• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Schatzoekers #10

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Opdracht 3B​

Zo, tijd voor het volgende en tevens beslissende deel van deze opdracht. Het is tijd dat er dus mensen gaan afvallen, er zijn 8 verschillende sleutels waar jullie op kunnen bieden met jullie edelstenen. Zowel fake-edelstenen als echte edelstenen zullen gebruikt kunnen worden. Als je een sleutel hebt, en er dus de bieding op wint, ben je door naar opdracht 4, zo simpel is het. Jullie mogen op verschillende sleutels bieden, echter moet je als je op een sleutel biedt, wel maar met 1 soort edelstenen betalen. Dus je kan niet op een sleutel bieden met diamanten en robijnen bijvoorbeeld. Maar wel met robijnen of met diamanten. Verder zal dan nadien worden bepaald wie welke sleutels heeft gewonnen. Het kan dus zijn dat er na Opdracht 3B mensen meerdere sleutels hebben en meerdere personen geen sleutel. Dit zal later gefixt worden tegen een zware vergoeding. Dus het beste blijft gewoon nu een sleutel te bemachtigen. Hieronder de methode hoe ik bepaal wie de sleutel wint:

- Er wordt maar geboden met 1 soort edelstenen, al dan niet fake.

In dit geval zal gewoon de persoon met het hoogste bod(het grootste aantal dus) de sleutel krijgen. Zowel fake als gewone edelstenen. Ik ben niet zo slim en weet dus niet goed het verschil, dus ze zijn gewoon evenwaardig.

- Er wordt geboden met 2 soorten edelstenen, al dan niet fake.

In dat geval wordt eerst 1 van de 2 soorten geëlimineerd. Hieronder staat de verdeling die gebruikt zal worden:
(Fake) Robijnen > (Fake) Saffieren
(Fake) Saffieren > (Fake) Diamanten
(Fake) Diamanten > (Fake) Robijnen

Mochten nadien blijken dat verschillende mensen met dezelfde winnende soort hebben geboden, dan volg ik dezelfde regeling die gebruikt wordt wanneer er 1 soort edelsteen wordt gebruikt.

- Er wordt geboden met 3 soorten edelstenen, al dan niet fake.

In dit geval volgen we hetzelfde systeem als bij 1 soort. Gewoon kijken naar welk bod het meeste aantal stuks bevat.

Verder komt er nog de regel bij dat je met elke soort dus maar 1 keer mag bieden. Je mag dus maximaal 3 keer bieden, als je alle 3 de soorten hebt gekocht. Als je maar 1 soort hebt gekocht, mag je dus maar 1 keer bieden. Iedereen krijgt zometeen een pm met daarin de dingen die hij/zij heeft aangeschaft. Hieronder staat een ge-update spelerslijst. De spelerslijst in de beginpost is van voor deze opdracht, je kan dus een beetje raden wie veel heeft gekocht, maar wat mensen exact hebben gedaan blijft een raadsel tot na de opdracht. Om in te zenden doe je dit voor morgen 20.00 uur op de volgende manier(pm natuurlijk):

Ijverige Rabbid zei:
Ik bied met 5 Saffieren op Sleutel 5
Ik bied met 2 Robijnen op Sleutel 2

Huidig Scorebord:
Speler Muntjes
Genade 10
Alice 7(+8)
Animal 11
Genius 4
POTG 0
(MoonMonkey) Marcoknight 9
Mcg00 5(+1)
Ydeger 3
Vinie 5
Fireas 2

Marcoknight wordt uitgeschreven, na deze opdracht doet MoonMonkey terug gewoon mee. Vinie daarintegen zal moeten bedelen.

En Owja, edelstenen kunnen op dezelfde manier als muntjes worden verhandeld.​
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
Goed, por maar als je interesse hebt in het opzetten van een Netwerkje.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik word hier vrij misselijk van. Ik heb 5 Inzendingen, 5 mensjes die dus heel lief zijn geweest. De uitslag komt zometeen, iedereen die na die post pas instuurt, valt dood.
 

DeletedUser

Gast
Ja of als die mensen geen sleutel hebben, kunnen ze die krijgen van mensen die er meer dan één hebben? :)
 

DeletedUser

Gast
neem aan dat ze dan eerst een redelijke motivatie moeten sturen waarom ze nog mee willen spelen en dat ze lief en actief zullen blijven voortaan :O
 

DeletedUser

Gast
eeeeeek
hoe moeten we dan ooit nog genade overwinnen?? xD
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Uitslag

Dus, er zijn 6 mensen die hebben geboden, hieronder staan de uitslagen. Enkel Animal kon met zijn biedingen geen sleutel bemachtigen. Echter is er geen nood, normaal gezien zouden de mensen zonder sleutel in een tweede ronde ter voordele van de mensen met meerdere sleutels, bieden op de sleutels. Echter is hij alleen, maar aangezien er al zoveel andere mensen afvallen, gaat hij gewoon door. Hij moet nu nog een edelsteen naar keuze betalen aan Genade of Fireas, hij mag kiezen aan wie. Deze persoon zal zijn tweede sleutel dan zo doorverkopen. Verder krijgen Genade en Fireas beide nog een compensatie voor het 2e sleutel, aangezien ze daar edelstenen aan verspild hebben, dit zal een gelijkaardig voorwerp zijn die men kon verkrijgen bij de randopdracht. Het persoonlijk overzicht van je edelstenen en je voordelen, komt later pas. Waarschijnlijk morgen, ik heb nog wat andere dingen te doen. Verder wacht ik ondertussen op Mcg00 een MoonMonkey, beide gingen tot vandaag in vervanging, dus wanneer zij terug zijn, gaan we met z'n achten verder, jammer genoeg worden er dus opdrachten geschrapt, tenzij iemand zich nog aanmeldt, voordat beide personen terug zijn. Dit kan in het inschrijftopic of in pm. MoonMonkey en Mats mogen gewoon reageren dat ze klaar zijn of een pm sturen. Dankje aan degenen die nog wel moeite in het spel steken. Mats en Moon zullen beiden een gemiddelde krijgen qua muntjes en edelstenen.

1 2 3 4 5 6 7 8
Genade 1 S 1 D 16 R
Animal 2 D 4 R
POTG 1 D 10 R 1 S
Rutger101 4 R 3 S 2 D
Ydeger 1 D 2 R 6 S
Fireas 4 R 4 S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan