geruchten toch, Volkeznir was zelf een meer teruggetrokken persoon. In ieder geval is hij een eerder slank en klein persoon. Met die gedaante is het voor hem dan ook niet zo heel moeilijk verborgen te blijven in de schaduw. Net zoals zijn vader heeft hij lang, zwart haar, dat tot over zijn ogen reikt. Vaak gaat hij ook gekleed in zwarte, donkere kleren. Door dit donker uiterlijk, ziet hij er vaak op het eerste zicht afschrikwekkend en gemeen over. Net zoals zijn vaker kan je vaak ook pikzwarte raven bij hem in de buurt zien. Net zoals bij zijn vader, beschermen ze hem tegen het kwaad en tegen zichzelf. Enkele knopen en sieraden die hij soms eens draagt, zullen dan ook altijd bezet zijn met raven, nooit met andere dieren.

Karakter van de Demi-God: Eer is voor hem zo goed als alles. Iemand die eenmalig zijn woord breekt, zal daarna spoedig ook andere dingen breken. Verder is hij vrij volhardend. Eenmaal iets gezegd of gedacht, zal hij niet snel van zijn pad afwijken. Hij kan de dingen door zijn jarenlange ervaring ook vrij goed de dingen inschatten, waardoor bovenstaande zelden een probleem is. Verder houdt hij van eerlijkheid, maar ook van rijkdom. Af en toe wordt hij een beetje te hebberig en bezziterig, ook al probeert hij dit meestal in toom te houden. Verder is hij wel eveneens koppig en soms iets te streng voor mensen die eens iets fout hebben gedaan. Vergeving staat dan ook niet zo hoog op zijn lijstje. Verder is hij vrij loyaal tegenover de mensen die hem goed behandelen, doen ze dit echter niet, zal hij wel eerder eervol afscheid nemen en niet zo snel te wreken. Hij probeert volgens zijn eigen erecode te leven en goed te doen voor anderen die hetzelfde denken. Daarnaast ook in vrede te leven met mensen die niet zo denken, echter lukt dit niet altijd.

Verder voelt hij zich thuis in het duister, in de schaduw, in de nacht. Overdag of in fel licht voelt hij zich niet zo snel op zijn gemak. Daarom zal hij zelf ook vaak overdag slapen om 's avonds in de nacht rond te dwalen. Als handelaar komt dit soms wel verdacht over, maar zelf is hij zo onschuldig als de raven die hem vergezellen.


Speciale kracht: Over het algemeen probeert hij zijn krachten zo min mogelijk te tonen. Hij heeft wel enkele krachten die zo nu en dan nuttig kunnen zijn, zeker bij zijn beroep. Echter zal hij deze zelden gebruiken, en mocht hij deze dan toch gebruiken, zal hij deze eerder verbergen en zeker niet aan anderen laten zien. Hij probeert een normaal leven onder de mensen te leven en zal dan ook koste wat het kost de identiteit van HalfGod proberen geheim te houden.

Wat zijn krachten exact inhouden is voor menig een raadsel. Zelf houdt hij dan ook zijn krachten geheim, zelfs tegenover HalfGoden en zal hij deze waarschijnlijk enkel als laatste redmiddel gebruiken. Langs de ene kant heeft Laglo de eigenschap dat hij vrij snel in het duister overvloeid, als schaduw, als het ware. Als hij in de schaduw staat, en deze donker genoeg is, zal een normaal oog vrij veel moeite hebben om hem te herkennen tegenover de achtergrond. Als deze zich niet bewust is van zijn aanwezigheid zal hij zelfs niet doorhebben dat er iemand zou staan. Deze kracht gebeurt vanzelf en Laglo zelf heeft hier weinig of geen controle over. Echter kan deze wel vrij makkelijk gestopt worden, vanaf het moment dat Laglo zich niet zo op zijn gemak voelt, door bijvoorbeeld fel licht, let hij veel meer op zijn ademhaling en dergelijke en vervalt deze kracht meteen. Ook wanneer hij zich ergens hard op moet focussen, verdwijnt deze eigenschap soms onbewust.

Echter stopt het hier niet bij, als opvolger van de Heer van de Nacht, beschikt hij ook over krachtiger vermogens. Een voorbeeld hiervan is een perfect gevoel voor tijd, afgaande op de sterren en de nachtelijke hemel. Ook kan hij als vanzelf de weg bepalen aan de hand van de sterren en ziet hij in het donker even goed als een normaal mens overdag zou zien. Als echte actieve kracht, heeft hij de beperkte gave om als het ware in contact te komen met raven. Mochten er raven dichtbij zijn, kunnen deze zijn ogen worden en hem inlichtingen verschaffen. Echter maakt dit hem vrij moe. Een korte boodschap aan zijn raven doorgeven is even vermoeiend als een kilometer hardlopen, informatie ontvangen is ook vermoeiend, maar meer draagbaar.


Geschiedenis Demi-God:
Lang geleden, alhoewel dat ervan af hangt wat je lang noemt. Tijd is relatief, alles is lang geleden, alles is kortgeleden. In ieder geval, lang geleden, toen de wereld haar eerste zonsondergang kende, toen Deventhear naar de eerste zonsondergang van zijn schepping keek, verscheen er iets, of eerder iemand. Deventhear wist wie het was en waarom hij hier was. Hij had van de oude wereld namelijk de nacht meegenomen. Zelf was noch hij noch Raemor krachtig genoeg om zelf zoiets te creeëren als de nacht. Daarom stalen ze het. Alka-Bras is nu voor eeuwig in de badende zon verzonken, de nacht is namelijk verdwenen. Maar met die nacht, bracht Deventhear natuurlijk niet enkel de nacht zelf mee. De nacht en Volkeznir waren namelijk één. Je kon ze gewoon niet scheiden. Deventhear had het moeten weten, hij kon niet de nacht meenemen en tegelijkertijd Volkeznir op een afstand houden. Echter was hij niet alleen, zag Deventhear. Een jongeman was bij hem, zijn wenkbrauw ging in de lucht zodra hij de 2e gedaante zag verschijnen. Wie was er zo belangrijk dat Volkeznir hem mee zou nemen? Een zwarte wolk van rook verscheen, Deventhear zag niets meer op de plek waar de gedaantes zonet nog hadden gestaan. De rookwolk ontnam hem al het zicht. Zijn frons verdween en maakte plaats voor een glimp van angst, Volkeznir was blijkbaar de enige die het van Alka-Bras tot hier had gebracht. Een oude vriend zou welkom zijn, deze wou hij niet verliezen op de eerste de beste dag in Garoth. Hij begon zachtjes te hollen, maar toen hij de afstand gehalveerd had loste de rookwolk op. Een jongeman in het zwart gekleed bleef achter. Van de oude God was niets meer te bekennen. Tranen bungelden van de wangen van de jongeman. Deventhear besefte dat Volkeznir niet meer hier was en liet de jongen alleen, alleen met zijn verdriet, alleen met zijn emoties.

De verder exacte geschiedenis van Laglo is onbekend, wat wel geweten is dat hij rondzwierf, jaren en jaren. Zoekend naar een opvulling voor de leegte, een opvulling voor wat de wereld hem had doen betalen. Na al deze jaren is hij verzwakt, zonder sterke schakel om op te bouwen, zonder iets of iemand om op terug te vallen. Zodoende heeft hij de rol van handelaar op zich genomen en handelt hij al dan niet legaal tussen de verschillende stammen. Zo probeert hij op een eerlijke manier aan zijn brood te komen. Verder vervult hij af en toe ook de rol van premiejager. Wanneer een dief onvindbaar is, is het meestal voor Laglo en zijn ervaringen met het duister een eitje om de dader te vinden. Zijn exacte bedoelingen en beweegredenen zijn een raadsel, hij doet wat hij doet, om de naam van het duister hoog te houden.

Overig:

- Laglo is dus niet per se van een bepaald volk. De plaats waar hij zich bevindt, wisselend van dag tot dag, van jaar tot jaar. Verder heeft hij onofficieel het beroep van handelaar en premiejager. Hij heeft ondertussen wel al een redelijke status opgebouwd in beide takken, en het is al meermaals gebeurd dat iemand beroep deed op zijn kunsten. Of hij hier aan gehoorzaamd hangt van zijn stemming, plaats en willekeur af. Als het echter een oude vriend is, zal hij niet lang aarzelen en vertrekken in de richting van het onheil.
- Laglo bezit ook enkele kompanen. Dit zijn niet echt onderdanen, eerder mensen die goed bevriend met hem zijn, meestal gevestigd in grotere steden/dorpen. Zij verzorgen meestal de invoer en uitvoer van goederen. Door de jaren heen zijn ze zijn 'personeel' geworden. Ze werken voor hem in principe en Laglo is eerder de leider, die alles in het oog houdt, prijzen bepaald en zijn kompanen orders geeft. Meestal hangt er ook een verhaal aan vast, en zijn het niet de eerste beste kooplui.


Opmerkingen/Verdere Info:
Ik heb het inderdaad vrij goed ingewerkt in mijn God. Mocht het echt een probleem zijn dat hij niet echt aan ouderdom kan sterven, wil ik gerust nog wel wat aanpassen. Maar gezien jullie reactie lijkt dit mij eigenlijk geen probleem. Geen idee of jullie hier iets mee van plan waren of iets dergelijks. En dankje, ik wou niet te mainstream zijn #hipster.



Wees gerust, mijn plannen hieromtrent zijn al zo goed als af en ik heb zelf een vrij duidelijk beeld wat mijn functie in het trouwzijn wordt ^^. Het wordt nog een leuke verassing, zelfs voor de spelleiding. En natuurlijk houdt iedereen van verassingen :)



Daar heb ik eigenlijk nog geen echt zicht op. Ik heb wel al ongeveer een plan van aanpak wat ik ga doen hoe het spel ook verloopt. Daarbij weet ik wel wat de reactie van de raven zal zijn en de reactie van Laglo enzovoort. Over andere zaken waar ze hem tegen moeten beschermen, wordt het gewoon improviseren, dunkt me. Het zullen eerder waarschuwingen zijn, momenten dat ze hem pikken om hem terug helder te doen denken, bepaalde tekenen achterlaten en zo. Laglo hoeft deze ook niet te volgen, maar gezien zijn herrineringen zal hij wel meestal hun raad opvolgen. De kans dat zij het fout hebben is namelijk niet zo groot.



Nee, hij kan het niet al lopend. Dat sterft ie ofzo. Geen idee eigenlijk. De levensenergie van HalfGoden zal, denk ik, wel iets hoger liggen dan dat van mensen waardoor ze wel een beter uithoudingsvermogen en dergelijke hebben, maar dan nog kan hij het eventueel al lopend voor nog geen 500 meter bij wijze van spreke, maar normaal gezien zal dit alleen gedaan kunnen worden wanneer hij stilstaat en zich concentreert op de raven. Tenzij het echt in noodgevallen is en hij moet vluchten voor zijn leven, dan natuurlijk geeft hij zich tot het uiterste en zal hij misschien wel zijn krachten te intensief gebruiken. Maar dat is eerder voor later, in het spel zelf.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
Naam Demi-God: Emine Khouri

Geslacht: Vrouw

Leeftijd: 27

Volk: Saroth

Zoon/Dochter van: Maeror en Yemina

Uiterlijk: Emine heeft donkerbruin haar dat tot iets boven haar schouders hangt (omdat het praktischer en minder warm is dan lang haar) en heldere, goud-gele amandelvormige ogen die haar gezicht erg opvallend maken. Haar gezicht is vrij rond met scherpe kaakbenen, een kleine neus en een kleine mond. Ze heeft een olijfkleurige huid en is bovendien maar 1m46 groot, wat zelfs voor een vrouwelijke Saroth erg klein is. Ondanks haar kleine postuur wordt ze niet makkelijk over het hoofd gezien vanwege haar opvallende ogen en uitstraling, noch zien mensen haar ooit voor een kind aan. Over het algemeen gaat ze gekleed in lichte zijde, om haar lichaam gedrapeerd volgens de traditionele Sarothse wijze.

Karakter van de Demi-God: In tegenstelling tot haar vader is Emine verre van verlegen of naïef, noch raakt ze snel gehecht aan mensen. Emine is iemand waarmee je niet wil spotten, alleen al omdat je bang bent om haar blik, die de woestijnen van Saroth zouden kunnen doen bevriezen, te ontmoeten. Mislukking bestaat niet in haar ogen.
Voor de rest is Emine heel erg vlot en bovendien is ze een genie; deze combinatie heeft haar tot een gehaaide, corrupte handelsvrouw gemaakt, die zich liever met de illegale zaakjes bezighoudt dan met de legale.
Ondanks deze kenmerken heeft Emine toch nog iets van haar vader geërfd. Haar loyaliteit. Het is moeilijk om haar vertrouwen te winnen (Emine is een achterdochtig persoon), maar voor de weinigen die er in geslaagd zijn zou ze haar leven geven.

Speciale kracht: Emine is in staat om de functies van een lichaam (menselijk of dierlijk) uit te schakelen. Dit varieert van het uitschakelen van de reukzin tot gewoon het hart van de persoon in kwestie te laten stilstaan. Het uitschakelen van vitale levensfuncties is enkel mogelijk bij niet-sterke individuen (ik gebruik bewust niet-sterk ipv zwak omdat alle normale mensen vatbaar zijn voor deze uitschakeling, echter worden half-goden en goden hier uitgesloten). Echter kan ze niet enkel verzwakken/uitschakelen, ze kan ook versterken. Zo kan ze er voor zorgen dat een normale mens tot wel 2 kilometer ver kan zien, om maar een voorbeeld te stellen. Eventuele veranderingen zijn niet permanent maar zullen blijven vastgehouden tot Emine bewusteloos raakt of het effect stopzet.

Geschiedenis Demi-God:
Emine is de dochter in een gelukkig gezin waarin enkel zij en haar moeder weten dat ze niet de dochter is van Yemina's wettelijke echtgenoot, Farell. Die laatste, immers een beruchte koopman en slavenhandelaar, heeft Emine altijd opgevoed in de wetenschap dat het zijn eigen kind was, en zag haar kracht als een soort geschenk dat ze aan de goden te danken had zonder dat hij er eigenlijk ooit veel bij stilgestaan heeft dat Yemina hem bedrogen had. Hij leerde haar de kneepjes van het vak en merkte al snel haar bijzondere talent voor onderhandelen en bedriegen op, waardoor hij, toen ze 18 jaar was, zijn hele "bedrijf" aan haar overdroeg en zelf als werknemer in de plaats van werkgever voor het bedrijf werkte.
Door haar werk is ze het hele land doorgereisd en heeft ze al vrij veel gezien.
Een van deze trips die haar het meeste is bijgebleven is de eerste keer dat ze naar Noroth trok als zelfstandig handelaarster, waar ze Dagrik vond. Het was een vrij jong gastje, maar Emine merkte meteen dat er iets speciaals aan hem was, en had het altijd leuk gevonden om tijd met hem door te brengen (hoewel ze vrij zeker was dat Dagrik haar niet zo'n heel aangenaam gezelschap vond). Wat dit speciale was is ze tot nu toe nog nooit achter gekomen, en toen de jongen 8 werd verkocht ze hem. Waar hij precies zou moeten werken wist ze niet, maar koopwaar bleef koopwaar.
Toen Emine nog jong en zorgeloos was ontmoette ze Aran-Gosh. Een arme jongen die een jaar ouder was dan zijzelf, waar ze meteen sympatie voor voelde. Of het nu zijn norse uitstraling was, en haar drang om standvastigheid te breken en er respect voor te hebben als het toch volgehouden wordt, Emine raakte al snel bevriend met de jongen en, aangezien haar familie toch heel rijk was, begon hem al snel financieel te steunen. Nu nog heeft ze veel contact met hem en zijn vriend T'yer. Emine weet dat ze half-goden zijn en omgekeerd.

Overig: Emine heeft nooit geleerd wapens te gebruiken, als wel hoe ze haar kracht moet gebruiken. Ze kan een heel klein beetje met messen overweg, maar daar stopt het ook.

Oja, en sorry dat de geschiedenis zo alles-door-elkaar is, maar er moest veel informatie op en ik heb geen zin om zo kort voor de "deadline" alles op een aantrekkelijke manier te gaan herschrijven x)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16774

Gast
Ik ben net terug, en ga even wat werken aan mijn halfgodin/nimf, vooral de speciale kracht moet bewerkt worden.
 

DeletedUser16774

Gast
Ach, als ze maar geen mensen uitmoordt die haar helpen of gewoon niets gedaan hebben vind ik het best.
 

DeletedUser

Gast
Waarom verbaast het me niet dat Alice haar personage corrupt is? x)
Net zoals Initia een basic type van personage heeft heb ik er ook eentje ^^
Waarom moet je innovatief gaan doen als je gewoon kan doen wet je het leukst vindt? Een RPG met een goody-two-shoes als char hou ik nog geen 2 dagen vol...

Ach, als ze maar geen mensen uitmoordt die haar helpen of gewoon niets gedaan hebben vind ik het best.
Lol xD
 

DeletedUser16774

Gast
Ik heb mijn speciale kracht btw bijgewerkt, zie daarvoor pagina 1. Volk trouwens ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik vind het ook wel gezellig dat niet iedereen een goedzak is, kan je ook eens met duidelijke motieven iemand gaan bashen :)
 

DeletedUser16774

Gast
Het zeepgedeelte heeft ook geen nut :p Het leek me gewoon leuk en speciaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan